ویزای کاری

بازار کار رشته الکترونیک در هلند

بازار کار رشته الکترونیک در هلند

کشور هلند در سال 2024 میلادی با نرخ متوسط بیکاری پایین به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری ایرانیان محسوب می شود. بازار کار رشته الکترونیک در هلند برای افرادی که با مدرک مهندسی برق و الکترونیک قصد مهاجرت کاری دارند از شرایط خوب و درآمد بالایی برخوردار است. در بین شهرهای کشور هلند آمستردام با کم ترین نرخ بیکاری نسبت به سایر شهرهای این کشور، به عنوان پرطرفدارترین شهر برای مهاجرت شناخته می شود.

افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند برای کار و زندگی در هلند احتیاج به دریافت ویزا و مجوز کار نخواهند داشت. اما برای ایرانیان دریافت ویزای کار اجباری می باشد. این مقاله توسط کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به هلند تهیه و تنظیم شده است.

بررسی بازار کار الکترونیک در هلند

صلاحیت های بالای پرسنل داخلی و تعداد زیادی از متقاضیان خارجی تأثیرگذار است. بنابراین، تنها در صورتی می توان به خارجی ها پیشنهاد کار داد که هیچ نامزدی با سطح صلاحیت مناسب در داخل کشور یافت نشود. یا اگر هیچ یک از افراد محلی در عرض 35-90 روز به موقعیت باز پاسخ ندادند. داوطلب دارای تجربه، مهارت ها یا توانایی هایی است که کمک قابل توجهی به اقتصاد ملی می کند (این گونه متخصصان لزوماً نیازی به دریافت مجوز کار در هلند ندارند). یک خارجی انگلیسی کامل دارد و ترجیحاً هلندی می داند (اگر متقاضی می خواهد در زمینه حقوق، آموزش یا تجارت کار کند، دانش زبان ملی الزامی است.

همچنین با بازار کار هلند، از جمله صنایعی که اغلب انگلیسی زبانان را استخدام می کنند، آشنا شوید. بخش های محبوب عبارتند از IT، امور مالی، لجستیک، گردشگری و سازمان های بین المللی. با انجام برخی تحقیقات، خواهید آموخت که معمولاً چه الزاماتی وجود دارد. همچنین می توانید از این اطلاعات برای تکمیل رزومه خود بر اساس شغل انگلیسی زبانی که بیشتر می خواهید استفاده کنید.

یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای کاری هلند دریافت پیشنهاد شغلی است. در بخش زیر شاهد الزامات ورود به بازار کار رشته الکترونیک هستید:

  • تخصص
  • زبان انگلیسی
  • رزومه
  • مدرک تحصیلی

درآمد در بازار کار رشته الکترونیک در هلند در 2024

کشور هلند از نظر میزان درآمد و شاخص رفاه زندگی در میان کشورهای اروپایی از جایگاه مطلوبی برخوردار است. در سال 2024 درآمد افراد در هلند با میزان مخارج تناسب مطلوبی دارد و این امر باعث پیشرفت اقتصادی و پس انداز برای کارمندان می شود. میزان درآمد فارغ التحصیلان مهندسی الکترونیک با توجه به جنسیت، شهر محل کار و سطح سواد و توانایی آن ها متغیر است:

  • در مقطع دکترا برق و الکترونیک مردان 62000€ (یورو) – زنان 57000€ (یورو)
  • در مقطع فوق لیسانس الکترونیک مردان 61000€ (یورو) – زنان 56000€ (یورو)
  • در مقطع لیسانس الکترونیک مردان 56000€ (یورو) – زنان 50000€ (یورو)
  • در مقطع دیپلم ریاضی مردان 47000€ (یورو) – زنان 44500€ (یورو)

درآمد در بازار کار رشته الکترونیک در هلند

شرایط کاری رشته الکترونیک در هلند

مهندسان الکترونیک که در رشته IT اطلاعات کافی دارند می‌توانند با تفکیک شغل مهندسی نرم افزار و سخت افزار یا مهندسی کامپیوتر با دانش خود به درآمد بالاتری برسند. بازار کار رشته الکترونیک در هلند در شهرهای اصلی این کشور مانند آمستردام و دن هاگ دارای درآمد بیشتر و فرصت های شغلی بهتر می‌باشد. کارمندان و کارگران در کشور هلند باید 40 ساعت در هفته کار کنند و با صرف نظر از نوع تخصص می توانند از 20 الی 28 روز مرخصی در سال استفاده کنند.

علاوه بر افرادی که به طور تمام وقت در هلند به عنوان مهندس الکترونیک مشغول به کار هستند، دانشجویان این رشته نیز اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. منتهی اجازه کار دانشجویان در هلند به صورت پاره وقت می باشد؛ یعنی دانشجویان در هلند تنها تا سقف 16 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. با کار دانشجویی در هلند به عنوان کارآموز در حوزه الکترونیک افراد می توانند ماهانه بین 150€ تا 550€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند و بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین نمایند.

کار دانشجویی رشته الکترونیک در هلند

باید توجه داشت شرایط کاری دانشجویان در برخی دیگر از کشورهای دنیا بهتر می باشد؛ به عنوان مثال اجازه کار دانشجویی در اتریش، آلمان و کانادا هفته ای 20 ساعت است. از سوی دیگر سطح درآمد در هلند از بسیاری از کشورهای دنیا بیشتر است. در حالی که دانشجویان رشته الکترونیک در هلند ساعتی 10€ تا 20€ (یورو) درآمد دارند، در مالتا حداقل درآمد دانشجویی ساعتی تنها 5€ (یورو) است. این در حالی است که به لحاظ محاسبه هزینه های زندگی، مالتا به مراتب کشور گران قیمت تری از هلند به حساب می آید. متوسط هزینه زندگی در مالتا ماهانه 1600€ (یورو) است، اما زندگی در هلند ماهی حدود 1000€ (یورو) هزینه دربردارد. همچنین با توجه به نرخ پایین تورم در هلند قیمت ها و هزینه زندگی در این کشور به مرور افزایش زیادی ندارد که این موضوع را نمودار ذیل به خوبی نشان می دهد:

نرخ پایین تورم در هلند و هزینه های زندگی

اخذ ویزای کار رشته الکترونیک در هلند

شهروندان اتحادیه اروپا برای کار و تحصیل در هلند نیازی به اخذ ویزای جداگانه ندارند و تنها لازم است بعد از مهاجرت به این کشور ورود خود را به اداره پلیس هلند اعلام کنند. به طور کلی دریافت ویزای کاری هلند نیازمند ارائه دعوت نامه کار یا Job Offer به سفارت هلند و از سوی کارفرمای هلندی می باشد. ویزای کاری هلند در حالت بلند مدت و کوتاه مدت صادر می شود که برای اقامت های بیشتر از 90 روز و کمتر از 90 روز است.

برای دریافت ویزای کاری این کشور تسلط به زبان انگلیسی در کنار زبان هلندی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. مجموعه‌ای از اسناد و مدارک برای دریافت ویزای کاری بلند مدت این کشور توسعه یافته مورد نیاز است که به شرح لیست زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزا در وبسایت سفارت تکمیل شود.
  • تمکن مالی با ارائه گواهی بانکی معتبر اثبات شود.
  • دعوتنامه کاری یا job offer به سفارت ارائه شود
  • گذرنامه معتبر به همراه چند قطعه عکس پاسپورتی

در نظر داشته باشید که با توجه به رشته تحصیلی و تخصص افراد لیست اسناد و مدارک فوق می تواند دچار تغییراتی بشود اما تغییرات به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

کاریابی در بازار کار رشته الکترونیک در هلند

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور هلند را دارند می‌توانند در اولین گام مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود را برای کارفرمایان بخش خصوصی هلند ارسال کنند؛ اگر شرایط شما مورد توجه و قبول کارفرمایان هلندی قرار بگیرد دعوت نامه کار برای شما ارسال می شود اما در چنین مواردی امکان موفقیت زیاد نیست.

گزینه بعدی ارسال اطلاعات برای وبسایت های کاریابی آنلاین و ایجاد یک پروفایل شخصی در موسسات کاریابی هلند می باشد که در این صورت امکان موفقیت برای یافتن شغل ایده‌آل بسیار بیشتر می شود. روزنامه های محلی برای یافتن شغل مهندسی و تخصصی پیشنهاد نمی‌شود. زیرا اکثراً شغل های بدون نیاز به مهارت در کسب و کارهای کوچک در روزنامه‌های محلی آگهی می‌شود. از معتبرترین موسسات کاریابی در کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد که با سال ها تجربه مانند یک پل ارتباطی میان کارفرما و متقاضی عمل می کنند:

  • UWV
  • EURES
  • EXPATICA JOB

از میان بسیاری موسسه کاریابی در کشور هلند 3 مورد بالا برای شغل های مهندسی و حوزه مدیریت نرم افزار و سخت افزار بیشتر پیشنهاد می شود؛ توجه داشته باشید که قرارداد کاری بین شما با کارفرمایی هلندی در زمان یافتن شغل مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بررسی جهت حل مشکلات احتمالی را تسهیل می بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و راه های مهاجرت از طریق کار در هلند یا بررسی هزینه تحصیل در هلند با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *