ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل

بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل

یکی از بازارهای کاری موفق در کشور برزیل جهت جذب مهندسان و متخصصان خارجی، بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل برای متقاضیان می باشد. مهندسی کامپیوتر در برزیل شاخه ای از رشته مهندسی است ک خود به دو زیر شاخه مهندسی نرم افزار و مهندسی سخت افزار دسته بندی می شود. هر یک از مهندسان در این دو دسته مسئولیت ها و وظایف مختلفی دارند. اما در کل، مهندسان کامپیوتر در برزیل مسئول طراحی، توسعه و آزمایش انواع سیستم های کامپیوتری و سیستم های شبکه ای می باشند. شما برای انجام کار مهندسی کامپیوتر در برزیل نیازمند سابقه کاری یا رزومه خوب، مهارت های لازم و نیز تسلط بر زبان پرتغالی می باشید.

  • شرایط کار مهندسان کامپیوتر در برزیل 2022 چگونه است؟
  • میانگین درآمد مهندسان رشته کامپیوتر در برزیل به چه میزانی است؟
  • شرایط و مدارک لازم جهت کار به عنوان مهندس در برزیل چیست؟
  • آیا داشتن مدرک زبان پرتغالی برای کار مهندسی در برزیل ضروری است؟

بررسی های انجام شده از بازار کامپیوتر در کشور برزیل حاکی از این واقعیت مهم دارد که سطح درآمدی مهندسان کامپیوتر نسبت به سطح متوسط درآمد ملی بالاتر بوده و میانگین درآمد سالیانه این مهندسان در برزیل حدود R$87046 (رئال برزیل) معادل $20725.24 (دلار) می باشد. شرایط کاری خوب و کیفیت زندگی استاندارد دو فاکتور مهم در رضایت مهندسان کامپیوتر از بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل می باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در پی تشریح کامل جزئیات مربوط به شرایط کاری مهندسان کامپیوتر در برزیل 2022 می باشیم.

برزیل؛ بزرگترین کشور آمریکای جنوبی

برزیل اولین و تنهاترین کشور پرتغالی زبان قاره آمریکای جنوبی است که هم به لحاظ مساحت و هم جمعیت بزرگترین کشور این قاره نیز محسوب می شود. این کشور برعکس پایتختش برازیلیا بیشتر با دو شهر بزرگ سائوپائلو و ریدوژانیرو شناخته می شود. زبان رسمی مردمان برزیل پرتغالی بوده و در حدود 64.6% مردم برزیل معتقد به دین کاتولیک هستند. در حال حاضر برزیل دارای 210147125 نفر جمعیت است که اغلب آنها سفید پوست هستند.

برزیل جزء بزرگترین اقتصاهای آمریکای جنوبی نیز معروف می باشد. به طوری که این کشور در زمینه درآمدهای ناشی از تولید ناخالص داخلی (GDP) و یا سرانه قدرت خرید ملی (PPP) نیز جزء برترین کشورهای جهان محسوب می شود. به لحاظ همین پیشرفت های اقتصادی است که برزیل به عنوان یک اقتصاد نوظهور و کاندیدای تبدیل به کشوری توسعه یافته در بین کشورهای درحال توسعه جهان سوم می باشد. به همین دلیل نیز برزیل به همراه روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی سازمان همکاری BRICS را به عنوان اقتصادهای نوظهور جهانی تشکیل می دهند.

وظایف مهندسان کامپیوتر در برزیل

بمانند هر شغل دیگری در برزیل، مهندسان و تکنسین های رشته کامپیوتر در برزیل نیز وظایف و مسئولیت های کاری گسترده و مختلفی دارند. ابتدا باید بدانید که در برزیل، یک مهندس کامپیوتر به عنوان کسی تعریف می شود که هم مسلط به کار با سخت افزار و هم نرم افزار می باشد. بنابراین مهندسان کامپیوتر در برزیل مسئول طراحی، توسعه و آزمایش انواع سیستم های کامپیوتری و سیستم های شبکه ای می باشند. پس مهندسان کامپیوتر در برزیل با توجه به حیطه کاری آن ها به دو گروه مهندسان سخت افزار کامپیوتر و برنامه نویسان تقسیم می شوند. اما از آنجایی که سخت افزار و نرم افزار کاملا به همدیگر مرتبط هستند، پس مهندسانی که در یکی از رشته های فوق تخصص دارند مسلما مفاهیم رشته دیگر را هم بلدند.

  • وظایف مهندسان نرم افزار در برزیل: مهندسان نرم افزار یا برنامه نویسان کامپیوتر وظایفی از جمله نوشتن برنامه های کامپیوتری، به کار گیری زبان های کامپیوتری همانند C++ یا Java، خودکارسازی برنامه، تست، رفع عیب و آپدیت برنامه ها یا اپلیکیشن های مختلف را بر عهده دارند.
  • وظایف مهندسان سخت افزار در برزیل: این طیف از مهندسان طراحی تجهیزات کامپیوتری جدید و طراحی نقشه های اولیه برای تجهیزاتی که قرار است ساخته شود را بر عهده دارند. همچنین آنها مسئول تست پیش نمونه ها، آنالیز نتایج تست و تغییر طرح ها نیز هستند.

شرایط ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل

شرایط ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل

اغلب مهندسان سخت افزار و نرم افزار در برزیل دارای مدرک لیسانس در رشته مهندسی کامپیوتر بوده و یا دارای مدرک مهندسی الکترونیک مرتبط با برنامه های علوم کامپیوتری هستند. این مهندسان علاوه بر اینکه باید از دانش روز در رشته مهندسی کامپیوتر برخوردار باشند، حتما بایستی مسلط به زبان های انگلیسی و پرتغالی بوده و نیز از مهارت های ارتباطی، تفکر بحرانی و حل مسئله نیز برخوردار باشند.

اما دیگر مهارت های لازم شامل مهارت های فنی و برنامه نویسی می باشد. بدین ترتیب مهندسان کامپیوتر در برزیل یایستی مسلط به یک یا چند زبان برنامه نویسی باشند تا بتوانند از درآمد خوب و موقعیت کاری مناسبی برخوردار شوند. نمودار زیر نشانگر محبوب ترین و پردرآمدترین زبان های مهندسی نرم افزار در بین مهندسان و کارفرمایان صنعت کامپیوتر برزیل در سال 2022 می باشد. همانطوریکه ملاحظه می شود، بالاترین درآمدها متعلق به مهندسان مسلط به زبان JavaScript می باشد. همچنین پیش بینی ها نشانگر افزایش 3% درآمد این دسته از مهندسان کامپیوتر در برزیل می باشد:

درآمد مهندسان در بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل

درآمد مهندسان در بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل

در این بخش سعی می شود تا به طور جامع و مفصلی به بحث کار در برزیل و درآمد مهندسان کامپیوتر برزیلی در سال 2022 پرداخته شود. آمارها از بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل گویای این واقعیت مهم است که میانگین درآمد سالیانه مهندسان کامپیوتر در برزیل حدود R$87,046 (رئال برزیل) معادل $20725.24 (دلار) می باشد. اگر بخواهیم این سطح درآمدی را با میانگین درآمد ملی برزیل مقایسه کنیم متوجه سطح بالای درآمدی مهندسان کامپیوتر برزیل خواهیم شد. اما حداقل سطح درآمد مهندسان کامپیوتر برزیلی حدودا R$29000 (رئال) و حداکثر درآمدی آنها در حدود R$163000 (رئال) می باشد.

اما اکنون سوالی که ممکن است طرح شود این سوال است که بهترین شهر برزیل برای کار مهندسان کامپیوتر کدام شهر است؟ بر اساس همین آمار، بالاترین درصد افزایش درآمدی مهندسان کامپیوتر مربوط به شهر رسیف، پرنامبوکو با 30% در رتبه اول، سائوپائلو، سائوپائلو با 13% در رتبه دوم و ریودوژانیرو با 11% در رتبه سوم می باشد. با این شرح، حالا به آنالیز درآمدی انواع مشاغل مهندسی کامپیوتر در برزیل می پردازیم:

عنوان مشاغلمتوسط درآمدی (واحد پولی: رئال برزیل)
توسعه دهنده نرم افزارR$20000 – R$124000
توسعه دهنده/ مهندس Front EndR$19000 – R$111000
توسعه دهنده وبR$40000 – R$72000
توسعه دهنده/ برنامه نویس/ مهندس ارشد نرم افزارR$57000 – R$2020000
توسعه دهنده/ برنامه نویس/ مهندس نرم افزارR$14000 – R$196000
مهندس نرم افزار ارشدR$81000 – R$203000
توسعه دهنده جاواR$10000 – R$1640000
برنامه نویس/ توسعه دهنده نرم افزار .NETR$60000 – R$960000
آنالیزور سیستم هاR$350000 – R$1610000
معمار راه حل های ابریR$0 – R$2830000

ورود مهندسان به بازار کار رشته کامپیوتر در برزیل

برزیل جزء آندسته از کشورهایی است که شما برای کار در آن نیازمند هم ویزای کار (Autorizaçao de Trabalho) و هم ویزای اقامت (موقت یا دائم) می باشید. مرحله یا گام اول برای درخواست این مجوزها توسط کارفرمای برزیلی شروع می شود. در حقیقت این کارفرمای برزیلی است که مجوز کار را با تحویل قرارداد کاری و یکسری مدارک دیگر به وزارت کار برزیل درخواست می دهد. پس از تایید درخواست توسط وزارتخانه مذکور، شما بایستی نسبت به درخواست ویزای کاری خود از طریق سفارت برزیل اقدام نمایید. اما به منظور درخواست ویزای کار در کشور برزیل، کارفرمای برزیلی بایستی به رزومه یا CV، مدارک تحصیلی، کپی پاسپورت شما دسترسی داشته باشد.

لازم است بدانید که صحت کلیه مدارک فوق قبل از تحویل به مراجع ذیربط بایستی توسط سفارت برزیل مورد تایید قرار گیرد. اما علاوه بر اینها، سایر مدارک ضروری برای درخواست ویزای کاری برزیل در سال 2022 شامل فرم درخواست ویزای کار، فرم متقاضی، وکالت نامه محضری و رسمی در صورت استخدام وکیل خصوصی برای پیگیری امور، مدرک پرداخت مالیات مهاجرت فردی به مبلغ BRL1693 (رئال) و نیز کپی از صفحات هویتی پاسپورت می باشد. کارشناسان و مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره درباره تمامی روش های مهاجرت قانونی و سریع به کشور برزیل می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *