ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در سوئیس

بازار کار رشته کامپیوتر در سوئیس

بازار کار رشته کامپیوتر در سوئیس از جمله موضوعاتی است که به دلیل تعداد بالای متخصصین این حوزه همواره توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در مقاله پیش رو، تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با تکیه بر علم مهاجرتی خود و اطلاعات به روز، به ارائه مطالبی در خصوص این موضوع و عناوین مرتبط پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع شود. سوئیس کشوری فوق العاده پیشرفته است که صاحب یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا نیز می باشد و علاوه بر این در واقع صلح جوترین کشور دنیا است و همواره مقصد مورد علاقه و مطلوب بسیاری از افراد بوده است.

  • شرایط کار مهندسان کامپیوتر در کشور سوئیس چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان مهندس کامپیوتر وارد کشور سوئیس شد؟
  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چگونه است؟
  • درآمد مهندسان کامپیوتر در سوئیس چقدر است؟

بازار کار در کشور سوئیس

کشور سوئیس اقتصاد فوق العاده قدرتمندی دارد و مطابق آمارها، به لحاظ تولید ناخالص داخلی به ازای هر فرد، این کشور ثروتمندترین کشور دنیا است. این کشور همچنین رقابتی ترین اقتصاد دنیا را دارد و به علاوه نوآورترین کشور در عرصه تکنولوژی در اتحادیه اروپا است. همه این عوامل سبب شده تا آمار بیکاری در سوئیس 3.9% یعنی تقریبا صفر باشد؛ همچنین تورم در سوئیس نیز تنها 1.20% است و این کشور را در شرایط ایده آلی برای زندگی قرار داده است.

در خصوص بازار کار در سوئیس ذکر چند نکته اهمیت ویژه ای دارد: نکته اول آن که شرایط رشته های مختلف متفاوت است به عنوان مثال وکالت جزو پر درآمدترین شغل ها در سوئیس است منتهی برای کسی که از یکی از دانشگاه های سوئیس فارغ التحصیل شده نه دانشگاه های کشورهای دیگر چرا که نظام حقوقی کشورهای مختلف متفاوت است. نکته دوم آن که بر خلاف کار در آلمان، سوئیس ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوگر کار ندارد و این بدین معنا است که متقاضیان زندگی در سوئیس اگر بخواهند در این کشور مشغول به کار باشند باید از یک کارفرمای سوئیسی پیشنهاد شغلی داشته باشند که نیازمند آگهی شدن کار به مدت شش ماه در سوئیس و حوزه اروپا است و عملا دارای شانس موفقیت بسیار کمی می باشد.

بازار کار رشته های مهندسی و کامپیوتر در سوئیس

بازار کار رشته های مهندسی و کامپیوتر در سوئیس

از میان تمامی رشته های تحصیلی، مهندسین بسیار راحت تر از سایرین می توانند در کشور سوئیس شغل مناسبی پیدا کنند و برای این منظور اجباری نیز به دانستن زبان آلمانی و غیره ندارند، تنها کافی است تسلط خوبی بر زبان انگلیسی داشته باشند، البته واضح است که مهارت های فرد در صحبت کردن به زبان های دیگر، خصوصا زبان آلمانی، علاوه بر انگلیسی شانس استخدام شدن وی را افزایش می دهد. بهترین رشته های برای استخدام شدن در سوئیس مهندسی نرم افزار، سخت افزار، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و مهندسی معماری است چرا که اقتصاد فوق پیشرفته سوئیس برای حفظ سرعت رشد خود نیاز به نیروهای متخصص در این حوزه ها دارد. البته علاوه بر سوئیس و کشورهای اروپایی بازار کار رشته کامپیوتر در قطر و سایر کشورهای در حال توسعه آسیایی نیز نسبتا مطلوب است.

همان طور که پیدا است بازار کار رشته کامپیوتر در سوئیس فوق العاده است اما این کشور حتی برای این گروه افراد نیز ویزای جستجوگر کار صادر نمی کند پس می بایست راه حل دیگری یافت. راهکار موجود تحصیل در سوئیس است به این صورت که فرد متقاضی زندگی در این کشور ابتدائا از یک دانشگاه سوئیسی پذیرش بگیرد و پس از فارغ التحصیلی با یافتن شغل مناسب، نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد. البته به منظور حفظ زمان و آمادگی بیشتر برای ورود به بازار کار دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت نیز مشغول به کار باشند به این صورت که در مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته ، در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

درآمد در بازار کار رشته کامپیوتر در سوئیس

علاوه بر این که بازار کار رشته کامپیوتر در سوئیس بسیار مطلوب است، سطح درآمد افراد متخصص در این حوزه نیز قابل قبول می باشد. متوسط درآمد ماهیانه فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر در شهر زوریخ حدود 6.869CHf (فرانک سوئیس) می باشد که البته با توجه به این که سوئیس یکی از گران قیمت ترین کشورهای دنیا است و هزینه زندگی در آن نیز بسیار بالا است، حقوق معقولی است. در واقع لازم به ذکر است که حدود 20% درآمد افراد در سوئیس صرف تامین اجاره مسکن می شود این نکته خصوصا در شهر زوریخ وجود دارد که اجاره یک آپارتمان در آن بین 2.300CHf تا 4.600CHf (فرانک سوئیس) ماهیانه هزینه در بر خواهد داشت. همان طور که مشاهده می شود تقریبا تمامی قیمت ها از جمله قیمت اجاره خانه، 2 تا 3 برابر قیمت موارد مشابه در کشورهای دیگر حوزه اتحادیه اروپا از جمله آلمان و اتریش است.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در موضوع بازار کار رشته کامپیوتر در سوئیس تهیه گردیده سعی شد این موضوع و مطالب مشابه و مرتبط با آن مورد بررسی قرار گیُرد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. نکته ای که بر همگان واضح است اهمیت کشور مقصد است و به منظور انتخاب عاقلانه تر پسندیده تر است افراد پیش از انتخاب کشور مورد نظر خود تمامی اطلاعات لازم در مورد آن کشور و حتی سایر نقاط دنیا را به طور مقایسه ای مطالعه فرمایند و در این راه می توانند از سایر مقالات دیگر سایت نیز دیدن نمایند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *