ویزای کاری

بازار کار رشته های مدیریت در نروژ

بازار کار رشته های مدیریت در نروژ

بازار کار رشته های مدیریت در نروژ با میانگین درآمد NOK612000 (کرون نروژ) در سال را می توان یکی از محبوب ترین حوزه های کاری در این کشور دانست. رشته های مدیریت جزو فهرست مشاغل مورد نیاز کشور نروژ می باشد و متقاضیان زیادی نیز از اکثر نقاط جهان دارد. آنچه که درباره بازار کار این رشته می توان گفت این است که با وجود نیاز بازار به جذب مدیران متخصص خارجی، یافتن کار در نروژ به این راحتی نیست. شما باید با همتایان نروژی و اروپایی خود وارد رقابت شوید و این امر صرفا از طریق سابقه کار و میزان تحصیلات بالا امکان پذیر است.

یکی دیگر از شرایط ورود به این بازار کار پر درآمد تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی است که جزو پیش نیازهای ورود به بازار کار نروژ است و کارفرمایان نروژی ترجیح می دهند که از بین متقاضیان، افراد آشنا به زبان انگلیسی را گزینش نمایند. اما شرط دیگر کار مدیران خارجی در نروژ، داشتن Job Offer یا همان پیشنهاد کار است که لازمه اخذ مجوز کار و ویزای کار مدیران در نروژ می باشد. شما می توانید در هر زمینه ای از کار یا تحصیل در کشورهای اروپایی از مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امکان کاریابی رشته های مدیریت در نروژ

صنایع و شرکت های بزرگ مخصوصا شرکت های چند ملیتی به دنبال استخدام مدیران 2 یا چند زبانه در شرکتشان هستند. شما می توانید با تهیه یک رزومه (CV) قوی و چارچوب دار به راحتی اقدام به کاریابی کرده و از این کشور پیشنهاد کاری دریافت نمایید. برای انجام این کار، شما می توانید از سایت ها و پورتال های کاریابی و یا موتورهای جستجوی مشاغل استفاده نمایید تا بتوانید در بازار کار رشته های مدیریت در نروژ به موفقیت دست یابید.

شرایط کار رشته های مدیریت در نروژ

مدیر در نروژ به کسی اطلاق می شود که به مدیریت چیزی می پردازد و یا مسئول چیزی است. مدیران در نروژ می توانند دپارتمان هایی را در شرکت ها یا سازمان های اشان کنترل کنند، یا افراد یا کارکنانی را که برای آن ها کار می کنند را راهنمایی و آموزش دهند. مدیران هر لحظه بایستی قادر به انجام کارهای زیر باشند:

  • برنامه ریزی
  • سازماندهی
  • رهبری
  • هماهنگی
  • کنترل

اما شما برای مدیر شدن در نروژ، نیازمند مدرک دانشگاهی در رشته مدیریت می باشید. همچنین از شرایط استخدام مدیران خارجی در شرکت های بزرگ نروژی می توان به سلامت روحی و جسمی، عدم سوء پیشینه و داشتن تمکن مالی جهت اقامت در نروژ اشاره کرد.

درآمد بازار کار رشته های مدیریت در نروژ در 2023

یکی از پرسش های متداول متقاضیان ورود به بازار کار رشته های مدیریت در نروژ، اطلاع از وضعیت درآمدی مدیران در نروژ می باشد. بر این اساس، افزایش درآمد رشته های مدیریت هر ساله در کشور نروژ با توجه به سابقه کاری آن ها و میزان حقوقشان در شرکت یا محیط کار قبلی باز می گردد و به صورت زیر می باشد:

سابقه کاردرصد افزایش حقوق
0 تا 2 سال10% تا
2 تا 5 سال تا %37
5 تا 10 سال تا %26
10 تا 15 سال تا %21
15 تا 20 سال تا %17
بیش از 20 سال تا %24

درآمد بازار کار رشته های مدیریت در نروژ

شرایط تحصیل رشته های مدیریت در نروژ

حق انجام کار نیمه وقت تا 20 ساعت در هفته، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف، کیفیت بالای آموزشی، تجربه زندگی و کار در اتحادیه اروپایی (EU)، استاندارد بالای زندگی و امکان اخذ اقامت دایمی اروپا همگی جزء امتیازاتی است که می تواند انگیزه ای برای شما جهت تحصیل رشته های مدیریت در نروژ باشد. هم اکنون رشته مدیریت به خاطر آینده کاری روشن، از جمله رشته های تحصیلی پرطرفدار در کشور نروژ محسوب می شود و شما به عنوان متقاضی تحصیل در رشته مدیریت می توانید این برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی و در قالب هر 3 مقطع تحصیلی لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکتری (3 سال) ادامه تحصیل دهید.

بهترین دانشگاه ها برای رشته های مدیریت در نروژ

شما می توانید دریکی از برنامه های مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی و مدیریت اجرایی از دانشگاه های برتر نروژی زیر اخذ پذیرش نمایید:

نام دانشگاهرتبه جهانی دانشگاه بر اساس رنکینگ بین المللی سال 2023
دانشگاه اوسلو113
دانشگاه برگن194
دانشگاه علم و صنعت نروژ416
دانشگاه شمالگان نروژ360

لازم به ذکر است که ثبت درخواست پذیرش از دانشگاه های نروژی از طریق اداره خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج های نروژی (NUCAS) انجام می شود. همچنین از شرایط پذیرش نروژ می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و شرکت در آزمون ورودی نروژ می باشد. اما اگر چنانچه شما متقاضی تحصیل رشته های مدیریت به زبان انگلیسی باشید، پس اثبات مهارت زبان انگلیسی اتان از طریق ارائه نمرات آزمون های زیر امکان پذیر است:

  • TOEFL
  • IELTS
  • C1 Advanced
  • Pearson PTE

شرایط مهاجرتی مدیران خارجی به نروژ

مهاجرت مدیران خارجی به کشور نروژ صرفا از طریق اخذ ویزا و اقامت کاری کشور نروژ یا Residence Permit for Work میسر است و برای این کار متقاضیان نیازمند دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای نروژی هستند. در حقیقت، قانون کار نروژ کارفرما را برای اخذ مجوز کار یا Work Permission فرد متقاضی مشخص کرده است. پس بنابراین، کارفرما با توجه به اسناد و مدارک هویتی متقاضی و نیز مفاد قرارداد کاری با متقاضی اقدام به درخواست مجوز کار از طریق اداره مهاجرت نروژ (UDI) می نماید. همزمان با این کار مدیران متقاضی ویزای کاری نروژ، بایستی درخواست خود را از طریق وب سایت UDI ثبت نموده و پس از تایید مجوز کار از سوی UDI با در دست داشتن مدارک زیر و پس از اخذ وقت قبلی به سفارت نروژ در تهران مراجعه کرده و برای ادامه روند اداری صدور ویزا آماده شوند.

مدیران محترم در جریان باشند که با اخذ ویزای کاری نروژ، شما و خانواده اتان مقیم اروپا شناخته شده و از امتیازات مشابه حقوق و امتیازات شهروندان اتحادیه اروپایی (EU) برخوردار خواهید شد. پس اگر شما نیز جزء متقاضیان مهاجرت کاری به ثروتمندترین کشور جهان یعنی کشور نروژ هستید، کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش و تجربه چندین و چند ساله خود آمادگی این را دارند تا هموطنان عزیز را در مسیر اهداف عالی خود راهنمایی و هدایت کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *