ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در هند

بازار کار رشته کامپیوتر در هند

بازار کار رشته کامپیوتر در هند در جایگاه اول استخدامی قرار دارد، به طوریکه بیش از 90% از فارغ التحصیلان دانشگاهی در هند جذب این بازار می شوند. متوسط درآمد مهندسان کامپیوتر در این بازار حدود INR502609 (روپیه) می باشد. در حالی که میانگین درآمد خالص ماهانه در هند پس از کسر مالیات حدود INR31155.62 (روپیه) می باشد. آنچه که رنج درآمدها را در بازار کار کامپیوتر هند مشخص می کند، سابقه کار است. اگر خواهان اطلاع از تاثیر سابقه کار بر روی درآمد خود می باشید باید بدانید که مهندسان مجرب با سابقه طولانی دارای افزایش حقوق معادل 196% هستند.

مهندسی کامپیوتر در هند از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور در حال توسعه می باشد. مهندسان کامپیوتر در هند وظیفه طراحی و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری انواع سیستم های کامپیوتری را برعهده دارند. این مهندسان در توسعه اقتصادی کشور هند نقش مهمی ایفاء می کنند. برای همین مهندسان کامپیوتر نقش مهمی در اقتصاد هند ایفاء می کنند. در این نگارش، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انجام مطالعه جامعه بر روی بازار کار مهندسان کامپیوتر در کشور هند در پی پاسخگوئی به سوالات ذیل هستیم:

  • میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در هند به چه صورتی است؟
  • آیا رشته مهندسی کامپیوتر در لیست مشاغل مورد نیاز هند قرار دارد؟
  • برترین کارفرمایان هند در رشته مهندسی کامپیوتر چیست؟
  • آیا مهندسین کامپیوتر در هند از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارند؟
  • بهترین شرکت ها برای کار در رشته کامپیوتر در هند کدامند؟
  • تخصص های لازم برای کار مهندسی در هند کدامند؟

شرح وظایف مهندسان کامپیوتر در هند

در ساختار اقتصادی پویا و شکوفای کشور هند، مهندسان کامپیوتر نقش تسریع کننده توسعه را ایفاء می کنند. این مهندسان معمولا به ابداع و توسعه روش هایی کمک می کنند که عملکرد کل سازمان ارتقاء یابد. معمولا مهندسان کامپیوتر در هند در رشته های مختلفی شامل مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، طراحی شبکه، برنامه نویسی، شبکه بندی و معماری شبکه، نصب و تعمیر انواع شبکه های اداری و خانگی و غیره فعالیت می کنند. شرکت ها و موسسات مختلفی به دنبال جذب مهندسان کامپیوتر هستند.

چرا که در عصر ارتباطات، این مهندسان کامپیوتر می باشند که با طراحی و توسعه انواع سیستم ها و شبکه های کامپیوتری مختلف می توانند عملکرد خودکار شرکت ها و ادارت را ارتقاء بخشیده و تاثیر بسزایی در بازدهی شرکت داشته باشند. بسیاری از کارفرمایان کشور هند تمایل زیادی به جذب مهندسان مجرب در زمینه برنامه نویسی و رمزنگاری دارند. اکثر مهندسان رشته کامپیوتر هند در طی ساعات کاری معمول هفته معمولا در ادارات یا شرکت ها یا محیط آزمایشگاه کامپیوتر مشغول کار می شوند.

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در هند

بازار کامپیوتر و کار در هند با وجود فرصت های کاری فراوان و نیاز بازار به نیروهای متخصص و کار بلد از رونق بسیار خوبی برخوردار است. درباره هند می توان گفت که کشش این بازار به گونه ای است که در حال حاضر بیش از 90% فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر و IT جذب بازار کار هند می شوند. یکی از شرایط لازم برای کار مهندسی کامپیوتر در هند و ورود به بازار کار این رشته داشتن مدرک کارشناسی در رشته کامپیوتر (علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعات، مهندسی برق) می باشد.

علاوه بر داشتن سابقه کار خوب، معمولا داشتن تخصص نیز حرف اول را در کسب بالاترین درآمدها می زند. بر این اساس، تخصص های مهم برای مهندسان کامپیوتر هندی عبارتند از:

تخصصمیانگین درآمدی به روپیه
Java527745IRN
SQL478704INR
JavaScript508939INR
C# Programming Language492759INR
.NET481715INR

اما برترین کارفرمایان هندی استخدام کننده مهندسان کامپیوتر در هند شامل شرکت های Tata, HCL, Accenture, Techmahindra Ltd ،Capgemini, Sisco Systems می باشد. از بین این شرکت ها، شرکت Cisco Systems Inc بالاترین درآمدها را به کارکنان خود می پردازد. میانگین پرداختی این شرکت در حدود INR1247059 (روپیه) می باشد که بالاترین سطح درآمدی در هند نیز محسوب می شود.

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در هند

درآمد مهندسان کامپیوتر در هند

یکی از فاکتورهای مهم جهت بررسی وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در هند اطلاع از آخرین شرایط درآمد مهندسان در این کشور می باشد. در اینکه هند کشوری کامپیوتر دوست و با فرصت های شغلی بیشتر برای کارجویان مهندسی کامپیوتر می باشد شکی نیست. به طور متوسط، درآمد مهندسان کامپیوتر در هند در حدود INR502609 (روپیه) می باشد. نکته جالب توجه در این مورد آن است که حدود 10% از مهندسان درآمدی در حدود INR251000 (روپیه) دارند در حالی که بیش از 90% مهندسان در هند میانگین درآمدی بین INR502609 (روپیه) تا 1000000INR (روپیه) دارند.

شرایط درآمدی مهندسان کامپیوتر در هند به روپیه
درآمدINR521000 تا INR1000000
پاداشINR7000000 تا INR198000
سود مشارکتیINR602000 تا INR410000
ماموریتINR2000000 تا INR146000
کل پرداختیINR265000 تا INR1000000

آنچه که در این میان برای متقاضیان کار در هند مهم است، اطلاع از اهمیت سابقه کار در بازار کار این کشور می باشد. چرا که اغلب کارفرماها و شرکت های استخدام کننده هندی به دنبال متقاضیان با سابقه بالا هستند.

بنابراین، سابقه کار فاکتور اثرگذار مهمی در تعیین سطح درآمدی شما در هند می باشد. بر این اساس:

  • میانگین درآمدی مهندسان با 1 سال سابقه کار: INR357000
  • میانگین درآمدی مهندسان با 1 تا 4 سال سابقه کار: INR484000
  • میانگین درآمدی مهندسان با 5 تا 9 سال سابقه کار: INR836000
  • میانگین درآمدی مهندسان با سابقه بیش از 10 سال: INR1000000

شرایط کار در بازار کار رشته کامپیوتر در هند

قانون کار هند (مصوب 1948) مشمول حال همه کارگران و کارمندان شاغل در این کشور می باشد. 62% از کارکنان در هند از شرایط کاری خود رضایت خاطر دارند. معمولا ساعات کاری در کشور هند از 10 صبح تا 6 عصر می باشد. بر اساس قانون مذکور، هفته کاری در کشور هند معمولا 48 ساعت (9 ساعت در روز) می باشد. سن بازنشستگی در هند 58 تا 65 سال است. بیمه تامین اجتماعی، شرایط ایمنی محیط کار، پاداش و حقوق بازنشستگی و غیره همگی بر اساس قرارداد کاری فی مابین کارفرما و کارگر می باشد. لازم به ذکر است که بیش از 90% قراردادهای کار در هند به صورت دائمی بسته می شود.

در هند، شرایط کار مهندسان کامپیوتر به گونه ای است که وضعیت استخدام مردان نسبت به زنان بیشتر است. معمولا سهم مردان از اشتغال بازار کامپیوتر هند حدود 84% و سهم زنان حدود 15.9% می باشد. مهندسان خارجی برای کار در این کشور نیازمند اخذ ویزای کار هند می باشند. اخذ این نوع ویزا نیز مبتنی بر داشتن پیشنهاد کاری است. در صورتی که شما نیز صلاحیت کار در هند را داشته باشید و مایل به مهاجرت به هند و اخذ ویزای کاری این کشور هستید مقالات نگارش شده توسط تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در هند انتخاب درستی می باشد؟ طبق آمار به دست آمده در سال 2024 بازار کار رشته کامپیوتر به ویژه در بخش فناوری اطلاعات از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است.
  • میانگین دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در هند چقدر است؟ میانگین دستمزد کارکنان در بازار کار رشته کامپیوتر در هند حدود 27900INR (روپیه هند) در ماه می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *