ویزای کاری

بازار کار داروسازی در فرانسه

بازار کار داروسازی در فرانسه

یکی از بهترین رشته های پیراپزشکی برای تحصیل و کار رشته داروسازی است که در کشور فرانسه توسط دانشگاه های برتر ارائه می شود. بازار کار داروسازی در فرانسه برای تحصیلکرده های این رشته با درآمدهای بالا و جایگاه خوب اجتماعی همراه است که مورد توجه بسیاری از افراد است. افرادی که ویزای کاری کشور فرانسه را برای کار به عنوان یک داروساز دریافت می کنند می توانند همسر و فرزندانشان را نیز همراه خود به این کشور پیشرفته بیاورند.

تحصیل در رشته داروسازی در کشور فرانسه نیز با توجه به دانشگاه های برتر و معتبر این کشور یک فرصت ایده آل برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل است. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی شما علاقه مندان محترم نگارش شده است. این مطالعه با تمرکز بر روی موضوع اصلی مقاله همچنین برای سوالات زیر پاسخ های مناسبی را نیز تهیه می کند:

  • شرایط کار و نحوه کاریابی داروسازان در فرانسه چگونه است؟
  • شرایط مهاجرتی و مجوز لازم برای کار داروسازی در فرانسه چیست؟

بررسی بازار کار داروسازی در فرانسه در 2023

داروسازان حرفه ای که در کشور فرانسه در مراکز بهداشتی و یا بیمارستان ها کار می کنند کمتر از 10% جمعیت داروسازان می باشند. بازار کار داروسازی در فرانسه برای کار در داروخانه ها و مراکز زیست شناسی بسیار خوب است. اما بیشترین درآمد مربوط به داروسازانی است که اقدام به تاسیس داروخانه می کنند. افرادی که در دانشگاه های فرانسه داروسازی را تحصیل کرده اند با توجه به مهارت های علمی و تخصصی خود راحت تر می توانند در این کشور کار پیدا کنند. در سال 2023 بازار کار داروسازی در فرانسه برای دختران نیز از تعادل جنسیتی نسبت به تعداد مردان برخوردار است. با توجه به آمارها میتوان گفت بیش از 50% داروسازان در این کشور دختران هستند.

کار داروسازان کلینیک های خصوصی و دولتی فرانسه

در سال های اخیر فرانسه افزایش سهمیه دانشجویی در رشته داروسازی را در دانشگاه ها اعمال کرد. زیرا کمبود داروخانه در این کشور احساس می شود. کار در شهرهای کوچک فرانسه با توجه به کمبود داروساز و داروخانه از درآمد بیشتر و فرصت های شغلی بهتری برخوردار است. اما به هر حال پایتخت همواره امکانات بیشتری دارد.

کار در بیمارستان های دولتی برای داروسازان حداکثر 32000€ (یورو) در سال درآمد دارد. در مقایسه با بیمارستان های دولتی کار در کلینیک های خصوصی تا 39000€ (یورو) در سال درآمد عاید داروسازان خواهد کرد. بهترین فرصت برای داروسازان این است که اقدام به راه اندازی داروخانه در شهرهای اصلی این کشور کنند. جدول زیر مبین شرایط کار داروسازان در فرانسه 2023 می باشد:

بهترین شرایط کاریداشتن مدرک دکتری و سابقه کاری بیش از 3 سال
ساعات کاری35 ساعت در هر هفته

نحوه کار به عنوان داروساز در فرانسه در 2023

با توجه به شرایط مطلوب بازار کار داروسازی در فرانسه در سال 2023، این بخش همواره در کانون توجه متخصصان و دانش آموختگان رشته داروسازی قرار دارد. اما برای دریافت صلاحیت کار به عنوان داروساز، متقاضی باید شرایط و مدارک لازمه برای این کار را داشته باشد. برای همین منظور داشتن مدرک تحصیلی آکادمیک و نیز تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی جزو این واجبات است.

اما متقاضیانی که دارای مدرک خارجی هستند باید در ابتدا مدرکشان را در فرانسه معادل سازی کنند. سپس تاییدیه مدرک یا attestation de comparabilite دریافت نمایند. این کار صرفا از طریق سایت ENIC/NARIC Center به شماره تماس 31 30 19 70 1 (0) 33+ و آدرس اینترنتی enic-naric@ciep.fr امکان پذیر است. مدارک لازم جهت دریافت تاییدیه مدرک عبارتند از:

  • اسکن کپی مدارک تحصیلی به زبان اصلی
  • اسکن کپی ترجمه مدارک تحصیلی به زبان فرانسه یا انگلیسی
  • اسکن کپی مدارک شناسائی متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به مبلغ 70€ (یورو)

بررسی مشاغل موجود در بازار کار داروسازی در فرانسه

بررسی مشاغل موجود در بازار کار داروسازی در فرانسه

علاوه بر راه اندازی داروخانه و یا کار کردن در داروخانه بیمارستان ها برای داروسازانی که به فرانسه مهاجرت کرده اند فرصت های شغلی دیگری نیز وجود دارد. داروسازان در فرانسه می توانند در بخش های تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقات بالینی یا شرکت های داروسازی به عنوان محقق یا متخصص کار کنند. کار در انجمن های داروسازی به عنوان شیمیدان یا متخصص توزیع دارو نیز از فرصت های شغلی برای داروسازان در فرانسه می باشد که از درآمد نسبتا خوبی برخوردار است.

کسب تخصص در هر یک از شاخه های رشته داروسازی کمک می کند تا نقش مدیریتی خوبی ایفا کنید و گزینه ای مناسب برای مشاغل بلند مرتبه به عنوان یک داروساز باشید. اکثر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا از جمله آلمان، اتریش، لهستان، فرانسه، بلژیک از بازار کار خوبی برای داروسازان برخوردار هستند و درآمدهای خوبی به تحصیلکرده های این رشته تعلق می گیرد.

دریافت ویزای کار برای داروسازان در فرانسه

فرانسه نسبت به همسایه های اروپایی خود کشوری پرجمعیت و اقتصادی می باشد که متقاضی دریافت ویزای کار بسیاری دارد. ویزای کار فرانسه به صورت جواز کار پاره وقت یا تمام وقت صادر می شود که جواز کار پاره وقت مخصوص دانشجویان این کشور است. نکته قابل توجه این است که شهروندان اتحادیه اروپا و کشور سوئیس نیازی به دریافت ویزای کار برای کار در فرانسه نخواهند داشت. مثل دیگر کشورهای اروپا اخذ ویزای کار فرانسه نیز مراحل و مدارک مورد نیاز خاص خود را می خواهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فرانسه

مدارک مورد نیاز با توجه به انواع ویزای کار فرانسه یا تخصص متقاضی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. ویزای کار کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت کوتاه مدت 90 روزه و بلند مدت بیش از 90 روز صادر میشود. بهترین راه برای دریافت ویزای کاری فرانسه با توجه به بازار کار داروسازی در فرانسه دریافت یک پیشنهاد کار از سوی کارفرما فرانسوی است که در مورد داروسازی داروخانه ها می باشند.

  • تکمیل و تحویل فرم درخواست صدور ویزا
  • پرداخت هزینه مربوط به بررسی درخواست ویزا
  • ارائه مدارک سلامت پزشکی و گواهی تمکن مالی
  • ارائه رزومه کاری مرتبط با شغل داروسازی
  • گذرنامه معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • چند قطعه عکس پاسپورتی زمینه سفید

بعد از ارائه مدارک فوق به سفارت فرانسه فرایند بررسی درخواست صدور ویزای کاری حداکثر 70 روز به طول می انجامد. بعد از بررسی های لازم اگر شرایط شما مورد تایید فرانسه باشد برای ثبت و تنظیم قرار مصاحبه حضوری با شما تماس خواهند گرفت. توجه داشته باشید که زمان مصاحبه تمدید نخواهد شد جهت باید در روز مشخص شده و در ساعت مقرر شده در سفارت حضور به هم رسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به فرانسه یا هزینه زندگی در فرانسه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار داروسازی در فرانسه

داروسازان برای کار در فرانسه با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • شرایط کار داروسازی برای شهروندان خارجی چیست؟ شهروندان خارجی علاوه بر داشتن پیشنهاد کاری باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی و به تائید برسانند.
  • مراجع صادر کننده ویزای کاری فرانسه کدامند؟ شعبه فرانسوس مرکز تائید اطلاعات رسمی اروپایی و کنسولگری این کشور است.
  • مدارک لازم برای تائید مدرک تحصیلی داروسازی فرانسه کدامند؟ مدارک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی، مدارک هویتی و پرداخت هزینه 70€ (یورو).
  • بازار کار داروسازی در فرانسه چطور است؟ شرایط بازار کار داروسازی در این کشور یکی از بهترین ها با درآمد سالانه بالا محسوب میگردد و می توان گفت که بیشتر متقاضیان این رشته در این کشور دختران هستند.
امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “بازار کار داروسازی در فرانسه

  1. محمد گفت:

    با سلام خدمت شما ممنون از اطلاعات مفیدتون
    سوال بنده این هست که اشتغال مدرک باید pharm D باشد یا pharm M؟
    و سوال بعدی این که آیا با مدرک اخذ شده از دانشگاه بین المللی قبرس می توان در فرانسه مشغول به کار شد؟
    ممنون از راهنمایی

    1. داوری گفت:

      سلام
      با pharm M هم میشه مشغول به کار شد بسته به شرکت یا جایی که از شما به کار دعوت میکنه داره یعتی بسته به درخواست کارفرما داره

  2. افسانه گفت:

    با سلام عالی بود ایا معدل تاثیری در کار یا ادامه تحصیل داروسازی دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      متوجه منظورتون نشدم لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید تا راهنماییتون کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *