ویزای کاری

بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین

بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین

ورود به بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین برای مهاجران خارجی شرایط خاصی دارد که باید پیش از هر گونه اقدام مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. در این نوشتار هموطنان عزیز می توانند با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره کار در کشور فیلیپین و شرایط آن، شرایط کار در بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین، چشم انداز شغلی در بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین و سایر موارد مرتبط اطلاعات کافی کسب کنند.

  • آیا مهندسان الکترونیک در کشور فیلیپین شرایط مناسبی برای کار دارند؟
  • درآمد یک مهندس الکترونیک در این کشور چقدر است؟
  • آیا فیلیپین به نیروی کار در رشته الکترونیک نیاز دارد؟
  • زبان کار در این کشور چیست؟
  • شرایط ورود به بازار کار رشته الکترونیک در این کشور چیست؟

کار در کشور فیلیپین و شرایط آن در 2022

کار در فیلیپین گزینه ای محبوب و جذاب برای بسیاری از مهاجران است. از نظر اقتصادی، این کشور سال به سال به طور مداوم در حال رشد است و این امر موجب افزایش علاقه سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در کشور فیلیپین شده است. دولت کشور فیلیپین در تلاش است تا با ایجاد تغییرات اساسی در زمینه های مختلف تجاری و همچنین اقتصادی در کشور خود کشور فیلیپین را جهت رقابت با سایر کشورهای آسیایی و سایر نقاط جهان آماده سازد. به دلیل افزایش تقاضای مصرف کننده و رشد صادرات و سرمایه گذاری کشور فیلیپین، تولید ناخالص داخلی این کشور در سالهای اخیر حدود 6% رشد داشته است. اقتصاد کشور فیلیپین پس از رکود سال 2008 و 2009 در شرایط بهتری قرار دارد و اکنون شاهد رشد قابل توجهی اقتصاد این کشور هستیم.

همچنین لازم به ذکر است که بخش خدمات و صنایع تولیدی و ساختمانی محرک اصلی رشد اقتصادی اخیر کشور فیلیپین بودند. در کل، در سال 2022 حدود 41 میلیون نفر در فیلیپین مشغول به کار هستند و بیش از 21 میلیون نفر از آنها در بخش خدمات شاغل هستند. سایر بخش های مهم برای مهاجران شاغل در فیلیپین کشاورزی و صنایع تولیدی هستند که به ترتیب 29% و 16% نیروی کار را به کار می گیرند.

شرایط کار در بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین

تکنسین های الکترونیک به طراحی، توسعه، آزمایش، ساخت، نصب و تعمیر تجهیزات برقی و الکترونیکی مانند تجهیزات ارتباطی، دستگاه های نظارت پزشکی، تجهیزات پیمایش و رایانه کمک می کنند. این افراد ممکن است در ارزیابی و آزمایش محصول، از دستگاه های اندازه گیری و تشخیص برای تنظیم، آزمایش و تعمیر تجهیزات استفاده شوند. بیشتر کارفرمایان در بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین ترجیح می دهند تکنسین های الکترونیکی که دارای مدرک دانشگاهی هستند یا در دوره های آموزش های فنی و مهندسی شرکت کرده اند را استخدام کنند. آموزش ها و برنامه های تحصیلی عالی در موسسات فنی، دانشکده ها، دانشگاه ها، دانشکده های فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی و نیروهای مسلح برای افرادی که قصد دارند وارد بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین شوند در دسترس است. متقاضیان و افرادی که جویای کار در زمینه الکترونیک هستند باید مهارت کاری عملی نیز برای اشتغال داشته باشند.

بسیاری از برنامه های آموزشی و فنی رشته الکترونیک 2 ساله هستند و متقاضیانی که قصد دارند در برنامه های تحصیلی دانشگاهی این رشته شرکت کنند باید در نظر داشته باشند که کسب مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر در رشته الکترونیک حداقل سه سال به طول می انجامد؛ اما به یاد داشته باشید که برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین و داشتن درآمد بالا متقاضیان باید دانش کافی در زمینه الکترونیک داشته باشند. برنامه های درسی رشته الکترونیک به طور کلی شامل دوره هایی در زمینه برق و الکترونیک اساسی از جمله قانون اهم، مدارهای موازی و سری، مغناطیس، مدارهای AC و DC، خازن، ترانسفورماتورها، فیلترها، نیمه هادی ها، ترانزیستورها، تقویت کننده ها، مدارهای مجتمع و الکترونیک دیجیتال است. لازم به ذکر می باشد که 50% دوره های تحصیلی رشته الکترونیک شامل برنامه ها و فعالیت های عملی در آزمایشگاه های مجهز دانشگاه هستند.

شرایط کار در بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین

چشم انداز شغلی در بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین

فرصت های شغلی برای متخصصان و تکنسین های برق و الکترونیک در حال افزایش است؛ زیرا بسیاری از صنایع از محصولات و سیستم های الکترونیکی استفاده می کنند. بخش های اصلی این صنعت شامل ارتباطات صوتی و تصویری، رایانه، روباتیک، تبدیل انرژی و راندمان، تولید برق، انتقال و توزیع و تولید تجهیزات الکتریکی می شود. فرصت های شغلی برای تکنسین های الکترونیک متفاوت است و تا حد زیادی به تخصص آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، انتظار می رود رشد اشتغال برای تکنسین های الکترونیک در زمینه هایی مانند روباتیک، تبدیل انرژی و تولید برق تا سال 2022 حداقل 20% رشد کند. گسترش اخیر محصولات الکترونیکی مصرفی و صنعتی موجب افزایش فرصت های شغلی در زمینه های مهندسی الکترونیک و خدمات در این زمینه شده است. طراحی، نصب، سرویس و نگهداری تجهیزات الکترونیکی فرصت های شغلی قابل توجهی در صنعت الکترونیک در کشور فیلیپین برای متخصصان الکترونیک ایجاد کرده است.

یک تکنسین الکترونیکی ممکن است به طور مستقیم با مشتری ها معامله کند و هزینه های مختلف تجهیزات الکترونیکی را تعیین کند و تجهیزات الکترونیکی مشتری ها را با استفاده از قطعات الکترونیکی تعمیر یا تعویض کنند. همچنین سایر فعالیت های یک تکنسین الکترونیکی می تواند شامل ذخیره موجودی قطعات، تحقیق در مورد استانداردهای جدید صنعت یا اجرای تست های کنترل نیز باشد. اجزای الکترونیکی دارای کد رنگی هستند، بنابراین تشخیص رنگ بخش مهمی از این کار است. تکنسین های الکترونیکی نیز باید در این زمینه مهارت کافی داشته باشند و از قدرت و استحکام جسمی برخوردار باشند. آگاهی از قطعات الکتریکی و عیب یابی اساسی نیز از فعالیت های مهم تکنسین های الکترونیک است. سایط وظایف تکنسین های الکترونیک عبارتند از:

  • نصب و مونتاژ سیستم های الکترونیکی بر اساس مشخصات فنی
  • تست سیستم برای ارزیابی عملکرد و عملکرد
  • حفظ مستندات مراحل نصب و راه اندازی سیستم های الکترونیکی گوناگون

مهاجرت جهت ورود به بازار کار رشته الکترونیک در فیلیپین

همانطور که می دانید، مهاجرت به فیلیپین برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک این کشور نیاز به کسب ویزای کاری فیلیپین دارد. علاوه براین، متقاضیان و مهاجران خارجی که قصد دارند در کشور فیلیپین مشغول به کار شوند حتما باید مجوز کار دریافت کنند. متخصصانی که به کسب ویزای کار فیلیپین هستند و قصد دارند وارد بازار کار فیلیپین در بخش ها و صنایع مختلف شوند می توانند با مطالعه مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط مربوطه مطلع شوند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *