ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

بازار کار رشته مدیریت در دانمارک با اختلاف درآمد 36% مدیران نسبت به مشاغل دیگر از جمله بازارهای کاری بسیار جذاب و پرمتقاضی اروپا محسوب می شود. بر این اساس آمارهای موجود، میانگین درآمدی ماهانه مدیران در دانمارک حدود DKK60200 (کرون دانمارک) و میانگین درآمد ماهانه مشاغل دیگر در حدود DKK40600 (کرون دانمارک) می باشد که این دقیقا نشانگر اختلاف سطح درآمدی مدیران با دیگر مشاغل ملی دانمارک است. از شرایط کار به عنوان مدیر در دانمارک علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی معتبر می توان به عدم سوء پیشینه و اثبات تمکن مالی را نام برد.

بازار کار رشته مدیریت در دانمارک به شدت تخصص محور است و صلاحیت افراد بر پایه شرایط عمومی و اختصاصی آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد. ما در این مقاله درصدد آنیم که به صورت کاملی درباره شرایط کار رشته مدیریت در کشور دانمارک توضیح دهیم و هموطنان عزیز را با این رشته تحصیلی و شغلی پرطرفدار آشنا سازیم. در ادامه، اگر سوالی درباره موضوع بازار کار رشته مدیریت در دانمارک داشته باشید، شما می توانید پاسخ سوالات خود را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

  • شرایط ورود به بازار کار در رشته مدیریت در کشور دانمارک چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت در دانمارک چه مقدار است؟
  • شرایط تحصیل رشته مدیریت در دانمارک چگونه است؟
  • درآمد مدیران در دانمارک چه مقدار است؟

شرایط بازار کار رشته مدیریت در دانمارک در 2022

در سال 2022 بازار کار دانمارک به واسطه تحرک شغلی بالا و شرایط کاری خاص خود معروف است. در این بازار، برخی از بخش ها همانند فناوری اطلاعات (IT)، علوم زیستی، خدمات بهداشتی و درمانی و مهندسی با کمبود مواجه هستند. سیستم رفاه اجتماعی، سطح بالای انعطاف پذیری و سیاست های کاری و استخدامی فعال 3 مولفه یا جزء سازنده سازنده ای است که به عنوان مدل انعطاف پذیری دانمارک را می سازند تا اقتصاد بازار را با دولت رفاه اسکاندیناوی سنتی ترکیب کند.

شرایط کار مدیران در بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

شرکت ها و صنایع دانمارکی مختلفی برای تامین نیازهای مدیریتی خود به دنبال استخدام مدیران ماهر و مجرب در راس امور کاری خود هستند. آنها به دنبال مدیرانی با تعهد و پشتکار، جدی در انجام امور محوله، دارای انگیزه کاری بالا و بدون سوء پیشینه هستند و مدیران خارجی در بازار کار رشته مدیریت در دانمارک، یک تعداد از مهارت های کلیدی را به هنگام کار در این کشور متوجه خواهند شد. این مهارت های کلیدی همان فرهنگ کار دانمارکی است. آنها بایستی سلسه مراتب، سبک رهبری، زمان و زمانبندی و سبک ارتباطاتی و نیز سبک گفتگو است. اما مهارت های یک مدیر خوب در دانمارک عبارتند از:

  • تصمیم سازی
  • کنترل
  • اصلاح
  • زمانبندی
  • اولویت بندی
  • هماهنگی

شما به عنوان یک مدیر خارجی صرفا با داشتن مدرک آکادمیک مربوطه و یا سابقه کاری زیاد در بازار کار رشته مدیریت در دانمارک موفق نخواهید شد. بلکه، شما بایستی کلیه جوانب و شرایط کار در دانمارک را مدنظرتان قرار دهید. نکته ای که نباید برای کار در دانمارک از آن غافل شد، این است که کلیه کارگران در دانمارک از حقوق و امتیازات یکسانی برخوردارند. پس اکثر کارگاه ها و محیط کاری دانمارک با ساختار افقی و گفتگوی آزاد بین مدیریت و کارکنان شناخته می شود. فرهنگ کار در دانمارک همکاری محور بوده و محیط کاری با قراردادهای اجتماعی غیررسمی و آزاد مشخص می شود. شرایط کار در دانمارک برای مدیران به شرح ذیل است:

شرایطتوضیحات
استاندارد هفته کاری در دانمارک5 روز در هفته یا 37 ساعت در هفته
کل مراکز شغلی91 مرکز
قراردادکاریالزامی
اتحادیه های شغلیموجود

شرایط کار مدیران در بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

تحصیل رشته مدیریت در دانمارک

تحصیل رشته مدیریت در دانمارک یکی از اهداف تحصیلی دانشجویان خارجی برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود. متقاضیان می توانند با ارائه مدرک دیپلم متوسطه معادل دیپلم دانمارکی با شرط معدل کل (GPA) معادل 6.0 دانمارکی و نیز مدرک زبان دانمارکی در B Level یا سطح B و یا مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 6.5 در رشته مدیریت یکی از دانشگاه های برتر کشور دانمارک پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهند. در جدول زیر شما با رنکینگ بین المللی 3 دانشگاه معروف دانمارک آشنا می شوید:

دانشگاهرنکینگ QS
رنکینگ Time
دانشگاه کپنهاگ7684
دانشگاه فنی دانمارک (DTU)103106
دانشگاه آرهوس147187

درآمد در بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

درآمد مدیران در بین دیگر مشاغل کشور دانمارک در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد. برای انجام این مقایسه، ما درآمد مدیران را با درآمد سایر مشاغل مقایسه می کنیم و به این نتیجه دست می یابیم که مدیران در کل 36% بیشتر از مشاغل دیگر درآمدزایی دارند. بر این اساس، میانگین درآمدی ماهانه مدیران در دانمارک حدود DKK60200 (کرون دانمارک) و میانگین ماهانه دستمزد کار در دانمارک در حدود DKK44366 (کرون دانمارک) می باشد. به طور میانگین، یک مدیر اجرایی در دانمارک معادل DKK60200 (کرون دانمارک) درآمد دارد. البته، نبایستی از این نکته هم غافل شد که این سطح درآمدی با توجه به میزان تحصیلات یا سابقه کار مدیران می تواند متغییر باشد. بر این مبنا، حداقل درآمد ماهیانه مدیران در کشور دانمارک تقریبا حدود DKK30012 (کرون دانمارک) و حداکثر درآمد ماهیانه مدیران در حدود DKK98230 (کرون دانمارک) می باشد.

اما روند درآمدی بین سال های 2016 الی 2022 یک روند نوسانی با افزایش تنها 2+% در درآمد ماهانه مدیران مشخص می شود. روند فعلی نشانگر این واقعیت است که این روند افزایشی همچنان تا سال 2022 ادامه می یابد. البته نبایستی فراموش کرد که این ارقام از صنعتی به صنعت دیگر هم متفاوت است. برای اطلاع از سایر جزئیات درباره ویزای کاری دانمارک یا ویزای تحصیلی دانمارک، شما هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان و مشاورین زبده و کارآزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

متقاضیان کار در رشته مدیریت سوالات زیر را مورد توجه قرار می دهند:

  1. شرایط کار مدیرت در دانمارک به چه صورت است؟ رشته مدیرت از رشته های پردرآمد و پر تقاضا است که میانگین درآمد آن 36% بیشتر از مشاغل دیگر است و بازار کار مدیریت در این کشور تخصص محور می باشد.
  2. محبوب ترین مشاغل مدیریتی در دانمارک چیست؟ مدیر بازاریابی، مدیر IT و مدیر پروژه IT از مشاغل محبوب با درآمد بالای 60200 کرون در ماه می باشد.
  3. شرایط کار در دانمارک برای مدیران به چه صورت است؟ الزام داشتن قرارداد شغلی با ساعت کاری مشخص به میزان 5 روز در هفته یا 37 ساعت در هفته.
  4. شرایط تحصیل در رشته مدیریت در دانمارک چیست؟ متقاضیان می باید با حداقل آیلتس 6 یا سطح 2 زبان دانمارکی نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور اقدام نمایند.
  5. شرایط ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟ اخذ پذیرش نهایی با مدنظر قراردهی شهریه دانشگاه و ارائه مدارک تحصیلی پیشین به همراه مدرک زبان از سایر موارد می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *