ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه

بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه

کشور روسیه که پهناورترین کشور جهان و بزرگترین کشور اروپا می باشد از حیث اقتصادی یک کشور بسیار ثروتمند و قوی در بخش صنعت شناخته می شود. نرخ بیکاری نسبتاً پایین سبب شده که بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این رشته را برای کار به روسیه بکشاند. قوانین کار غیر سختگیرانه و درآمد بالا در کنار سطح رفاه مطلوب زندگی و قوانین مدرن از جمله دلایل انتخاب روسیه به عنوان مقصد مهاجرت بسیاری از افراد می باشد.

روسیه همواره به عنوان قطب پیشرفت های تکنولوژیک و صنعتی در شرق یکی از ابرقدرت های جهان بوده است و در زمینه علوم فنی و مهندسی، ارتباطات هوافضا، کامپیوتر و نرم افزار و نانوتکنولوژی حرف های بسیاری برای گفتن دارد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت کاری به روسیه تهیه و تنظیم شده است.

  • شرایط کار مهندسان کامپیوتر در روسیه چگونه است؟
  • آیا می توان با تحصیل در روسیه در بازار کار کامپیوتر در این کشور فعالیت کرد؟
  • متوسط درآمد متخصصین کامپیوتر در روسیه چقدر است؟

بررسی شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه در 2023

کشور روسیه به معنی واقعی کلمه یک کشور صنعتی می باشد که در قرن گذشته هر چند اتفاقات زیادی را تجربه کرده اما همواره به عنوان قطب صنعت شرق دنیا مطرح بوده است. در سال 2023 بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه در کنار مشاغل مهندسی هوافضا و مهندسی الکترونیک با نظر به اهمیت این صنعت برای کشور روسیه از گذشته تا امروز پر رونق بوده است. برای کار به عنوان یک مهندس کامپیوتر در کشور روسیه گرایش های گوناگونی وجود دارد که در مقطع کارشناسی گرایش سخت افزار و گرایش نرم افزار می باشد.

بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر در روسیه در گرایش نرم افزار معمولاً بهتر از گرایش سخت افزار است و این افراد می توانند در شرکت های خصوصی به عنوان کارشناس نرم افزار کامپیوتر و مسئول امور سایت و برنامه ریزی کار کنند. بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه برای افرادی که تحصیلکرده گرایش نرم افزار هستند در پروژه های هوش مصنوعی و الگوریتم و محاسبات فرصت های زیادی را فراهم کرده است.

امکان کار در بانک ها به صورت دائم برای افرادی که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر در گرایش نرم افزار هستند وجود دارد؛ زیرا بانک ها به دلیل تصدی امور بانکی همواره در این رشته استخدام می کنند. افرادی که فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستند در روسیه بهترین اقدام برای آن ها ثبت شرکت و ارائه خدمات طراحی وب سایت و نرم افزارهای موبایل و کامپیوتر می باشد. استخدام به عنوان پشتیبان فنی در سازمان های دولتی یا خصوصی، کار به عنوان متخصص IT در مدیریت پایگاه داده و بخش امنیت اینترنتی یا بخش تحلیلگر وب و مهندسی سیستم نیز امکان پذیر خواهد بود.

بررسی شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در روسیه

ویزای کار جهت اشتغال رشته کامپیوتر در روسیه

برای کار در کشور روسیه باید جواز کار در این کشور را همراه با ویزای کار در روسیه دریافت کرده باشید؛ بهترین راه دریافت یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرما روسی می باشد که می تواند فرآیند درخواست و اخذ ویزای کار این کشور را تسریع و تسهیل کند. دعوت نامه کار از سوی کارفرمایان روسی مجوز استخدام و حضور در کشور روسیه را برای متقاضیان فراهم می آورد و افراد می توانند طبق آن به روسیه مهاجرت کنند. روسیه برای ارائه مجوز کار یک سهمیه سالانه دارد و در سال 2017 بیش از 177 هزار نفر تعیین شده بود که نسبت به زمان مشابه در سال 2016 کاهش 17% را تجربه کرده است.

اگر شما شهروند یکی از کشورهای مستقل مشترک المنافع هستید برای ورود و کار در روسیه احتیاج به اخذ ویزا ندارید اما دیگر اتباع خارجی به ویزا برای کار در روسیه نیاز دارند. شهروند کشورهای مشترک المنافع باید در 30 روز از ورود به روسیه خود را برای ثبت حق امتیاز کار معرفی کنند و سپس ظرف مدت دو ماه یک شغل پیدا کنند تا بتوانند در روسیه اقامت کنند. کارفرمایان برای اعلام فراخوان جذب نیروی کار احتیاج به دریافت مجوز از مدیریت امور مهاجرت روسیه (GUVM) دارند و باید طی یک فرآیند مشخص اعلامیه نیاز صادر کنند.

  • گواهی سلامت پزشکی
  • پرداخت هزینه سفارت
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی مهارت مورد نیاز

مدارک فوق باید به وزارت داخلی کشور روسیه تسلیم شود تا دعوت نامه ویزای کار برای متقاضی صادر شود؛ همراه با فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار این کشور باید مدارک ذکر شده در لیست فوق را نیز به مقامات مربوط ارائه کنید.

هزینه زندگی در روسیه در 2023

هزینه زندگی در روسیه در سال 2023 کمتر از کشورهای اروپایی مانند آلمان می باشد. به عبارت دقیق تر زندگی در روسیه ماهانه بین 400$ تا 750$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال خواهد داشت. شهر محل سکونت در تخمین هزینه های زندگی بسیار موثر است. به عنوان مثال موسکو و بعد از آن سنپیترزبورگ به ترتیب گران ترین شهر های روسیه برای زندگی است. طبیعتا عمده ترین بخش هزینه ها به اجاره خانه تعلق دارد. البته این هزینه نیز با مشغول شدن به کار تمام وقت کاملا قابل پرداخت خواهد بود؛ اما با کار دانشجویی تنها بخشی از این هزینه را می توان پرداخت نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به روسیه با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حاصل نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *