ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در اتریش

بازار کار رشته مدیریت در اتریش

کار در رشته مدیریت در اتریش در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و دانشجویانی که از رشته مدیریت فارغ التحصیل میشوند می توانند با کاریابی و داشتن شرایط کار وارد بازار کار رشته مدیریت در اتریش شوند. در کشور اتریش رفاه اجتماعی و شرایط مطلوب جهت زندگی وجود دارد و این موضوع باعث شده است تعداد متقاضیان و مهاجرانی که قصد کسب اقامت در این کشور را دارند به طور چشمگیری افزایش یابد. اتریش یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی می باشد و کسب اقامت در این کشور موجب می شود تا متقاضیان بتوانند به تمامی نقاط اروپا بدون محدودیت سفر کنند. با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا درباره بازار کار رشته مدیریت در اتریش و تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های این کشور اطلاعات کامل کسب کنید.

  • شرایط کاری در کشور اتریش به عنوان مدیر چگونه می باشد؟
  • چگونه باید از طریق ویزای کار به عنوان مدیر وارد اتریش شد؟
  • درآمد جایگاه شغلی مدیر در کشور اتریش چقدر است؟
  • شرایط تحصیل رشته مدیریت در کشور اتریش چیست؟

درباره بازار کار رشته مدیریت در اتریش

مهاجرت به کشور اتریش نیاز به داشتن شرایط لازم دارد. متقاضیانی که قصد دارند در کشور اتریش مشغول به کار شوند، حتما باید شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند ویزای کاری این کشور را بدست بیاورند. داشتن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه کاری مورد نظر از مهم ترین فاکتورهای اشتغال در کشور اتریش می باشد. با این حال، متقاضیان و مهاجرانی که قصد دارند وارد بازار کار رشته مدیریت در اتریش شوند، در نخستین گام می بایست مدرک تحصیلی معتبر در زمینه مدیریت (حداقل لیسانس) و همچنین مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند.

جهت ورود به بازار کار رشته مدیریت در اتریش و کار کردن در این کشور اروپایی، متقاضیان و مدیران خارجی باید از یک سازمان و یا کمپانی معتبر در کشور اتریش پیشنهاد کاری (Job Offer) داشته باشند تا بتوانند به ویزای کار اتریش دست یابند و یا از طریق اخذ ویزای جستجوی کار اقدام به کاریابی در کشور اتریش (Job Seeker) کنند. بنابراین فارغ التحصیلان یا دانش آموختکان رشته مدیریت جهت کار در اتریش 2023 دو راه پیش رو دارند:

فرصت های شغلی رشته مدیریت در اتریش

دریافت پیشنهاد کاری از اتریش

در اکثر کشورهای اروپایی، داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای کمپانی معتبر جهت کسب ویزای کاری کشور مورد نظر الزامی می باشد. جهت استخدام متقاضیانی که توسط پیشنهاد کاری قصد مهاجرت کاری به اتریش را دارند، کارفرما کمپانی مربوطه می بایست شغل متقاضی را به مدت 6 ماه در کشور اتریش و اتحادیه اروپا (EU) آگهی کند و در صورتی که نیروی کار یافته نشد، کارفرما می تواند مراحل استخدام متقاضی را شروع کند.

جستجوی کار در بازار کار رشته مدیریت در اتریش

همانطور که گفته شد، روش دوم ورود به بازار کار رشته مدیریت در اتریش، کاریابی در این کشور می باشد. متقاضیان و مدیران خارجی که مدرک تحصیلی معتبر در زمینه مدیریت کسب کرده اند می توانند با کاریابی در اتریش، وارد بازار کار مدیریت در این کشور شوند. متقاضیان با دریافت ویزای کاریابی در کشور اتریش می توانند وارد خاک اتریش شوند. مدت اعتبار این ویزا 6 ماهه می باشد و متقاضیان می توانند در این مدت اقدام به کاریابی در زمینه مدیریت کنند. جهت کسب ویزای کاریابی متقاضیان باید در بخش PBS امتیاز کافی (حداقل 70) کسب کنند. امتیاز بندی PBS جهت کسب ویزای کاریابی کشور اتریش به صورت زیر می باشد:

Point Based System
عنوانامتیاز
شرایط و مهارت ویژهحداکثر امتیاز: 40
فارغ التحصیل از دانشگاه در مقطع کارشناسی20
داشتن مدرک کارشناسی در رشته های ریاضیات، رایانه، علوم پایه، تکنولوژی30
داشتن مدرک دکترا در رشته های فوق40
در رشته های مدیریتی ارشد و با دارا بودن بورس اوراق بهادار و یا شرکتی که مورد تأیید اداره بازرگانی اتریش باشد حقوق زیر را دریافت کرده باشد:
از 50000€ تا 60000€ (یورو)20
از 60000€ تا 70000€ (یورو)25
بیشتر از 70000€ (یورو)30
فعالیت های پژوهشی و ثبت اختراع20
جوایز علمی شناخته شده20
تجربه کاریحداکثر امتیاز: 20
تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی2
تجربه 6 ماه کار در اتریش10
مهارت زبانحداکثر امتیاز: 10
مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A15
مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A210
سنحداکثر امتیاز: 20
تا 35 سالگی20
تا 40 سالگی15
تا 45 سالگی10
تحصیل در اتریشحداکثر امتیاز: 10
فوق دیپلم در اتریش5
کارشناسی یا کارشناسی ارشد در اتریش10
حداکثر امتیاز مجاز100
حداقل امتیاز مورد نیاز70

تحصیل در رشته مدیریت در اتریش

علاوه بر اقدام برای کار در اتریش با اخذ ویزای کاری یا ویزای جستجوی کار، راه دیگری که منجر به اخذ اقامت این کشور می شود تحصیل در اتریش است. اتفاقا کسانی که ابتدائا رشته مدیریت را در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در خود دانشگاه های اتریش می گذرانند شانس بهتری برای یافتن شغل خواهند داشت. منتهی باید توجه داشت اگرچه دانشگاه های دولتی اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا رایگان است، سایر دانشجویان باید سالیانه به طور میانگین 750€ (یورو) شهریه پرداخت نمایند. همچنین اگر کسی نتواند از دانشگاه های دولتی اتریش پذیرش بگیرد باید توجه کند شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور بالا است علی الخصوص در رشته های مرتبط با مدیریت و تجارت که بعضا به سالیانه 35000€ (یورو) هم می رسد.

جستجوی کار در بازار کار رشته مدیریت در اتریش

کار مدیریت در کشور اتریش

کار کردن در زمینه مدیریت در بخش های مختلف یک سازمان و یا کمپانی امکان پذیر می باشد. متقاضیان و فارغ التحصیلان رشته مدیریت می توانند در زمینه های مختلف رشته مدیریت که شامل مدیریت ورزشی، مدیریت دفتر، مدیریت تجاری، مدیریت مالی و سایر زمینه ها مشغول به کار شوند. به طور کلی، یک مدیرت باید توانایی به عهده گرفتن مسئولیت کامل در مورد اجرای پروژه های مصوب داخلی با شرکای خارجی را داشته باشد و برای کمپانی برنامه ریزی کند. یک مدیر باید قادر به برنامه ریزی جامع و حرفه ای پروژه، هدایت و کنترل و همچنین گزارشگری پیش بینی منظم به مدیریت باشد و الزامات و تصمیمات پروژه را با ذینفعان اصلی در مدیریت محصول، مدیریت خط و فروش هماهنگ کند.

مدیران باید به ایجاد، توسعه و اجرای برنامه ها و کمپین های بازاریابی برای محصولات و خدمات سازمان خود کمک کنند و برای اجرای برنامه ها و ابتکارات جدید و اصلاح شده با مدیران محصول همکاری کنند. یک مدیر باید ناظر تمامی امور کمپانی باشد از کارمندان و کارکنان کمپانی و یا سازمان را جهت توسعه و پیشرفت مرکز هدایت کند و عملکرد کمپانی را تجزیه و تحلیل کرده و استراتژی های کمپانی را برای بهینه سازی عملکرد تغییر دهد.

درآمد بازار کار رشته مدیریت در اتریش

با بالا رفتن کیفیت عملکرد مدیر، میزان حقوق وی نیز افزایش می یابد. همچنین مدرک تحصیلی و تجربه کاری مدیر در میزان درآمد او موثر می باشند اما به صورت کلی میزان درآمد یک مدیر در کشور اتریش با در نظر گرفتن تجربه کاری به صورت زیر می باشد:

میزان درآمد سالانه به دلار آمریکاسابقه کاری مدیر در اتریش
$48000سابقه کاری مدیریت کمتر از 2 سال
$43000سابقه کاری مدیریت یک الی 4 سال
$50000سابقه کاری مدیریت 5 الی 10 سال
$83000سابقه کاری مدیریت 10 الی 19 سال
$90000سابقه کاری مدیریت بیش از 20 سال

متقاضیان و هموطنان عزیز می توانند برای اخذ ویزای کشور اتریش و اقامت در اتریش جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته مدیریت در اتریش

متقاضیان کار در بازار رشته مدیریت در اتریش موارد زیر را پرسش می نمایند:

  • برای پیدا کردن کار در رشته مدیریت در اتریش باید چکار کرد؟ راه اول داشتن یک پیشنهاد شغی از کارفرمای اتریشی است و راه دوم اقدام برای بدست آوردن ویزای جستجوی کار.
  • برای جستجوی کار در رشته مدیریت چه امتیازی نیاز است؟ اول از همه باید از طریق ویزای جستجوی کار حداقل 70 امتیاز کسب نمود.
  • داشتن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مدیریت در این ویزا چند امتیاز دارد؟ مدرک کارشناسی در برخی از رشته ها 20 امتیاز و در برخی دیگر 30 امتیاز دارد، همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز 30 امتیاز خواهد داشت.
  • بطور کلی درآمد یک مدیر در کشور اتریش چقدر است؟ می توان گفت که یک مدیر با سابقه کاری کمتر از 2 سال در کشور اتریش میانگین 48000€ (یورو) درآمد خواهد داشت.
  • هزینه زندگی برای مدتی که فرد با ویزای جستجوی کار در اتریش به دنبال کار میگردد چقدر است؟ این هزینه تقریبا حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *