ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ برای متقاضیان مهاجرت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرایط کار در این رشته به عواملی وابسته است. کشور نروژ همانند بسیاری از کشورها با نرخ بیکاری پایین به جذب نیروی کار ماهر و متخصص با رعایت قوانین حاکم می پردازد اما متقاضیان برای کار در کشور نروژ باید از کارفرمای نروژی پیشنهاد و دعوت نامه کاری دریافت نمایند تا موفق به اخذ ویزا و ورود به این کشور جهت کار شوند.

با توجه به رایگان بودن سیستم آموزشی در کشور نروژ، بسیاری از افراد اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور نموده و پس از مهاجرت و تحصیل در این کشور با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری شانس موفقیت خود را افزایش می دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص نروژ پاسخ داده می شود:

  • بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ چگونه است؟
  • چگونه می توان شانس کاریابی در رشته زبان انگلیسی در نروژ را بالا برد؟

بررسی بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

نروژ کشوری توسعه یافته و ثروتمند است که علاقمندان زیادی دارد. در نمودار ذیل می توان نرخ تولید ناخالص داخلی نروژ را مشاهده نمود که حاکی از سطح بالای توسعه یافتگی این کشور است:

نرخ تولید ناخالص داخلی نروژ

به این منظور یعنی جهت اخذ اقامت نروژ هر کس به طریقی اقدام می نماید. مثلا متقاضیان کار در رشته زبان انگلیسی می توانند برای ادامه تحصیل در این رشته اقدام نمایند و پس از تحصیل جهت کاریابی مرتبط با رشته خود اقدام کنند، اما افرادی که از کشور نروژ دعوت نامه کاری داشته باشند می توانند بدون نیاز به دریافت ویزای تحصیلی، به طور مستقیم برای ویزای کار اقدام نمایند. حال شرایط و بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ به چه صورت است؟

بسیاری از فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی می توانند به عنوان معلم در مدارس دولتی و خصوصی نروژ، دانشگاه ها و مراکز علمی، مترجم، کارمند آژانس مسافرتی، راهنمای گردشگری و غیره در این کشور به فعالیت بپردازند. تدریس یکی از راحت ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در نروژ محسوب می شود و این کشور فرصت های زیادی را برای معلمان مهاجر که به دنبال آموزش انگلیسی در مدارس بین المللی و خصوصی هستند در سراسر نروژ فراهم می کند.

بهترین شغل برای رشته زبان انگلیسی در نروژ

در کشور نروژ مدارس بین المللی 2 زبانه برای کودکان مهاجرین وجود دارد که معلمانی از خارج از کشور را استخدام می نماید، برای استخدام در مدارس بین المللی باید حداقل مدرک لیسانس زبان انگلیسی، گواهی تدریس بین المللی و 2 سال سابقه تدریس ارائه نمایید. موسسه های Berlitz و AAC Global از نمونه مدارس بین المللی مشتاق برای جذب معلم از خارج می باشند.

با توجه به این که تدریس در نروژ، خصوصا در مقاطع پیش دبستانی و دبستان، جزو مشاغل مورد نیاز این کشور است، می توان معلمی را در سال 2021 به عنوان بهترین شغلی که برای فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی در نروژ وجود دارد نام برد. البته به شرطی که فرد حتما تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر نروژ یا سایر کشورهای توسعه یافته مثل انگلستان، آمریکا و غیره در این رشته به پایان رسانده باشد و علاوه بر زبان انگلیسی به زبان نروژی هم مسلط باشد. بهترین دانشگاه های نروژ که فارغ التحصیل شدن از آن ها شانس کاریابی برای رشته زبان انگلیسی را بالا می برد، عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نروژ برای رشته زبان انگلیسیQS Ranking 2021
University of Oslo113
University of Bergen194
UIT the Arctic University of Norway416
NTNU360

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ در 2021

متقاضیان کار در رشته زبان انگلیسی در نروژ در سال 2021 می توانند قراردادهای یک ساله با کارفرمایان نروژی منعقد نمایند و 28 ساعت در هفته در این کشور به کار بپردازند. میزان حقوق برآورد شده برای معلمان دوره ابتدایی NOK396000 تا NON413800 (کرون نروژ) می باشد و مدارس بین المللی اغلب هزینه های مدرسان از جمله اسکان اولیه و بلیت هواپیما را تامین می نماید، بیمه درمانی نیز به افراد تعلق می گیرد که میزان و مزایای آن از مدرسه به مدرسه متفاوت می باشد.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

شرایط کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

سال تحصیلی در نروژ از اواسط اوت تا اواخر ژوئن برگزار می شود و به معلمان مشتاق به تدریس زبان انگلیس در مدارس بین المللی نروژ توصیه می شود پیش از ورود به این کشور، به دنبال یافتن کار و تامین آن باشند. به طور معمول مدارس زبان بین المللی و خصوصی در نروژ در طول سال به جذب نیرو می پردازند. اما محبوب ترین زمان برای استخدام معلمان از سپتامبر تا ژانویه می باشد و متقاضیان می توانند برای اخذ موقعیت تدریس از طریق مصاحبه آنلاین به بیان تخصص و مهارت خود بپردازند.

مردم نروژ از مهارت زبان بالایی در زمینه زبان انگلیسی برخوردار می باشند؛ به همین دلیل برای دریافت کار مناسب، متقاضیان باید به طور مستقیم با نروژی ها به رقابت بپردازند و افراد با رزومه برتر شانس بیشتری جهت دریافت مشاغل زبان انگلیسی خواهند داشت.

ویزای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

متقاضیان به منظور دستیابی به مجوز کار در نروژ لازم است مدارک تحصیلی خود را به انجمن ملی خدمات ارزیابی اعتبارسنجی ارسال نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. پس از تایید مدارک و اخذ مجوز متقاضیان باید نسبت به دریافت ویزای کاری نروژ اقدام نمایند که برای این امر مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی متقاضی نظیر اصل مدرک و ریز نمرات
  • مدارک مربوط به سابقه کار
  • انگیزه نامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • قرارداد کار یا پیشنهاد شغلی از نروژ

جهت کاریابی سریع تر در کشور نروژ پیشنهاد می کنیم با موسسات یا سایت های کاریابی داخل نروژ ارتباط گرفته و با ارسال رزومه و مصاحبه های شغلی نسبت به اخذ پیشنهاد شغلی متناسب با رزومه و شرایط خود اقدام فرمایید. همانطور که بیان شد دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کاری این کشور با دشواری هایی برای متقاضیان همراه می باشد.

به منظور تسهیل روند مهاجرت به کشور نروژ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و با دریافت مشاوره تخصصی از بهترین، کم هزینه ترین و سریع ترین روش ها برای ورود به این کشور زیبا مطلع گردید. البته امکان طرح سوال در خصوص سایر کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله کانادا، پرتغال، یونان، آلمان، هلند، انگلستان و غیره هم وجود دارد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

  1. اعظم گفت:

    اطلاعات بسیار مفیدی بود متشکرم.
    من کارشناسی ارشد ادبیات فرانسه دارم و 15 سال فرانسه رو تدریس کردم البته بصورت خصوصی و در حال حاضر راهنمای توریست به دو زبان فرانسه و انگلیسی هستم.
    ممکن است بفرمایید آیا موقعیت تدریس فرانسه یا بعنوان راهنمای فرانسوی زبان در نروژ وجود دارد؟
    البته یکی از بستگانم ساکن نروژ هست و از من خواسته رزومه ی کاریم رو بفرستم.
    ممنونم از وقتی که بابت پاسخگویی می گذارید.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در درجه اول باید شروع جستجو در اینترنت کنید اگر بتونید کارفرما پیدا کنید و براتون دعوت نامه بفرستند میتویند اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *