ویزای کاری

بازار کار رشته Java Developer در سوئد

بازار کار رشته Java Developer در سوئد

وجود شرکت های مختلف که همه روزه درپی جذب نیروی متخصص هستند باعث شده تا بازار کار رشته Java Developer در سوئد به بهشت کارجویان تبدیل شود. بازاری که متخصصان رشته Java Developer از طریق کاریابی در آن و اخذ ویزای کاری سوئد می توانند از مزایای متعددی مثل کار و زندگی در هر نقطه از سوئد، اسپانسری اعضای خانواده، اخذ اقامت دائم و پاسپورت سوئد پس از 5 سال، مسافرت آزادانه به کل اروپا، کیفیت زندگی بالاتر از سطح جهانی و غیره بهره مند شوند. با این مقدمه اکنون به بررسی وضعیت بازار کار رشته Java Developer در کشور سوئد پرداخته و در ادامه نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را از مرحله کاریابی تا مرحله اخذ ویزای کاری سوئد آشنا می کنند.

شرایط ورود به بازار کار رشته Java Developer در سوئد

متخصصان Java Developer در سوئد به نوعی آچار فرانسه شرکت ها و صنایع محسوب می شوند. مسولیت آنها شامل طراحی، اجرا و حفاظت از مولفه ها، واسط ها و اپلیکیشن های جاوا- پایه، ایجاد راه حل های اطلاعات کاربر، تحقیق و آنالیز نیازهای کابر، تعریف دامنه سیستم یا سایت، طراحی، نگارش، تست و رفع عیب کدها و غیره می باشد. این دسته از متخصصان به شدت مورد نیاز بازار کار سوئد هستند منتها آنها برای اینکه در بازار کار رشته Java Developer در سوئد استخدام شوند بایستی دارای شرایط زیر باشند:

اولا دارای تحصیلات آکادمیک (حداقل لیسانس) در رشته های علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات (IT) و یا رشته های مرتبط باشند. همان طوری که در نمودار پایینی هم ملاحظه می شود، 100% نیروهای کار در این رشته دارای مدرک کارشناسی هستند:

تحصیلات متخصصان Java Developer در سوئد

دوما این متخصصان برای موفقیت در بازار کار رشته Java Developer در سوئد نیازمند داشتن یک سابقه کاری بالای 2 سال هستند. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، بیشترین درصد افزایش دستمزد برای متخصصان این رشته در سوئد با 36+% مربوط به Java Developer های با 5 تا 10 سال سابقه کاری است:

تاثیر سابقه کار بر افزایش درآمد متخصصان Java Developer در سوئد

و سوما تسلط بر مهارت های کافی برای موفقیت در بازار کار رشته Java Developer در سوئد امری الزامی است. از جمله مهارت های لازم و کاربردی برای این متخصصان در کشور سوئد می توان به Java SE, EE، SQL، ارتباط پایگاه داده جاوا (JDBC)، JavaScript و Eclipse اشاره کرد. در بین این مهارزت ها نیز برترین، معروفترین و کاربردی ترین مهارت این متخصصان Java SE, EE می باشد:

 مهارت های ضروری برای متخصصان Java Developer در سوئد

شرایط کاری متخصصان رشته Java Developer در سوئد

همانند تمامی مشاغل رسمی موجود در کشور سوئد، متخصصان رشته Java Developer در سوئد نیز از شرایط کاری و نیز مزایای کار یکسانی برخوردار هستند. برای مثال این متخصصان در سوئد حداکثر تا 40 ساعت در هفته را می توانند کار بکنند و یا آنها نیز از انواع بیمه مثل بیمه خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی و بیمه بازنشستگی برخوردارند. علاوه بر این متوسط درآمد سالانه یک متخصص Java Developer در سوئد حدود SEK627505 (کرون) می باشد. این در حالی است که رنج درآمدی این متخصصان در کشور سوئد بین SEK442773 SEKتا 777087 (کرون) متغیر است و این در نمودار زیر کاملا مشخص است:

رنج درآمدی Java Developer در سوئد

بنابراین دو فاکتور سابقه کاری و میزان تحصیلات بیشترین تاثیر گذاری را بر روی درآمد متخصصان Java Developer در سوئد دارند. و بر همین اساس است که پیش بینی می شود متوسط درآمد این متخصصان در کشور سوئد در سال 2027 میلادی به حدود SEK686047 (کرون) برسد. به عبارت دیگر درآمد این متخصصان در عرض 5 سال آینده تا 9% افزایش خواهد یافت:

میزان افزایش درآمد Java Developer ها در سوئد

کاریابی در بازار کار رشته Java Developer در سوئد

در مجموع بازار کار رشته های مربوط به علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) در کشور سوئد جزء بازارهای کاری پر رونق و رقابتی محسوب می شود. بنابراین در یک چنین بازار کاری با وجود کارجویانی از سراسر جهان، متخصصان Java Developer ناگزیرند تا برای کاریابی از یک شیوه کامل و منسجمی بهره گیرند. این شیوه نیز بایستی مشتمل بر سه مرحله اساسی شامل جستجوی کار، ارسال درخواست کار و نیز انجام مصاحبه استخدامی باشد. و با اینکه روش های مختلفی برای جستجوی کار در سوئد در اختیار متخصصان Java Developer قرار دارد. ولی بهترین و آسانترین روش جهت جستجوی کار در سوئد بهره گیری از وب سایت های کاریابی است که در لیست زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • Arbetsformedlingen.se: اداره کار عمومی سوئد که به طور خلاصه AF نیز نامیده می شود. این اداره با داشتن فهرست مشاغل جامع برای جستجوی آنلاین به عنوان بزرگترین مرکز شغلی سوئد محسوب می شود.
  • Metrojobb.se: یکی از محبوب ترین سایت های جستجوی کار در سوئد به حساب می آید.
  • Offentligajobb.se: پایگاه داده این سایت شامل بین 9000 تا 10000 شغل قابل جستجو در سوئد می باشد.
  • Job.blocket.se: در این سایت می توان از بین هزاران شغل لیست شده درپی شغل مورد نظرتان باشید. همچنین این سایت به نوعی محل دیدار کارفرماهای سوئدی و کارجویان هم هست.
  • Doldajobb.se: این سایت به کارجویان جهت جستجوی مشاغل پنهان در سوئد کمک می کند.

کاریابی در بازار کار رشته Java Developer در سوئد

ویزا برای متخصصان رشته Java Developer در سوئد

برای اخذ ویزای کاری سوئد هم کارفرما و هم کارجو ملزم به انجام وظایفی هستند. کارفرمای سوئدی پس از آگهی کردن پست شغلی و عقد قرارداد کار با کارجوی رشته Java Developer بایستی برای درخواست مجوز کاری کارجوی خارجی اقدام نماید. ولی خود کارجوی رشته Java Developer نیز بایستی برای درخواست ویزای ورود به کشور سوئد تلاش کند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متخصصان رشته Java Developer برای ورود، کار و اقامت قانونی در سوئد نیازمند دو مدرک زیر هستند:

ویزا برای متخصصان رشته Java Developer در سوئد

معمولا نیز مجوز کار سوئد تا 2 سال اعتبار داشته ولی از سوی دیگر قابلیت تمدید چندباره را نیز دارد. بنابراین متقاضیان کار در رشته Java Developer در سوئد بایستی در اسرع وقت تمامی اطلاعات درخواستی برای اخذ مجوز کار سوئد را به کارفرمای مربوطه ارسال کنند. با این توضیح اکنون به شرایط لازم به منظور اخذ ویزای کاری سوئد 2022 برای متخصصان رشته Java Developer می پردازیم:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • جاب آفر با شرایطی معادل با توافقات جمعی سوئد یا استاندارد شغلی
  • دستمزد ماهیانه حداقل SEK13000 (کرون) پیش از مالیات
  • پیشنهاد کاری به همراه بیمه سلامت، بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی
  • مدرک اسکان در سوئد
  • بلیط رفت و برگشت سوئد برای اطمینان از خروج از این کشور به محض اتمام قرارداد کاری

مشاورین مجرب و کارآزموده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی این را دارند که متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در سوئد را نیز در جریان آخرین اطلاعات و اخبار درباره اعزام دانشجو به سوئد 2022 قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *