ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان

هر ساله افراد زیادی که از رشته تحصیلی زبان انگلیسی فارغ التحصیل شده اند، برای کار و زندگی تصمیم به مهاجرت می گیرند. معمولا به دلایل موقعیت اقتصادی و سطح زندگی خوب در آلمان، بسیاری از متقاضیان آلمان را برای اقامت انتخاب می کنند. حال این سوال مطرح است که بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان در چه شرایطی قرار دارد؟ گرایش های رشته زبان انگلیسی متفاوت می باشد و متقاضیان می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود به عنوان مدرس زبان انگلیسی یا مترجم مشغول به کار شوند. که برای کار در هر یک از این مشاغل قوانین و شرایطی وجود دارد که رعایت آنها الزامی می باشد.

  • بازار کار رشته زبان انگلیسی در خارج چگونه است؟
  • بورسیه رشته زبان انگلیسی در آلمان چقدر است؟
  • تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در آلمان چقدر طول می کشد؟
  • اوسبیلدونگ معلمی در المان چیست؟
  • آیا مهاجرت با مدرک مترجمی زبان انگلیسی امکان پذیر است؟
  • حقوق معلم زبان انگلیسی در آلمان چقدر است؟
  • آیا آلمان کشور مناسبی برای کار با زبان انگلیسی است؟
  • شرایط کار در آلمان به عنوان مترجم زبان انگلیسی چیست؟
  • آیا می توان از این طریق درآمد خوبی در آلمان به دست آورد؟
  • شرایط اولیه کار در آلمان در رشته زبان انگلیسی چیست؟

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی موضوع بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان و قوانین کار در این کشور بپردازند. اگر شما کشور آلمان را برای کار و زندگی انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود این مقاله را با دقت مطالعه نمایید. عمدتا زبان انگلیسی در کشورهایی که دارای زبان محلی هستند دارای بازار کار بسیار عالی می باشد و همچنین به علت بین المللی بودن زبان انگلیسی این زبان در دانشگاه های کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی نیز تدریس می شود.

اطلاعات عمومی در رابطه با کشور آلمان

این کشور با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان با مساحتی بالغ بر 357168 کیلومتر مربع در قاره اروپا جای گرفته است. کشور آلمان دارای نظام جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده که دارای 16 ایالت می باشد، هر یک از این ایالت ها می توانند در برخی از مسائل همانند زمینه های دانشگاهی و آموزشی به صورت مستقیم عمل نمایند. شهر برلین مهم ترین شهر کشور آلمان بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز محسوب می شود.

کشور آلمان دارای مرزهای مشترکی با کشورهای لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند و همچنین دارای مرزهای آبی مشترک با دریای بالتیک و دریای شمال دانمارک می باشد. جمعیت این کشور حدود 82 میلیون نفر می باشد، شهروندان آلمان به زبان آلمانی به مکالمه می پردازند. این کشور عضوء اتحادیه اروپا می باشد و به همین دلیل واحد پول رایج در این کشور € (یورو) است.

بازار کار مترجمان زبان انگلیسی در کشور آلمان

مترجمان ارتباط اساسی بین افرادی هستند که به زبان های مختلف به مکالمه می پردازند، مترجمان ارتباط کتبی بین 2 یا چند نفر که به زبان های مختلف تسلط دارند را تسهیل می بخشند. برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان لازم است فرد مدارک تحصیلی، مدرک زبان معتبر و سوابق کاری مرتبط را ارائه نماید. متقاضیان می توانند بر روی اسنادی که برای مصرف گسترده می باشند، مثل بروشورها، تبلیغات، کتب و غیره کار کنند. این افراد همچنین می توانند به ترجمه نقشه ها، لیست اصطلاحات، رویه های عملیاتی، کتابچه ها و یادداشت ها بپردازند. برای آنکه فرد بتواند ترجمه موثری ارائه دهد باید در رابطه با موضوعی که بر روی آن کار می کند دانش عمیقی داشته باشد تا بتواند ترجمه ای تمیز، شفاف و قوی ارائه نماید. محدوده دستمزد ناخالص برای افرادی که در آلمان در زمینه ترجمه کار می کنند معمولاً از 1838€ یورو  تا 6135€ یورو است.

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان وظایفی تعیین شده است. که این وظایف عبارتند از:

  • پیام های گفتاری را به صورت دقیق، واضح و صریح بیان کنند
  • تبدیل مفاهیم در زبان مبدا به مفاهیم معادل در زبان مقصد
  • سبک نوشتاری نویسنده اصلی را در نظر داشته باشید
  • امکان نوشتن مطالب به روش خلاقانه و جذاب

بررسی بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان در 2023

اگر قصد ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان را به عنوان یک مدرس دارید باید دارای مدرک تحصیلی و سوابق تحصیلی مرتبط باشید. همچنین برای بررسی صلاحیت آموزش توانایی های شما ارزیابی خواهد شد. پس از کسب مجوز کار می توانید به عنوان مدرس در مدارس یا دانشگاه های این کشور مشغول به کار شوید. همچنین فرد می تواند به عنوان معلم خصوصی کار خود را شروع کند، متوسط حقوق مدرسین خصوصی برای هر ساعت تدریس 17€ (یورو) می باشد.

وظیفه اصلی یک معلم کمک به دانش آموزان برای درک بهتر زبان انگلیسی، توانایی صحبت کردن و توانایی نوشتن می باشد. علاوه بر این فرد وظیفه دارد فعالیت های اضافی درسی را در نظر بگیرد و اهداف لازم را برای دانش آموزان تعیین نماید. همچنین مدرسین وظایفی دیگری دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • مدیریت کلاس
  • ایجاد فضای تدریس پویا
  • تدوین برنامه های درس انگلیسی مطابق با برنامه درسی ملی
  • ارزیابی کار و تکالیف درسی دانش آموزان
  • سازماندهی و ارائه سخنرانی در کلاس به دانشجویان
  • ارائه مشاوره به دانشجویان در رابطه با مسائل شغلی

بررسی بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان

مدارک لازم جهت اخذ ویزا کار آلمان در 2023

متقاضیان برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان در سال 2023 نیاز به ویزای کاری این کشور دارند، یکی از شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری آلمان داشتن دعوت نامه شغلی می باشد. برای ارائه دعوت نامه شغلی به متقاضیان خارجی و بین المللی شرایط و قوانینی وجود دارد که با مطالعه مقاله قوانین جدید کار در آلمان می توانید اطلاعات کاملی در این رابطه به دست آورید. پس از دریافت دعوت نامه شغلی باید مدارک زیر را تهیه کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارتخانه یا کنسولگری کشور آلمان ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 24 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی تا زمان دریافت حقوق
  • رزومه کاری و سوابق شغلی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی

شرایط بازار کار آلمان برای مشاغل انگلیسی زبان

برخلاف معدود کشورهای غیر انگلیسی زبانی مثل هلند، که تنها با داشتن تسلط به زبان انگلیسی هم در غالب مشاغل می توان استخدام شد، در آلمان برای یافتن شغل تسلط به زبان آلمانی ضروری است. چرا که تقریبا هیچکس، حتی در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشد، به این زبان در آلمان صحبت نمی کند. تنها معدود مشاغلی که با تسلط به زبان انگلیسی هم یافت می شوند، مثل تدریس در دانشگاه و ترجمه انگلیسی یا تدریس زبان انگلیسی در آموزشگاه ها و یا مشال حز برنامه نویسی و شبکه است. البته در این حالت نیز تسلط داشتن به زبان آلمانی اهمیت زیادی دارد خصوصا برای مترجمینی که متون یا مصاحبه ها و غیره را از آلمانی به انگلیسی یا برعکس، ترجمه می کنند.

البته در مجموع در سال 2023 آلمان را می توان کشوری پر از فرصت های شغلی متعدد دانست. نرخ بیکاری در آلمان و چند کشور دیگر در جدول ذیل مقایسه شده است:

نرخ بیکارینام کشور
%5.6آلمان
%6.2اتریش
%3.5هلند
%8.2سوئد
%11.4یونان
%12.87اسپانیا

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان به دست آوردید، اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق کار را دارید پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم با متخصصین در این حوزه مشورت نمایید. شما می توانید طی تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم در رابطه با شرایط مهاجرت به آلمان را کسب نمایید.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان

افرادی که در رشته زبان انگلیسی تحصیل نموده اند در خصوص بازار کار این رشته سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • بازار کار رشته مترجمی زبان در آلمان چگونه است؟ مترجمان ارتباط اساسی بین افرادی هستند که به زبان های مختلف به مکالمه می پردازند. برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان لازم است فرد مدارک تحصیلی، مدرک زبان معتبر و سوابق کاری مرتبط را ارائه نماید.
  • وظایف کاری مترجمان زبان در آلمان چیست؟ بیان پیام های گفتاری به صورت دقیق، واضح و صریح، تبدیل مفاهیم در زبان مبدا به مفاهیم معادل در زبان مقصد، امکان نوشتن مطالب به روش خلاقانه و جذاب از عمده وظایف کاری می باشند.
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار آلمان چیست؟ دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن، ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 24 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی، ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی تا زمان دریافت حقوق، ارائه رزومه کاری و سوابق شغلی، ارائه مدارک تحصیلی و ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی.
  • طرق مهاجرت کاری به آلمان چگونه است؟ اگر فردی از آلمان دعوت نامه کاری داشته باشد به راحتی می تواند برای بلوکارت از همین ابتدا اقدام نمایند اما مشکل این است که کارفرماهای آلمانی به راحتی به افراد خارجی اعتماد نمی کنند که دعوت نامه کاری ارسال نمایند که در این میان بهترین روش، اخذ ویزای جستجوی کار آلمان است.
5/5 - (2 امتیاز)

95 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در آلمان

  1. محمد کلکو گفت:

    درود بر شما، ببخشید یک سوالی داشتم.
    برای کار به عنوان مترجم انگلیسی در آلمان مدرک آیلتس مورد قبول هست مثلا در سفارتخانه ها ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر صرفا مدرک زبان آیلتس داشته باشند و رشته تحصیلی شما این نباشه، یا این که سابقه کار نداشته باشید، خیر قبول نمی کنند

  2. الناز گفت:

    سلام
    یعنی تنها بازار کار برای مترجمی و تدریس هست؟ عنوان شغلی دیگه برای این رشته در آلمان نیست؟!
    ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عمده ترین مشاغلی که در دسترس هستند، در این حوزه ها هست

  3. Sara گفت:

    سلام من چندین سال سابقه یتدریس دارم لیسانس آموزش زبان ،بسیار توی کارم موفق هستم ،۳۴سالمه در آستانه ی ۳۵سالگی میتونم به آلمان به همراه همسر و دو فرزندم مهاجرت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که بتونید پیشنهاد کاری دریافت کنید، بله می تونید

  4. نگار گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در حال حاضر دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه الزهرا هستم و اگر بخواهم برای کارشناسی ارشد برای آلمان اقدام کنم، میدونم برای گرفتن بورسیه فول فاند نیاز به یسری فاکتورهایی مثل معدل بالا و رزومه قوی و مدرک زبان انگلیسی و آلمانی نیاز دارم اما اسم بورسیه هایی که آلمان برای این رشته ارائه میکنه رو نمیدونم. ممنون میشم بورسیه های دانشگاه های معتبر این کشور رو معرفی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با مشاورین ما در این رابطه در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند

  5. مائده احمدی گفت:

    با سلام کدام گرایش از رشته زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در اروپا بخصوص المان مناسب تره ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بیشتر به علاقه شخصی خودتون توجه داشته باشید چون بازار کار تقریبا برای اکثر رشته ها وجود داره

  6. زهرا گفت:

    سلام من 35 سال سن دارم
    رشته مترجمی زبان انگلیسی خوندم و علاقمندم ارشد تدریس زبان بخونم. 10 سال سابقه تدریس زبان دارم اما بیشتر در لول مبتدی و متوسط. وضعیت مالی متوسط دارم. آیا با این شرایط میتونم در آلمان ادامه تحصیل بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله این امکان برای شما وجود داره
      فقط مسئله ای که هست اینه که شما باید مدارک کافی داشته باشید که نشون بده در این بازه زمانی کار کردید

  7. Arshia گفت:

    سلام و عرض ادب
    من دبیرستانی هستم ، و سوال های زیادی به ذهنم خطور کرده
    1 ایا برای کار به المان به مدارک بین‌المللی نیاز هست (TTC)یا مدرک دانشگاهی
    2 اگر مدرک دانشگاهی شال میشه ، مترجمی زبان انگلیسی خوبه یا تدریس یا ادبیات زبان
    المانیم تا سطح B1.1 هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک معتبر داشته باشید که می تونه دانشگاهی یا خارج از دانشگاه باشه.
      دقت داشته باشید که بعد از دریافت مدرک باید 3 سال سابقه کاری داشته باشید تا بتونید وارد بازار کار آلمان بشید و به این کشور مهاجرت کنید

      1. ساحل گفت:

        سلام وقت بخیر، سابقه کار باید با بیمه باشه یا صرفا با مهر و از سمت یک موسسه هم کافی هست؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          اگر با بیمه باشه بهتر هست اما نیازی به بیمه نیست

  8. محمد علی غفاری گفت:

    سلام . من کارشناسی آمورش زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را دارم. سن من هم ۵۰ است . در چه شرایطی می تونم به آلمان برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما برای مهاجرت به آلمان مناسب نیست

  9. مرتضی گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد اموزش زبان دارم و چند سال هم سابقه تدریس و..
    میخاستم بدونم میشه برای دکتری اقدام کنم که در المان مدرکمو بگیرم و بعد هم همونجا مشغول کار شم؟
    سایت رو مطالعه کردم و مشکل تمکن مالی هم برای هزینه زندگی ندارم، هزینه دانشگاه هم که برای دکتری با همکاری باهاشون رایگانه تقریبا حالا یسری خرج هم داره ک خودتون بهتر در جریانید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر بتونید پذیرش دکترا از آلمان بگیرید می تونید مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشید و بعد از اون هم اجازه کار پیدا خواهید کرد و مشکلی نیست

  10. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دارم ۸ سال هم سابقه تدریس در آموزشگاه و دو سال تدریس در دانشگاه علمی کاربردی دارم… میتونم برای مهاجرت کاری اقدام کنم؟ و اینکه مدرک خاصی لازم هست مثل تافل؟ آیلتس و…؟؟
    باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شرایط سنی شما اهمیت داره.
      شما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید در سطح B1

  11. amirmohammad گفت:

    سلام
    ببخشین من دوره کارشناسی اموزش زبان هستم ولی میخوام برم المان و این دوره و دوره های بعدشو بگذرونم،دانشگاهای خوب المان برای این رشته رو میتونین معرفی کنین؟و اینکه بنظرتون اگه اونجا دوره کارشناسی رو بگذرونم پیدا کردن کار برام راحت تره تا اینکه با جاب افری برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های آلمان در این زمینه تقریبا همگی زبانزد هستند.
      شما می تونید تحصیلتون رو در ایران تمام کنید، بعد از اون اقدام به کار در ایران کنید و زمانی که تجربه کاری پیدا کردید اقدام کنید برای ویزای جاب سیکر آلمان یا اینکه با پیشنهاد کاری برای کار در آلمان اقدام کنید

  12. هانی گفت:

    سلام همسر من ۳۵ سالشه و کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دارن و ۵ سال بیمه مرتبط با مدرکشون دارن ، دوتا مقاله هم دارن ک بین المللی نیست میخواستم بدونم میشه از طریق جاب آفر اقدام کنیم ؟ مقصد آلمان
    تازه شروع کردن به خوندن زبان آلمانی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همه افرادی که جاب آفر داشته باشند می تونن وارد آلمان بشن اما به دست آوردن این پیشنهاد کاری کار ساده ای نیست. در صورتی که بتونید مکاتبات رو به درستی انجام بدید شاید برای شما پیشنهاد کاری ارسال بشه
      بهتر هست از طریق ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنند.

  13. محمد انواری گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما، ببخشید من مدرس زبان هستم تو ایران و به مدت ۶ سال هست که تدریس میکنم و مدرک celta که مدرک بین المللی تدریس زبان هست رو دارم ،اما لیسانس زبان انگلیسی ندارم و فوق دیپلم دارم . به نظرتان با این روزنه میشه تو آلمان مشغول شد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      به موارد دیگه ای مثل سن و مدارک تحصیلی هم بستگی داره چون مدرک تحصیلی شما مرتبط نیست این احتمال بسیار کم خواهد یود الیته شما محدود به آلمان نیستید و کشورهای زیادی برای اقدام هست که میتونید با تماس با مشاورین ازاونها مطلع شوید

  14. پرنیا گفت:

    ببخشید من دبیرستانی هستم خیلی به زبان علاقه دارم خواستم ببینم اگر مدرک فوق لیسانس زبان بگیرم برام تو خارج از کشور کاری هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود داره.
      در صورتی که در خارج از ایران تحصیل کنید طبیعتا شانس بسیار بیشتری رو خواهید داشت. توصیه می کنم مقاله تحصیل در اروپا رو مطالعه کنید.

  15. ماریا گفت:

    سلام ۲۳ سالمه. امسال کارشناسی ادبیات انگلیسی از پیام نور رو تموم میکنم. دارم دوره ی TTC (آموزش معلم انگلیسی) رو میگذرونم. مدرک بین الملل تدریس بگیرم و برای کار اقدام کنم منطقی تره یا برای کارشناسی ارشد رشتم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که اگر به کار فکر میکنید ابتدا ببینید این کار در کجا بازار بهتری داره
      به نظرم این دوره و حتی دوره های تربیت معلم رو در ترکیه بگذرونید برای زبان انگلیسی هم بازار کار خوبی داره هم راحتتر میتونید برای ویزای کشورهای دیگه اقدام کنید

  16. مهراد گفت:

    سلام.من کارشناس ارشد اموزش زبان انگلیسی ،دارای چندمقاله بین المللی و ۳جلد کتاب تالیفی و چند مدرک بین المللی دارم‌ هستم..برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری ایا شانسی برای بورسیه شدن دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله شانس دارید لطفاا مقاله تحصیل دکترا در آلمانرو مطالعه فرمائید

  17. زهرا معینی گفت:

    سلام و عرض ادب
    من کارشناسی ارشد زبان انگلیسی دارم و به مدت ۶ سال تدریس میکنم و ۱ سال و نیم کامل سابقه بیمه دارم
    ۳۲ سال دارم،میخاستم بدونم از چه طریقی میتونم برای مهاجرت به آلمان اقدام کنم؟ یا شانس قبولی رو برای بورسیه ی تحصیلی یا تدریس در آلمان افزایش بدم؟
    ممنونم از راهنمایی تون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در آلمان رزومه خوبی دارید اما بهتره که در ابتدا یک مشاوره کامل داشته باشید

  18. Asssma گفت:

    jسلام
    من ٢٧ سالمه و كارشناسيه مترجمي زبان دارم و به مدت هفت ساله كه دارم زبان انگليسي رو تدريس ميكنم ، دورهاي مختلفي رفتم و قصد دارم دوره ي سلتا كه بين المللي هستش برم ،ميتونم اقدام كنم ؟؟ يا اينكه اگه بشه ارشد اموزش زبان انگليسي بخونم امكانش هست ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر برای کار میخواین در کشور آلمان اقدام کنید این بازار کار در این کشور وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  19. میترا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی دارم, ولی تجربه کاری ندارم و ۳ سال هست که حسابدار هستم, برای ویزای تحصیلی باید رشته خودمو ادامه بدم؟ یا امکان امکان تغییر رشته هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا باید رشته خودتون رو ادامه بدید الیته برخی از رشته ها هستند که میشه در مقطع ارشد هم اونها رو ببخونید
      در ابتدا بررای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

    2. الناز گفت:

      سلام میترا خانوم
      ممنون میشم اگر رشته هایی که میشه ارشدشو با کارشناسی ادبیات انگلیسی خوند رو بهتون گفتن به من هم بگید
      ممنون

  20. kosar گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخاستم در این مورد بپرسم که من دانشگاه پیام نور برای لیسانس مترجمی میخونم و از اموزشگاه مدرک زبان آلمانیم میگیرم .. برای ادامه تحصیل تو المان شرایطش رو دارم یا حتما باید دانشگاه دولتی مدرک لیسانس مترجمیم رو بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد سوال شما پیشنهاد میکنم در ابتدا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  21. محسن گفت:

    سلام من 21 سالمه لیسانس مدیریت بانکداری دارم ولی میخواستم از طریق مترجمی زبان انگلیسی اقدام به مهاجرت کنم میخواستم بدونم با گرفتن مدارک مثل IELTS میتونم موفق به گرفتن فرصت کاری بشم و اقدام کنم ؟ اگر تا سن 24 سالگی بتونم مدارک رو بگیرم و سابقه تحصیل داشته باشم موردی نداره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر بهترین روش برای مهاجرت شما از طریق تحصیلی خواهد بود

  22. مهرنوش مختاری گفت:

    درود.من ۳۱سالمه.کازشناشی مترجمی زبان و سابقه ی تدریس زبان و ب تازگی مدرک Tesolک یک مدرک بین المللی تدریس زبان انگلیسی از کاناداست رو گرفتم .آیا میتونم از طریق ویزای جاب سیکر اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای جاب سیکر آلمان میتونید اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  23. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر. من 26 ساله هستم و کارشناسی در رشته مهندسی صنایع اما تصمیم دارم ارشد ادبیات زبان انگلیسی بخونم و سابقه تدریس رو توی این زمینه دارم. آیا برای اقدام مهاجرت کاری در آلمان با توجه به تفاوت در رشته کارشناسی و ارشد، میتونم اقدام کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما در کدوم یکی از رشته هایی که تحصیل کردید سابقه کاری حداقل 2 یا 3 ساله دارید؟

  24. نوین گفت:

    سلام. من کارشناسیم حسابداری هستش وبه سه زبان انگلیسی، روسی، آلمانی تا سطح پیشرفته مسلطم وسنم26هست. میخواستم بدونم رشته دانشگاهی مرتبط نیس میتونم برایه کار به کشوری مثل آلمان برم؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیاز به اطلاعات بیشتری از شما برای راهنماییتون دارم
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  25. سیلوا گفت:

    سلام من 22 سال دارم و لیسانس ادبیات انگلیسی دارم . میخواستم بدونم اگه ارشدو حقوق بین الملل بگیرم بهتره واسه ویزای کار یا همین زبان رو ادامه بدم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالتون خیلی کلیه شما که رشته لیسانس رو حقوق نخوندید بهتره که رشته خودتون رو بخونید

  26. ملیندا گفت:

    سلام من ۳۰ سالمه و دارای دو مدرک ارشد آموزش زبان انگلیسی و ارشد مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی دارم برای اینکه بتونم برای کار یا تحصیل برم کدوم رشته رو ادامه بدم برای من بهتره و میتونم توش موفق باشم؟
    دیگه نهایتاً سختی درس و بازار کار بعدش رو بهم بگین لطفاً

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کدوم یکی از این دو سابقه کار مرتبط دارید؟

    2. آزیتا محمدزاده گفت:

      سلام و عرض ادب . بنده ۲۲ ساله و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم . حدود سه ساله در آموزشگاه ها تدریس می‌کنم و به زبان آلمانی در حد پیشرفته آشناییت دارم . میخواستم بدونم امکان ادامه تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی در آلمان رو دارم؟ و اینکه با وضعیت موجودم اگر قادر به تحصیل در رشته مذکور شدم امکانه تدریس زبان انگلیسی رو در مدارس آلمان دارم یا خیر . و دانشگاه آخن رشته ادبیات انگلیسی یا مترجمی زبان انگلیسی رو داراست؟ ممنونم

      1. داوری گفت:

        سلام
        وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی در حال حاضر بسیار طولانیه به همین خاطر کشورهای دیگه رو بیشتر توصیه میکنم

  27. ونوس گفت:

    سلام و درود . من ۴۵ سالمه و لیسانس مترجمی انگلیسی از دانشگاه ازاد رو سال ۸۱ گرفتم .والان حدود بیست سال سابقه کار مترجمی در شرکتها و موسسات دارم . اما زبان المانی بلد نیستم . برای گرفتن اقامت کاری المان واجد شرایط هستم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی زبان آلمانی هم یاد بگیرید سابقه کارتون خوبه اما سنتون لب مرزه و باید هرچه سریعتر اقدام کنید

  28. دیانا گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من۲۶ سالمه و کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی هستم و یک سال هم سابقه تدریس در آموزشگاه دارم. میخواستم ببینم برای تدریس زبان انگلیسی در آلمان چه مدارکی نیاز هست و آیا این شغل شرایط مناسبی در آلمان داره یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید از طریق کار در آلمان به این کشور مهاجرت و سپس به کار مشغول شید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  29. پروین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۴۰ سالمه فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و حدود ۱۴ سال سابقه کار بازرگانی،تدارکات و فروش و دو سال هم سابقه تدریس دارم.
    ایا از طریق ویزای جاب سیکر امکان پیدا کردن کار در المان دارم؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      میشه برای ویزای جاب سیکر اقدام کرد ولی باید سریعتر اقدام کنید

  30. hilda گفت:

    سلام‌ من دانشجوی مترجمی زبان‌انگلیسی دانشگاه آراد هستم واسه مهاجرت به آلمان چون دانشگاهم آزاده قبول میکنن؟؟
    بعد اینکه سابقه کاری حتما باید مربوط به رشته ام باشه یا هر کار دیگه ایی هم میشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلاام و درود
      اگر در کار دیگه ای سابقه کار دارید بفرمائید که بهتون اطلاع بدم امکانپذیر هست یا خیر

  31. نیلو گفت:

    سلام، برای کار در آلمان بهتر است در دانشگاه ایران مترجمی زبان انگلیسی بخونم یا آموزش زبان انگلیسی یا زبان و ادبیات انگلیسی؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای حداقل 4 سال آینده من نمیتونم به شما بگم که اون موقع کشور آلمان به شما ویزا میده یا خیر و اینکه چه رشته ای بهتره
      بهتر اینه که شما رشته مورد علاقه تون رو بخونید و زمانی که فارغ التحصیل شدید یا یکسال قبل از اون برنامه ریزی کنید برای مهاجرت

  32. امیررضا هدایت زاده گفت:

    سلام من دارای مدرک دیپلم هستم و زبان انگلیسی را به صورت کامل بلدم من اگه بخوام قبل سربازی به المان بروم و برنگردم شرایط چطوری هست ممکن هست با توجه به اینکه من کامل زبان انگلیسی را بلدم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمیکنه

  33. پریا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. همسر من دکتری آموزش زبان انگلیسی و سابقه تدریس در چندین موسسه و دانشگاه رو دارن و متولد ۱۳۶۰هستند. ایا شرایطشون برای مهاجرت به المان مناسب هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بله شرایط سنی و مدرک تحصیلیشون خوبه پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  34. پریا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. همسر من دکتری آموزش زبان انگلیسی دارن.سابقه تدریس در چندین موسسه و دانشگاه رو دارن و متولد ۱۳۶۰هستند. ایا شرایطشون برای مهاجرت به المان مناسب هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بله شرایط خوبی دارن. در این خصوص ابتدا مقاله کار در آلمان رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  35. الهه گفت:

    سلام برای مهاجرت به آلمان باید حداقل چقدر سرمایه مالی داشته باشیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی داره که چه روشی برای مهاجرت شما مناسب باشه
      شرایط خودتون رو دقیق ارسال بفرمائید تا امکان راهنمایی شما وجود داشته باشه

  36. آزیتا محمدزاده گفت:

    سلام و خسته نباشید . من 22 ساله و مجرد هستم و لیسانس ادبیات آلمانی دارم ولی سابقه کاری در این زمینه ندارم و در عوض 3 سال تدریس زبان انگلیسی کردم . میخواستم بدونم ایا میتونم در مدارس آلمان ادبیات تدریس کنم ؟ و بدون داشتن مدرک دانشگاهی برای زبان اینگلیسی به تدریس زبان انگلیسی ادامه بدم؟

    1. داوری گفت:

      عرض سلام و احترام
      کار راحتی نیست که در آلمان ادبیات آلمانی تدریس کنید
      اما تدریس زبان انگلیسی شرایط بهتری داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  37. حسین گفت:

    سلام من 20 سالمه. سال اول کارشناسی آموزش زبان انگلیسی هستم
    میخوام بعد از فارق التحصیلی اقدام کنم. هیچ سابقه کاری ندارم. میخواستم بدونم سابقه کاری چقدر مهمه؟ از الان باید اقدام کنم واسه تدریس تو آموزشگاه ها تا رزومه محسوب بشه واسم؟ تواناییم در حدی هست که بتوتم تدریس کنم. یه آموزشگاه هم قبول شدم ولی نرفتم.
    اگه میشه راهنمایی کنید از الان چیکار کنم که سه سال دیگه به مشکل بر نخورم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هدفتون چیه دوست عزیز؟ برای کار در این کشور طبیعتا باید سابقه کاری هم داشته باشید
      البته که خیلی شرایط دیگه هم داره
      که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  38. شقاقی گفت:

    سلام وقت‌بخیر..
    ببخشید به یکی از دوستان فرمودین رزومه‌شون ناقصه؛ منظور از یه رزومه کامل چیه شامل چه چیزایی باید باشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      نمیدونم راجع به کدوم یکی از کامنت ها میفرمائید
      اما رزومه کامل شامل شرایط تحصیلی و سنی و شرایط سابقه سفر و تمکن مالی میشه
      که بشه بطور دقیق تر پاسخ داد
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  39. زهرا گفت:

    با سلام،بنده ۲۵ ساله هستم،و لیسانس IT دارم ،اما در حال تحصیل در مقطع ارشد آموزش زبان انگلیسی هستم،و زبان انگلیسی تدریس میکنم،آیا من چون دو رشته غیر همسان درس خوندم هیچ شرایطی برای مهاجرت دارم یا خیر،
    آیا برای کار یا تحصیل راهی هست برای مهاجرت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله شرایط سنی و تحصیلی خوبی دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  40. سميرا گفت:

    سلام
    من مدرك كارشناس دبير زبان انگليسي از دانشگاه آزاد در سال ١٣٩٢ گرفتم و متاسفانه كارم با رشته ام هماهنگ نيست و ٣٦ ساله هستم ميتوانم در اين رشته در آلمان تحصيل كنم براي كارشناسي ارشد و هم زمان كار كنم البته ظرف ٦ ماه ميتونم مدرك آيلس را هم بگيرم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی حائز اهمیته
      در حال حاضر در چه زمینه ای مشغول به کار هستید؟ شاید در زمینه کارتون بشه برای کار در آلمان اقدام کرد

  41. الناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارشناسی ارشدآموزش زبان انگلیسی از دانشگاه الزهرا تهران رو دارم و مدرک 450 ساعته TESOL رو از west minister لندن دارم با بیشتر از7سال سابقه کار .امسال خرداد 40 ساله میشم. امکان گرفتن ویزای کار بعنوان مدرس زبان از آلمان رو دارم؟
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      رزومه شما ناقصه سرکار خانم
      اما اگه شرایطتون خوب باشه میشه برای آلمان اقدام کرد
      به خاطر شرایط سنیتون پیشنهاد میکنم که سریعتر اقدام کنید

    2. میترا گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی دارم, ۲۵ ساله هستم و متاسفانه شغلم با مدرکم هماهنگی نداره و چند سال حسابدار هستم, میتونم برای ویزای کار اقدام کنم؟

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        بله امکان کار در آلمان برای شما وجود داره
        برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  42. ف. ر گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دارم. 36 ساله هستم و 12سال هست که در دانشگاه و کانون زبان ایران تدریس میکنم. آیا میتونم برای ویزای کار اقدام کنم؟ و ایا شما این کار رو انجام میدین؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله رشته شما در لیست سفید کشور آلمان برای ویزای جستجوی کار آلمان وجود داره برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید ما برای شما اقدام میکنیم

  43. اکبر مقدم گفت:

    مقدم هستم.دبیر زبان انگلیسی 48 سالمه و دارای سه مدرک کاردانی ,کارشناسی وکارشناسی ارشد بترتیب در رشته های دبیری انگلیسی ,ادبیات انگلیسی و مترجمی انگلیسی هستم.ومدت 28 سال سابقه کار در دبیرستان هستم.آیا با توجه به سن بالاتر از40 سال شانسی برای کار در آلمان در رشته خودم دارم یا نه؟ممنونم که پاسخ دهید.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شرایط عمومی ویزای جستجوی کار آلمان به شرح زیر هست: برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شما باید سن زیر ۴۰ باشه حداقل مدرک لیسانس حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته و مدرک کارشناسی داشته و دانش زبان در سطح b1 آلمانی تا بتونید اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید و با توجه به شرایطتتون شانس دارید و میتونید با ما قرارداد ببندید

  44. فرزانه بلوری گفت:

    سلام. من ۴۲ سال دارم و مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم. از سال ۲۰۰۳ در حوزه گردشگری مشغولم به عنوان تورگاید و تور لیدر. میخواستم بدونم شرایط کاری در آلمان برای امثال من فراهم هست؟ و چطور میتونم اقدام کنم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شرایط عمومی ویزای جستجوی کار آلمان به شرح زیر هست: برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شما باید سن زیر ۴۰ باشه حداقل مدرک لیسانس حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته و مدرک کارشناسی داشته و دانش زبان در سطح b1 آلمانی تا بتونید اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید و با توجه به شرایطتتون شانس دارید و میتونید با ما قرارداد ببندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *