ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در فرانسه

بازار کار رشته مدیریت در فرانسه

بازار کار رشته مدیریت در فرانسه یکی از پررونق ترین مشاغل جهت کار در کشور مدرن فرانسه می باشد که از درآمد بالا و شرایط کار مطلوب برخوردار است. کشور فرانسه با نرخ بیکاری حدود 10% در سال 2021 آمار ایده آلی برای مهاجرت کاری همراه با اطمینان خاطر نداشت اما امروز و در سال 2022 شرایط برای کار در فرانسه بهتر شده است. تسلط به زبان فرانسوی برای کار در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است اما ممکن است که شما با تسلط به زبان انگلیسی نیز بتوانید شغل در رشته مدیریت پیدا کنید. این مقاله توسط وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری در رشته مدیریت به کشور فرانسه تهیه و تنظیم شده است. در همین رابطه، ما در مقاله حاضر درصدد پاسخ به سوالات زیر می باشیم:

  • شرایط کار مدیران در کشور فرانسه چگونه است؟
  • آیا شرایط کاریابی برای ایرانیان در فرانسه مناسب است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در این رشته فعالیت داشت؟
  • اخذ ویزای کار فرانسه برای مدیران خارچی به چه نحوی است؟
  • شرایط تحصیل رشته مدیریت در فرانسه چگونه است؟
  • درآمد یک مدیر در کشور فرانسه چه مقدار است؟
  • آیا بازار کار مدیریت در فرانسه پذیرای شهروندان خارجی است؟
  • بهترین شرکت ها برای کار در این حوزه کدامند؟

شرایط کار در فرانسه در 2022

پیش بینی ها نشان می دهد که پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپایی (EU) با عنوان طرح BREXIT، فرانسه می تواند به مرکز فرصت های کاری و سرمایه گذاری جدید اروپا تبدیل شود. بر این اساس از شرایط اصلی مهاجرت کاری به فرانسه را می توان در داشتن CV (رزومه کاری) قوی و نیز تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی خلاصه کرد. در جدول زیر می توان با مشخصات و شرایط کار در کشور فرانسه در سال 2022 آشنا شد:

نرخ بیکاری%8.8
نرخ اشتغال مفید
%66.00

کاریابی در بازار کار رشته مدیریت در فرانسه

مهم ترین مسئله برای یافتن یک شغل مطلوب در بازار کار رشته مدیریت در فرانسه و در ادامه اخذ اقامت فرانسه (carte de séjour) بحث انعطاف پذیری متقاضی نسبت به پیشنهادهای شغلی می باشد. افرادی که دارای قدرت بالا در روابط اجتماعی می باشند و توانایی برقراری ارتباط با محیط اطراف را دارند می توانند بهتر برای جستجوی کار در رشته مدیریت فعالیت کنند. تنظیم یک رزومه کاری دقیق و مشخص می تواند فرآیند یافتن شغل را از طریق موسسات کاریابی و یا از طریق سایت های جستجوی کار زیر افزایش بدهد:

عنوان وب سایتشرایط
EURES (پورتال تحرک شغل اروپایی)ویژه کاریابی شهروندان و مقیم های اروپایی
ABG Linteliagenceمشاغل علمی و پزشکی
ANEFAمشاغل کشاورزی
Strategies Emploiمشاغل مدیریت، بازاریابی و ارتباطات
L Etidiantدانشجویان و فارغ التحصیلان جوان

کاریابی در بازار کار رشته مدیریت در فرانسه

بیشترین میزان استخدام رشته مدیریت در فرانسه

موسسات کاریابی معتبر بسیاری در کشور فرانسه در زمینه رشته های مهندسی و مدیریت فعالیت می کنند که می توانید از آن ها برای یافتن یک شغل قابل قبول کمک بگیرید. خوب است بدانید طبق آمار در سال گذشته، رشته های مربوط به مدیریت و مهندسی بیشترین میزان استخدام در کشور فرانسه را داشته است که از میانگین حقوق بالایی برخوردارند.

برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت در فرانسه همواره 2 جایگاه شغلی مطمئن وجود دارد که اول در زمینه مدیریت شرکت های دولتی یا خصوصی و دومی جایگاه تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور با مدرک دکتری می باشد. لازم به ذکر است که فرصت های تدریس در بازار کار رشته مدیریت در فرانسه سریع تکمیل می شوند و اگر مایل به تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستید باید زودتر اقدام کنید.

اخذ ویزای کاری مدیریت در فرانسه

برای کار و اقامت کمتر از 90 روز در فرانسه باید ویزای شنگن کوتاه مدت اخذ کنید اما برای اقامت و کار بیش از 90 روز در این کشور باید درخواست ویزای بلند مدت بدهید. داشتن یک پیشنهاد کاری می تواند فرآیند درخواست تا صدور ویزای کار را بسیار سرعت ببخشد اما افرادی که پیشنهاد کار ندارند می توانند از طریق ویزای جستجوی کار وارد شوند. یکی از راه های اخذ ویزای کاری فرانسه اخذ کارت آبی است که از سوی اتحادیه اروپا به افراد متخصص فنی یا دارای تحصیلات عالی ارائه می شود. کارت آبی 1 تا 3 سال برای اقامت موقت و کار در فرانسه برای متقاضی و خانواده وی که شامل همسر و فرزندان کمتر از 18 سال او می باشد معتبر است. برای دریافت ویزای بلند مدت جهت کار باید چک لیست از مدارک و اسناد لازم آماده کنید تا لیست زیر را فراهم کنید:

  • گذرنامه معتبر همراه با 2 عکس پاسپورتی
  • بیمه پزشکی همراه با گواهی سلامت پزشکی
  • رزومه کاری دقیق و صادقانه و مشخص
  • پرداخت هزینه صدور ویزای کار فرانسه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا کار در سفارت
  • بلیت رفت به کشور فرانسه
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی

توصیه می شود فرم درخواست ویزای کار را از وبسایت سفارت به صورت آنلاین دریافت کنید و حداقل 3 ماه قبل از سفر یک قرار ملاقات از سفارت بگیرید. هنگام ارائه مدارک فوق در سفارت فرانسه افسر مهاجرت از شما می خواهد که با اسکنر انگشتی دیجیتال اثر انگشت 10 رقمی همراه با یک عکس لحظه ای دریافت شود. ارائه اطلاعات بیومتریک برای ثبت درخواست در سیستم صدور ویزا اهمیت زیادی دارد و خودداری از ارائه اطلاعات بیومتریک به منزله لغو درخواست ویزا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به فرانسه با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته مدیریت در فرانسه

متقاضیان کار در رشته مدیریت در فرانسه با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • شرایط کار در فرانسه به چه صورت است؟ در حال حاضر نرخ بیکاری این کشور به میزان 8% است که به خودی خود گویای شرایط کار و بازار کار می باشد.
  • شرایط کار مدیریت در فرانسه برای شهروندان ایرانی چیست؟ افراد متقاضی باید با داشتن یک پیشنهاد یا دعوت نامه کاری نسبت به مهاجرت کاری به فرانسه اقدام کنند.
  • مدارک لازم برای ویزای کاری فرانسه چیست؟ پیشنهاد شغلی، بیمه درمانی، گواهی سلامت، گذرنامه، رزومه کاری و دانش زبان فرانسوی.
  • آیا بدون داشتن پیشنهاد شغلی میتوان در فرانسه کار کرد؟ افراد می توانند از طریق ویزای تحصیلی یا تحصیل در دوره های زبان به این کشور مهاجرت کرده و سپس وارد بازار کار شوند.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *