ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی

بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی

در حال حاضر، تقاضا برای دبیران زبان انگلیسی (TEFL) در اسلواکی بیشتر است و بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. یکی از مزایای کار دبیری زبان انگلیسی در کشور اسلواکی نبود رقابت شغلی بین متقاضیان می باشد، این امر حتی در مورد متقاضیان آموزش زبان انگلیسی که هیچ سابقه کاری ندارند نیز صدق می کند. بر این اساس، شانس شما برای اخذ اقامت کاری اسلواکی با این شرایط بیشتر از هر جای دیگر است. از طرف دیگر، اسلواکی کشوری عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن اروپا است که همین امر به شما امتیاز اقامت اروپایی را نیز فراهم می کند.

اکثر مشاغل مربوط به بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی بین مدارس زبان دولتی و خصوصی این کشور تقسیم شده است که دستمزد کمتری به متقاضیان کار پرداخت می کنند اما از آن طرف تجربه کاری ارزشمند و اصیلی برای آنها فراهم می کنند. برخی از دبیران زبان نیز در اسلواکی کلاس های خصوصی گرفته و از این طریق درآمد اضافی هم کسب می کنند. شما برای انجام کار دبیری زبان در اسلواکی بایستی 3 شرط لازم شامل مدرک لیسانس معتبر، گذراندن دوره TEFL یا دوره دبیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و نیز مجوز TEFL را دریافت کنید. کارشناسان مهاجرتی متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش روز حقوقی و مهاجرتی خود و نیز سابقه کار طولانی در این زمینه، شما عزیزان را در این مسیر مهاجرتی یاری خواهند کرد.

  • شرایط کار در اسلواکی برای شهروندان خارجی چگونه است؟
  • آیا می توان با هزینه کم در این کشور به تحصیل رشته زبان انگلیسی پرداخت؟
  • ساده ترین مسیر برای مهاجرت به اسلواکی به عنوان معلم یا مترجم زبان چیست؟
  • محدودیت های کار در اسلواکی چیست؟

شرایط کار در کشور اسلواکی در 2022

اسلواکی کشوری در شمال شرق اروپا به پایتختی شهر براتیسلوا می باشد. جمعیت این کشور اروپایی در حدود 5.4 میلیون نفر است و زبان غالب مردم این کشور زبان اسلواک است. اسلواکی کشوری توسعه یافته و صنعتی محسوب می شود و اقتصاد این کشور از نوع اقتصاد آزاد با محوریت بازار می باشد. در 2022 بازار کار اسلواکی در زمینه های شغلی بهداشت و سلامت، ساخت و ساز، مهندسی و نیز بخش آموزشی به نیروهای کار خارجی نیاز مبرمی دارد. شرایط کار در اسلواکی برطبق قانون کار و مفاد قرارداد کاری طرفین کارفرما و کارمند می باشد. اما معمولا هفته کاری در اسلوکی حدود 40 ساعت یا به تعبیر دیگر 8 ساعت در روز می باشد. معروف ترین کارفرماهای اسلواکی شامل شرکت های زیر می باشد:

  • com Inc
  • Johnson Controls Inc
  • International Business Machines (IBM) Corp
  • IBM Global Services

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی

دبیران زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در کشور اسلواکی از شرایط کاری متوسطی برخوردار هستند. هفته کاری دبیران زبان انگلیسی در اسلوکی در حدود 20 الی 25 ساعت می باشد و از امکانات و خدمات دولتی همانند بیمه سلامت و تامین اجتماعی لازم برخوردار هستند. لازم به ذکر است که میانگین هزینه زندگی ماهانه در اسلواکی درحدود 500€ الی €800 (یورو) است. دبیران زبان انگلیسی به منظور کار در کشور اسلواکی به گواهی TEFL یا TESOL نیاز دارند. همچنین داشتن مدرک لیسانس می تواند برای کاریابی در اسلواکی مفید باشد ولی الزامی نیست. اولویت صدور مجوز کار برای اتباع اروپایی می باشد و اخذ ویزای کار برای آنها آسانتر می باشد.

اما درباره کاریابی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی، متقاضیان بایستی این نکته را مدنظر قرار دهند که مدارس محدودی در اسلواکی هستند که ویزای کار دبیران صلاحیت دار که جزو اتباع اروپایی نیستند، را اسپانسری می کنند. بنابراین، شما به عنوان دبیر زبان انگلیسی بایستی از قبل به چند نکته ساده ولی بسیار مهم توجه نمایید. اول از همه، رزومه یا CV کاملی از خود و سابقه کاری شما تهیه نمایید و در ثانی، برای کاریابی حتما و به صورت مرتب از وب سایت های کارجویی در اسلواکی استفاده کنید.

شرایط مهاجرت دبیران زبان انگلیسی به اسلواکی

بر طبق قوانین مهاجرتی اسلواکی، شهروندان و اتباع اروپایی برای کار در کشور اسلواکی نیازی به اخذ ویزای کار ندارند. اما شهروندان کشورهای ثالث همانند اتباع ایرانی که قصد کار و زندگی در اسلواکی را دارند، نیازمند اخذ ویزای اقامت این کشور هستند. متقاضیان کار در کشور اسلواکی بایستی صلاحیت لازم جهت اخذ اقامت اسلواکی را داشته باشند. صلاحیت دبیران آموزش زبان انگلیسی از طریق گواهی TEFL و قراردادکاری آنها محرز می شود. بر طبق قانون، ویزای اقامت اسلواکی از نوع اقامت موقت (Temporary Residence) می باشد. شما در جدول زیر با انواع اقامت اسلواکی آشنا می شوید:

انواع اقامت موقت (Temporary Residence)الزامات اخذ اقامت اسلواکیمدت اعتبار ویزا (سال)هزینه درخواست یورو (€)
اقامت سرمایه گذاران خارجی1. ثبت و نامگذاری شرکت در اداره ثبت شرکت3€240
2. داشتن Business plan سرمایه گذاری کافی
اقامت کارمندان و کارگران1. داشتن Job Offer یا پیشنهاد کاری3€170
2. مدرک دانشگاهی یا حرفه ای
اقامت دانشجویاندعوت نامه از دانشگاه یا کالج کشور اسلواکی6€100
اقامت از طریق ازدواج1. سند ازدواج5€135
2. پاسپورت معتبر و مدارک هویتی متقاضی
بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU)1.برخورداری از قرارداد کاری معتبر4€170
2. داشتن مدرک دانشگاهی معتبر بین المللی
3. کسب درآمدی بالاتر از متوسط درآمد ملی

لازم به ذکر است که ویزای اقامت اسلواکی به متقاضیان خارجی امکان کار به مدت بیش از 90 روز (3 ماه) را فراهم می کند و متقاضیان می توانند با تحویل مدارکی شامل پاسپورت معتبر، قراردادکاری، گواهی دبیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا گواهی TEFL و مدارک دیگر به سفارت اسلواکی نسبت به درخواست این ویزا اقدام نمایند. پس از اطلاع درباره شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در اسلواکی، در صورت تمایل برای اطلاع دقیق تر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *