ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در دبی

بازار کار رشته کامپیوتر در دبی

با توجه به افزایش سرعت پیشرفت در قرن 21 میلادی تقاضا نیروی کار برای حفظ این رشد و تعالی احساس می شود، دبی یکی از شهرهای پیشرفته در دنیا محسوب می شود. بازار کار رشته کامپیوتر در دبی به دلیل وجود فرصت های شغلی مناسب مورد توجه متقاضیان خارجی و بین المللی است و از آن استقبال فراوان می شود. به طور کلی می توان گفت یکی از تخصص های مورد نیاز در شهر دبی دانش و مهارت های مرتبط با علوم کامپیوتر است. در این شهر شرکت های بزرگی هستند که نیازمند متخصصان علوم کامپیوتر می باشند، در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در دبی می پردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهند.

  • شرایط کار در دبی به عنوان مهندس کامپیوتر چیست؟
  • مدارک لازم برای کار در دبی به عنوان مهندس کامپیوتر چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در کشور امارات و شهر دبی چقدر است؟
  • آیا می توان با کار در حوزه کامپیوتر در کشور امارات اقامت آن را به دست آورد؟
  • بهترین حوزه های کار مهندسان کامپیوتر در دبی چیست؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در خصوص اخذ ویزای کار و کاریابی در دبی ندارد. لطفا در این خصوص تماس نگیرید.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در دبی

با آنلاین شدن بسیاری از فرآیندها و گسترش اینترنت موسسات و صنایع مختلف تمایل زیادی برای ورود به دنیای تکنولوژی و بهره برداری از فرصت های آن دارند. به همین دلیل می توان گفت شرایط کار برای مهندسان کامپیوتر در شهر دبی فراهم است. شهر دبی در بازار کار خود با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص همراه است به طوری که دولت این شهر همواره به استخدام نیروی کار متخصص و ماهر می پردازد. رشته تحصیلی کامپیوتر در گرایش های مختلف ارائه می شود و فرد باید با توجه به تخصص و گرایش تحصیلی خود وارد بازار کار رشته کامپیوتر در دبی شود. برخی از مشاغل مثل برنامه نویس کامپیوتر، فناوری اطلاعات، توسعه گر وب، مدیریت پایگاه داده، توسعه گر و مهندسی نرم افزار از گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر هستند.

برای شروع کار در شهر دبی متقاضیان خارجی به دعوت نامه شغلی صادر شده از کارفرمایی معتبر در این شهر نیاز دارند، پس لازم است متقاضیان به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و تخصص و مهارت خود باشند. برای یافتن کار در این شهر می توانید از وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر و آگهی شغلی منتشر شده کمک بگیرید. با یافتن کار مورد نظر فرد باید جهت بررسی درخواست مدارک تعیین شده را به کارفرما مربوطه ارسال کند.

دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در دبی

مهندسان کامپیوتری که قصد شروع کار در شهر دبی را دارند باید به بررسی حقوق و دستمزد ماهانه در این شهر بپردازند در رابطه با حقوق و دستمزد مهندسان کامپیوتر در شهر دبی می توان گفت، میزان حقوق و دستمزد با توجه به تخصص و مدرک تحصیلی فرد متفاوت است. میانگین حقوق و دستمزد مهندسان کامپیوتر در دبی 6875AED (درهم امارات) برآورد شده است. کمترین میزان حقوق ارائه شده به مهندسان کامپیوتر 400AED (درهم امارات) و بیشتری میزان حقوق ارائه شده 24000AED (درهم امارات) است.

متقاضیانی که قصد کار و زندگی در شهر دبی را دارند باید علاوه بر حقوق و دستمزد به بررسی هزینه های زندگی در این شهر نیز بپردازند. هزینه های زندگی بر طبق فاکتورهای مختلفی برآورد می شود اما باید اشاره کرد که شهر دبی جزء شهرهای گران در دنیا به شمار می آید. متوسط هزینه زندگی در شهر دبی برای فرد مجرد 3190AED (درهم امارات) برآورد شده است که این هزینه ممکن است بر اساس سبک زندگی فرد و منطقه اقامتی کمتر یا بیشتر شود.

دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در دبی

درباره ویزای کار کشور امارات

متقاضیان خارجی با پشت سر گذاشتن اولین مرحله و دریافت قرارداد کاری/ دعوت نامه شغلی می توانند ویزای کار شهر امارات را دریافت کنند. طبق قوانین کار شهر دبی کارفرمایان موظف هستند مراحل درخواست ویزای کار را بر عهده بگیرند و به نمایندگی از متقاضی به بخش های مربوطه مراجعه کنند. همچنین لازم است کارفرمایان هزینه مربوط به اخذ ویزای کار دبی را بپردازند. ویزای کار در شهر دبی در انواع مختلف و با توجه به شرایط کاری فرد صادر می شود، دولت این شهر سعی داشته روند ارائه درخواست ویزای کار را آسان تر کند اما هنوز اسناد و حقوقی وجود دارد که باید روند کار بر طبق آن ها انجام شود. پس از انجام اقدامات لازم متقاضی باید برای دریافت ویزای کار دبی به سفارتخانه یا کنسولگری شهر دبی در شهر مبدا و یا شهرهای همسایه مراجعه کند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار دبی عبارتند از:

  • پاسپورت قانونی با اعتبار حداقل 6 ماه و 2 صفحه خالی و ارائه فتوکپی از آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • ارائه مدارک شناسایی
  • تکمیل فرم درخواست اخذ ویزای کار
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده و معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • رزومه و سوابق کاری دقیق و کامل
  • ارائه نامه حمایت مالی کارفرما
  • ارائه فتوکپی از طلاحیت علمی مانند مدارک تحصیلی

ویزای همراه و بازار کار رشته کامپیوتر در دبی

متقاضیان خارجی که قصد ورود به بازار کار شهر دبی را دارند می توانند ویزای همراه را برای همسر و فرزندان خود با سن کمتر از 18 سال دریافت کنند. به این منظور پس از دریافت ویزای کار فرد اصلی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ مجوز اقامت اعضاء خانواده انجام دهد. اعتبار ویزای همراه دبی مطابق با اعتبار ویزای شخص اصلی است. یکی از شرایط اصلی برای دریافت ویزای همراه این است که حقوق ماهیانه فرد باید مبلغی بین 3000AED الی 4000AED (درهم امارات) باشد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه در شهر دبی عبارتند از:

  • ارائه فتوکپی از پاسپورت همراهان
  • ارائه عکس از اعضاء خانواده
  • گواهی سلامت
  • کپی قرار داد فرد کاری فرد اصلی
  • ارائه گواهی حقوق و دستمزد از مشاغل حامی مالی که در آن حقوق و دستمزد ماهانه ذکر شده باشد
  • ارائه سند و گواهی ازدواج

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در دبی

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دبی امکان ادامه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر وجود دارد، برخی از دانشگاه های دبی که به ارائه این رشته تحصیلی می پردازند عبارتند از دانشگاه ابوظبی، دانشگاه آمریکایی شارجه و دانشگاه عجمان. دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها باید موفق شوند پذیرش دانشگاه را کسب کنند و پس از آن باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی دبی انجام دهند. دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه می توانند به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و پس از یافتن کار می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار دبی تبدیل کنند. دانشگاه عجمان دبی یکی از دانشگاه های معتبر این شهر است که برای اطلاع از شرایط تحصیل در این دانشگاه می توانید به مطالعه مقاله دانشگاه عجمان دبی بپردازید.

به متقاضیانی که قصد کار در خارج از شهر را دارند پیشنهاد می شود مقاله 10 شهر برتر برای کار و زندگی را با دقت مطالعه کنند. برای شروع کار در خارج از شهر اهمیت شهر مقصد بسیار مهم است، به منظور انتخاب عاقلانه و پسندیده برای شروع کار در خارج از شهر می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *