ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش

بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش

جهت ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش داشتن شرایط مورد نیاز الزامی می باشد و تمامی متقاضیان برای تدریس باید واجد شرایط باشند. اتریش مکانی فوق العاده برای تدریس در خارج از کشور می باشد. اتریش به عنوان محل تولد موتسارت و فروید، مملو از فرهنگ و تاریخ است و برنامه های متنوعی را برای انتخاب معلمان فراهم می کند.

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به هموطنان عزیز و گرامی در زمینه بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش اطلاعات کافی ارائه خواهند داد. در کشور اتریش فرصت های شغلی مختلفی در زمینه های مختلف کاری وجود دارد. هر ساله تعداد زیادی از مهاجران برای کسب اقامت اتریش با اهداف مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. کسب اقامت اتریش با مزایای بی شماری همراه می باشد.

  • آیا برای کار در اتریش به عنوان متخصص زبان انگلیسی، باید زبان آلمانی نیز آموخت؟
  • شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش چگونه است؟
  • متوسط درآمد مترجمین زبان انگلیسی در اتریش چقدر است؟
  • شرایط مهاجرت متخصصین رشته های زبان انگلیسی در اتریش فراهم است؟

درباره بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش

چه شهروند آمریکا باشید و چه شهروند کشورهای اروپایی و یا شهروند سایر کشورها، با داشتن شرایط مورد نیاز می توانید به راحتی از فرصت های تدریس و آموزش و مشغول به کار شدن در بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش به صورت حضوری در سطح این کشور بهره مند شوید. از آنجا که آموزش زبان انگلیسی در بخش تجارت بسیار متمرکز است و اکثر آموزش دهندگان و مدرسان به صورت آزاد مشغول به کار می شوند و غالباً با عقد قراردادهای موقت کار می کنند، استخدام فصلی به همان میزان که در برخی از کشورهای اروپایی رواج دارد، در کشور اتریش شایع نیست. متخصصان و کارشناسان ما توصیه می کنند که متقاضیان در اواخر تابستان (اواخر آگوست و اوایل اکتبر) و در ژانویه براش ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش برنامه ریزی کنند.

لازم به ذکر است که فعالیت برخی از مراکز و مدارس نیز در بهار و تابستان شروع می شوند. به یاد داشته باشید که داشتن شهروندی اروپا موجب می شود تا متقاضیان شانس بیشتری برای یافتن شغل مناسب در بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش داشته باشند. با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده، اکثر معلمان و مدرسانی که در کشور اتریش مشغول به تدریس زبان انگلیسی هستند، به عنوان مدرس آزاد با قراردادهای موقت مشغول به کار می باشند؛ به این معنی که به عنوان معلم دوره اول متقاضیان و مدرسان خارجی لزوماً نباید انتظار داشته باشند که قرارداد کاری تمام وقت داشته باشند.

کسب مدرک TEFL جهت آموزش در اتریش

جهت مشغول به کار شدن در بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور اتریش متقاضیان می بایست مدرک TEFL دریافت کنند که شامل صد ساعت آموزش تدریس زبان انگلیسی و شش ساعت تجربه کاری (کارآموزی) زبان انگلیسی می شود. نداشتن این مدرک در اکثر مواقع موجب می شود تا متقاضیان خارجی در مراکز کشور اتریش استخدام نشوند. برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در یک کشور خارجی (کشور غیر انگلیسی زبان)، این گواهینامه به طور معمول لازم می باشد؛ زیرا مدارس و مؤسسات زبان قصد دارند تا مدرسان و معلمانی را که سطح بالا و دانش کافی برای تدریس زبان انگلیسی را دارا می باشند استخدام کنند.

جهت یافتن شغل مناسب در زمینه آموزش انگلیسی در کشورهای خارجی، نیازی به داشتن مدرک تحصیلی، تجربه تدریس قبلی یا حتی یک مدرک دانشگاهی نیست. مدارس زبان خصوصی در خارج از کشور، شرکت های تدریس آنلاین و برنامه های دولتی که افراد انگلیسی زبان بومی را برای تدریس در خارج از کشور استخدام می کنند، همگی به دنبال استخدام افرادی هستند که مدرک خاصی از آموزش سطح حرفه ای را دریافت کرده اند. استانداردهای شناخته شده بین المللی معتقدند که مدرک TEFL معتبرترین مدرک برای آموزش زبان انگلیسی می باشد.

کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش

کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش

بعد از کسب مدرک TEFL، متقاضیان باید با کسب ویزای کشور اتریش جهت یافتن شغل مناسب به این کشور مهاجرت کنند. متقاضیان می توانند علاوه بر مراجعه به موسسات کاریابی اتریش، به مراکز تحصیلی و موسسه های آموزش زبان معتبر مراجعه کنند و با تکمیل فرم های مربوطه، درخواست خود را جهت استخدام در این مراکز ارائه دهند. سپتامبر و ژانویه ماه های اصلی استخدام در اتریش جهت مشغول به کار شدن به عنوان مدرس زبان انگلیسی می باشند. جهت مهاجرت به اتریش و کاریابی در زمینه تدریس انگلیسی در این کشور، متقاضیان باید توان مالی کافی داشته باشند. متقاضیان می بایست با در نظر گرفتن هزینه های اقامت و رفت آمد خود، پول کافی به همراه داشته باشند؛ اما به طور کلی جهت اقامت چهار الی شش هفته ای در کشور اتریش متقاضیان می بایست از 3200$ الی 4200$ (دلار) پول نقد همراه خود داشته باشند.

متقاضیان جهت استخدام شدن در مراکز آموزش معتبر کشور اتریش می بایست مدارک خود را به زبان انگلیسی و یا آلمانی به صورت رسمی ترجمه کنند. مدرک مورد نیاز جهت انجام این امر شامل پرونده سابقه های کاری و رزومه، مدارک تحصیلی، مدارک پزشکی، مدرک TEFL، بیمه درمانی و همچنین پاسپورت می شود. بعد از ارائه مدارک مورد نیاز، متقاضیان برای انجام مصاحبه به مرکز مربوطه دعوت می شوند. توصیه می شود متقاضیان هنگام ملاقات با کارفرمایان آینده خود، به طور حرفه ای و محافظه کارانه لباس بپوشند و در صورت امکان برنامه های درسی نمونه و یک نمونه آموزش تصویری آماده ارائه داشته باشند.

هزینه زندگی مدرسان زبان در اتریش

زندگی در اتریش 2022 به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی می تواند جذابیت های مهمی مثل کیفیت زندگی برتر را به همراه داشته باشد. اما زندگی در اتریش هزینه هایی را به همراه دارد که به عنوان هزینه ها یا مخارج زندگی نیز نامیده می شود. پیش بینی های کارشناسی نشان می دهد که افراد بطور متوسط برای زندگی در اتریش نیازمند بودجه مالی حدود 1000€ تا 1500€ (یورو) در ماه هستند. این هزینه ها دربرگیرنده انواع آیتم های هزینه ای مثل خرید از بازار، هزینه حمل و نقل، اجاره خانه و غیره می شود که از توزیع غیرمشابه و نابرابر زیر برخوردار است:

مقایسه توزیع هزینه های زندگی در اتریش

همان گونه که در نمودار هم دیده شد، بیشترین بخش از مخارج افراد در کشور اتریش صرف هزینه خرید از بازار با سهم 32% می گردد. دومین آیتم هزینه بر در کشور اتریش برای مهاجران خارجی اجاره خانه است که به تنهایی بیشترین فشار مالی را بر روی مهاجران دارد. برای اطلاع از هزینه اجاره خانه در اتریش توصیه می شود که حتما به جدول زیر مراجعه نمائید:

نوع آپارتمان اجاره ایهزینه به یورو
آپارتمان (1 خواب) وسط شهر734.54€
آپارتمان (1 خواب) حومه شهر581.10€
آپارتمان (3 خواب) وسط شهر1333.88€
آپارتمان (3 خواب) حومه شهر1021.45€

متوسط درآمد ماهانه رشته زبان انگلیسی در اتریش

نرخ بیکاری در اتریش تنها 4.3% است در نتیجه پیدا کردن کار در این کشور برای متخصصین دشوار نخواهد بود. کسانی که تخصصی در رشته زبان انگلیسی دارند به مشاغل مختلفی می توانند مشغول باشند که محبوب ترین آن ها مترجمی و معلمی است. در اتریش مترجمین و معلم ها با توجه به معیارهای متعددی از جمله سن، سابقه کار، سطح تحصیلات، تعداد زبان هایی که به آن مسلط اند، سطح تحصیلات، شهر محل کار و غیره متفاوت خواهد بود. اما به طور متوسط سطح درآمد این دو گروه در اتریش طی سال 2022 به شرح ذیل است:

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهانه در اتریش به یورو در سال 2022
مترجم€2890
معلم€3460

متقاضیان جهت استخدام شدن در مراکز آموزش معتبر کشور اتریش می بایست مدارک خود را به زبان انگلیسی و یا آلمانی به صورت رسمی ترجمه کنند. مدرک مورد نیاز جهت انجام این امر شامل پرونده سابقه های کاری و رزومه، مدارک تحصیلی، مدارک پزشکی، مدرک TEFL، بیمه درمانی و همچنین پاسپورت می شود. بعد از ارائه مدارک مورد نیاز، متقاضیان برای انجام مصاحبه به مرکز مربوطه دعوت می شوند. توصیه می شود متقاضیان هنگام ملاقات با کارفرمایان آینده خود، به طور حرفه ای و محافظه کارانه لباس بپوشند و در صورت امکان برنامه های درسی نمونه و یک نمونه آموزش تصویری آماده ارائه داشته باشند.

درآمد مدرسان زبان انگلیسی در کشور اتریش

درآمد مدرسان زبان انگلیسی در کشور اتریش و افرادی که در بازار کار رشته زبان انگلیسی در این کشور مشغول به تحصیل می باشند در مراکز و موسسه های مختلف متفاوت می باشد. برای تدریس زبان انگلیسی در اتریش، بیشتر معلمان به مدرک لیسانس و یا گواهینامه TEFL نیاز دارند. متوسط ​​حقوق برای تدریس زبان انگلیسی در مراکز و موسسه های آموزش در کشور اتریش 850$ تا 3200$ (دلار) در ماه می باشد.

متقاضیان برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در کشور اتریش نیاز به کسب ویزای Job seeker و یا Job offer خواهند داشت. به یاد داشته باشید که شرایط کسب ویزاهای ذکر شده با در نظر گرفتن شرایط متقاضیان متفاوت می باشد. هموطنان عزیز و گرامی می توانند برای مطلع شدن از شرایط استخدام نیروی کار در اتریش و قوانین مهاجرت کاری به این کشور اروپایی با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش

افرادی که در رشته زبان انگلیسی در این کشور جویای کار می باشند سوالات زیر را مطرح می کنند:

  • زبان اصلی مردمان اتریش چیست؟ زبان اصلی مردم اتریش زبان آلمانی است.
  • بهترین زمان برای ورود به بازار کار زبان انگلیسی در اتریش چه زمانی است؟ بهتر است که متقاضیان در ماه های آگوست، اکتبر و ژانویه وارد بازار کار اتریش شوند.
  • معتبرترین مدرک برای آموزش زبان انگلیسی چیست؟ طبق استانداردهای بین المللی بهتر است کسانی که به آموزش زبان انگلیسی در اتریش می اندیشند مدرک زبان TEFL را اخذ نمایند.
  • متقاضیان آموزش زبان انگلیسی از چه طریقی می توانند برای کار به اتریش وارد شوند؟ از دو طریق، یا با داشتن دعوتنامه کاری مستقیم و یا با اخذ ویزای جستجوی کار.
  • بطور میانگین درآمد مدرسان زبان انگلیسی در این کشور چقدر است؟ میتوان گفت که هر مدرس بطور میانگین درآمدی در حدود 850‌$ تا 3200$ (دلار) در ماه خواهد داشت.
4.7/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در اتریش

  1. Raha گفت:

    سلام، ممکنه بفرمایید دوره های Tefl توی ایران برگزار میشه یا خیر؟ و ازکجا بدونیم که فلان آموزشگاه مدرک معتبر رو بابت این دوره میده؟
    لطفا کمکم کنید خیلی وقته دارم تحقیق میکنم اما تو ایران یا ندیدم یا نمیدونم چطور اعتماد کنم??

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید در کشور ترکیه این دوره رو بگذرونید

  2. ح. ا گفت:

    با سلام
    من ۳۳ ساله هستم و مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی، ۶ سال سابقه تدریس در آموزشگاه (۵ سال بدون بیمه) و مدرک TEFL از شیکاگو با نمره ۹۶ (دوره آنلاین) دارم و بعد از یک ماه قراره امتحان آیلتس شرکت کنم. امکان تدریس در اتریش برای من وجود داره؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در اتریش بایستی امتیازتون به حد نصاب برسه امتیازتون رو بررسی کنید که به حدنصاب میرسه یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *