ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

امروزه کشور انگلستان از فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر به شدت استقبال نموده و برای این نوع از مشاغل در زمینه های مهندسی، فرصت ها و شرایط مطلوبی را فراهم نموده است. بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان نیز از مشاغلی محسوب می شود که در این کشور با رونق همراه بوده و متقاضیان فراوانی را داراست. نکته ای که باید پیش از بررسی شرایط کار و کاریابی در این کشور مدنظر قرار داد این است که جهت اخذ ویزای کار در انگلستان به پیشنهاد شغلی (job offer) نیاز است و متقاضیان کار در این کشور باید قبل از ورود، با توجه به تخصص و مهارت خود به دنبال کارفرمای مجاز انگلیسی باشند. حال برای دریافت اطلاعات در زمینه شرایط رشته کامپیوتر در انگلستان با مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، همراه باشید.

  • شرایط ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در انگلستان چقدر است؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت شهروندان خارجی به انگلستان برای کار در بازار کامپیوتر چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در انگلستان چقدر است؟
  • آیا می توان با کار در انگلستان اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • آیا انگلستان بهترین بازار کار کامپیوتر را در اختیار دارد؟

بهترین راه برای کار در انگلستان در 2022

از آن جایی که برای کار کردن در انگلستان و اخذ ویزای کاری داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای انگلیسی ضروری است، علاقه مندان به زندگی در انگلستان روش تحصیل را انتخاب می کنند. البته نباید فراموش کرد که تحصیل در انگلستان رایگان نیست و با توجه به دانشگاه های برتر و فوق العاده پرطرفداری که در این کشور وجود دارد، اخذ بورسیه تحصیلی نیز به هیچ عنوان ساده نخواهد بود. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است عمده ترین هزینه های زندگی در انگلستان در سال 2022 بیان شده است:

نوع هزینه های زندگی در انگلستانمتوسط هزینه (دلار آمریکا)
شهریه دانشگاهسالیانه 17000$ تا 25000$
هزینه زندگیماهیانه 1300$ تا 1600$

فارغ التحصیلان از دانشگاه های انگلستان فرصت دارند تا پیش از انقضای ویزای تحصیلی خود، با پیدا کردن شغل آن را تبدیل به ویزای کاری کنند. در انگلستان زبان رسمی کشور انگلیسی است و نتیجتا دانشجویان درگیر یادگیری زبان سوم نخواهند بود و همین مسئله مزیت بزرگی به حساب می آید.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

افرادی که در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شده اند می توانند در مشاغلی چون تحلیلگر برنامه، توسعه دهنده برنامه ها، CAD تکنسین، تحلیلگر امنیت سایبری، تحلیلگر داده، مدیر پایگاه داده، تحلیلگر کامپیوتر پزشکی قانونی، طراح بازی، توسعه دهنده بازی ها، مدیر سیستم های اطلاعاتی، مشاور فناوری اطلاعات، برنامه نویس چند رسانه ای، متخصص سئو، مهندس نرم افزار، تحلیلگر سیستم، طراح UX، طراح جلوه های ویژه بصری، طراح وب، توسعه دهنده وب وغیره فعالیت نمایند.

تسهیل شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

افرادی که از طریق اخذ ویزای تحصیلی به کشور انگلستان وارد شده باشند، جهت یافتن کارفرمای مورد نظر فرصت بیشتری دارند و می توانند سریع تر به کار مورد نظر خود دست پیدا کنند. علاوه بر این افرادی که درجه تحصیلات متناسب و گواهی های فنی مورد نظر را داشته باشند می توانند در مشاغل زیر نیز کار کنند:

  • کپی رایت دیجیتال
  • فروش فناوری اطلاعات
  • مربی فناوری اطلاعات
  • فناوری نانو
  • مهندس شبکه
  • متخصص PPC
  • مدیر رسانه های اجتماعی
  • نویسنده فنی
  • محقق ارتباطات از راه دور
  • مدیر محتوای وب و غیره

توجه داشته باشید که بسیاری از کارفرمایان درخواست های فارغ التحصیلان با هر مدرک تحصیلی در زمینه کامپیوتر را می پذیرند، بنابراین فکر خود را به مشاغل ذکر شده در اینجا محدود نکنید.

نقش تجربه کاری در بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

دوره علوم کامپیوتر متقاضیان ممکن است یکسال در صنعت باشد، جایی که متقاضیان می توانند به پیشرفت مهارت های کلیدی و ایجاد شبکه مخاطبین ادامه دهند، همچنین متقاضیان می توانند از مهارت های تجاری متخصصان بهره مند شده و با نحوه استفاده از مدارک خود در عمل آشنا شوند. در صورتی که در این دوره ها مشغول نشدید می توانید به دنبال فرصت های کاری یا کارآموزی باشید یا در گروه های دانشگاهی یا فنی به عضویت درآیید تا مهارت های محاسبات، طراحی وب یا چند رسانه ای خود را توسعه دهید.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا به تقویت رزومه خود بپردازید. متقاضیان می توانند از پروژه های خود مانند برنامه هایی چون برنامه نویسی، ایجاد وب سایت یا مجری برنامه های آنلاین نمونه کار تهیه کنند و در هنگام کاریابی در انگلستان با این نمونه کار شانس خود را ارتقا دهند.

نقش تجربه کاری در بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

کارفرمایان در بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

کارفرمایان رایج جهت استخدام در رشته های کامپیوتر، به نیروهایی در زمینه فناوری اطلاعات و ارائه دهندگان آن احتیاج دارند. با این حال، از آنجا که اکثر مشاغل بر عملکرد موثر در زمینه رایانه تکیه دارد، سازمان های زیر در بخش های فناوری اطلاعات و جهت بهره گیری از فرصت های محاسباتی به جذب نیرو می پردازند:

  • دفاع و هوافضا
  • کشاورزی
  • خدمات مالی
  • مراقبت های بهداشتی
  • تولید
  • بخش های عمومی
  • خرده فروشی ها
  • ارتباطات از راه دور

متقاضیان می توانند با ارائه خدمات فناوری اطلاعات مانند طراحی وب و مشاوره، مشاغل شخصی خود را راه اندازی نمایند.

مهارت های مهندسان کامپیوتر در انگلستان

متقاضیانی که جهت کار در رشته کامپیوتر اقدام می کنند باید در زمینه زبان های برنامه نویسی، معماری سخت افزار و ساخت و ساز، طراحی و مهندسی شبکه، مهندسی نرم افزار، طراحی چند رسانه ای و ابزارها و بسته های نرم افزاری مهارت لازم را کسب نمایند، همچنین این افراد باید قادر به کار تیمی و رهبری، ارتباطات، توانایی حل مسئله، مذاکره، مدیریت زمان و سازمان، گزارش نویسی، مقابله با تغییرات سریع فن آوری اطلاعات و غیره باشند. قطعا ادامه تحصیل متقاضیان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در افزایش کارآیی و توانمندی افراد در این کشور تاثیر گذار خواهد بود.

درصد اشتغال بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

دو پنجم فارغ التحصیلان شاغل در انگلستان، 6 ماه پس از فارغ التحصیلی به عنوان برنامه نویس و متخصص توسعه نرم افزار به فعالیت می پردازند. IT، طراحی وب و تکنسین عملیات از مشاغل برتر برای فراغ التحصیلان رشته کامپیوتر در انگلستان محسوب می شود، جدول زیر نوع کار فارغ التحصیلان این رشته را در بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان نشان می دهد:

نوع کاردرصد اشتغال
فناوری اطلاعات%68.9
خرده فروشی%6.1
تجارت، منابع انسانی و مالی%5.9
تکنسین ها و سایر متخصصان%2.8
دیگر%16.3

میزان حقوقی که برای مشاغل علوم کامپیوتر در کشور انگلستان ارزیابی شده است بین 42500£ تا 72500£ (پوند) می باشد که بسته به شهر و شغل مورد نظر متفاوت است. در این مقاله تلاش شد اطلاعاتی در خصوص شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در کشور انگلستان در اختیار فارغ التحصیلان این رشته قرار گیرد، شما عزیزان می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در این خصوص و بررسی سایر راه های مهاجرت به کشور انگلستان با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس و مشاوره دریافت نمایید.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان

متقاضیان کار کامپیوتر در انگلستان با ابهامات زیر روبرو می شوند:

  • اولین شرط اخذ ویزای کار برای مهندسین کامپیوتر در انگلستان چیست؟ افرادی که خارج از انگلستان هستند بایستی در ابتدا یک پیشنهاد کاری در دست خود داشته باشند.
  • چه گرایش هایی از رشته کامپیوتر در اولویت استخدام در انگلستان می باشند؟ با توجه به نیاز گسترده به رشته کامپیوتر اکثر گرایش های این رشته از جمله برنامه نویسان، سخت افزار، نرم افزار و شبکه و برخی دیگر از رشته ها مورد نیاز برای کار در انگلستان می باشند.
  • میزان درآمد رشته کامپیوتر در انگلستان چه مقدار می باشد؟ در رشته کامپیوتر میزان دستمزد بنا به تخصص متفاوت است، اما از 20000£ تا 100000£ (پوند) سالیانه وجود دارد.
  • آیا دانشجویانی که این رشته را در انگلستان تحصیل نموده اند موفق تر هستند؟ با توجه به قانون اجازه کار در انگلستان حین و بعد از تحصیل بدون شک فرصت دستیابی به کار برای دانشجویانی که با ویزای تحصیلی در انگلستان حضور دارند بیشتر است.
  • برای کار به عنوان یک مهندس کامپیوتر در انگلستان نیاز به آیلتس می باشد؟ ارائه آیلتس برای اخذ ویزای کار در اکثر کشورها الزامی است و برای اخذ ویزای کار انگلستان از کشور ایران نیز در اکثر مشاغل ارائه مدرک زبان اجباری است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *