ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد در شرایط خوبی قرار دارد و متقاضیان حتما باید از بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد مطلع باشند. در سوئد فرصت های شغلی گوناگونی در زمینه های مختلف وجود دارد. یافتن شغل در زمینه تدریس در سوئد که بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد آسان نمی باشد ولی امکان پذیر است. مهاجرت به سوئد جهت ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد شرایط خاصی دارد و کارشناسان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا هموطنان گرامی را از این شرایط به صورت کامل آگاه سازند.

سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که حکومت آن از نوع پادشاهی مشروطه است و پادشاه این کشور کارل گوستاف نام دارد. واحد پول کشور سوئد کرون سوئد (SEK) می باشد و پایتخت آن استکهلم نام دارد. معلمان متقاضی با مطالعه این مقاله می توانند پاسخ سوالات زیر را بدست آورند:

  • آیا بازار کار زبان انگلیسی در کشور سوئد در شرایط مطلوبی قرار دارد؟
  • شرایط کار به عنوان معلم زبان انگلیسی در سوئد چگونه است؟
  • آیا می توان از طریق تدریس زبان انگلیسی در سوئد به درامد مناسبی دست پیدا کرد؟
  • آیا برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد به مدرک زبان سوئدی نیاز هست؟>
  • آیا می توان با تحصیل زبان انگلیسی در دانشگاه های سوئد، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار یافت؟

بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد در 2022

قبل از مهاجرت به سوئد و اشتغال در این کشور، متقاضیان تدریس زبان حتما باید از شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی سوئد آگاه و مطلع باشند. به دلیل این که در کشور سوئد بیش از 85% از سوئدی ها که به انگلیسی مسلط هستند، فقط معلمان بسیار ماهر در مراکز آموزشی و مدرسه استخدام می شوند. حرفه تدریس یک حرفه بسیار با ارزش در سوئد است و در واقع در این کشور تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که همه معلمان دارای مهارت و مهارت بالایی هستند. یافتن شغل مناسب در کشور سوئد در بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد کار دشواری به شمار می رود؛ زیرا اکثر مردم این کشور تسلط کامل بر روی زبان انگلیسی دارند و به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

به طور کلی، کشور سوئد از لحاظ اقتصادی و رفاه اجتماعی در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است. میزان درآمد در این کشور بسیار مناسب می باشد و متقاضیان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز در این کشور کار کنند و اقامت سوئد را دریافت کنند. سیستم آموزشی کشور سوئد سطح بسیار بالایی دارد و هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیلی به این کشور مهاجرت می کنند. افرادی که قصد دارند در کشور سوئد در زمینه تدریس شغل مناسبی پیدا کنند، می بایست توانایی ها و مهارت های خاصی داشته باشند. البته در سال 2022 یافتن شغل در کشور سوئد در زمینه تدریس بسیار رقابتی می باشد؛ زیرا سطح مدرسان این کشور بسیار بالا می باشد.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

جهت مشغول به کار شدن در سوئد در زمینه تدریس زبان انگلیسی و همچنین ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد، متقاضیان مدرک معتبر دانشگاه، گواهینامه تدریس و یا مدرک TEFL داشته باشند. به طور کلی، داشتن مدرک TEFL جهت تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به افراد مختلف در کشورهای خارجی الزامی است. کسب مدرک TEFL و شرکت در دوره های تحصیلی مرتبط به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد. متقاضیان می توانند به صورت حضوری در دوره های آموزش تدریس زبان جهت کسب مدرک TEFL شرکت کنند و یا با مراجعه به سایت مربوطه دوره خود را مشخص کنند و به صورت آنلاین اقدام به کسب مدرک TEFL کنند. مدرک TEFL یک مدرک تدریس زبان انگلیسی با استانداردها و کیفیت بسیار بالا می باشد و متقاضیان و مدرسان می توانند پس از اتمام اعتبار مدرک TEFL خود اقدام به تمدید آن کنند.

برای اینکه بتوانید به عنوان معلم و یا مدرس به صورت دائمی در کشور سوئد مشغول به تحصیل شوید، حتما باید به آژانس ملی آموزش سوئد گواهینامه معلم سوئدی ارائه دهید. برای به دست آوردن گواهینامه، دانش زبان سوئدی لازم است، بنابراین برای فراهم کردن بهترین شرایط ممکن برای درخواست صدور گواهینامه معلم سوئدی، شرایط کار شما را تنظیم خواهیم کرد. در صورت نیاز متقاضیان می بایست برای افزایش میزان دانش خود در دوره های آموزشی اضافه شرکت کنند تا شرایط آن ها مطابق با شرایط مورد نیاز برای اشتغال در سوئد باشد.

آموزش زبان در مدارس کشور سوئد در 2022

تدریس در مدارس سوئد در مدارس دولتی و مدارس خصوصی امکان پذیر می باشد. در سال 2022 معلمان مایل به تدریس در سیستم مدارس دولتی سوئد باید دارای مدرک لیسانس آموزش و پرورش وگواهی تدریس باشند تا مجاز به تدریس دروس خاص و مقاطع درجه و مهارت کافی در زبان سوئدی و انگلیسی باشند. معلمان دارای مجوز تدریس خارجی می توانند برای صدور گواهینامه معلم سوئدی به آژانس ملی آموزش مراجعه کنند. سرانجام، مواضع تدریس در سوئد به ندرت به صورت آنلاین تبلیغ می شود، به این معنی که به محض ورود به کشور، احتمالاً مجبور خواهید بود کار جستجو را شروع کنید.

افراد فاقد گواهینامه تدریس می توانند در مقاطع تدریس ESL با مدرک لیسانس و گواهینامه TEFL واجد شرایط شوند. مدارس خصوصی زبان انگلیسی معمولاً از بازار انگلیسی تجارت برخوردار هستند که می تواند بسیار رقابتی باشد؛ در نظر گرفتن صلاحیت ویزای کار سوئد مهم است. مانند بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای شخصی که دارای گذرنامه اتحادیه اروپا می باشد، دریافت ویزای کار و اشتغال نسبت به فردی که دارای گذرنامه خارجی است، بسیار آسان تر خواهد بود. با مراجعه به مقاله تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم می توانید به صورت کامل از شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم مطلع شوید.

درآمد بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

درآمد بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد

در کشور سوئد، میزان درآمد معلمان و افرادی که زبان انگلیسی را تدریس می کنند، متفاوت می باشد. با در نظر گرفتن سابقه کاری و تجربه افراد، میزان دانش آن ها و مرکز و مدرسه ای که آن ها مشغول به کار در آن می باشند، میزان درآمد و حقوق افراد متغیر می باشد. به طور کلی، متقاضیانی که قصد دارند در بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد مشغول به کار شوند، می توانند از 700$ الی 3200$ (دلار آمریکا) در ماه درآمد داشته باشند. اکنون متوسط درآمدی انواع دبیران TEFL در مدارس مختلف سوئیس را مرور می کنیم:

عنوان شغلیرده سنیمیانگین درآمدی SEK (کرون) در ماهساعت کاری
TEFL در مدارس استکهلم6 تا 10 سالSEK3250025 ساعت در هفته
TEFL در مدارس استکهلمبزرگسالانSEK4000025 ساعت در هفته
TEFL در مدارس هلسینگ بورگبزرگسالانSEK2800030 ساعت در هفته
TEFL در مدارس گوتنبرگ6 تا 16 سالSEK2850020 ساعت در هفته

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری سوئد

علاقمندان به کار در زمینه تدریس زبان انگلیسی، ترجمه و غیره باید ابتدائا از کارفرمایی در سوئد پیشنهاد شغلی داشته باشند. به این منظور کارفرمای مربوطه باید فرصت شغلی را ابتدائا 3 ماه در سوئد و سپس 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند تا بتواند از نظر قانونی فردی را که تابعیت این کشورها را ندارد، استخدام نماید. پس از انعقاد قرارداد کاری با کارفرمای دارای مجوزهای لازم در سوئد نوبت به اخذ ویزای کاری این کشور می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • رزومه کاری به زبان سوئدی یا انگیسی
  • قرارداد کاری امضا شده از سوی کارفرما و فرد متقاضی کار
  • اطلاعاتی در خصوص محل اقامتی در سوئد از طریق ارائه اجاره نامه آپارتمان و آدرس دقیق
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی

شما عزیزان اگر قصد دارید از هزینه زندگی در سوئد و شرایط مهاجرت به این کشور مدرن آگاه شوید، می توانید با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

پرسش های متداول درباره بازار کار زبان انگلیسی در سوئد

سوالات متداولی که متقاضیان در خصوص بازار کار رشته زبان انگلیسی در این کشور در سر دارند عبارتند از:

  1. شرایط ویزای کاری سوئد برای شهروندان خارجی چیست؟ کشور سوئد اولویت را بر تامین نیروی کار داخلی نهاده است و افراد خارجی می باید از این کشور پیشنهاد کاری داشته باشند.
  2. شرایط بازار کار زبان انگلیسی در سوئد چگونه است؟ در کشور سوئد بیش از 85% شهروندان به زبان انگلیسی تسلط دارند به همین دلیل یافتن شغل کار راحتی نیست.
  3. شرایط ورود به بازار کار زبان انگلیسی در سوئد چیست؟ افرادی که تمایل به ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در سوئد را دارند می باید یا مدرک معتبر دانشگاهی داشته باشند یا گواهینامه تدریس یا مدرک TEFL ارائه نمایند.
  4. شرایط استخدام به عنوان معلم در مدارس سوئد به چه صورت است؟ افراد متقاضی بایستی حتما به آژانس ملی آموزش سوئد گواهینامه معلم سوئدی را ارائه دهند. برای اخذ گواهینامه لازم است بهترین شرایط ممکن را برای درخواست گواهینامه تنطیم کنند.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *