ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا دارای فرصت های کاری فراوانی برای دبیران است و دبیران آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (TEFL) از درآمد خوبی برخوردارند. درآمد شما در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا ارتباط مستقیمی با سوابق کاری و نیز سطح تحصیلات آکادمیکتان دارد. به طوری که حداقل درآمدی دبیران زبان انگلیسی در آمریکا با سابقه کمتر از 5 سال حدود تقریبا 55000$ (دلار آمریکا) و حداکثر درآمدی دبیران زبان با سابقه بیش از 5 سال تا 75900$ (دلار آمریکا) نیز می رسد. دبیران زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در آمریکا وظایف، مسئولیت ها و حقوق خاص خود را دارند.

  • شرایط کار دبیران زبان انگلیسی (ESL) در آمریکا چگونه است؟
  • میانگین درآمد دبیران زبان انگلیسی آمریکا در چه وضعیتی قرار دارد؟
  • شرایط و مدارک لازم برای کار آموزش زبان انگلیسی چیست؟
  • بهترین شهرهای آمریکا برای کار دبیری زبان انگلیسی کدامند؟

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش با ارائه تصویری جامع از جزییات شرایط کار دبیران زبان انگلیسی در آمریکا همچنین، در پی پاسخگویی به سوالات شما هموطنان عزیز هستیم.

معرفی شغل دبیر رشته زبان انگلیسی در آمریکا

شغل دبیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در آمریکا جزء یکی از مشاغل برتر و پر جذبه ای محسوب می شود و دارای بازار کار خوبی در این کشور است. کار اصلی و اولیه دبیران زبان در آمریکا معمولا آموزش زبان انگلیسی به آن دسته از دانش آموزانی است که دانش آموز بومی خود آمریکا نمی باشند. دبیران زبان انگلیسی در آمریکا علاوه بر آموزش زبان، در زمینه درک دانش آموزان از فرهنگ و سنن آمریکایی نیز کمک می کنند. علاوه بر این موارد، دبیر ESL در آمریکا همچنین موظف به انجام وظایفی است که از هر معلم انتظار می رود. این وظایف شامل تصحیح اوراق امتحانی، نمره دهی و حضور و غیاب و غیره می باشد.

اهم وظایف دبیر زبان انگلیسی ESL در آمریکا بدین شرح است:

  • آموزش مهارت های 4 گانه زبان انگلیسی (Speaking, Listening, Writing و Reading) به دانش آموزان یا فراگیران غیر بومی آمریکا
  • استفاده از فونتیک، تلفظ معانی، ضرب المثل ها، کتاب های درسی، ویدیوها و آموزش مولتی مدیا برای تکمیل مهارت های فراگیری دانش آموزان
  • توسعه برنامه درسی جهت تناسب با هم سطح یادگیری دانش آموزان و هم جهت تکمیل مهارت های آموزشی خاص

کار دبیران در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

کار دبیران در بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

دبیر زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) همانند سایر معلمان در آمریکا، بایستی در ابتداء برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی صلاحیت کاری خود را احراز نماید. اولین شرط دبیری زبان در آمریکا داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس یا بالاتر است. همچنین برای انجام کار دبیری زبان انگلیسی در کشور آمریکا، شما به محض اتمام دوره لیسانس خود بایستی در برنامه آموزش دبیران زبان (ESL) شرکت جویید و در ادامه گواهی ESL خود را دریافت کنید. مجوز یا گواهی ESL در حقیقت مجوز کار تدریس به عنوان کار حرفه ای در آمریکا است. در مجموع، اخذ مدرک لیسانس، گذراندن دوره آموزش دبیری زبان، اخذ گواهی ESL و تجربه اندوزی همگی جزء مراحل تبدیل شدن به یک دبیر ESL می باشد. اما در این رابطه، شرایط کلی دبیران زبان آمریکا بدین شرح است:

شرایط کاری دبیران زبان در آمریکا
مدرک تحصیلی لازممدرک لیسانس؛ ولی مدرک فوق لیسانس ترجیح داده می شود.
رشته تحصیلی مربوطهآموزش زبان انگلیسی یا زبان شناسی
مجوز/ تاییدیه کارمجوز آموزشی ایالتی لازم است
مهارت های کلیدیمهارت های ارتباطی برتر، صبر و شکیبایی در برقراری ارتباط با دانش آموزان دارای پس زمینه های مختلف، مهارت های اصلی کامپیوتر شامل دانش نرم افزار آموزشی و نرم افزار Publishing دسکتاپ

وضعیت بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا با وجود کارفرماهای بزرگی از دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی دیگر همواره دارای فرصت های اشتغال با درآمد بالا می باشد. تقریبا 90% از جامعه دبیران و معلمان آمریکایی از این سطح درآمدی خود راضی هستند.

میانگین درآمدی با توجه به سوابق کاری که در جدول زیر مشاهده می کنید، در نوسان است:

سابقه کاریمیانگین درآمد سالانه به دلار آمریکا
کمتر از 2 سال$42800
1 تا 5 سال$55000
5 تا 9 سال$75900
10 تا 15 سال$94100
15 تا 20 سال$101000

در یک آنالیز آماری از جدول فوق ما متوجه این نکته اساسی می شویم که درآمد دبیران با سابقه بالای 20 سال در حدود 25% و درآمد دبیران مجرب یا با سابقه کاری 10 ال 19 سال در حدود 14% بالاتر از متوسط درآمد ملی است. شهرهای نیویورک، مینی سوتا و بوستون 3 شهر مهم و پر درآمد برای دبیران زبان انگلیسی ESL می باشد. سطح درآمد معلمین و دبیران زبان انگلیسی در آمریکا به طور مختصر به شرح نمودار ذیل است:

رنج درآمدی دبیران زبان انگلیسی در آمریکا

 

پیدا کردن کار برای دبیران زبان در آمریکا

یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری آمریکا و غالب کشورهای دنیا، پیشنهاد شغلی است. منعقد کردن قرارداد کاری بدون حضور در کشور آمریکا بسیار دشوار است به همین دلیل است که برخی افراد با تحصیل در رشته های تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه های آمریکا فرآیند اخذ ویزای کاری را برای خود راحت تر می نمایند.

از جمله راه های تسریع پیدا کردن کار در آمریکا کمک گرفتن از سایت ها و موسسات کاریابی در این کشور است که برخی از محبوب ترین آن ها معرفی شده اند:

  • CareearBuilder
  • Indeed
  • Ladders
  • Glassdor
  • LinkUp

افراد برای یافتن کار در آمریکا علاوه بر کمک گرفتن از سایت ها و موسسات کاریابی می توانند در لینکدین با کارفرماهای مختلف ارتباط برقرار کنند. آن ها همچنین می توانند در صورتی که در آمریکا اقامت قانونی داشته باشند مستقیما به اداره کار آمریکا مراجعه نمایند و درخواست کمک و راهنمایی برای پیدا کردن کار نمایند.

ویزای کار برای دبیران زبان در آمریکا

بر اساس قوانین آمریکا، شهروندان خارجی مایل به کار در آمریکا ملزم به درخواست ویزای کار آمریکا هستند. در آمریکا، گزینه های ویزایی متعددی برای متقاضیان خارجی وجود دارد این گزینه ها شامل گرین کارت (اقامت دائم آمریکا)، ویزاهای کار موقتی، ویزاهای کار فصلی و ویزاهای کار انتقال نیروی کار می باشد. ممکن است نوع ویزایی که انتخاب می کنید به نوع کاری که شما مایل به انجامش در آمریکا هستید، بستگی داشته باشد. همچنین ممکن است به کارفرما یا ملیتتان بستگی داشته باشد، چرا که در مسیر اخذ ویزای کار هرچقدر جزئیات قرارداد منعقد شده بین متقاضی و کارفرما همانند مدت زمان ، حقوق و مزایا و بیمه و شرح شغل مشخص باشد. و همچنین مجوز های لازم و مرتبط با استخدام نیروی خارجی از مراجع مربوطه اخذ شده باشد بالطبع مسیر دریافت ویزا را راحت تر می نماید. اما در صورت تایید صلاحیت، دبیران زبان انگلیسی برای مهاجرت به آمریکا نیازمند ویزای کار موقتی (اسکیل ورکر آمریکا) می باشند. ویزای اسکیل ورکر آمریکا در واقع یک نوع ویزای غیرمهاجرتی H1-B مخصوص مهاجران ماهر، افراد تحصیلکرده و شاغل در پست های شغلی تخصصی می باشد.

اما شرایط درخواست این ویزا داشتن رابطه کارفرما- کارمند، کار در مشاغل مورد نیاز خاص و درآمد بالاتر از متوسط درآمد ملی است. بد نیست بدانید که سالانه حدود 65000 عدد ویزای از نوع ویزای H1-B برای متقاضیان خارجی صادر می شود. شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار آمریکا شامل فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی، گواهی وضعیت کار (LCA)، پرداخت هزینه دولتی 460$ (دلار آمریکا) برای درخواست H1-B Visa به علاوه گواهی های پزشکی و سوء پیشینه افراد می باشد. شما عزیزان همراه می توانید برای تکمیل اطلاعات خود درباره شرایط مهاجرت به آمریکا و هر کدامیک از ویزاهای کاری آمریکا شامل گرین کارت (اقامت دائم آمریکا)، ویزاهای کار موقتی، ویزاهای کار فصلی و ویزاهای کار انتقال نیروی کار با وکلا و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در خصوص بازار کار زبان انگلیسی در آمریکا

برخی از سوالات متداول در خصوص بازار کار زبان انگلیسی در این کشور عبارت است از:

  • شرایط کار دبیران زبان انگلیسی در آمریکا به چه صورت است؟ برای تدریس باید مدرک لیسانس حداقل موجود باشد ولی مدرک فوق لیسانس ارجح است. مدرک تحصیلی باید مربوط به آموزش زبان انگلیسی یا زبان شناسی باشد و مجوز آموزشی ایالتی لازم است.
  • از طریق چه ویزایی برای کار دبیران زبان انگلیسی در آمریکا می توان اقدام کرد؟ درخواست ویزای کار آمریکا از طریق گرین کارت (اقامت دائم آمریکا)، ویزاهای کار موقتی، ویزاهای کار فصلی و ویزاهای کار انتقال نیروی کار می باشد. دبیران زبان انگلیسی برای مهاجرت به آمریکا نیازمند ویزای کار موقتی (اسکیل ورکر آمریکا) می باشند.
  • برای رسیدن به ویزای دبیری زبان در آمریکا چه شرایطی نیاز است؟ فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی، گواهی وضعیت کار (LCA)، پرداخت هزینه دولتی 460 $ (دلار) به علاوه گواهی های پزشکی و سوء پیشینه افراد می باشد.
  • در تدریس زبان در آمریکا، چه وظایفی برای دبیران تعریف شده است؟ آموزش مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی (Speaking, Listening, Writing و Reading) به دانش آموزان یا فراگیران غیربومی آمریکا، استفاده از فونتیک، تلفظ معانی، ضرب المثل ها، کتاب های درسی، ویدیوها و آموزش مولتی مدیا برای تکمیل مهارت های فراگیری دانش آموزان و توسعه برنامه درسی جهت تناسب با هم سطح یادگیری دانش آموزان و هم جهت تکمیل مهارت های آموزشی خاص.
4.7/5 - (4 امتیاز)

14 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در آمریکا

  1. Miss گفت:

    سلام وقت بخیر
    ۲۷ سالمه و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی با معدل بالای ۱۷ دارم. سابقه کار ندارم. شانس اینو دارم که فول فاند آمریکا یا کانادا رو بگیرم برای ارشد؟ آیلتس در چه حد باشه شانس بیشتری دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای ارشد فول فاند گرفتن خیلی سخت هست. شما باید دانشگاه های ضعیف تر رو انتخاب کنید که بتونید شانس داشته باشید. با این حال در نظر داشته باشید که در سال های اخیر، دانشجویان ایرانی زیادی در مسیر مهاجرت تحصیلی به آمریکا نتونستن به خواسته هاشون برسن. در مورد کشورهای دیگه هم بررسی کنید

  2. لیدیا گفت:

    سلام. من 26سالمه و لیسانس مترجمی زبان دارم و مدت کوتاهیه که به تدریس در کانون زبان ایران مشغول هستم. در صورتی که سابقه‌ی کاری رو بالا ببرم و مدارک بین‌المللی از جمله آیلتس و سلتا رو دریافت کنم می‌تونم امکان مهاجرت کاری به آمریکا رو داشته باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      افرادی که زبان انگلیسی تدریس می کنند، با محدودیت های زیادی ممکن هست در آمریکا پذیرش بشن به این دلیل که زبان اصلی و مادری هست. این زبان فقط برای مهاجرها کاربرد داره یاد گرفتنش

  3. کامیار رابطی گفت:

    سلام خوب هستین
    من ۲۵ سالمه لیسانس حسابداری دارم ولی خیلی علاقه به رشته زبان وادبیات انگلیسی دارم میخواستم ببینم میتونم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آمریکا اپلای کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی، تغییر رشته در خارج از کشور ساده نیست.
      دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی دارن و باید این موضوع بررسی بشن

  4. Maryam گفت:

    سلام و خسته نباشید
    21 سالمه و 2 سال سابقه کاری در دبیری زبان و همینطور مدرک آیلتس با نمره 8 دارم و مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی گرفتم و همینطور دو مقاله زیر دست ترم بالایی ها نوشتم آیا امکان داره برای بورسیه کارشناسی ارشد آمریکا در این رشته اقدام کنم؟ شانس اینکه پذیرفته بشم چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به معدلتون داره ولی در کل به این دلیل که بیش از 150 دانشگاه در آمریکا هست که بتونید توی این رشته تحصیل کنید، شانس پذیرش برای شما هست.
      در رابطه با شرایط بورسیه هم باید بگم که دانشگاه های این کشور بورسیه رو می دن به همه ولی این که مبلغش چقدر هست باید توی سایت دانشگاه مورد نظر خودتون مطالعه کنید.
      قبل از مهاجرت به آمریکا باید شرایط مالی خودتون رو تثبیت کنید.

  5. هستی حسین زاده گفت:

    سلام من 25 سالمه و لیسانس مترجمی زبان دارم اگر یکسال سابقه تدریس در زبان انگلیسی در موسسه داشته باشم میتونم با پیشنهاد کاری با همسرم به امریکا مهاجرت کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که پیشنهاد کاری رسمی داشته باشید، می تونید از طریق همین پیشنهاد به خواسته خودتون برسید

  6. محمدمهدی گفت:

    سلام
    وقت بخیر

    آیا کسی که تافل و مدرک لیسانس آموزش زبان انگلیسی داره با ۵ سال سابقه تدریس،میتونه برای معلمی به آمریکا مهاجرت کنه؟آیا تابعیت آمریکا را دریافت میکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید پیشنهاد کاری داشته باشید و از کشور آمریکا پیشنهاد کار دریافت کنید.
      بله کار در همه رشته ها منجر به اقامت دائمی میشه

  7. محمد علی غفاری گفت:

    سلام و عرض ادب . اینجانب ۲۸ سال است دبیر زبان انگلیسی هستم. کارشناسی ام را در رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه شیراز گرفتم و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علامه طباطبایی تهران در رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان گرفتم . امکان مهاجرت و اشتعال به آمریکا برای من وجود دارد ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در آستانه بازنشستگی هستید و بهتر هست روش های دیگه ای مثل سرمایه گذاری رو برای مهاجرت خودتون انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *