ویزای کاری

بازار کار رشته الکترونیک در اتریش

بازار کار رشته الکترونیک در اتریش

در سال های اخیر کشور اتریش با توجه به پیر شدن جمعیت خود نیاز شدیدی به نیروی کار جوان و متخصص در زمینه های مهندسی و فنی پیدا کرده است. بازار کار رشته الکترونیک در اتریش برای افراد ماهر که در این رشته تحصیل کرده‌اند سرشار از فرصت‌های شغلی ایده‌آل با شرایط مطلوب می باشد. در اتحادیه اروپا نیروی کار لازم برای اتریش وجود ندارد به همین دلیل در سال های گذشته این کشور از میان مهاجران آسیایی و آمریکایی تعداد زیادی متخصص و کارگر ماهر پذیرفته است.

با توجه به نرخ بیکاری کمتر از 10% در این کشور امکان یافتن شغل مناسب در زمان کمتر از 3 ماه برای اکثر متخصصان و افراد تحصیلکرده وجود خواهد داشت. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به کشور متمدن اتریش تهیه و تنظیم شده است.

  • شرایط بازار کار رشته الکترونیک در کشور اتریش چگونه است؟
  • آیا می توان در کشور اتریش به عنوان مهندس الکترونیک مشغول به کار شد؟
  • شرایط ورود به بازار کار کشور اتریش چگونه می باشد؟
  • متوسط درآمد مهندسین الکترونیک در کشور اتریش چه مقدار است؟
  • آیا می توان با کار در رشته الکترونیک در اتریش اقامت این کشور را دریافت کرد؟
  • آیا مهندسی الکترونیک در جمع رشته های مورد نیاز اتریش قرار دارد؟

شرایط بازار کار رشته الکترونیک در اتریش

بازار کار رشته الکترونیک در کشور اتریش برای افرادی که به زبان انگلیسی در کنار زبان آلمانی تسلط کامل دارند می تواند بسیار پر رونق و قابل توجه باشد. اکثر مشاغلی که برای افراد تحصیل کرده در رشته الکترونیک مد نظر قرار می گیرد کار در کارخانجات و شرکت های مخابراتی، تعمیرات ماشین آلات صنعتی و ساخت دستگاه های الکترونیکی می باشد. کار در شرکت های بین المللی برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند با توجه به مزایای شغلی زیاد و درآمد بالا یک فرصت ایده آل است و شرکت های بین المللی در اتریش بسیار هستند. صنعت IT در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در اتریش داشته است و همچنین متخصصان هوش مصنوعی و برنامه نویسی با حقوق های بالا در شرکت های دولتی و خصوصی استخدام می شوند.

افرادی که با مدرک کارشناسی رشته الکترونیک در کشور اتریش مشغول به کار می‌شوند با حداقل حقوق سالانه 32000€ الی 38000€ (یورو) استخدام خواهند شد. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته الکترونیک در کشور اتریش از 40000€ در سال تا 48000€ (یورو) در سال حقوق دریافت می کنند. فارغ التحصیلان رشته الکترونیک که بتوانند استعداد و توانایی خود را در اتریش نشان بدهند و به مشاغل مدیریت و نظارتی ارتقا یابند می توانند تا سالانه 55000€ (یورو) درآمد خالص کسب کنند. فرصت های شغلی با درآمد بالا و شرکت های بین المللی بزرگ اکثراً در شهرهای اصلی اتریش مانند گراتس، لینتس، اینسبروک و سالزبورگ قرار دارند و لذا این مناطق بهترین بخش برای زندگی و کار در اتریش محسوب می شوند.

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در اتریش

دریافت ویزای کار رشته الکترونیک در اتریش

افرادی که متقاضی دریافت ویزای کار اتریش هستند، سه حالت ویزا می توانند دریافت کنند که برای اجازه کار محدود یک ساله و اجازه کار نا محدود دو ساله و اجازه کار نا محدود پنج ساله می باشد. لازم به ذکر است که اجازه کار محدود برای یک شغل خاص است و افرادی که در مکان مشخص توسط کارفرما مشخص پذیرش می‌شوند، می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند.

افرادی که ویزای کار محدود یک ساله اتریش را دریافت می کنند بعد از اتمام مهلت می توانند یا ویزای کار محدود دیگر و برای شغل دیگر دریافت کنند یا برای ویزای کار نا محدود درخواست دهند. در مرحله اول باید از سفارت کشور اتریش فرم درخواست ویزای کار را دریافت کنید و سپس تکمیل و از طریق وبسایت یا به دفاتر کنسولگری اتریش در کشور مبدا تحویل دهید. برای متقاضیان دریافت ویزای کاری کشور اتریش ارائه مدارک لیست زیر الزامی می باشد:

  • ارائه گواهی تولد همراه با ترجمه رسمی آلمانی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید با زمینه سفید
  • گذرنامه معتبر همراه با مدارک شناسایی کشور مبدا
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای زندگی در اتریش
  • گواهی آکادمیک تسلط به زبان انگلیسی یا آلمانی

در نظر داشته باشید که ممکن است کشور اتریش برای تایید نیت صادقانه افراد مدارک اسناد پرداخت مالیات در کشور مبدا و گواهی اثبات تجربه کاری را درخواست نماید.

ویزای جستجوی کار اتریش ویژه فارغ التحصیلان الکترونیک

اتریش مرکز جذب متخصصان و کارگران ماهر در اروپا است که علاقه مند به کار در صنایع پیشرفته از جمله صنایع الکترونیک هستند. اما اخذ ویزای کار اتریش یا همان کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش مستلزم داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای اتریشی در وهله اول و نیز اخذ 55 امتیاز از معیارهای امتیازبندی اتریش 2023 می باشد. اما از آنجائی که فارغ التحصیلان رشته الکترونیک هنوز آنچنان پخته نیستند که پیشنهاد کاری مستقیم از شرکت اتریشی دریافت کنند بنابراین بهترین گزینه برای آنها اخذ ویزای جستجوی کار اتریش با اعتبار 6 ماهه و به شرط اخذ امتیاز 70 از طریق معیارهای زیر بدین سان می باشد:

معیارهای ویزای جستجوی کار اتریش

کاریابی در بازار کار رشته الکترونیک در اتریش

در کشور اتریش موسسات کاریابی معتبری وجود دارند که مثل یک پل ارتباطی با اخذ اطلاعات و رزومه کار متقاضیان و کارفرمایان در میان آن ها قرار می گیرند. طبق آمار افرادی که از طریق موسسات کاریابی اقدام به یافتن شغل مورد نظر خود می‌کنند زودتر به نتیجه مطلوب خواهند رسید؛ در لیست زیر بهترین موسسات کاریابی اتریش را معرفی خواهیم کرد:

  • Manpower GmbH
  • EBK-JOBBOX
  • Trenkwalder Personaldienste AG
  • Accenture Österreich
  • Zisser Kurt Personalbeistellung
  • IAESTE Vienna Firmenmessenteam
  • Sherco Trabajo Temporal Hostelería

راه های رسیدن به کار در اتریش

علاقه مندان به کار در اتریش هم می توانند مستقیما درخواست دهند و ویزای جستجوی کار اتریش را اخذ نمایند هم می توانند ابتدائا در این کشور تحصیل کنند. برای اخذ ویزای جستجوی کار اتریش که برای 6 ماه اعتبار دارد حداقل هایی مورد نیاز است که از آن جمله می توان به داشتن مدرک کارشناسی و 3 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی اشاره نمود. علاوه بر موارد مذکور فرد همچنین برای سن و سطح زبان خود امتیاز می گیرد البته باید توجه داشت اگرچه داشتن مدرک زبان انگلیسی هم منجر به اخذ امتیاز می شود، در اتریش عملا بدون تسلط به زبان آلمانی نمی تواند شغلی پیدا کرد.

تحصیل در اتریش هم راه پرطرفدار دیگری برای اخذ اقامت این کشور است چرا که در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان خواهد بود. البته شهریه دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان حوزه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا رایگان است و سایر دانشجویان باید شهریه اندکی بپردازند. این گروه از دانشجویان علاوه بر ترمی 20€ (یورو) به عنوان استفاده از امکانات دانشگاه، به طور میانگین 750€ (یورو) هم شهریه پرداخت می نمایند. البته تعدادی از دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه استثنا قائل می شوند.

لازم است به خاطر داشته باشید که موسسات کاریابی تنها ضامن بخشی از قوانین کار می باشند که در متن قرارداد میان کارمند و کارفرما ذکر شده باشد؛ از این جهت توجه به متن قرارداد و ذکر تمام جوانب ساعت کار، میزان حقوق و وظایف و خدمات برای سهولت در زمان بروز مشکل از اهمیت زیادی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای مهاجرت به اتریش یا شرایط ویزای تحصیلی اتریش با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته الکترونیک در اتریش

افرادی که تمایل به کار در رشته الکترونیک در اتریش دارند سوالات زیر را می پرسند:

  • افرادی که با مدرک کارشناسی الکترونیک در اتریش به کار مشغول میشوند چقدر حقوق دارند؟ حداقل حقوق سالیانه ای که این افراد دریافت می کنند در حدود 35000€ تا 39000€ (یورو) در سال خواهد بود.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد رشته الکترونیک در اتریش چقدر حقوق دریافت می کنند؟ این فارغ التحصیلان در حدود 40000€ تا 50000€ (یورو) در سال حقوق دریافت خواهند کرد.
  • اگر این افراد به سطوح مدیریتی در رشته خود دست یابند حقوق سالیانه آنها چقدر خواهد بود؟ این حقوق می تواند تا 55000€ (یورو) در سال افزایش یابد.
  • برای یافتن کار در بازار رشته الکترونیک اتریش چه ویزایی باید اخذ نمود؟ بهترین ویزا برای افرادی که دعوتنامه شغلی ندارند ویزای جستجوی کار اتریش است.
  • با ویزای جستجوی کار اتریش چه مدت متقاضی میتواند در این کشور به دنبال کار بگردد؟ مشخصا تا 6 ماه فرصت دارد که در رشته مورد نظر به کار برسد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *