ویزای کاری

بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

کار در زمینه مد و فشن هر ساله طرفداران بسیاری دارد و هر ساله افراد زیادی تلاش می کنند وارد بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا شوند. برای کار در کشور ایتالیا شرایط و قوانینی وجود دارد که بهتر است متقاضیان پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت کاری از آن ها اطلاع داشته باشند. کشور ایتالیا ارتباطات بسیاری با برندها و شرکت های تجاری فعال در صنعت مد و فشن دارد، به همین دلیل بازار کار رشته فشن و مد در این کشور بسیار رونق دارد.

افرادی که قصد کار در این کشور را دارند باید دوره های 3 ساله در نظر گرفته شده را بگذرانند و پس از آن می توانند در دوره های کار آموزی شرکت نمایند. پس از گذراندن دوره آموزشی و کار آموزی فرد وارد بازار کار می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی موضوع بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا می پردازند.

  • آیا رشته طراحی مد در کشور ایتالیا در جمع رشته های پولساز قرار دارد؟
  • آیا می توان با کار در حوزه قشن و مد در ایتالیا به درآمد بالا دست پیدا کرد؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در ایتالیا چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک طراح خارجی در این کشور کار کرد؟
  • آیا شرکت های بزرگ ایتالیا نسبت به جذب طراحان خارجی مشتاق هستند؟

شرایط کار رشته طراحی لباس در ایتالیا در 2024

رشته طراحی لباس و مد یکی از رشته های پر مخاطب در دنیا محسوب می شود و رقابت تنگاتنگی برای ورود به صنعت مد در بین متقاضیان وجود دارد. متقاضی به عنوان یک طراح مد هنر خود را در طراحی به کار می برد، متقاضی در طول تحصیل در این رشته تخصص های مربوط به حیطه مد و فشن را آموزش می بیند. آموزشات تخصصی مد و فشن می تواند در حوزه های پوشاک کودکان، پوشاک بزرگسالان، پوشاک ورزشی، کیف و کفش و زیور آلات باشد. با توجه به تکنولوژی ها و ابزار کار پیشرفته طراح می تواند در طول مدت 6 هفته طرح خود را به مرحله فروش برساند.

در سال 2024 متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته فشن و مد را دارند باید بدانند که با توجه به سطح مسئولیت پذیری و موسسه ای که برای آن کار می کنید، ممکن است بر اساس طرح های شما یا طرح های ارائه شده از شرکت بودجه ای برای کار به شما ارائه شود. بطور کلی ورود مستقیم به صنعت مد ایتالیا از ایران کار دشواری است. هم به دلیل اینکه یافتن و مجاب کردن کارفرما برای عقد قرارداد بدون حضور فرد بسیار سخت اسن. اما با تحصیل در این رشته در مقاطع لیسانس یا ارشد میتوان مسیر ورود و بالطبع حضور در کشور ایتالیا را به راحتی فراهم نمود و با شرایط بسیار سهل تر پس از اتمام تحصیلات وارد بازار کار شد.

درآمد طراحی لباس در ایتالیا

یک طراح مد که در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 58720€ (یورو) در سال درآمد دارد و این می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 32620€ (یورو) تا بالاترین میانگین حقوق 93140€ (یورو) متغیر باشد. متوسط ​​حقوق یک طراح مد در ایتالیا 57320€ (یورو) است. این مقدار متوسط ​​در توزیع حقوق است. این بدان معناست که تقریباً 50٪ از جمعیت کمتر از 57,320€ (یورو) و 50٪ از جمعیت بیش از 57,320€ (یورو) درآمد دارند.

طراحان در بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

طراحان باید بدانند که برای کار در این کشور وظایفی برای آن ها در نظر گرفته شده است. که این وظایف به شرح ذیل می باشد:

  • پی ریزی و خلق طرح های جدید و خلاقانه
  • توانایی انجام کار تیمی همراه با خریداران به منظور خلق آثار جدید
  • خلق ایده های نو و خلاقانه و به واقعیت پیوستن ایده ها با استفاده از طرح کمکی کامپیوتری (CAD)
  • همگام بودن با ترند های جدید در دنیا (طراح باید به خوبی برند های مرتبط با پارچه، رنگ و شکل را بشناسد)
  • قدرت درک هنر طراحی از چشم انداز تکنیک
  • مذاکره با مشتری ها و تامین کنندگان
  • طراحی و خلق ایده های جدید و نو برای جلب توجه متقاضیان
  • انتخاب و طراحی پارچه، دکمه، کمربند و خرج کار، همچنین مواد لازم برای زیبا سازی محصولات در تولیدات انبوه

درآمد در بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

یکی از نکات مهمی که در رابطه با بازار کار رشته فشن و مد می توان گفت در رابطه با میزان دستمزد و حقوق می باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که حقوق اولیه طراحان معمولا بین 16000€ تا 17000€ (یورو) می باشد، که میزان آن کم می باشد. میزان حقوقی که برای طراحان تازه کار در نظر گرفته می شود حدودا 25000€ (یورو) در سال بوده و پس از آن که فرد مهارت های لازم را کسب کرد دستمزد سالانه اش تا 85000€ (یورو) افزایش می یابد. متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که میزان حقوق به کارفرما و منطقه بستگی دارد. یکی از نکات مهم برای متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند، هزینه های زندگی می باشد. برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور می توانید مقاله درباره هزینه زندگی در ایتالیا را مطالعه نمایید.

درآمد در بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

تحصیل در رشته مد و طراحی در ایتالیا

در طول دهه های گذشته ایتالیا دارای شخصیت های متعددی بود که بر روی هنر و طراحی در سطح ملی و بین المللی تاثیر بسیاری داشتند. به همین دلیل در شهرهای مختلف ایتالیا دانشگاه های بسیار برجسته ای برای تحصیل در رشته مد و فشن وجود دارد. سیستم آموزش مد در ایتالیا در شهرهای میلان، فلورانس و رم تقسیم شده و متمرکز است. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید، باید بدانید که طول مدت این دوره 3 ساله می باشد، با پایان این دوره دانشجو می تواند محیط ها و رشته های مختلف مشغول به کار شود. مقطع ارشد 2 ساله است. برای ورود به مقطع ارشد نیاز به شرکت در

لازمه های تحصیل فشن و مد در ایتالیا

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید باید بدانید که هدف این دوره پذیرش دانشجویانی می باشد که در طراحی مد نیاز به بهبود و یا بروزرسانی تکنیک ها و روش ها را دارند. برای شرکت در این دوره لازم است با تکنیک های طراحی مد و فشن که شامل طراحی فنی، تصویرگری، طراحی فنی، مدل سازی و خیاطی، آشنا باشند.

صنعت مد در کشور ایتالیا یک اهرم غیر قابل انکار است که نقش بسزایی در درآمد سالیانه این کشور دارد. شرکت های مطرح جهانی در صنعت مد نیز به ایتالیا سوق پیدا کرده اند. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در رابطه با بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا کسب کردید. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور ایتالیا را دارید پیشنهاد می شود مقاله مهاجرت به ایتالیا از طریق کار را مطالعه نمایید. برای دریافت مشاوره با کارشناسان و وکلاء مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

افرادی که در رشته فشن در ایتالیا فعالیت می کنند در خصوص بازار کار رشته خود سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  1. شرایط ورود به بازار کار مد در ایتالیا چیست؟ بازار مد در کشور ایتالیا در بالاترین سطح از نظر رقابت قرار دارد و افرادی که قصد ورود به این بازار کار را دارند، باید رزومه قدرتمندی در اختیار داشته باشند.
  2. امکان تحصیل در رشته های فشن در ایتالیا وجود دارد؟ افرادی که قصد ورود به بازار کار فشن و مد را دارند، می توانند تحصیلات خود را در دانشگاه های ایتالیا تکمیل نمایند.
  3. متوسط درآمد در بازار کار رشته مد در ایتالیا چقدر است؟ متوسط درآمد سالیانه در بازار کار فشن و مد در حدود 30400€ (یورو) در سال است.
  4. برای ورود به بازار کار رشته فشن چه باید کرد؟ افرادی که رزومه تحصیلی و کاری قوی در این زمینه داشته باشند می توانند با دریافت ویزای کاری راهی ایتالیا شوند.
  5. چرا باید بازار کار رشته مد ایتالیا را انتخاب کرد؟ میلان در ایتالیا به عنوان پایتخت مد شناخته می شود و از طرفی بسیاری از شرکت های معتبر فعال در این زمینه در ایتالیا فعالیت می کنند.
4.2/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

  1. melika گفت:

    سلام وقت بخیر بازاریابی میشه یه شغل به عنوان شغل دانشجویی در نظر گرفت در ایتالیا و وارد این بازار کار شد یا مدرک خاصی لازم داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار دانشجویی هم مثل کارهای اصلی هست. شما هم می تونید به عنوان یک فردی که تخصص دارید وارد بشید هم به عنوان یک فرد تازه کار
      دوره های کارآموزی هم در دسترس هستند

  2. Erfan گفت:

    سلام خسته نباشد من امسال قراره دانشجو دندون پزشکی شهر سیِنا ایتالیا باشم چنتا از سایت های کار دانشجویی خوندم ک تو این کشور دانشجو های خارجی میتونن تو شاخه مدلینگ و مد فعالیت داشته باشن و براشون یه کار محسوب میشه و میتونن یه مقدار درآمدی ک برای گذروندن زندگی دانشجویی کافی باشه رو در بیارن البته من شنیدم از متقاضی های این کار مدلینگ و مد یسری تست گرفته میشه و در صورت قبولی میتونن یسری کار پاره وقت یا یه صورت مشغول به کار بشن ولی شنیدم درآمدش بالا نیست برای دانشجو هایی ک تو این رشته تحصیل نکردن ولی خب خوندم ک اونقدری هست ک بشه باهاش امرار معاش کرد و آیتم هایی مثل اجازه خونه و خورد و خوراک و حملو نقل رو باهاش تعمین کرد چون دانشجو ها در این کشور اجازه 20 ساعت کار رو دارن میخواستم بدونم میشه یه همچین چیزی ک تو صنف مدلینگ فعالیت کرد چون نکات قابل توجه برای این کار رو دارم و میخواستم بدونم شما هم صحت این موضوع رو تایید میکنید ک بتونم بجای کار تو هتل یا رستوران تو این قسمت فعالیت داشته باشم ک علاقه هم بهش دارم آیا شرکت هایی هستند ک استخدام کنن مدل دانشجو و باهاشون کار بکنن صحت این موضوع رو تایید میکنید؟؟؟ لطفا جواب بدین واقعا به دونستن این موضوع شدیدا احتیاج دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      من در این مورد چیزی نشنیدم اما احتمالش بسیار ضعیف خواهد بود که به عنوان یک دانشجو بتونید در این زمینه مشغول به کار بشید و بیشتر تمرکزتون بایستی برروی کارهای دانشجویی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *