ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا

بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا

اسپانیا یک کشور توسعه یافته است که برای مشاغل مهندسی الکترونیک اهمیت و اعتبار زیادی قائل است و فرصت های شغلی خوبی در شهرهای این کشور برای افراد تحصیل کرده وجود دارد. بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا شرایط خوبی دارد و از رونق ایده آل برخوردارست به طوریکه مهندسین کامپیوتر برای یافتن شغل دشواری کمتری دارند.

زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و با حکومت پادشاهی مشروطه اداره می شود، اسپانیا جمعیتی بالغ بر 50 میلیون نفر در مساحتی معادل کمتر از 505000 کیلومتر مربع دارد. این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و در جنوب غربی این قاره قرار گرفته است، از جنوب با دریای مدیترانه و از شمال با فرانسه و از غرب با پرتغال مرز مشترک دارد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به اسپانیا نگارش شده است.

  • آیا رشته کامپیوتر در لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا قرار دارد؟
  • شرایط کار در اسپانیا به عنوان یک فارغ التحصیل در رشته کامپیوتر چگونه است؟
  • آیا می توان با کار در اسپانیا به درآمد بالایی دست پیدا کرد؟
  • شرایط مهاجرت کاری به اسپانیا چیست؟

ویزای کار رشته کامپیوتر در اسپانیا

کشور اسپانیا برای افرادی که مهارت خاص دارند یا سطح تحصیلات عالی دارند یک شرایط درآمدزایی ایده آل فراهم می کند. از طرف دیگر برای مهاجرت به اسپانیا بهترین روش اخذ ویزای کار می باشد زیرا اخذ ویزای سرمایه گذاری نیاز به گردش مالی بسیار بالا دارد و سایر ویزاها به صورت موقت ارائه می شوند. برای اخذ ویزای کار اسپانیا در مرحله اول باید با شرکت مد نظر قرارداد رسمی کاری منعقد نمود و شرایط حقوق و مزایا و مدت زمان قرارداد را بصورت شفاف مشخص کرد و از مراجع مربوطه مجوز استخدام نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا را کسب نمود. سپس فرم درخواست ویزا را در سایت سفارت دریافت کنید و نسبت به تکمیل کردن و ارسال آن اقدام کنید. تمام اطلاعات شخصی و اطلاعات کاری مانند میزان تحصیلات و شغل مورد نظر و محل کار آینده باید در این درخواست ذکر شود.

مدارک جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا

مدارک جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا

مجموعه ای از اسناد و مدارک برای دریافت ویزای کار کشور اسپانیا باید ارائه شود که به شرح زیر می باشد:

  • اصل و کپی مدارک شناسایی کشور مبدا
  • اصل گذرنامه به همراه 2 برگه کپی (6 ماه اعتبار)
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • آخرین حکم کارگزینی و گواهی اشتغال به کار
  • گواهی گردش حساب و ریز عملیات حساب بانکی
  • ارائه بیمه پزشکی بین المللی با پوشش بالا

تمام مدارک باید در پوشه های جدا و مشخص قرار بگیرد و به صورت ترجمه شده به سفارت کشور اسپانیا ارائه شود. لازم به ذکر است که ارائه سوابق تحصیلی ملزوم در دریافت ویزای کار این کشور نیست اما می تواند یک گزینه تاثیرگذار و دارای امتیاز بالا برای متقاضیان باشد. به طور کلی بین 2 الی 6 هفته زمان لازم است تا درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای کار اسپانیا در سفارت این کشور مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه اعلام شود.

تحصیل در اسپانیا در حوزه مهندسی کامپیوتر

یکی از راه های مهاجرت به این کشور، تحصیل در اسپانیا است. افرادی که رشته کامپیوتر را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند، می توانند پس از پایان تحصیل، در این کشور اقامت داشته باشند و از این طریق شانس خود را برای رسیدن به بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا افزایش دهند چرا که دیگر نیازی به دریافت پیشنهاد کاری از خارج از کشور نیست.

در نتیجه می توان به بسیاری از افراد توصیه کرد که برای سهولت هرچه بیشتر برای رسیدن به کار در حوزه کامپیوتر در اسپانیا، تحصیل در این کشور را انتخاب کنند تا از این طریق به نوعی اطمینان داشته باشند که شانس آن ها برای ورود به بازار کار در این رشته بسیار بالاتر از حد تصور آن ها خواهد بود.

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا

اغلب فرصت های شغلی در کشور اسپانیا در بخش کامپیوتر و IT و بخش های گسترش فناوری اطلاعات قرار دارد؛ یافتن شغل در این مشاغل بسیار رقابتی می باشد زیرا نرخ بیکاری در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. بیشتر تمایل شرکت های بین المللی در اسپانیا استخدام افراد جوان و مستعد است به این جهت امنیت شغلی بحث برانگیز خواهد بود. در بخش بازار کار رشته کامپیوتر در اسپانیا کمبود شغل وجود دارد که اگر تحصیلکرده های رشته کامپیوتر به فناوری اطلاعات و IT تسلط داشته باشند راحت تر می توانند در این کشور کار پیدا کنند.

شما می توانید از طریق موسسات کاریابی معتبر در اسپانیا و یا مراجعه به وبسایت های آنلاین کاریابی بدون نیاز به حضور فیزیکی به دنبال شغل مورد نظر خود بگردید. برای فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر و رشته های تخصصی مانند مهندسی توصیه نمی شود که از روزنامه های محلی کار پیدا کنند؛ زیرا مشاغل ایده آل در روزنامه آگهی نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به اسپانیا یا هزینه زندگی در کشور اسپانیا با کارشناسان مجرب و وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ همکاران با تجربه ما در زمینه اخذ ویزا راهنمای شما در مسیر مهاجرت هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *