ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آذربایجان

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آذربایجان

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آذربایجان به واسطه میانگین درآمدی بالا و برخورداری از رزومه کاری مناسب برای اقامت می تواند گزینه مناسبی باشد. داشتن مجوز تحصیل از کشور مبدا، 2 سال سابقه کاری و نیز برخورداری از مدرک کارشناسی از جمله شرایط اخذ مجوز دبیری زبان انگلیسی (TESL/TEFL) می باشد.

آذربایجان کشور مناسبی برای کار و زندگی مهاجران خارجی محسوب می شود. این کشور کشوری امن و ارزان و با یک بازار کار پر رونق با درآمد خوب محسوب می شود. درحال حاضر، یکی از مشاغل رایج برای شهروندان خارجی در آذربایجان، کار در مشاغل مربوط به زبان انگلیسی در این کشور می باشد. از این میان، دبیری زبان انگلیسی در بازار کار آذربایجان بیشتر از مشاغل مترجمی یا مفسری زبان متقاضی دارد و اکثر مدارس زبان بین المللی خواهان استخدام دبیران زبان مجرب و آکادمیک هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارائه مشاوره های حقوقی و مهاجرتی به هموطنان عزیز می باشند.

  • شرایط کار در بازار زبان انگلیسی در آذربایجان چگونه است؟
  • آیا برای تدریس در آذربایجان نیاز به مدرک دانشگاهی است؟
  • درآمد متخصصین زبان انگلیسی در کشور آذربایجان چه درآمدی دارند؟
  • آیا تحصیل زبان انگلیسی در آذربایجان مقرون به صرفه است؟

بازار کار دبیران رشته زبان انگلیسی در آذربایجان

معمولا یکی از برنامه های تحصیلی در دانشگاه های آذربایجان، رشته زبان انگلیسی است و متقاضیان می توانند این برنامه تحصیلی را در هر 3 سطح کارشناسی (3 سال)، کارشناس ارشد (2 سال) و دکترا PhD (4 سال) ادامه تحصیل داده و برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در آذربایجان آماده شوند. از آنجایی که تقاضا برای آموزش زبان انگلیسی در بین آذری ها در حال افزایش است، تدریس زبان برای دانش آموختگان این رشته می تواند فرصت بزرگی محسوب شود.

معمولا مدارس زبان بین المللی در آذربایجان از بین متقاضیان کار دبیری زبان انگلیسی، افرادی را جهت تدریس در کلیه سطوح از دبیران مدارس ابتدائی گرفته تا دبیران دبیرستان استخدام می کنند. متقاضیان می توانند با داشتن مدرک کارشناسی و 2 سال سابقه کاری مجوز دبیری زبان انگلیسی (TESL /TEFL) خود را در آذربایجان دریافت کنند. بر اساس قانون کار آذربایجان، هفته کاری در آذربایجان حدود 40 ساعت است اما هفته کاری مدرسان زبان بنا به برنامه کاری آنها می تواند بین 20 تا 30 ساعت در هر هفته متغیر باشد.

بازار کار دبیران رشته زبان انگلیسی در آذربایجان

وضعیت بازار کار رشته زبان انگلیسی در آذربایجان

از جمله مشاغل مورد نیاز بازار کار آذربایجان، شغل آموزش زبان انگلیسی می باشد که کارفرماهای مختلفی از مدارس گرفته تا آموزشگاه های زبان انگلیسی در آذربایجان دارد. کلا، مشاغل آموزشی در آذربایجان از محبوبیت و جایگاه خوبی در بازار کار این کشور برخوردار است. دبیران زبان انگلیسی در آذربایجان وظایف و مسئولیت هایی همانند آموزش دانش آموزان بر اساس آخرین متدهای آموزشی، رواج شیوه آموزشی دانشجو محور، مهارت آموزی در 4 بخش آموزش زبان و نیز بهره گیری از مالتی مدیا یا چند رسانه برای آموزش دانش آموزان دارند.

شرایط تحصیل زبان انگلیسی در آذربایجان

آموزش عالی آذربایجان در سال های اخیر دگرگونی ها و تحولات عمیقی به خود دیده است و به رشد کیفی خود دست یافته است. همین امر موجب جذب حداکثری متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های آذربایجان شده است. دانشگاه های آذربایجان، برنامه های تحصیلی متنوعی را در هر 3 سطح تحصیلات آکادمیک به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند که یکی از این رشته ها، رشته زبان انگلیسی در آذربایجان است که تحصیل در این رشته و در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال طول می کشد و متقاضیان برای درخواست پذیرش از دانشگاه های آذربایجان نیازمند ارائه مدارک زیر هستند:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه دانشجو (SOP) در 300 الی 400 کلمه
  • رزومه یا CV متقاضی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های آذربایجان مثلا آزمون های IELTS یا TOEFL که جزء مدارک و شرایط ضروری به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های آذربایجان محسوب می شود و شرایط نمره این آزمون ها در سال 2019 به شرح جدول زیر است:
حداقل نمرهنوع آزمون
حداقل 500 امتیاز برای تافل کاغذینمره آزمون TOEFL
حداقل 6.0 در کل بخش های آزموننمره آزمون IELTS

سطح درآمد دبیران زبان انگلیسی در آذربایجان پس از فارغ التحصیلی نیز در نهایت طی سال 2021 به شرح نمودار ذیل است:

سطح درآمد دبیران زبان انگلیسی در آذربایجان

شرایط ویزا برای دبیران زبان انگلیسی در آذربایجان

دبیران و شاغلین رشته زبان انگلیسی برای کار در این کشور نیازمند اخذ ویزای کار هستند. بنابراین، متقاضیان کار در این کشور از جمله دبیران زبان انگلیسی نیازمند اخذ ویزای کار آذربایجان هستند. سابقا افراد می توانستند با ویزای توریستی الکترونیک (e-visa) و یا ویزای بیزینس نیز وارد آذربایجان شده و در این کشور کار کنند. اما اکنون این کار کاملا غیر قانونی است و کار شهروندان خارجی در آذربایجان صرفا از طریق دریافت ویزای کار این کشور میسر است.

اما از شرایط اصلی اخذ ویزای کار آذربایجان، داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای آذری یا ترک می باشد. در واقع کارفرما از طرف متقاضی، درخواست ویزای کار را به وزارت امور خارجه آذربایجان تحویل می دهد و در صورت تایید، متقاضی فرصت آن را می یابد که با مراجعه به سفارت آذربایجان نسبت به اخذ ویزای کار خود اقدام نماید. مدارک لازم برای اخذ این ویزا عبارت است از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اصل پاسپورت معتبر (با اعتبار حداقل 3 ماه پس از اتمام اعتبار ویزای آذربایجان)
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید (رنگی با پس زمینه سفید)
  • دعوت نامه یا مجوز کار صادره از وزارت امور خارجه آذربایجان
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در آذربایجان

در پایان، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه چندین ساله موفق و کارنامه ای رضایت بخش، همواره رسالت خویش می داند که با ارائه برترین خدمات مشاوره مهاجرتی و حقوقی در خصوص تحصیل و کار در آذربایجان، تحصیل پزشکی در ترکیه و غیره در خدمت هموطنان عزیز باشد.

3.5/5 - (4 امتیاز)

10 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در آذربایجان

  1. ناصر گفت:

    من تمام مراحل اخذ ویزای کاری در باکو را انجام دادم و کارفرما هم داشتم و خودم شش ماه با ویزای توریستی باکو زندگی کردم و حتی تمام مراحل هم کارفرما کنار من بود هر جا که میرفتیم.ولی نهایتا ویزای کار ندادن و مجبور شدم برگردم.در مورد هزینه زندگی هم باید عرض کنم بسیار بسیار هزینه ها گزاف هستن و اینکه میگن هزینه ها پایینه یعنی اصلا باکو زندگی نکردن.هر کس خواست میتونم هزینه تک تک موارد رو بگم با جزییات.

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب دوست گرامی
      بله، اخذ ویزای کار و کاریابی در هر کشوری دشواری های مخصوص به خود را داراست که باید پیش از اقدام حتما مورد بررسی قرار گیرد.
      با توجه به وضعیت اقتصادی قطعا هزینه ها در هر کشوری سطح کمی نخواهند داشت اما مقایسه هزینه این کشور با برخی از کشورهای اروپایی یا انگلیسی زیان، کشور باکو را در دسته کشورهای با هزینه معقول دسته بندی میکند. ریز هزینه ها در مقاله هزینه زندگی در آذربایجان برای متقاضیان عنوان شده است. از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم

  2. سارا گفت:

    سلام . بنده دانشجوی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی هستم با معدل ۱۹ . چند سال هم سابقه تدریس در آموزشگاه‌ها رو دارم .علاقه‌مند هستم که ارشد خودم رو در این کشور بخونم که برای اقامت‌م در این کشور هم اقدام کنم بعد از زمانی.ممکنه راهنمایی بفرمایید.
    سپاسگذارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در ابتدا این مقاله رو مطالعه کنید و سپس برای اطلاعات بشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید

      1. سارا گفت:

        متشکرم بله مطالعه کردم .
        منظورم این هست که شرایطم خوب هست برای این پلنی که دارم؟ و اینکه هزینه تحصیل در اونجا بالا نیست در مقایسه با کشورهای دیگه؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          شرایطتون خوبه و کشور آذربایجان از کشورهای بسیار کم هزینه محسوب میشه

          1. سارا گفت:

            خیلی متشکرم

          2. داوری گفت:

            خواهش میکنم

  3. علی فلسفی گفت:

    با سلام
    من یک مرد 65 ساله هستم با پاسپورت انگلیسی و ایرانی با سابقه زندگی 23 در انگلستان و ساله تدریس زبان انگلیسی 30 ساله در انگلستان و ایران در بالاترین سطح و متخصص بازاریابی بین المللی و ودیریت تجارت صادراتی و فارغ التحصیل دانشگاه های مختلف انگلستان و دارای مدرک سی-پس-ای از دانشگاه کمبریج. علاقمند تدریس در ترکیه هستم.
    با تشکر علی فلسفی

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمیکنه متاسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *