ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی

بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی

شرایط کاری در اسلوونی در رشته های مختلف مانند بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی مناسب بوده و افراد میتوانند به منظور کار وارد اسلوونی شوند. البته وضعیت اقتصادی این کشور در حال پیشرفت است و مشاغل بسیاری در بازار کار این کشور شکل می گیرد که یکی از آنها مشاغل کامپیوتری است. فردی که قصد ورود به بازار کار کامپیوتر این کشور را دارد، بایستی مهارت های اولیه را دارا باشد. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی نظیر اسلوونی شرایطی لازم است که بایستی فرد متقاضی دارا باشد. برای آگاهی از ریز جزئیات این امر، با کارشناسان و وکلای خبره حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

  • آیا اسلوونی مقصدی مناسب برای کار در رشته کامپیوتر است؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در بازار کار این رشته در اسلوونی فعالیت داشت؟
  • شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در اسلوونی چیست؟
  • متوسط درآمد نیروی کار در بازار رشته کامپیوتر در اسلوونی چقدر است؟
  • بهترین مسیر برای ورود به این حرفه در اسلوونی چیست؟

ویزای کار و نحوه اخذ کار در اسلوونی

به منظور کار در اسلوونی و ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی و دریافت کار در این کشور از دو روش می توان استفاده نمود. روش اول براساس ارسال دعوتنامه یا پیشنهاد کاری ازسوی کارفرمای اسلوونیایی برای فردی که اهل کشورهای غیرشنگن است، می باشد. البته قبل از ارسال دعوتنامه، کارفرما ابتدا باید درکشور اسلوونی درمورد کارشناس مورد نیاز خود به عنوان مثال در زمینه فناوری اطلاعات و شاخه های مرتبط با علوم کامپیوتر به مدت 3 ماه در این کشور آگهی منتشر کرده باشد. درصورت عدم یافتن کارشناس مربوطه، در کشورهایی که در منطقه شنگن قرار دارند نیز آگهی خواهد داد. پس ازگذشت 6 ماه در صورتی که از انتشار آگاهی هیچ نتیجه ای حاصل نشود، دولت اسلوونی اجازه ارسال دعوتنامه جهت بکارگیری نیروی کارشناس از اتباع کشورهای غیرشنگن و درنهایت صدور ویزای کاری را صادر می کند.

روش دوم براساس بررسی آگهی یا نیازمندی های کشور اسلوونی توسط فرد و یافتن یک شغل در زمینه علوم کامپیوتر بوده و بعد از آن با ارائه مدارکی نظیر مدرک تحصیلی وگواهی هایی مبنی بر داشتن توانایی و تجربه کافی درشغل مربوطه، اقدام به ارسال درخواست ویزای کار اسلوونی می نماید. درصورتی که کلیه مدارک و اسناد لازم درشغل مربوطه تکمیل و مورد تایید باشد، ویزای کار برای فرد خارجی متقاضی صادر می شود.

فرصت های شغلی در بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از شاخه های اقتصادی در حال رشد محسوب شده که فرصت های شغلی بی شماری برای فارغ التحصیلان مرتبط با این رشته فراهم می کند. چندین سال است که بیشتر شرکت های کامپیوتری و همچنین بخش های اطلاعاتی در کلیه شرکت های بزرگ در کشور اسلوونی با کمبود کارشناس و متخصص در زمینه کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی روبرو هستند. لذا فارغ التحصیلان و متخصصان فرصت های بسیاری برای اشتغال در زمینه های آموزشی و پژوهشی و همچنین در اقتصاد، به ویژه در بخش های تحقیق و توسعه و مشاغل اجرایی در اختیار دارند.

به عبارت دیگر، درک اهمیت تحقیق و توسعه و همچنین امنیت و به روزرسانی سیستم های مختلف موسسات و شرکت ها باعث گردیده است یک گروه از تخصص های مورد نیاز کارفرمایان اسلوونیایی، فارغ التحصیلان رشته های علوم کامپیوتر باشند. از جمله مشاغلی که در زمینه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتری در بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی مورد نیاز است، شامل توسعه دهنده برنامه، تحلیلگر امنیت سایبری، طراح بازی، مشاور فناوری اطلاعات، مهندس نرم افزار، توسعه دهنده وب و موارد دیگر می باشد.

فرصت های شغلی در بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی

درآمد در بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی

مقدار درآمد یک مهندس در بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی متغیر بوده و به فاکتورهایی نظیر شهر محل کار، میزان تحصیلات، نوع تخصص و شغل انتخابی، نوع شرکت، تجربه و توانایی فرد بستگی دارد. به عنوان مثال در پایتخت اسلوونی یعنی شهر لیوبلیانا، این درآمد بین 15000€ تا 36000€ (یورو) در سال خواهد بود. لذا متوسط حقوق یک کارشناس علوم کامپیوتری در لیوبلیانا تقریبا برابر با 25500€ (یورو) در سال برآورد شده است.

مبلغ مخارج زندگی در شهرهای دیگر این کشور ممکن است به 11000€ (یورو) در سال برسد. معمولا میزان ساعت کاری کارشناسان کامپیوتر 40 ساعت در هفته در نظر گرفته شده است که در سال تا 4 هفته امکان گرفتن مرخصی می باشد. وزارت کار اسلوونی شرایط دشواری برای افراد شاغل در اسلوونی در نظر نگرفته است و با رعایت کلیه قواین مهاجرت و کاری در این کشور می توان در شغل مورد مورد علاقه ثبت نام نمود.

هزینه های زندگی در اسلوونی در 2022

در بررسی مبحث بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی لازم به ذکر است به طور کلی در سال 2022 هزینه زندگی در اسلوونی را می توان به شرح نمودار ذیل دانست:

هزینه های زندگی در اسلوونی

مزایای مجوز اقامت اسلوونی

شخص خارجی که به کشور اسلوونی مهاجرت کرده و مجوز اقامت در این کشور را دارا است، از مزایای بسیار خوبی بهره مند است که برخی از آنها به قرار زیر می باشد:

  • شخص خارجی بدون اخذ ویزا، امکان سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را خواهد داشت.
  • شخص خارجی در کل قلمرو اتحادیه اروپا می تواند به کسب و کار بپردازد.
  • شخص خارجی با اخذ اقامت اسلوونی می تواند در کلیه بانک های اروپایی افتتاح حساب نماید و از این بابت هیچ گونه محدودیتی برای وی وجود ندارد.
  • دریافت وام با نرخ های کاهش یافته برای شخص خارجی امکان پذیر است.
  • خرید و فروش املاک و مستغلات نیز از دیگر مزیت ها برای فرد خارجی به شمار می رود.
  • امکان واردات وسیله نقلیه در کشور محل اقامت در شرایط گمرکی مطلوب
  • آموزش رایگان کودکان خود را در بهترین مدارس و دانشگاه ای اروپا
  • امکان استفاده از خدمات پزشکی رایگان برای شما و خانواده

البته مزیت های دیگری برای شخص خارجی که به بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی ورود پیدا کرده است، وجود دارد که از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از آنها مطلع شوید. این موسسه همواره پذیرای پرونده های مهاجرتی بوده و آنها را به صورت کاملا مطمئن به انجام می رساند.

4/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در اسلوونی

  1. امیر گفت:

    با سلام رشته تحصیلی من مهندسی هواپیما هست ولی در حال حاضر چندسالی هست که در زمینه تولید وطراحی قالبهای پلاستیک و پلیمر کار میکنم و فعال هستم۰یکسال هم در انگلیس اقامت کردم .آیا راهی هست که بتونم اقامت اسلوونی رو دریافت کنم؟ ضمنا متاهل هم هستم و فرزند ندارم
    متشکرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای اخذ ویزای کار از کشورهای اروپایی به غیر از اتریش و آلمان شما باید یک کارفرما داشته باشید که از اون کشور از شما دعوت به همکاری کرده باشه برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شما باید سن زیر ۴۰ باشه حداقل مدرک لیسانس حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته داشته و دانش زبان در سطح b1 آلمانی تا بتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *