ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در آمریکا

بازار کار رشته مدیریت در آمریکا

بازار کار رشته مدیریت در آمریکا در شرایط مطلوبی قرار دارد زیرا این کشور در حال حاضر از قدرت های اقتصادی جهان به شمار می رود و فرصت های مختلفی جهت اشتغال، سرمایه گذاری و تاسیس کمپانی در این کشور پیشرفته وجود دارند. کسب ویزای کار در کشور آمریکا برای متقاضیان و کارکنان خارجی امری آسان به شمار نمی رود. متقاضیان می بایست حتما شرایط خاصی داشته باشند تا موفق به کسب ویزای کاری آمریکا شوند. مدیریت یکی از زمینه های پر طرفدار شغلی در آمریکا به شمار می آید.  ورود به بازار کار رشته مدیریت در آمریکا به مزایا و درآمد بسیار بالایی همراه است.

یافتن شغل مناسب در بازار کار رشته مدیریت در آمریکا با نداشتن توانایی در زمینه صحبت کردن به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست. شرایط بازار کار مدیریت در آمریکا چگونه است؟ درآمد مدیران در کشور آمریکا در چه سطحی قرار دارد؟ چگونه می توان در رشته مدیریت در دانشگاه های آمریکایی ادامه تحصیل داد؟ با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با بازار کار رشته مدیریت در آمریکا و شرایط کار در این کشور به صورت کامل آشنا شوید.

  • بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور به چه صورت است؟
  • درآمد رشته MBA در آمریکا چقدر است؟
  • درآمد ماهیانه مدیریت بازرگانی در امریکا چقدر است؟
  • بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل مدیریت در آمریکا چیست؟
  • شرایط کار به عنوان مدیر در کشور آمریکا چیست؟
  • آیا مدارک دریافت شده در ایران، در کشور آمریکا به تایید می رسند؟
  • درآمد مدیران در کشور آمریکا چقدر است؟
  • بهترین مسیر مهاجرت مدیران به آمریکا چیست؟

درباره بازار کار رشته مدیریت در آمریکا

مهاجرت کاری به کشور آمریکا و کسب ویزای کاری آمریکا برای متقاضیان خارجی به خصوص شهروندان کشورهای خاورمیانه امر ساده و آسانی به شمار نمی رود. ورود به بازار کار رشته مدیریت در آمریکا در صورتی امکان پذیر خواهد بود که متقاضیان و مهاجران خارجی شرایط مورد نیاز جهت کسب ویزا و مجوز کاری در این کشور را داشته باشند. بالا بودن میزان درآمد باعث شده است تا تعداد مهاجرانی که قصد مهاجرت کاری به کشور آمریکا را دارند افزایش یابد. لازم به ذکر است که با افزایش میزان درآمد و نیروی کار در کشور آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور به صورت چشمگیری کاهش یافته است. مدیران و افرادی که در یک زمینه خاص تخصص دارند و نیروی کار ساده محسوب نمی شوند، می بایست جهت مهاجرت به کشور آمریکا و ورود به بازار کار رشته مدیریت در آمریکا اقدام به کسب ویزای کاری از نوع H-1B کنند.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای کسب ویزای کاری H-1B آمریکا، داشتن پیشنهاد کار از کارفرمای کمپانی معتبر در کشور آمریکا است. متقاضیان و مهاجران می توانند با مراجعه به موسسات کاریابی در آمریکا در زمینه مدیریت شغل مناسبی بیابند و با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز، از کارفرمای کمپانی مورد نظر پیشنهاد کاری دریافت کنند. جهت مشغول به کار شدن در کمپانی ها و سازمان های مختلف در کشور آمریکا متقاضیان و مهاجران حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر و رسمی داشته باشند تا بتوانند با افراد، متقاضیان و همکاران مختلف در ارتباط باشند.

شرایط بازار کار رشته مدیریت در آمریکا

کار در زمینه مدیریت در بازار کار کشور آمریکا در بخش های مختلفی از جمله مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، مدیریت اجرایی، مدیریت کارآفرینی، مدیریت فناوری و اطلاعات، مدیریت بیمارستان، مدیریت توریست و هتلداری، مدیریت ورزشی و سایر بخش ها امکان پذیر است. وظایف و مسئولیت های مدیر در کشور آمریکا به زمینه کاری وی بستگی دارد. اما به طور کلی، مدیر باید بتواند برای سازمان، کمپانی و یا مرکز خود تعیین اهداف کند و روش ها و پلن مشخصی برای رسیدن به این اهداف ارائه دهد. مدیر کمپانی می بایست توانایی نظارت بر روی روند و پروسه خرج شدن بودجه کمپانی خود را داشته باشد و آمادگی کافی برای نظارت و هدایت کارمندان خود کمپانی را دارا باشند.

آیتمشرح
شرح وظایف مدیران منابع انسانی (HR) در آمریکانظارت بر فرآیند استخدام، مصاحبه و به کارگیری نیرو در سازمان
میانگین درآمد$129000 (دلار آمریکا) در سال و 62$ (دلار آمریکا) در هر ساعت
سطح تحصیلات لازممدرک کارشناسی
سطح سابقه کار5 سال به بالا
تعداد مشاغل152100 شغل

مدیر باید هزینه ها و درآمد سازمان و یا کمپانی را پیش بینی کند. این فرد باید انتظارات کارمندان خود را برآورده کند و همچنین اهداف استراتژیک را برای نهاد مدیریت شده انتخاب کند. مهارت های ارتباطی، مهارت های سازمانی، مهارت های تحلیلی، مهارت های استراتژیک، توانایی ایجاد بودجه، درک سیستم های تجاری، تجربه کار به عنوان مدیر، مهارت های مدیریتی، مدیریت عملکرد، مدیریت پروژه، مدیریت کیفیت، کارآیی خوبی تحت فشار و توانایی های رهبری از مهم ترین فاکتورهای یافتن شغل مناسب در زمینه مدیریت در ایالات متحده آمریکا هستند. برنامه ریزی و ارزیابی فعالیت های بخش نیز یکی از مهم ترین فعالیت های مدیران جهت کار در آمریکا در زمینه مدیریت است.

شرایط بازار کار رشته مدیریت در آمریکا

شرایط تحصیل مدیریت در کشور آمریکا

ایالات متحده آمریکا بیشترین جمعیت بین المللی دانشجویی را در جهان دارد. بیش از 1000000 دانشجو تصمیم به گسترش تحصیلات و تجربه زندگی خود در ایالات متحده گرفته اند. تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های کشور آمریکا در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. دانشجویان می توانند با کسب ویزای تحصیلی کشور آمریکا در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل رشته مدیریت در زمینه های مختلف شوند. با تحصیل در این کشور می توانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

اکنون زمان آن است که با هم به بررسی شرایط تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکایی در رشته MBA بپردازیم:

نام دانشگاه رتبه دانشگاه در رنکینگ رشته مدیریت QSمیانگین شهریه دوره 2 ساله به دلار آمریکادرصد اشتغال فارغ التحصیلان
دانشکده بازرگانی دانشگاه استانفورد (GSB)4$14118092% پس از 3 ماه از فارغ التحصیلی
دانشکده بازرگانی هاروارد2$14688080% پس از فارغ التحصیلی
مدرسه مدیریت اسلوان موسسه فناوری ماساچوست (MIT)5$164000

100%

دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا6$157896

بیش از 80% دانش آموختگان

اخذ پذیرش از رشته مدیریت در دانشگاه های آمریکا

به منظور اخذ پذیرش از رشته های مختلف مدیریت با توجه به سیاست های هر دانشگاه و گرایش مورد نظر (مدیریت بازرگانی، مدیریت ورزشی و غیره) مدارک متفاوتی باید ارائه گردد. رشته های مدیریتی در دنیا، جزو رشته های شناور محسوب شده و علاقه مندان به شاخه های مدیریتی می توانند با توجه به رزومه تحصیی یا کاری خود، شاخه مدیریتی منطبق با شرایط خود را پذیرش بگیرند.

برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از دوره های مدیریت از دانشگاه های آمریکا به شرح ذیل است:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی گذراندن 4 سال انگلیسی و ریاضی در دبیرستان و 2 تا 4 سال زبان های خارجه الزامی است.
  • نمره SAT و ACT که حداقل های تعیین شده برای آن از سوی هر دانشگاه متفاوت در نظر گرفته شده است
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان تافل، آیلتس و غیره
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در آمریکا
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (Application fee)

دانشجویان می توانند جهت تحصیل مدیریت در دانشگاه های کشور آمریکا از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند و هزینه های تحصیل خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. هموطنان عزیزی که به فکر کسب ویزای کشور آمریکا هستند و قصد دارند پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کشور آمریکا وارد بازار کار این کشور پیشرفته شوند، می توانند با هماهنگی های قبلی جهت مطلع شدن از شرایط ورود به خاک این کشور به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته مدیریت در آمریکا

برخی از سوالات متقاضیان کار در رشته مدیریت عبارتند از:

  • کار در رشته مدیریت در آمریکا در چه زمینه هایی امکان پذیر است؟ کار در زمینه مدیریت در بازار کار آمریکا در بخش های مختلفی از جمله مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، مدیریت اجرایی، مدیریت کارآفرینی، مدیریت فناوری و اطلاعات، مدیریت بیمارستان، مدیریت توریست و هتلداری، مدیریت ورزشی و سایر بخش ها امکان پذیر است.
  • وظایف و مسئولیت های یک سمت مدیریتی در آمریکا چیست؟ به طور کلی، یک مدیر باید بتواند برای سازمان، کمپانی و یا مرکز خود تعیین اهداف کند و روش ها و پلن مشخصی برای رسیدن به این اهداف ارائه دهد. مدیر یک کمپانی می بایست توانایی نظارت بر روی روند و پروسه خرج شدن بودجه کمپانی خود را داشته باشد.
  • دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته مدیریت در آمریکا کدامند؟ دانشکده بازرگانی هاروارد با رتبه 1 جهانی و شهریه $146880 (دلار)، دانشکده بازرگانی دانشگاه استانفورد (GSB) با رتبه رنکینگ 4 جهانی و با شهریه $141180 (دلار)، مدرسه مدیریت اسلوان موسسه فناوری ماساچوست با رتبه 5 جهانی و $164000 (دلار) و نهایتا دانشکده وارتون دانشگاه پنسلوانیا با رتبه 6 جهانی و با شهریه $157896 (دلار) دانشجو می پذیرد.
  • کسب ویزای کاری در رشته مدیریت چه شرایطی دارد؟ کسب ویزای کاری آمریکا با داشتن مدارکی چون پاسپورت، مدارک شناسایی، مدارک پزشکی، فرم های تکمیل شده (درخواست)، مدرک زبان انگلیسی معتبر و رسمی و همچنین رسید پرداخت هزینه های مربوطه امکان پذیر می باشد. متقاضیان باید پیشنهاد کاری از کارفرمای کمپانی معتبر در آمریکا و مدارک بیمه درمانی خود را ارائه دهند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *