ویزای کاری

بازار کار عمران در هلند

بازار کار عمران در هلند

مهندسین عمران که قصد مهاجرت کاری به هلند را دارند یا افرادی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، بدنبال بازار کار عمران در هلند هستند. امکان کار و تحصیل در رشته مهندسی عمران در کشور هلند برای متقاضیان خارجی و بین المللی وجود دارد. با توجه به سوالات و درخواست های متداول متقاضیان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارد اطلاعاتی در باب بازار کار عمران در هلند و شرایط کار در این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهد. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور هلند را دارید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

شرایط کار در کشور هلند در 2024

به منظور بررسی تعداد افرادی که در هلند شرایط کاری را دارند بهتر است ابتدائا رشد جمعیت این کشور در نمودار ذیل بررسی گردد:

رشد جمعیت در هلند

برای کار در هلند در سال 2024 متقاضیان خارجی و بین المللی باید ابتدا از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نمایند، پس از اخذ دعوت نامه شغلی فرد باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. برای دریافت ویزای کاری لازم است متقاضی مدارکی مانند دعوت نامه کاری دریافت شده از کارفرما، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، دریافت فرم و تکمیل آن، پرداخت هزینه های مربوطه، مدارک تحصیلی، رزومه کاری و سوابق کاری در زمان تعیین شده ارائه نمایند.

حال یک سوال مطرح می شود که برای مهاجرت کاری به کشور هلند می توان همانند کشور آلمان ویزای جستجوی کار دریافت کرد؟ پاسخ این پرسش منفی است. اما راه دیگری برای اخذ ویزای کاری در این کشور وجود دارد. متقاضیان باید از طریق ویزای تحصیلی وارد این کشور شوند و پس از فارغ التحصیلی ویزای دانشجویی خود را به ویزا کاری تبدیل نمایند و در این کشور مشغول به کار شوند. کشور هلند دارای نیروی کار بسیار ماهر، انعطاف پذیر، چند زبانه و تولیدی می باشد. زبان رسمی این کشور زبان هلندی است اما مردم این کشور به زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند. به صورتی که می توان گفت 90% مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.

بازار کار مهندسی عمران در هلند

یکی از شاخه های گروه مهندسی، مهندسی عمران است. مهندسان عمران به نگهداری، طراحی، ساخت و سازهای مصنوعی و طبیعی مانند پل ها، جاده ها، سدها و کانال ها می پردازند. این رشته تحصیلی جزو یکی از رشته هایی است که کاربرد علم را در ایجاد سازندگی و عمران یک کشور نشان می دهد. مهندسین عمران که دوره های تحصیلی مرتبط را گذرانده اند و دارای سوابق کاری می باشند به عنوان نیروی فنی شناخته می شوند، ارائه مدرک تحصیلی مرتبط توسط این افراد ضروری می باشد. برای درک بیشتر این موضوع می توان گفت افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند و تنها دارای سوابق کاری می باشند شانس کمتری برای پیدا کردن کار دارند.

بازار کار عمران در هلند به این صورت است که در بیشتر مواقع مهندسان عمران طراحی پروژه های ساختمانی را برنامه ریزی یا مدیریت می کنند. شغل این افراد می تواند از پروژه هایی در مقیاس کوچک مانند تعمیر ساختمان یا پل گرفته تا پروژه هایی در مقیاس بزرگ مثل ساخت استادیوم را شامل شود. برای کار در این رشته استفاده از تکنولوژی ابری کلان داده رایج می باشد همچنین مهندسان عمران می توانند از آخرین نو آوری BMI (مدل سازی اطلاعات ساختمان) استفاده کرده و برای مدل های مجازی از طراح ها و نقشه های خود می توانند از 3 D استفاده نمایند. BMI و 3D این فرصت را برای مهندسان عمران فراهم می کند تا طراح های تکمیل شده کار را تصویر سازی نمایند.

بازار کار مهندسی عمران در هلند

شرایط بازار کار عمران در هلند

متقاضیان برای کار در هلند در سال 2024 باید دارای شرایطی باشند که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد. این افراد باید حداقل مدرک لیسانس مهندسی عمران یا یکی از گرایش این رشته را کسب کرده باشند. متقاضیانی که قصد کار به عنوان یک مهندس حرفه ای را دارند باید توانایی و مهارتشان ارزیابی شود و مجوزهای لازم را کسب نمایند.

در جهت تایید صلاحیت به عنوان مهندس حرفه ای متقاضیان باید دارای چه شرایطی باشند؟ مهم ترین این شرایط عبارت هستند از:

  • متقاضیان نباید در طول 5 سال گذشته از تاریخ درخواست مرتکب جرمی شده باشند.
  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر
  • داشتن حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط با شغل فعلی
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی یا هلندی
  • داشتن دانش در مورد نرم افزار طراحی خودکار (CAD)
  • ارائه گواهی عدم اعتیاد
  • متقاضی باید توانایی مدل سازی با نرم افزار شرکت مربوطه را داشته باشد.

شاید در ابتدا کار به عنوان مهندس عمران در هلند دشوار به نظر برسد اما وجود فرصت های شغلی زیاد و سطح درآمد بالای این افراد سبب شده، تحصیل و کار به عنوان مهندس عمران در هلند طرفداران زیادی داشته باشد. در جدول ذیل هزینه های زندگی در هلند با میانگین درآمد مهندسین عمران در این کشور مقایسه شده است:

متوسط هزینه های زندگی در هلندمتوسط درآمد ماهانه مهندسین عمران در هلند
€1000 (یورو)€4660 (یورو)

بررسی بازار کار عمران در هلند

کار در هلند به دلیل اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی این کشور می تواند یک تجربه مثبت باشد. هلندی ها به دلیل کارآمدی و سبک ارتباط مستقیم خود معروف هستند و این کشور تمرکز زیادی بر تعادل بین کار و زندگی دارد. هلندی ها به تنوع و برابری نیز اهمیت می دهند و منابع زیادی برای کمک به مهاجران برای سازگاری با زندگی در هلند وجود دارد. هزینه زندگی در هلند نسبتا بالا است، اما دستمزدها نیز به طور کلی خوب است، بنابراین به طور کلی، استاندارد زندگی بالا است. هلند همچنین مکان بسیار مناسبی برای زندگی است، با حمل و نقل خوب و کیفیت زندگی بالا. زبان اصلی در هلند هلندی است. بسیاری از مردم نیز زبان های خارجی یا بیشتر را می فهمند. صحبت کردن به هلندی برای کار در هلند ضروری نیست. وقتی انگلیسی صحبت می کنید می توانید مشاغل زیادی پیدا کنید. اگر چه اگر هلندی صحبت کنید یا یاد بگیرید، تعداد فرصت ها افزایش می یابد.

آیا می خواهید به عنوان یک مهندس به هلند بروید و زندگی جدیدی را در این کشور شگفت انگیز شروع کنید؟ این امکان پذیر است و آنها به مهندسان ماهر نیاز دارند. فقط باید دریابید که الزامات چیست و چه مراحلی را باید دنبال کنید. شرایطی که برای مهاجرت و کار در هلند به عنوان مهندس نیاز دارید مطابق با شرایط شماست. اول، شما قبلاً می دانید که اتباع اتحادیه اروپا می توانند بدون مجوز کار و ویزا برای کار در هلند کار کنند. این الزامات بیشتر برای اتباع غیر اتحادیه اروپا است. شما باید آنها را داشته باشید تا صلاحیت داشته باشید و به عنوان مهندس در کشور کار کنید. همچنین، نوع مهندس شما ممکن است یک عامل باشد، و ممکن است الزاماتی برای آن وجود داشته باشد.

همچنین درآمد مهندسان در هلند بسیار خوب و عالی است. در بخش زیر شاهد ویژگی های بازار کار عمران در هند هستید:

  • گرایش های مختلف جهت کار
  • پویا و فعال ونوین
  • مرتبط با معماری

وظایف مهندس عمران در هلند

متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند باید بدانند که برای مهندسان عمران در این کشور وظایفی تعیین شده است:

  • مهندسین عمران باید در رابطه با نیازهای مختلف پروژه با مشتریان و سایر متخصصان مانند معماران کارمندان CAD و سرپرستان ساخت و ساز بحث کند
  • تجزیه و تحلیل نظر سنجی های به دست آمده از نقشه برداری
  • ارزیابی تاثیرات زیست محیطی بر پروژه
  • مهندسین عمران باید با تجزیه و تحلیل هزینه های مربوط به نیروی کار، مهلت اتمام پروژه و میزان مصالح و مواد ارزیابی کنند که این پروژه قابل اجرا میباشد یا خیر
  • مهندسین باید اطمینان حاصل کنند که پروژه های آنها از کدهای مرتبط با ساختمان استفاده می کند
  • توانایی های لازم برای کار تیمی
  • مطالعات ترافیک های شهری و منطقه ای و تحلیل اقتصادی
  • داشتن نظارت بر کار تکنولوژیست ها و تکنسین ها

با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با بازار کار عمران در هلند کسب کردید. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود طی مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله تحصیل مهندسی در هلند را با دقت مطالعه نمایید. اگر با مطالعه مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با کارشناسان و وکلاء حرفه ای موسسه تماس حاصل نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

12 دیدگاه برای “بازار کار عمران در هلند

  1. Yazdan Fani گفت:

    سلام وقت بخير ايا براي كار اسانسور گزينه مناسبي هست هلند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این شغل ممکن هست بدرد یک شهروند هلندی بخوره، ولی برای برای یک شهروند خارجی، امضای قرارداد کاری توی این زمینه ساده نیست

  2. شیما گفت:

    با سلام
    من هلند به دنیا امدم ولی 1سال بعد به ایران برگشتم و شناسنامه هلندیمو هنوز نگرفتم اگر اقدام به گرفتن مدارکم بکنم کمکی برای گرفتن ویزای تحصیلی به هلند برای من میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هلند کشوری نیست که با تولد فرزند به فرد پاسپورت بده اما برای ویزای تحصیلی باید رزومه تون رو بفرمائید تا عرض کنم که امکانپذیره یا خیر

  3. محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشین اگر کسی با ویزای توریستی برای هلند اقدام کنه میتونه تبدیل به ویزای کاری بکنه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر ویزای توریستی تبدیل به هیچ نوع ویزایی نمی شود و باید ویزای تحصیلی بگیرید و تبدیل به کار می شود

  4. سالار گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    دعوتنامه کاری و چطور میشه گرفت
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما از طریق سایت های کاریابی و یا مراجعه حضوری به هلند با اخذ ویزای تحصیلی که قابل تبدیل به کار باشه

  5. آناهیتا گفت:

    با سلام
    اگر کسی نامه کارفرما از هلند را نداشته باشد(نخواهد تحصیلی هم بره) نمی تواند برای کار- مهندس عمران در هلند اقدام کند؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کار در هلند یا باید دعوت نامه کاری داشته باشید یا ویزای تحصیلی بگیرید و در محیط تبدیل به ویزای کار کنید.

      1. محمد گفت:

        سلام و عرض ادب
        بنده ارشد مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت هستم و دارای یک فرزند ۷ ساله
        اگر دعوت نامه کاری از سوی شرکتی در هلند واسم بیاد میتونم همسر و فرزندم رو هم با خودم ببرم؟
        شرایط اقامت به چه صورت هست؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در این صورت بله می تونید
          فقط باید در نظر داشته باشید که حقوق ماهیانه شما باید در قرارداد ذکر شده باشه و از طرف سفارت برای زندگی 3 نفره شما کفایت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *