ویزای کاری

بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان با میانگین دستمزد 465$ (دلار آمریکا) در مقایسه با سایر مشاغل جزء برترین بازارهای کاری است. میانگین دستمزد سایر مشاغل در آذربایجان در حدود 340$ (دلار آمریکا) محاسبه شده است. اصولا مهندسی الکترونیک یکی از مشاغل پر متقاضی در آذربایجان است که فارغ التحصیلان و شاغلین این رشته شغلی بالاترین درصد اشتغال را با بیش از 80% به خود اختصاص می دهند. مهندسان الکترونیک با داشتن مدرک تحصیلی آکادمیک و تجربه کاری مفید می توانند در آذربایجان مشغول کار شوند.

از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی سطح درآمدی مهندسان الکترونیک در آذربایجان می توان به سابقه کاری آنها اشاره کرد. بنابراین، یکی از شرایط کسب صلاحیت برای ورود به بازار کار رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان، داشتن بیشترین سوابق کاری می باشد. به طوری که، مهندسان مجرب بالای 43% از افزایش حقوق در این کشور برخوردارند. وظایف مهندسان الکترونیک در آذربایجان شامل طراحی، راه اندازی و نصب سیستم ها و بوردهای الکترونیکی، تعمیر و نگهداری لوازم و تجهیزات خانگی و صنعتی، مدیریت و کنترل شبکه و غیره است. شما می توانید برای اطلاع بیشتر درباره شرایط کار و ویزای کاری کشور آذربایجان با کارشناسان و مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

  • شرایط کار در کشور جمهوری آذربایجان برای مهندسان الکترونیک چیست؟
  • آیا مهندسان الکترونیک در آذربایجان درآمد مناسبی دارند؟
  • شرایط تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان چیست؟

بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان در 2022

بر طبق قانون کار آذربایجان، هر شخصی که درآمدی کسب می کند، مشمول مالیات است. در آذربایجان، مالیات بر درآمد توسط کارفرما محاسبه شده و با استفاده از سیستم پرداخت مالیاتی (PAYE) کسر می شود. سود حاصل از فعالیت های تجاری نیز به طور مستقلی از مودیان اخذ می شود. اطلاعات جامع درباره شرایط مالیات بر درآمد مشاغل را می توان در وب سایت دولت آذربایجان مشاهده کرد. مطابق قانون، در سال 2022 درآمد سالانه AZN24000 (منات آذربایجان) مشمول پرداخت مالیات بر درآمد 14% و درآمدهای بالاتر از آن مشمول مالیات 30% هستند.

همچنین ثبت نام در بیمه اجتماعی بر کلیه افراد مقیم و اتباع آذری الزامی است. سهم پرداختی حق بیمه هر کارمند 22% و کارفرماها حدود 3% از درآمد خالص آن ها می باشد. بر طبق آمارهای منتشره از اداره کار آذربایجان، میانگین درآمد ماهانه در این کشور (2022) در حدود AZN2950 (منات آذربایجان) پس از کسر مالیات می باشد. اما شرایط کار و درآمد مهندسان الکترونیک در آذربایجان چگونه است؟ میانگین دستمزد مهندسان الکترونیک در آذربایجان حدود 465$ (دلار آمریکا) است که در قیاس با میانگین دستمزد مشاغل ملی آذربایجان یعنی 340$ (دلار آمریکا)، بیشتر است. اما همانطوری که در این جدول هم ملاحظه می شود، مهمترین عامل تاثیر گذار بر روی درآمد مهندسان الکترونیک در آذربایجان نیز سابقه کاری متقاضیان است:

شغلسابقه کاریدرصد تاثیر
مهندسان مجرب با بیش از 5 سال سابقه کار43+%
مهندسان سطح متوسطبا 2 سال سابقه کار یا بیشتر29+%
مهندسان سطح مبتدیبدون سابقه کار10-%

شرایط بازار کار رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان

بازار کار رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان با وجود شرکت های کارفرمای بزرگ و درآمد دو برابری مهندسان الکترونیک نسبت به میانگین درآمد ملی آذربایجان، یکی از بازارهای بسیار وسوسه کننده و جذاب برای مهندسان خارجی محسوب می شود. اغلب کارفرماهای مهندسان الکترونیک نیز در باکو مستقر هستند و بنابراین طبیعتا بیشترین زمان کاریابی متقاضیان نیز در پایتخت آذربایجان صرف می شود. مطابق اطلاعات حاصله از وب سایت معتبر کاریابی Glassdoor، از جمله برترین شرکت های کارفرمای مشاغل الکترونیک با درآمد عالی در آذربایجان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت کارفرماعنوان شغلیشهر
Woodمهندس الکترونیکباکو
Foster Weelerمهندس الکترونیکباکو
Fircroftمهندس تحقیق، تکنسین توسعه برق و مهندس مکانیکی پروژهباکو

مسئولیت های اصلی مهندسان الکترونیک شامل هدایت و راهنمالی مهندسان ملی، رهبری گروه کاری پروژه، حمایت از عملیات کاری، نگهداری و تعمیر لوازم و تجهیزات، آموزش نکات ایمنی، طراحی و راه انداری سیستم های الکتریکی و غیره است. از اهم مهارت های مهندسان الکترونیک در آذربایجان می توان از دانش درباره سیستم های الکتریکی ولتاژ پایین، متوسط و بالا، ایمنی عملیات کار، دانش کافی درباره سویچ بوردهای الکتریکی، Bus ها، بوردهای مختلف، MCC ها، ترانسفورماتورها، موتورها، سیستم های توزیع، کابل ها، رله های محافظ و سیستم مدیریت قدرت نام برد.

شرایط بازار کار رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان

کاریابی در بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

همانطوری که در مقالات قبلی درباره شرایط کار در آذربایجان برای ایرانیان گفته شده است، شرط مهاجرت کاری به آذربایجان و اخذ ویزای کار آذربایجان، برخورداری از پیشنهاد کار از این کشور است و همین امر موجب اهمیت یابی بیش از پیش مسئله کاریابی در این کشور می شود. کار و کاریابی در آذربایجان مشکل نیست، مخصوصا در عصر ارتباطات که می توان از طریق وب سایت های کاریابی در هر کشوری کار پیدا کرد. در واقع همانند سایر کشورهای جهان، موثرین و معروف ترین روش کاریابی برای شهروندان خارجی جهت ورود به بازار کار آذربایجان از طریق سرچ در اینترنت است. نمونه این سرچ را می توان از طریق وب سایت jobsearch.az انجام داد.

علاوه بر این ابزار، بسیاری از خارجی ها لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان را در روزنامه های پایتخت (باکو) جستجو می کنند و این هم یک روش از بین روش های کاریابی در آذربایجان محسوب می شود. روزنامه هایی مثل Avrasiya, Bakinsky Bulvar و روزنامه Baku Sun همگی دارای فهرست های شغلی گسترده ای هستند. اما بهترین شرایط ممکن برای کاریابی مهندسان الکترونیک در آذربایجان چیست؟ شرایط کار مهندسان الکترونیک در بازار کار رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان (2022) بدین شرح است:

  • مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق از دانشگاهی معتبر
  • حداقل 5 سال سابقه کاری در بخش مربوطه
  • دانش کاری در زمینه برنامه آفیس استاندارد (MS Office و CAD)
  • دانش و تجربه درباره برنامه های نرم افزار آنالیز ساختاری معمول
  • مهارت نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی
  • علاقه مند و دارای انگیزه و پشتکار برای یادگیری و قبول مسئولیت در پروژه های مشکل
  • توانایی انجام کار گروهی

شرایط تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان

دپارتمان الکترونیک یکی از دپارتمان هایی است که از همان اولین روز تاسیس دانشگاه مهندسی باکو (BEU) شروع به فعالیت کرده است. این دپارتمان اکنون تحت عناوین مختلف و در قالب دانشکده مهندسی برق عمل می کند و یکی از 5 دانشکده تشکیل دهنده دانشگاه مهندسی باکو است. متقاضیان می توانند دوره تحصیلی مهندسی الکترونیک را در عرض 4 سال در آذربایجان ادامه تحصیل دهند. ما در اینجا برای آشنایی بیشتر شما با این دانشگاه، برخی از مشخصات و ویژگی های این دانشگاه را به صورت جدول به اطلاع شما می رسانیم:

آیتمشرح
رنکینگ جهانی QS701#
وضعیت دانشگاهخصوصی
سال تاسیس2016
کل دانشجویان دانشگاه4664
تعداد هیئت علمی205
خروجی تحقیقاتیپایین

اما مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش از دوره کارشناسی رشته مهندسی الکترونیک در آذربایجان شامل تکمیل فرم آنلاین، کپی پاسپورت معتبر، کپی مدارک دیپلم متوسطه و ریز نمرات مربوطه، انگیزه نامه و توصیه نامه می باشد. پس از فارغ التحصیلی این افراد به راحتی می توانند شغلی خوب در آذربایجان پیدا کنند چرا که نرخ بیکاری در این کشور در سال 2022 تنها 4.8% است. لازم به ذکر است حدود شهریه دانشگاه های آذربایجان سالانه بین 1000$ تا 2500$ (دلار آمریکا) می باشد.

دانشجویان همچنین ماهانه باید حدود 300$ (دلار آمریکا) به عنوان هزینه زندگی در آذربایجان کنار گذاشته باشند چرا که مطابق قوانین این کشور دانشجویان بین المللی اجازه کار حین تحصیل ندارند و به این منظور باید ترک تحصیل کنند و مبلغ 1000$ (دلار آمریکا) برای تبدیل ویزا اخذ نمایند. برای اطلاع یافتن از شرایط اعزام دانشجو به خارج و شرایط تحصیل در کشورهای خارجی همانند تحصیل پزشکی در ترکیه، اوکراین، آلمان، فرانسه و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

5 دیدگاه برای “بازار کار رشته الکترونیک در آذربایجان

  1. علی گفت:

    سلام ودرود من ده سال سابقه کار دارم در شرکت سامسونگ سام سرویس برای تعمیرات لوازم خانگی من میتونم اذربایجان مشغول کار بشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رزومه خودتون رو برای شرکت سامسونگ در این کشور ارسال کنید در صورتی که موافقت کنند می تونید استفاده کنید از این فرصت

  2. امیررضا گفت:

    سلام من تو دانشکده فنی تبریز فوق دیپلم می خونم و می خوام برای لیسانس برم ترکیه می تونم برای لیسانس به آذربایجان اپلای کنم
    و اینکه من اهل آذربایجانم و ترک هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      من متوحه نشدم شما قصد تحصیل در ترکیه رو دارید یا آذربایجان؟

      1. امیررضا گفت:

        ببخشید اشتباه نوشتم ترکیه رو من می خوام برم آذربایجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *