ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در آذربایجان

بازار کار رشته مدیریت در آذربایجان

مدیریت در آذربایجان رشته بسیار جذاب همراه با گرایشات کاربردی است و بازار کار رشته مدیریت در آذربایجان برای جذب مدیران مجرب، مناسب است. متقاضیان می توانند با داشتن مدرک کارشناسی و نیز سوابق کاری مناسب در آذربایجان کاریابی کرده و پس از دریافت پیشنهاد کار از طرف کارفرمای آذری به کار در این کشور مشغول شوند. آنها می توانند بر اساس رشته و شرایط شغلی خود در انواع مشاغل مدیریتی آذربایجان شامل مدیریت بازرگانی، مدیریت امور مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت شرکتی، مدیریت ورزشی و غیره درخواست کار دهند.

نکته قابل توجه درباره بازار کار رشته مدیریت در آذربایجان علاوه بر نیاز بازار کار آذربایجان به این رشته شغلی، همچنین سطح درآمد بالای مدیران در جامعه آذربایجان است. اما نباید فراموش کرد که شرط ورود و کار در آذربایجان، اخذ ویزای کار این کشور است که شرایط و مقررات خاص خود را دارد. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهامی در هر بخش از این مقاله، کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی و ارائه مشاوره به هموطنان متقاضی کار در آذربایجان هستند.

  • شرایط کار مدیران خارجی در آذربایجان چگونه است؟
  • شرایط تحصیل رشته مدیریت در آذربایجان چگونه است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در آذربایجان مشغول به کار شوند؟
  • چه مزایایی برای نیروی کار در آذربایجان وجود دارد؟

درباره شرایط کلی کشور آذربایجان

جمهوری آذربایجان در ساحل غربی دریای خزر در منتها الیه جنوب شرقی منطقه قفقاز قرار دارد. این کشور به لحاظ جغرافیایی یک منطقه کوهستانی محسوب شده و تنها 7% از اراضی آن قابل کشت است. دره رودخانه کورا عمده ترین ناحیه زراعی آذربایجان است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی و منطقه قفقاز، آذربایجان به سطح توسعه انسانی بالا، توسعه اقتصادی ماکسیمم و نیز نرخ بیکاری پایین دست یافته است.

آذربایجان به پایتختی باکو یا به زبان ترکی Baki با کشورهایی نظیر ارمنستان، ایران، گرجستان و روسیه مرز مشترک دارد. منابع نفت و گاز طبیعی به عنوان عمده ترین محصول صادراتی و موتور محرک اقتصاد آذربایجان معرفی می شود. آذربایجان دارای یک طبیعت سرسبز و بکر همراه با مظاهر تمدنی و میراث فرهنگی برتری است که همین امر باعث جذب گردشگران خارجی به این کشور می شود. به لحاظ مذهبی در حدود 95% از جمعیت آذربایجان مسلمان و اکثرا از مذهب تشیع هستند.

وضعیت بازار کار رشته مدیریت در آذربایجان

در وضعیت کنونی، بازار کار رشته مدیریت در آذربایجان از وضعیت خوبی برخوردار است و روزانه کارفرماها و شرکت های چند ملیتی مختلفی در این کشور به دنبال نیروی کار ماهر و خلاق می گردند. از طرف دیگر، شرایط بازار کار این رشته در کشور آذربایجان به سبب وجود رقبای داخلی و خارجی در حالت رقابتی قرار دارد. بنابراین مبنای گزینش و استخدام افراد در این کشور اغلب بر پایه شایستگی های فردی است. شما در جدول زیر با برخی کارفرماهای رشته مدیریت در آذربایجان همراه با عناوین شغلی پیشنهادی آشنا می شوید:

نام شرکتعنوان شغلی پیشنهادی
Servicerمدیر تولید
بنیاد مشارکت اورآسیامدیر برنامه
FiveCurrentsمعاون مدیر
RBC Groupمدیر ارشد گروه
ENGINمدیر براند

مدیران در این کشور وظایفی از جمله مدیریت شرکت و امور مالی مرتبط با عملیات واحد بازرگانی، اجرا و نظارت بر عملیات شرکت و کارکنان آن، مدیریت و کنترل جامع بر عملیات تجاری، بازاریابی و اجرا، هماهنگ سازی اعمال و کارهای کارکنان در سازمان یا شرکت، ارائه آموزش های لازم به کارکنان، برقراری انضباط کاری و غیره را دارند. اما همچنین مدیران در آذربایجان بایستی علاوه بر دانش آکادمیک مدیریتی از مهارت های کاری شامل کار با Microsoft Office، مدیریت عملیات و مدیریت بودجه نیز برخوردار باشند.

وضعیت بازار کار رشته مدیریت در آذربایجان

شرایط تحصیل و بازار کار مدیریت در آذربایجان در 2022

برنامه مدیریت در آذربایجان دوره تحصیلی 4 ساله و حدود 240 واحد درسی است و دانشگاه های مختلفی در آذربایجان وجود دارند که به خاطر ارائه برنامه تحصیلی رشته مدیریت معروف هستند. متقاضیان تحصیل در رشته مدیریت می توانند در رشته های مختلف ارائه شده توسط این دانشگاه ها درخواست پذیرش داده و به ادامه تحصیل در رشته مدیریت بپردازند. از جمله برنامه های معروف مدیریت ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه های آذربایجان می توان به مدیریت بازرگانی (MBA)،مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی و غیره اشاره کرد. ویژگی های این رشته تحصیلی در آذربایجان را در جدول زیر مشاهده می کنید:

آیتمشرح
مدرک تحصیلیکارشناسی (B.Sc) مدیریت
مدت تحصیل4 سال/ تمام وقت
تعداد واحد درسی240 واحد
شهریه سالانه$2500 (دلار آمریکا)

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آذربایجان تابع شرایط ساده و آسانی است، چرا که اصولا این کشور به دلیل فرآیند اخذ پذیرش آسان در بین دانشجویان خارجی معروف است. شرایط و مدارک لازم برای شروع فرآیند پذیرش عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات تحصیلی متقاضیان
  • کپی پاسپورت معتبر
  • عکس جدید از متقاضی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  • انگیزه نامه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

اخذ پاسپورت آذربایجان پس از تحصیل مدیریت

به منظور اخذ پاسپورت آذربایجان فارغ التحصیلان رشته مدیریت باید ابتدائا پیش از منقضی شدن ویزای تحصیلی خود شغلی در این کشور پیدا کنند. البته استخدام شدن در آذربایجان برای فارغ التحصیلان این رشته دشوار نخواهد بود علی الخصوص وقتی فرد به زبان روسی یا آذری مسلط باشد و در یکی از دانشگاه های برتر آذربایجان تحصیل کرده باشد. پس از پیدا کردن و 5 سال اقامت قانونی در آذربایجان در نهایت فرد قادر خواهد بود در صورت داشتن شرایطی از جمله عدم سوء پیشینه کیفری، تسلط به زبان آذری، داشتن شغل و تمکن مالی لازم، درخواست دهد و پاسپورت آذربایجان را اخذ کند.

البته این کشور تابعیت دوگانه یا اصطلاحا دو تابعیتی بودن را نمی پذیرد و برای اخذ پاسپورت آن ترک تابعیت قبلی فرد الزامی است. هموطنان عزیز می توانند همچنین با مشاوره و اخذ راهنمائی های لازم از کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین و به روزترین اخبار و اطلاعات مهاجرتی و اقامتی در خصوص مهاجرت کاری به ترکیه و آذربایجان قرار گرفته و برای ارزیابی شرایط و نیز تشکیل پرونده مهاجرتی خود به آدرس دفتر این موسسه در تهران مراجعه نمایند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *