ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور

بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور

یکی از کشورهای آسیای شرقی، سنگاپور است که اکثریت مردمان این کشور را اتباع خارجی تشکیل می دهند؛ مثلا افراد با ورود به مشاغل مختلف از جمله اشتغال در بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور توانسته اند به صورت دائمی در این کشور اقامت نمایند. سنگاپور به دلیل اقتصاد رو به رشدی که دارد، هر ساله پذیرای مهاجران زیادی بوده و در مشاغل مختلف از تخصص و مهارت آنها استفاده می کند.

مهاجران نیز با شرایط کار و حقوقی ایده آلی از این موضوع رضایت دارند. اما برای مهاجرت کاری به این کشور، اطلاعات اولیه ای در خصوص نحوه کار و شرایط شغلی در سنگاپور مورد نیاز است که می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید. این موسسه اطلاعات و آمار و ارقام کاملا به روز و دقیقی را در اختیار دارد که با مد نظر قرار دادن شرایط فعلی فرد مهاجر، قادر به ارائه مشاوره های تخصصی می باشد.

  • شرایط کار در بازار مهندسی الکترونیک در کشور سنگاپور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در سنگاپور چیست؟
  • آیا می توان در رشته مهندسی الکترونیک در سنگاپور تحصیل کرد؟
  • درآمد مهندسان الکترونیک در کشور سنگاپور چگونه است؟
  • آیا شرایط اقامتی در کشور سنگاپور مناسب است؟

شرایط اقتصادی سنگاپور

برای تجزیه و تحلیل بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور لازم می دانیم مختصری درباره وضعیت اقتصادی سنگاپور صحبت کنیم. موقعیت کشور سنگاپور بدین صورت است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و متشکل از چندین جزیره می باشد. شهر سنگاپور به عنوان پایتخت این شهر شناخته شده است و در سال های اخیر اقتصاد قدرتمندی بهره می برد. با توجه به افزایش روند پیشرفت اقتصادی، در اکثر مشاغل نیاز به نیروی انسانی داشته و از این رو، کشوری مهاجر پذیر محسوب می شود.

بررسی بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد زمینه های شغلی بسیار زیادی در کشور سنگاپور وجود دارد قابلت استخدام را دارا هستند. چرا که اقتصاد این کشور هر روز قدرتمند شده و در نتیجه در بخش های مختلف شغلی با کمبود نیروی انسانی مواجه است. بنابراین افراد با تخصص و مهارتی که دارا هستند به سهولت می توانند به کار در سنگاپور مشغول شوند. بخش الکترونیک یکی از حوزه های شغلی مناسبی است که مورد نیاز کشور سنگاپور بوده و افرادی که مدرک تحصیلی این رشته را اخذ نموده اند می توانند با ارائه سایر مدارک لازمه، جهت مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایند.

برای مهاجرت به سنگاپور ویزاهای مختلفی وجود دارد که در این بخش از مقاله به آن خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد مهاجرت به سنگاپور را داشته و می خواهید با ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور در این کشور اقامت داشته باشید، بایستی ویزای مربوطه را اخذ نمایید. انواع ویزاهای کاری این کشور عبارتند از:

ویزای کاری (Employment Pass یا Entrepreneur Pass (EP

افرادی که در مشاغل مدیریتی نظیر مدیرکل، مدیرعامل، مدیر اجرایی، مدیر پروژه و غیره قصد مهاجرت کاری به سنگاپور را دارند، بایستی از ویزای Employment Pass استفاده نمایند. از شرایط اولیه و مهمی که در این راستا وجود دارد، حداقل دستمزد 3000$ (دلار آمریکا) و سابقه کاری معتبر در شغل مورد نظر می باشد. ویزای Entrepreneur Pass نیز مختص افرادی می باشد که از درجه خلاقیت و صاحب ایده برخوردار هستند و قصد کارآفرینی در سنگاپور را دارند. در این مورد نیز عملکرد و سابقه کاری شخص متقاضی مطرح بوده و درآمد وی بایستی 3000$ (دلار آمریکا) باشد. گفتنی است مدرک تحصیلی در این نوع ویزا فاقد اهمیت می باشد.

بررسی بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور

ویزای کاری (PEP (Personalized Employment Pass

افرادی که توانایی اثبات شایستگی های خود را دارند می توانند از این ویزا برای مهاجرت کاری به سنگاپور استفاده نمایند. اعتبار این ویزا 6 ماه بوده و برای مدت 5 سال قابلیت تمدید را خواهد داشت. از شرایط ضروری اخذ این ویزا این است که شخص متقاضی بایستی پیش از مهاجرت به سنگاپور، حداقل درآمد 8000$ (دلار آمریکا) در مدت 6 ماه داشته باشد. در مدت 6 ماه اعتبار ویزا، وی فرصت دارد موقعیت های شغلی خود را با در نظر گرفتن نوع مهارت و تخصص خود بسنجد.

ویزای کاری (S (S Pass سنگاپور

ویزای نوع S مختص متقاضیانی است که سطح شغلی آنها در حد متوسط قرار دارد. برای اخذ این ویزا بایستی حد نصاب امتیاز را از گزینه های سابقه کاری، مدرک تحصیلی، نوع حرفه و تخصص، درآمد و دستمزد وی در سال های پیشین و غیره به دست آورد. البته بهترین راه برای اخذ این ویزا این است که فرد ابتدائا در سنگاپور تحصیل نماید.

ویزای کاری (WP (Work Permit Scheme

این ویزا ویژه متقاضیانی است که به عنوان یک کارگر ماهر و نیمه ماهر قصد مهاجرت به سنگاپور را داشته و تصمیم دارند پس از ورود به خاک سنگاپور، با کارفرمای سنگاپوری خود وارد فعالیت شغلی شده و کسب درآمد نمایند. ویزای کاری سنگاپور نوع WP ضمن این که قابلیت تمدید را دارد، به صورت 2 ساله صادر می گردد. چنانچه میزان درآمد پیشین شخص متقاضی از مبلغ 2000$ (دلار آمریکا) کمتر باشد، مانعی برای دریافت این ویزا محسوب نمی گردد. متقاضیانی که دارای فن و حرفه و تخصص خاصی هستند بایستی جهت ورود به خاک سنگاپور از ویزای نوع PTS استفاده نمایند. شرایط سنی در این ویزا وجود دارد که بایستی زیر 50 سال داشته باشند.

مدارک ویزای بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور

افراد علاقمند به ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور،‌ ابتدا بایستی ویزای کاری مربوطه در سنگاپور را اخذ نموده و سپس اقدامات بعدی را انجام دهند. به طور کلی مدارک زیر برای صدور ویزا از شخص متقاضی گرفته می شود که عبارتند از:

  • تکمیل و ارائه فرم تقاضای ویزای کار سنگاپور
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • ارائه 2 قطعه عکس به صورت پاسپورتی
  • ارائه پاسپورت و پاسپورت های پیشین (گذرنامه بایستی حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد)
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه انگیزه نامه جهت مشخص شدن دلیل ورود به سنگاپور و اشتغال در این کشور
  • ارائه نامه تمکن مالی و موجودی حساب با حد نصاب مبلغ موجودی در بانک
  • ارائه مدرک دال بر تاهل و تجرد فرد متقاضی
  • مشخص شدن وضعیت اقتصادی

برای آگاهی از میزان حقوق و دستمزد برای مهندسان الکترونیک و همچنین شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در سنگاپور با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و سایر جزئیات را از ایشان بخواهید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *