ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در انگلستان

بازار کار رشته مدیریت در انگلستان

افراد زیادی، مشتاق رشته مدیریت بوده و در تلاشند در یک کشور اروپایی به کار بپردازند. اکثر آنها بازار کار رشته مدیریت در انگلستان را برمیگزینند، چرا که MBA در انگلستان مزیت های بسیار عالی را برای فرد خارجی به ارمغان آورده و بالاترین درآمد MBA متعلق به کشور انگلستان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که عنوان برگزیده ترین موسسه مهاجرتی را دارد، مقاله ای در رابطه با همین موضوع به رشته تحریر درآورده است که اکنون پیش روی شماست. چنانچه قصد کسب و کار جهانی و ورود به بازار کار رشته مدیریت در انگلستان را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

  • شرایط کار به عنوان مدیر در کشور انگلستان چیست؟
  • متوسط درآمد مدیران در کشور انگلستان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در کشور انگلستان به کار در حوزه مدیریت پرداخت؟
  • شرایط تحصیل در رشته مدیریت در انگلستان چیست؟

مدرک ارشد مدیریت (MBA) در انگلستان

دارا بودن مدرک ارشد مدیریت کسب و کار که همان MBA می باشد، از مهمترین مرحله ورود به بازار کار رشته مدیریت در انگلستان به شمار می رود. بخصوص این که مدرک مدیریت از یکی از دانشگاه های برتر جهانی اخذ شده باشد. با داشتن این مدرک به راحتی می توانید در گرایش های مختلف مدیریت در انگلستان مشغول به کار شده و کار در انلگستان را در سطح بسیار ایده آل تجربه کنید. رشته مدیریت در انگلستان دارای حقوق و دستمزد بسیار بالایی بوده و زمینه های ارتقا شغلی برای فرد را هموار می سازد. به عبارت دیگر وی می تواند به سطوح بالاتر مدیریت دست یابد و با اقدام به راه اندازی کسب و کار جهانی نماید.

رشته های MBA موجود در انگلستان در 2023

به طور کلی رشته مدیریت دارای زیر شاخه ها و گرایش های مختلفی است که افراد با در نظر گرفتن علایق خود، یکی از آنها را انتخاب نموده و به ادامه تحصیل در انگلستان می پردازند. در سال 2023 اکثریت گرایش های تحصیلی MBA در انگلستان به صورت یک ساله تدریس می شوند. برخی از این گرایش ها به شرح زیر می باشد:

  • MBA در گرایش مالی
  • MBA در گرایش بازاریابی بین المللی
  • MBA در گرایش منابع انسانی
  • MBA در گرایش نفت و گاز
  • MBA در گرایش هتلداری و توریسم
  • MBA در گرایش اقتصاد
  • MBA در گرایش حسابداری
  • MBA در گرایش سیستم های اطلاعاتی مدیریت
  • MBA در گرایش کسب و کار جهانی
  • MBA در گرایش مهندسی بین المللی

مزایای حضور در بازار کار رشته مدیریت در انگلستان

بازار کار رشته مدیریت در انگلستان بسیار مناسب است و افرادی که در این رشته اقدام به تجارت جهانی می نمایند، بسیار موفق هستند. چرا که فرد با قرار گرفتن در چالش های مختلف، تجارب ارزنده ای را به دست می آورد که در زمینه کاری وی و موفقیت های او در مراحل بالاتر بسیار موثر است. یکی از این مزیت ها پرورش مهارت های مدیریتی است که در حیطه خود بسیار ارزشمند به شمار رفته و موجب می گردد فرد به سهولت بتواند بخش های مختلف شغلی خود مانند فروش محصولات به بهترین نحو، امور مالی، استخدام نیروی انسانی، رشد و پیشرفت شرکت، اتخاذ تصمیم درست در شرایط سخت و غیره را مدیریت نماید.

مزایای حضور در بازار کار رشته مدیریت در انگلستان

درآمد بازار کار رشته مدیریت در انگلستان

کلیه افراد علاقمند به رشته مدیریت با هدف کسب درآمد بالا وارد بازار کار رشته مدیریت در انگلستان می شوند که البته مسیر درستی را هم انتخاب نموده اند. از آنجا که این رشته دارای گرایش های مختلفی است، بنابراین رشته مدیریت در تجارت جهانی بسیار پرکاربرد است. به طور یقین می توان گفت دانشجویانی که در رشته MBA فارغ التحصیل شده اند، قادر به دریافت حقوق بالاتری نسبت به یک کارمند معمولی با مدرک تحصیلی ارشد هستند و انتظار میرود حقوق و دستمزد آنها تا 2 برابر بالاتر هم باشد.

برای مثال یک فارغ التحصیل رشته MBA می تواند مبلغی معادل 100.000€ (یورو) به صورت سالیانه در کشورهای اروپایی درآمد داشته باشد که انگلستان نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود. بنابراین کلیه هزینه های تحصیلی که در این راه صرف شده است را می توانند در دو سوم سال، مجددا به دست آورده و جبران کنند. از جمله دانشگاه هایی که فارغ التحصیلان رشته مدیریت آن ها سطح درآمد فوق العاده خوبی در انگلستان دارند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Oxford University
  • Cambridge University
  • Imperial College London

مشاغل برتر در بازار کار رشته مدیریت در انگلستان

یک فرد خارجی دارنده مدرک MBA یا همان ارشد مدیریت کسب و کار، قطعا می تواند می تواند با ورود به بازار کار رشته مدیریت در انگلستان، در مشاغل پر درآمد و پر رونقی به فعالیت شغلی بپردازد. چراکه تحصیل در این رشته و اخذ مدرک مدیریت، شایستگی های مدیریتی و شغلی بسیار خوبی را نصیب فرد می سازد که زمینه ساز موفقیت های آتی او در زمینه های بالاتر خواهد بود. بالغ بر 50% افرادی که در این رشته فارغ التحصیل شده اند، با موفقیت به بازار کار رشته مدیریت ورود پیدا کرده و پله های ترقی را بالا می روند. ناگفته نماند رشته مدیریت، شغلی پر مسئولیت بوده و ساعات کاری بیشتری را نیز به خود اختصاص می دهد. اما از لحاظ عقلانی و اقتصادی، شغلی بسیار عالی محسوب می گردد.

فرصت های شغلی مختلفی در این زمینه وجود دارد که عبارتند از:

  • شرکت اپل
  • IBM
  • Procter
  • Gamble
  • کمپانی آمازون

کمپانی های بزرگ فوق الذکر در اکثر موارد اقدام به جذب و استخدام افرادی می نمایند که دارای مدرک مدیریت بوده و شایستگی های لازم را دارا هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اعزام دانشجو به انگلستان را مطالعه نمایید.

مشاغل پر درآمد مدیریت در انگلستان

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان گردید رشته مدیریت دارای زیر شاخه های متعددی است که هر یک از آنها با سطحی ایده آل در امر تجارت به کار گرفته می شوند. بازار کار رشته مدیریت در انگلستان به گونه ای است که همواره در این رشته با کمبود نیروی انسانی رو به رو است. برخی مشاغل مدیریتی در انگلستان وجود دارند که علاوه بر کمبود نیرو، درآمد بالایی برای آنها در نظر گرفته شده است که از میان آنها می توان به مدیر مالی، مدیر بازاریابی، مدیر ارشد، مدیر IT و مدیر موسسه مالی اشاره نمود. در این خصوص می توان مقاله هزینه زندگی در انگلستان را به شما معرفی نمود تا درک بیشتری از اشتغال در انگلستان داشته باشید.

البته برای فعالیت در هر یک از این مشاغل بایستی شرایط خود را بسنجید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند، مشاوره های تخصصی ارائه می دهد که شامل نحوه اخذ ویزای کاری انگلستان، چگونگی ورود به بازار کار رشته مدیریت در انگلستان، درآمد دقیق و سایر جزئیات می گردد. برای بدست آوردن این اطلاعات با موسسه فوق در ارتباط باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان در مهاجرت به خارج از کشور موفق شوید. لازم به ذکر است کلیه فعالیت های مهاجرتی این موسسه در زمینه مهاجرت قانونی انجام می پذیرد.

سوالات متداول درباب بازار کار رشته مدیریت در انگلیس

متقاضیان کار در رشته های مدیریت در انگلستان موارد زیر را مطرح می نمایند:

  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار در رشته مدیریت در انگلستان چیست؟ تحصیلات مرتبط، سن مناسب و سابقه کار و زبان خوب می تواند ضامن به کار رسیدن شهروندان خارجی باشد.
  • آیا شهروندان خارجی می توانند در موقعیتهای مدیریتی در انگلستان شغلی بدست آورند؟ با توجه به نوع شغل در ابتدا پستهای مدیریتی در اختیار شروندان انگلیسی قرار خواهد گرفت.
  • چه گرایش هایی از رشته مدیریت در انگلستان بهتر به موقعیت کاری می رسند؟ با توجه به وجود صنایع غنی و اقتصاد کشور انگلستان در اکثر گرایش های مدیریتی موقعیت کار در انگلستان وجود دارد.
  • آیا شخصی که در ایران مدیریت خوانده می تواند در انگلستان به عنوان یک مدیر کار کند؟ دستیابی به موقعیت کار مدیریتی در یک کشور مرتبه بالاتر برای هر شخصی آسان نیست اما با توجه به شایستگی های فردی، شخص می تواند این اتفاق را رقم بزند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *