ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر

بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر

بیشتر جمعیت کشور قطر و مهاجران خارجی تشکیل می دهند که برای کار و زندگی به این کشور توسعه یافته و ثروتمند مهاجرت کرده اند؛ پس طبیعتا بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر به جهت حضور مهاجران انگلیسی زبان و حضور شرکت های بین المللی اهمیت فراوانی دارد و از رونق خوبی برخوردار است. از مهم ترین شهرهای کشور قطر می توان به شهر دوحه اشاره کرد که بسیار عظیم و مدرن می باشد؛ معماری این شهر افتخار مردم قطر است و استانداردهای زندگی در این کشور بالا است.

اکثر معلمان و مترجمان در کنار پزشکان و مهندسان در کشور زیبای قطر از شرایط کاری بسیار رضایت دارند و امکان ورود برای کار در شرکت های بین المللی برای آن ها فراهم است. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به کشور قطر نگارش شده است.

ویزای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر

نکته قابل توجه در زمینه اخذ ویزای کار برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر این است که امکان ورود بدون پیشنهاد کار به این کشور وجود ندارد. ویزای کار معمولا توسط شرکت های استخدام کننده افراد اخذ می شود و تمام مراحل لازم را با اخذ مدارک مورد نیاز از متقاضی انجام می دهند. بخشی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کشور قطر در زمینه کار در رشته زبان انگلیسی شامل لیست زیر می باشد:

  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به HIV
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • ارائه گذرنامه معتبر با شش ماه اعتبار
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و رزومه کاری

فرآیند انجام آزمایش های پزشکی و دیگر مراحل و کنترل های لازم برای دریافت ویزای کاری کشور قطر ممکن است تا شش هفته و بیشتر طول بکشد. یافتن شغل برای اخذ ویزای کاری قطر برای افرادی که تحصیلکرده رشته زبان انگلیسی هستند کار سختی نیست؛ آن ها به راحتی می توانند در شرکت های بین المللی به عنوان مترجم یا در دانشگاه های قطر به عنوان استاد مشغول به کار شوند و از این طریق برای ویزای کار اقدام کنند.

ویزای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر

بررسی بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر

حضور مهاجران سالانه در کشور قطر رو به افزایش است و این موضوع بیانگر اهمیت تدریس زبان در مراکز متخلف و نیاز این کشور به مترجمان با مهارت است. نکته قابل توجه این است که در قطر مالیات بر درآمد از کارمندان دریافت نمی شود و بسته های حقوق و دستمزد بسیار در سطح خوبی قرار دارند. این افراد می توانند از طریق موسسات کاریابی یا وبسایت های آنلاین کاریابی برای یافتن شغل در این کشور توسعه یافته و مدرن اقدام کنند تا بتوانند به قطر مهاجرت کنند.

روزهای کاری هفته از یکشنبه در قطر آغاز می شود و تا پنج شنبه خاتمه می یابد اما ساعات کاری با توجه به توافق بین کارفرما و کارمند مشخص می شود. یکی از معضلات مهاجران در بحث کار در قطر انتقال و تغییر شغل است زیرا در قراردادهای کار کشور قطر بندی وجود دارد که کارگران را از شروع یک کار جدید بدون ترک کار اولیه برای مدت شش ماه منع می کند. لازم به ذکر است که امنیت شغلی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر وجود دارد و افراد نباید نگرانی زیادی از بابت از دست دادن شغل خود داشته باشند زیرا به راحتی می توان شغل جدید پیدا کرد.

شرایط کار رشته زبان انگلیسی در قطر در 2021

میزان مرخصی مجاز در کشور قطر در سال 2021 برای کارمندان دولتی و بخش خصوصی 3 الی 4 هفته در سال مجاز می باشد که البته با توافق بین کارفرما و کارمند امکان تغییر وجود دارد. امکان دریافت مرخصی استعلاجی نیز با ارائه گواهی پزشکی به کارفرما امکان پذیر است و در صورتی که از دو هفته کمتر باشد در مرخصی باشید حقوق دریافت خواهید کرد.

کارمندان زن در کشور قطر می توانند بابت زایمان 50 روز با حقوق مرخصی پزشکی دریافت کنند که یک مزیت بزرگ است اما در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین تر است. اگر شما مایل به کار در قطر هستید بایستی در ابتدا به دنبال یک موقعیت کاری از این کشور باشید که به دلیل عدم حضور شما در محیط بسیار سخت رقم می خورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر اطلاعاتی را ارائه نمود.

4/5 - (1 امتیاز)

24 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در قطر

  1. محمدرضا گفت:

    سلام،خسته نباشین.خیلی ممنونیم بابت توضیحات کاملی که در سایت خوبتون قرار دادین___ امکانش هست که چندتا سایت کاریابی برای رشته زبان در سایتتون جا بدین؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در این خصوص مقاله موسسات کاریابی در قطر رو مطالعه نمایید

  2. ستاره اخوان گفت:

    سلام من ۳۵ سالمه و ۱۶ سال سابقه تدریس دارم و فوق اموزش و لیسانس مترجمی دارم از دانشگاه آزاد تنکابن.الانم تو یه شرکت پرورش گل و گیاه مسیول بازرگانی هستم .خیلی دوست دارم بفرمایید شرایط کار برای من در قطر ایا مناسب است یا خیر.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشوری مثل قطر بایستی تشریف ببرید در سایت های کاریابی و رزومه ارائه بدید دوست من

  3. عرفان شیرانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 18 سالمه پایه دوازدهم رشته تجربی هستم میخوام تو کنکور تربیت معلم قبول بشم و بعد چجوری میتونم ب عنوان معلم ب قطر برم یا کشور های خلیجی .
    باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید دعوتنامه کاری داشته باشید در این خصوص

  4. زمانی گفت:

    سلام .من مدرس زبان انگلیسی هستم و دوره مترجمی زبان انگلیسی رو گذروندم و همچنین زبان عربی زبان مادری من هست ایا احتمال بیشتری دارد که بتونم برای قطر بعنوان مدرس و مترجم اقدام کنم یا ترکیه کدوم بهتر هست ؟؟داشتن مدرک toffel ضروری هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در قطر نیاز به کفیل و کارفرما خواهید داشت

  5. معصومه محمدخانی گفت:

    ببخشید من کارشناس ارشد زبان انگلیسی هستم. 6 سال سابقه تدریس در دانشگاه در رشته های ادبیات انگلیسی و مترجمی دارم و حدود پانزده سال آموزشگاهی. در ضمن متولد کشور قطر هستم. میتونید برای کار یا اقامت در عمان یا قطر من رو راهنمایی بفرمایید؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمیکنه متاسفانه

  6. م رودباری گفت:

    سلام
    من دکترای آموزش زبان انگلیسی دارم آیا می‌شود در آنجا ی شغل خوب پیدا کنم منظورم تدریس در دانشگاه هست

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید رزومه برای موسسات کاریابی ارسال کنید

  7. سلام من نقاش خودرو هستم میشه برای کار به قطر مهاجرت کنم سال 2009 ی سفر داشتم به قطر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله و برای اخذ ویزای کار قطر و عمان در ابتدا باید کفیل داشته باشید و ویزای جستجوی کار قطر و عمان بگیرید که بهتر یا به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید ما برای شما کفیل میگیریم

      1. امیرحسین گفت:

        سلام من رشتم ادبیات عرب هست و ۲۷سالمه ایا میتونم برای تدریس این درس تخصصی در قطر اقدام کنم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          باید برای کاریابی از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید تا بتونید به شغل مورد نظر خودتون دست پیدا کنید

  8. ستایش گفت:

    آیا برای ما که native speaker نیستیم امکان تدریس در قطر وجود داره ؟؟؟چون قطر معمولا اونها رو در اولویت میزاره

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما این موضوع را به جستجو در اینترنت متوجه شوید

  9. نوشین ترکاشوند گفت:

    سلام و خسته نباشید. من کاشناس ارشد رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم و سابقه کاری حدود 8 سال تدریس انگلیسی در مقاطع مختلف رو دارم. می خواستم بپرسم برای گرفتن کفیل در قطر شما می تونید به ما کمک کنید؟ و اینکه هزینه گرفتن کفیل چقدر هست؟ مدت زمان گرفتن دعوتنامه چقدر هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اخذ ویزای کار قطر و عمان در ابتدا باید کفیل داشته باشید و ویزای جستجوی کار قطر و عمان بگیرید که بهتر یا به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید ما برای شما کفیل میگیریم

  10. علی علیزاده گفت:

    با عرض سلام و احترام من دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی و مسلط هستم سابقه تدریس هم دارم ایا در قطر میتوانم شغلی پیدا کنم و آیا شما در زمینه معرفی کفیل میتوانید به من در این امر کمک کنید ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اخذ ویزای کار قطر و عمان در ابتدا باید کفیل داشته باشید و ویزای جستجوی کار قطر و عمان بگیرید که بهتر یا به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید ما برای شما کفیل میگیریم

    2. معصومه گفت:

      سلام.من لیسانس زبان انگلیسی دارم د ارشد جغرافیا.10سال دانشگاه زبان و دروس گزدشگری تدریس کردم..مدارگ فنی وحرفه ای هم دارم.میتونیدبرای کار عمان راهنمایی کنید
      ؟هزینه های انجامش چقدره؟ممنون

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        در رابطه با عمان موسسه میتونه برای شما اقامت بگیره
        اما در رابطه با کاریابی بهتره که مقاله موسسات کاریابی عمان رو مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *