ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ

بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ

کشور نروژ یک پادشاهی مستقل و متمرکز در شبه جزیره اسکاندیناوی است که بخشی از مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال را شامل می شود. این کشور جمعیت تقریبی 5 میلیون و 110 هزار نفر دارد. نروژ دارای اقتصاد پیشرفته با مالیات های سنگین در اروپا به شمار می رود. بررسی بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق و الکترونیک که قصد مهاجرت کاری دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. کشور نروژ از نظر شاخص توسعه انسانی، شاخص رفاه لگاتوم و شاخص مردم سالاری در سال 2015 میلادی رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده بود.

نکته قابل توجه این است که در کشور نروژ نرخ تورم طی 23 سال گذشته هرگز بالاتر از 2% نرفته است. نرخ بیکاری از 35 سال گذشته زیر 4% بوده است. نرخ بیکاری نروژ در سال 2023 3.4% است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به خاک نروژ نگارش شده است.

اخذ ویزای کار مهندسی الکترونیک در نروژ در 2023

کار در کشور نروژ در سال 2023 نیازمند یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان معتبر این کشور توسعه یافته است. در واقع می توان گفت اولین مرحله برای دریافت ویزای کاری، همین مورد است. مجوز کار در نروژ به طور معمول برای مدت 6 ماه صادر می شود. این نوع اقامت در صورت دارا بودن شرایط کافی توسط متقاضی می تواند برای 6 ماه دیگر تمدید شود.

پرداخت هزینه درخواست صدور ویزا به سفارت نروژ اولین قدم ویزایی است. فراهم آوردن مدارک لازم برای تشکیل پرونده از جمله گذرنامه معتبر و گواهی تمکن مالی برای زندگی در نروژ از الزامات دیگر اخذ ویزای کاری نروژ محسوب می شود. طی سال های گذشته حداقل مدرک تحصیلی برای اخذ ویزای کاری کشور نروژ کارشناسی است. این ویزا برای رشته های مختلف مهندسی یا پرستاری تعیین شده است. در میان رشته های مهندسی، علاوه بر الکترونیک، رشته های سدسازی، کشتی سازی و مکانیک نیز بازار کار خوبی در این کشور دارد.

شرایط اخذ ویزای کار نروژ

دعوت نامه کار مورد نظر برای اخذ ویزای کاری کشور نروژ باید تمام وقت باشد. مشاغل نیمه وقت برای صدور ویزای کاری مورد قبول قرار نمی گیرند. در واقع مشاغل نیمه وقت مربوط به دانشجویان بین المللی است. آن ها می توانند به این روش نیمی از هزینه های زندگی خود را در حین تحصیل پوشش دهند. حداقل درآمد ذکر شده در دعوت نامه کاری نباید پایین تر از شرایط نرمال نروژ باشد. میزان درآمد شما باید به اندازه ای باشد که بتوانید نیازهای معیشت خود را تامین کنید. افرادی که دارای تخصص سطح بالا هستند یا تحصیلات عالیه در مقطع فوق لیسانس و دکترا دارند راحت تر می توانند پیشنهاد کار و سپس اقامت نروژ را دریافت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار نروژ

اخذ ویزای کاری نروژ مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی در این کشور است. برای مهندسین متخصص در حوزه الکترونیک که البته علاوه بر زبان انگلیسی به زبان نروژی هم مسلط هستند، در مقایسه با غالب رشته ها اخذ این مجوز ساده تر است. افراد زیادی به دنبال استخدام شدن در نروژ و اخذ ویزای کاری این کشور هستند. متقاضیان به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند هستند:

  • قرارداد کاری به عنوان مهندس الکترونیک
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در نروژ
  • تمکن مالی پرداخت هزینه های زندگی در نروژ
  • پاسپورت معتبر برای حداقل 6 ماه پس از اتمام قرارداد کاری
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ

قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ

در قرارداد بین کارفرما و کارمند تمام مسائل و جوانب کار مانند حداقل شرایط لازم برای محیط، ساعت کاری، محل کار، میزان دستمزد و نوع خدمات باید ذکر شود. نکته جالب توجه این است که در کشور نروژ تقریباً هیچ قانون و قاعده ای برای مشخص کردن حداقل دستمزد در شاخه های مختلف تحصیلی و تخصصی وجود ندارد. میزان دستمزد در کشور نروژ معمولا در قراردادها و توافق نامه های جمعی مشخص می شود. این نوع مسائل کاملاً وابسته به توافق بین کارمندان و کارفرما است. طبق قوانین کار کشور نروژ کارمندان و کارگران حق ندارند بیش از 9 ساعت در روز کار کنند. معمول ساعات کاری در هفته 40 ساعت در نظر گرفته شده است.

طبق توافق کارمند و کارفرما قانون کار در نروژ اجازه می دهد که ساعات کاری در هفته تا حداکثر 52 ساعت افزایش پیدا کند که با محدودیت 10 ساعت در شبانه روز محاسبه می شود. کارمندانی که از سن 70 سالگی گذر کنند از حقوق بازنشستگی در کشور نروژ بهره مند خواهند شد که در مبالغ رضایت بخشی پرداخت می شود. امکان اضافه کاری در کشور نروژ برای کارمندان و کارگران وجود دارد اما با توجه به ساعات مجاز کار اضافه کاری نباید بیشتر از 10 ساعت در هفته و 25 ساعت در هر ماه شود. ساعت کار مجاز ذکر شده در این بخش برای افرادی که در مقام های مستقل یا مدیریت و نظارت مشغول به کار هستند صدق نمی کند.

کاریابی در بازار کار مهندسی الکترونیک در نروژ در 2023

استفاده از موسسات کاریابی معتبر در کشور نروژ به افراد اجازه می دهد تا در زمان کوتاه تر بتوانند شغل ایده آل خود با درآمد بالا را پیدا کنند. با کمک گرفتن از این موسسات می توانند مشغول به کار و کسب درآمد شوند. معمولاً تمام مشاغل تخصصی و غیر تخصصی موجود در نروژ به سازمان خدمات اشتغال نروژ گزارش می شوند.  اطلاعات کسب و کار منبع خوبی برای جستجوی اطلاعات کارفرمایان است. علاوه بر بحث موسسات و وبسایت های آنلاین کاریابی، امکان استفاده از روزنامه های ملی یا محلی برای یافتن مشاغل بدون تخصص می تواند بسیار کارآمد باشد. افرادی که از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا به نروژ مهاجرت می کنند و قصد کار در این کشور را دارند بهتر است از طریق کتاب ها و نشریات تجاری نروژ اطلاعات لازم درباره شرکت های تجاری این کشور را به دست آورند.

علاقه مندان به کار در این کشور ثروتمند، در ابتدا بهتر است لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را بررسی کنند. سپس با ایجاد و طراحی رزومه ایی قوی، درخواست کار خود را به کارفرمایان در نروژ ارائه دهند. لازم به ذکر است که در سال 2023 بسیاری از شرکت های بین المللی و تجاری نروژی برای استخدام نیروی کار ماهر و تحصیل کرده از وب سایت های کاریابی آنلاین یا موسسات کاریابی کمک می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مهاجرت به نروژ یا هزینه زندگی در نروژ با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *