ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال

بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال

بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال ایده آل بوده و از مشاغل پردرآمد محسوب می شود که هر ساله افراد زیادی با این هدف، روانه پرتغال می شوند. پرتغال در سال های اخیر به پیشرفت های بسیار عالی در زمینه اقتصادی و تجارت دست یافته است. از این رو نرخ بیکاری در این کشور به حداقل ممکن رسیده و باعث اشتغال بسیاری افراد در مشاغل مختلف گردیده است. بخش الکترونیکی و برقی در پرتغال، یک بخش قدرتمند محسوب می شود و مهندسان خارجی در تلاش هستند تا بتوانند به بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال ورود پیدا کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار خوبی را در این مقاله قرار داده است که برای مهاجرت کاری به پرتغال پیشنهاد بر مطالعه آن داریم.

  • شرایط کار مهندسی الکترونیک در کشور پرتغال چگونه است؟
  • مشاغل مورد نیاز پرتغال کدامند؟
  • آیا درآمد نیروی کار در حوزه مهندسی الکترونیک برای یک زندگی مجلل مناسب است؟
  • شرایط تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در پرتغال چیست؟

مشاغل مناسب جهت کار در پرتغال

در بررسی بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال لازم است کمی درباره اقتصاد و شرایط کاری در این کشور بدانید. اقتصاد کشور پرتغال به گونه ای است که مشاغلی نظیر هتلداری، تهیه غذا (catering) و صنعت توریسم که به صورت نیمه وقت و فصلی می باشند، جایگاه ویژه ای در این کشور داشته و اهمیت بسیار بالایی دارند. در سال های اخیر فعالیت های شغلی مربوط به مرکز تماس (Call Center) نیز بخش گسترده ای را به خود اختصاص داده است. به طوری که انواع کسب و کارها در این حوزه ایجاد گردیده است. از سویی دیگر، کشور پرتغال در زمینه های ساختمان سازی، تجارت خودرو و تعمیرات پیشرفت چشمگیری داشته و افراد زیادی در این حوزه ها مشغول به کار شده اند.

از آن گذشته، کمپانی های بزرگی نظیر سامسونگ، نوکیا، نستله و شعبه های Energais de Portugal و Portugal Telecom که در سطح بین المللی فعالیت دارند، می تواند گزینه مناسبی برای کار در پرتغال محسوب شود. حوزه های بانکی و مالی نیز همواره در کلیه کشورهای جهان پرتقاضا بوده و هر کشوری از جمله پرتغال در این زمینه با کمبود نیروی انسانی رو به رو است. مشاغل خدماتی مانند سلامت، آموزشی، امنیتی و غیره نیز از مشاغل مورد نیاز در پرتغال می باشد.

شرایط مهاجرت کاری ایرانیان به پرتغال

مقررات و قوانین وضع شده در کشور اروپایی پرتغال همانند سایر کشورهای اروپایی بدین صورت است که اولویت استخدام همواره با شهروندان پرتغالی و کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. اتباع ایرانی هنگامی می توانند اقدام به مهاجرت به پرتغال از طریق کار نمایند که از سوی کارفرمای پرتغالی در این کشور دعوت نامه دریافت نموده باشند. از دیگر شرایطی که برای اتباع ایرانی جهت کار در پرتغال ضرورت دارد، اخذ ویزای شنگن و مجوز کار در این کشور است. در واقع افرادی که قصد ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال را دارند، بایستی مجوز کار در این کشور را از دولت پرتغال به دست آورند. در غیر این صورت حق کار در پرتغال نخواهند داشت.

قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال

قوانین بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال

کشور پرتغال نیز همانند کلیه کشورهای جهان، قوانین و مقرراتی را برای کار در پرتغال تصویب نموده است. هر کارمند در طول روز بایستی 8 ساعت فعالیت داشته باشد که مجموعا به صورت هفتگی به مدت 40 ساعت می باشد. ساعات کاری از 9 صبح الی 7 بعد از ظهر بوده (هر هفته از دوشنبه تا جمعه) و در میانه روز، مدت 2 ساعت به عنوان استراحت و ناهار برای کارمندان در نظر گرفته شده است. دولت پرتغال شرایط و قوانین کاری را برای موارد خاص تعیین نموده است و بدین صورت است که در موارد ویژه، کارفرما این اجازه را دارد که از کارمندان بخواهد به مدت 12 ساعت در روز کار کنند و ساعات کاری آنها در طول هفته به 60 ساعت برسد. تعداد 22 روز مرخصی استحقاقی و 12 روز تعطیلات عمومی برای هر یک از کارمندان در کشور پرتغال تعیین شده است.

مدارک برای ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال

همان طور که می دانید برای ورود به هر کشوری از طرق مختلف، باید ویزای مربوطه را از سفارت همان کشور اخذ نمود. افراد خارجی به منظور مهاجرت کاری به پرتغال نیز بایستی ویزای کاری پرتغال را از سفارت دریافت نمایند. برای ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال بایستی مدارک مورد نیاز را تهیه و به سفارت پرتغال تسلیم نمود تا ویزای کاری این کشور برای فرد خارجی صادر گردد. شرح مدارک مورد نیاز به صورت زیر می باشد:

  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • تصویر ویزاهای قبلی و پاسپورت
  • ارائه بیمه مسافرتی که فرد خارجی را در کشورهای حوزه شنگن تحت پوشش قرار دهد
  • ارائه نامه ای که هدف فرد متقاضی از کار در پرتغال و مهاجرت به این کشور را مشخص نماید
  • ارائه مدارکی دال بر رزرو هتل و برنامه ریزی های اقامت در پرتغال
  • گواهی تمکن مالی به منظور تامین هزینه های زندگی طولانی مدت در پرتغال
  • ارائه مدارک تاهل، تجرد، کودک و غیره
  • مشخص نمودن وضعیت شغلی و کاری اعم از بازنشسته، کارفرما، دانشجو و غیره

نکته حائز اهمیت این است که پردازش و صدور ویزای کاری پرتغال با توجه به اهداف فرد متقاضی می تواند بین 2 هفته الی 3 ماه به طول بیانجامد.

اعتبار ویزای کاری پرتغال

فردی که جزء اتباع خارجی محسوب می گردد، برای مهاجرت کاری به پرتغال می تواند ابتدا یک قرارداد شغلی کوتاه مدت با کارفرمای پرتغالی منعقد نماید. با در دست داشتن این قرارداد اقدام به دریافت ویزای کاری موقت نماید که مدت اعتبار آن معمولا 3 ماه می باشد. علاوه بر آن مجوز اقامت در پرتغال نیز توسط اداره کل وزارت آموزش و علوم این کشور (SGMEC) صادر می گردد که به مدت 4 ماه اعتبار خواهد داشت.

در طول 4 ماه فرصت دارید اقدامات لازم برای اقامت دائم در پرتغال را انجام دهید. اقامت دائم در ابتدا به صورت یک ساله و توسط اداره مهاجرت و مرزی (SEF) صادر می گردد و پس از آن قابل تمدید می باشد و در نهایت می تواند به دریافت پاسپورت پرتغالی منجر شود. با انجام این فرآیند می توانید وارد بازار کار مهندسی الکترونیک در پرتغال شده و برای مدت طولانی مشغول به کار شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سایر اطلاعات را از طریق حضوری و یا تماس تلفنی در اختیار شما عزیزان مهاجر خواهد گذاشت.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *