ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

در سال های اخیر، متقاضیان خارجی بازار کار رشته پرستاری در ایرلند به واسطه وجود فرصت های شغلی مناسب و استاندارد زندگی بالا افزایش چشمگیری یافته است. بر اساس گزارشات و آمارهای موجود در سال 2022 از طرف دولت ایرلند، پرستاری و مامایی دو رشته شغلی در ایرلند می باشند که با کمبود شدید نیروی کار در این کشور مواجه هستند و دولت ایرلند با سیاست جذب پرستاران ماهر خارجی در تکاپوی جبران این کمبود در بازار کار ایرلند می باشد.

شما به عنوان یک پرستار خارجی در صورتی می توانید در ایرلند مشغول به کار شوید که در شورای پرستاری و مامایی ایرلند (NMBI) ثبت نام کرده و مجوز کار پرستاری خود را دریافت نمایید و انجام این کار مستلزم معادل سازی مدرک لیسانس پرستاری در ایرلند می باشد. با انجام این پروسه و اخذ مجوز لازم، شما می توانید با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ایرلندی نسبت به اخذ ویزای کاری کشور ایرلند مبادرت نمایید. اما برای تکمیل اطلاعات خود درباب شرایط کار و زندگی در کشور ایرلند، توصیه می شود که از مشاوره های کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

  • شرایط کار پرستاران در ایرلند چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک پرستار خارجی در این کشور مشغول به کار شد؟
  • متوسط درآمد یک پرستار در ایرلند چقدر است؟
  • آیا ایرلند به نیروی کار پرستار نیاز دارد؟

قوانین بازار کار رشته پرستاری در ایرلند در 2022

قانون زمان کار مصوب سال 1997 در ایرلند چنین بیان می کند که ماکسیمم میانگین هفته کاری برای اکثر کارکنان در ایرلند از جمله پرستاران نمی تواند بیش از 48 ساعت باشد. اما معمولا زمان کار در ایرلند بین 35 الی 40 ساعت در هفته می باشد البته استثناء برای این قانون همان اضافه کاری 10% الی 15% زمان کار معمولی است که برای پرستاران در ایرلند به دلیل شرایط کاری فشرده لازم است. بر طبق آمارهای اداره کار ایرلند، سطح درآمد پرستاران در ایرلند در سال 2022 به شرح نمودار ذیل است:

سطح درآمد پرستاران در ایرلند

شرایط بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

بازار کار رشته پرستاری در ایرلند به دلیل درآمد خوب پرستاران همواره در اولویت درخواست متقاضیان خارجی قرار دارد. پرستاران در ایرلند مسئولیت هایی از قبیل مراقبت درمانی از بیمار، گزارش وضعیت بیمار، دستیاری پزشک، بحث توانمند سازی و کمک به بیمار در خوردن غذا و دارو، گفتار درمانی و بالینی بر عهده دارند. بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی، مراکز درمانی و توانبخشی و خانه ها از جمله مراکز استخدامی پرستاران در ایرلند هستند.

پرستاران و ماماهایی که مایل به کار در ایرلند هستند بایستی ابتدا در شورای پرستاری و مامایی ایرلند (NMBI) ثبت نام نمایند. شما برای ثبت نام و اخذ مجوز کار بایستی در این رشته تحصیل و آموزش دیده باشید و مدرک معتبری داشته باشید. شما با توجه به مدارک تحصیلی تان می توانید در یکی از رشته های شغلی پرستاری عمومی یا پرستاری ثبتی در کشور ایرلند ثبت نام کرده و از فرصت های موجود در بازار کار ایرلند بهره مند شوید.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

شرایط تحصیل پرستاری در ایرلند

دانشگاه های ایرلندی در سال 2022، مجموعا بیش از 12 برنامه پرستاری شامل کاردانی پرستاری (ADN) و لیسانس پرستاری (BSN) و فوق لیسانس پرستاری (MSN) را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. از شرایط اصلی اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پرستاری از کشور ایرلند می توان به ارائه مدرک دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه، انگیزه نامه و توصیه نامه اشاره کرد. همچنین، ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS با حداقل نمره 6.5 و مدرک زبان انگلیسی TOEFL تست برگه ای با نمره 550 و تست کامپیوتری 220 برای متقاضیان تحصیل پرستاری در ایرلند الزامی است.

متقاضیان تحصیل در ایرلند می توانند پس از تعیین دانشگاه و رشته خود، درخواست خود را در اداره درخواست های مرکزی ایرلند (CAO) ثبت نموده و منتظر رسیدگی به درخواست خود باشند. معمولا مدت رسیدگی 1 الی 2 هفته کاری به طول می انجامد. اما پس از اخذ پذیرش نهایی، نوبت اخذ ویزای تحصیلی ایرلند با تحویل مدارک زیر به سفارت ایرلند می رسد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر متقاضی با اعتبار بیش از یک سال
  • مدارک هویتی متقاضی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی ایرلند
  • توصیه نامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه ایرلندی
  • اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت و زندگی در ایرلند
  • بیمه سلامت

ایرلند کشوری اروپایی است و به دلیل ثبات اقتصادی و نیز کیفیت زندگی بالا جزو مقاصد مهاجرتی برتر مهاجران خارجی محسوب می شود. اما پروسه مهاجرت کاری به ایرلند یا اعزام دانشجو به ایرلند یک فرآیند سخت و طاقت فرسایی است. به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه درخواست مهاجرتی، شما عزیزان علاقه مند می توانید با اخذ مشاوره های حرفه ای از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روند مهاجرتی خود را تسهیل و تسریع نمایید.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

  1. رضا گفت:

    با سلام
    ببخشید مدرک زبان در چه سطحی و چه زمانی باید ارائه بشه
    حتما باید پیشنهاد کار داشته باشیم؟
    وضعیت کار و استخدام چطوره

    1. داوری گفت:

      سلام
      علاوه بر مدرک زبان معادلسازی مدرک هم نیازه و علاوه بر اون دریافت پیشنهاد شغلی که هم اینها فرآیند خاصی داره که باید طی بشه
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  2. ز.حسینی گفت:

    سلام برای کار کردن به عنوان یک پرستار در بیمارستان های کشور ایرلند بلد بودن زبان ایرلندی لازم است؟ در صورت لزوم باید مدرکی هم ارائه کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله هم مدرک زبان میخواد و هم دانش زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *