ویزای کاری

بازار کار معماری در اتریش

بازار کار معماری در اتریش

بسیاری از معماران ایرانی علاقه مندند در مورد بازار کار معماری در اتریش و فرصت های شغلی مرتبط در این کشور اطلاعات بیشتری کسب نمایند. اتریش که به ساختمان های بلند و چشم اندازها و اِلمان های خاص و معماری نابش شهرت دارد در کانون توجه بسیاری از معماران جهان قرار دارد. معماری به هنر و علم طراحی و همین طور نظارت متخصصین و مهندسین بر ساختارها و یا ساخت و سازها گفته می شود.

اگر یک بار در خیابان های وین قدم زده باشید اولین چیزی که به نظرتان می رسد بناهای خاص و ساختمان های چشم نواز با معماری خاص است که به نظرتان می رسد. معماری هر شهر به کالبد آن شهر هویت می بخشد. هرساله دانشجویان بسیاری در رشته های هنر و معماری برای ادامه تحصیل اتریش را انتخاب می کنند. اتریش کشوری مملو از هنر است که در قلب اروپا قرار گرفته و می تواند زمینه ساز مشاغل ایده آل و حرفه ای در حوزه هنر معماری باشد.

  • شرایط کار معماران در اتریش چگونه است؟
  • آیا شهروندان ایرانی نیز می توانند در اتریش به عنوان معمار کار کنند؟
  • مسیر مهاجرت یک معمار به اتریش چیست؟
  • برای کار به عنوان معمار در اتریش به چه سطح از نمره زبان نیاز است؟

بررسی شرایط بازار کار معماری در اتریش

مشاغل مرتبط با معماری بسیار متنوع تر از چیزیست که به نظر می آید. انتخاب بسیاری از معماران خود اشتغالی در رشته معماری است. در رشته معماری با توجه به گرایش تحصیلی شما، شرایط شغلی، میزان بازار کار و نوع کار متفاوت است. از طرفی با توجه به نوع شرکتی که شما با آن همکاری می کنید بازه وظایف متفاوتی پیش روی شما خواهد بود به طور مثال مذاکره با پیمان کاران و یا برنامه ریزی و بودجه بندی پروژه ها و طراحی فضا و یا نظارت بر اجرای درست طرح از سری وظایفیست که پیش روی معماران قرار دارد در ادامه به بررسی فرصت های شغلی می پردازیم. از اصلی ترین شاخه های معماری در بازار کار می توان به معماری مناظر و یا برنامه ریز معماری اشاره کرد.

اکنون این سوال در اذهان شکل می گیرد که آیا معماری هم جزء مشاغل مورد نیاز اتریش 2023 است؟ آیا معماران هم برای اخذ ویزای کاری اتریش شانسی دارند؟ مسلما با توجه به لیست منتشره دولت اتریش در سال جدید، معماران در رشته های مختلف معماری تحت دسته متخصصان خاص در مهندسی عمران یا Sechnikerinnen fϋr Bauwesen از شانس خوبی هم برای اخذ ویزای در جستجوی کار اترش و هم دریافت ویزای کاری اتریش برخوردارند. اولی بدون داشتن پیشنهاد کار و دومی به شرط داشتن پیشنهاد کاری و منوط به کسب امتیازات زیر:

بررسی ویزای کار و جستجوی کار در اتریش

بازار کار معماری مناظر در اتریش

در حوزه معماری مناظر باید بدانید اگر متقاضی این سمت هستید باید واقف به یکسری از توانایی ها باشید به طور مثال یک معمار مناظر باید توانایی طراحی در فضای خارجی را داشته باشد.بسیاری از فارغ التحصیلان معماری تنها مدرک این رشته را در دست دارند و مهارت و توانایی های کافی را در مباحث علمی این رشته ندارند. شغل یک معمار با خلاقیت وهمین طور مهارت های بصری و توانایی کسب دانش و مهارت های فنی پیوند خورده است. برتری در هریک از موارد ذکر شده می تواند فضای کار ایده آل تری را برای متقاضیان کار در این رشته فراهم کند. متناسب با همین موضوع بازه درآمد ماهانه می تواند از 3000€ تا 8500€ متغییر باشد و بطور میانگین سالانه درآمدی در حدود 66000€ به ارمغان آورد.

شرایط کار معماری در اتریش

شرایط کار در کشور اتریش نیز همانند کشورهای آلمان لهستان و هلند و و دانمارک و یا سایر کشورهای حوزه شنگن می باشد. درآمد معماری و پیشرفت این شغل در اتریش روند مثبت و رو به رشدی دارد. در سال های آینده نیز به علت افزایش ساخت و سازها میزان تقاضا در شغل معماری افزایش می یابد. برای بررسی شانس کاری خود در این کشور می توانید آگهی های کاری را بررسی نمایید. برای اخذ ویزای کار در کشور اتریش احتیاج به یک پیشنهاد کاری دارید.

پیشنهاد کاری شما باید از یک شرکت معتبر معماری به شما ابلاغ شود. با توجه به شرایط کاری در این کشور و همین طور سایر کشورهای حوزه شنگن می توان گفت یافتن کار به این روش تقریبا امری محال به نظر می رسد. چرا که هرگونه پیشنهاد کاری ابتدا باید در حوزه شنگن مورد بررسی قرار گیرد در صورتی که در کشور اتریش و در مرحله بعد در هیچ یک از کشورهای حوزه شنگن کسی متقاضی کار در شغل مورد نظر شما نباشد می توانید روزمه خود و مدارکتان را برای کارفرما ارسال کنید و در صورت تایید نسبت به اخذ ویزای کاری و کار در رشته معماری در این کشور اقدام کنید.

بازار کار معماری در اتریش 2023

راه دیگری که پیش روی شما قرار دارد اخد ویزای جستجوی کار می باشد. با این روش شما این امکان را خواهید داشت که به مدت 6 ماه در کشور اتریش سکونت داشته باشید و شانس خود را برای یافتن کار مرتبط با رشته خود بررسی کنید. در اخذ کار مناسب در رشته معماری علاوه بر مدرک معتبر از دانشگاه معتبر عوامل دیگری می تواند دخیل باشد. به طور مثال یک معمار باید از قدرت دست بالایی برخوردار باشد و توانایی انجام و طراحی اسکیس ها را در حد مطلوب کار فرما داشته باشد. همین طور شما می توانید نمونه اسکیس های خود را جهت ارائه حین انجام مصاحبه اخذ کار ارائه کنید.

بازار کار معماری مناظر در اتریش

مدارک ضروری برای اخذ ویزای کاری اتریش

مدارک متعددی برای اخذ ویزای کاری اتریش مورد نیاز است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV (به زبان آلمانی یا انگلیسی نگارش شده باشد)
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی (اگر با داشتن آیلتس هم می توان ویزای کار یا جستجوی کار اتریش را گرفتن اما عملا پیدا کردن کار در این کشور بدون تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 ممکن نیست)
  • قرارداد کاری (البته داشتن پیشنهاد شغلی برای کسانی که قصد دارند ویزای جستجوی کار اتریش را اخذ کنند لازم نیست)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ترجمه مدارک تحصیلی به زبان آلمانی
  • ترجمه سابقه کار به زبان آلمانی
  • بیمه معتبر در اتریش
  • تمکن مالی
  • محل اقامت در اتریش تهیه شده باشد
  • هزینه بررسی مدارک یعنی visa fee

همین طور مهارت در نرم افزارهایی همچون تری دی مکس فتوشاپ و یا اتوکد می تواند شانس شما را برای دریافت شغل مناسب افزایش دهد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر معماران می توانند با بهره وری از تکنولوژی های روز قدم های بزرگی در این رشته بردارند. بدین جهت پیشنهاد می شود افرادی که قصد مهاجرت کاری به اتریش را دارند جهت کسب اطلاع از بازار کار معماری در اتریش با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاص نمایند.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار معماری در اتریش

متقاضیان کار معماری در اتریش سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • یک معمار چگونه میتواند در اتریش به کار مشغول شود؟ طبیعتا برای اینکه بتواند در اتریش کار کند نیاز به قرارداد کاری در همین زمینه از کارفرمای اتریشی خواهد بود.
  • در صورتیکه شخصی نتواند از کارفرمای اتریشی قرارداد کاری بدست آورد آیا راه دیگری برای کار در اتریش خواهد بود؟ بله، برای شغل معماری و برخی از مشاغل دیگر ویزای جستجوی کار وجود دارد.
  • اگر شخصی ویزای جستجوی کار را برای رشته معماری اخذ نماید میتواند در مشاغل دیگر در اتریش بکار مشغول شود؟ خیر، صرفا بایستی در زمینه ای که برای آن این ویزا را بدست آورده به کار مشغول شود.
  • با ویزای جستجوی کار اتریش فرد متقاضی کار معماری چه میزان مهلت خواهد داشت؟ این فرد 6 ماه جهت کاریابی در اتریش مهلت خواهد داشت.
  • اگر متقاضی کار معماری بتواند در اتریش به کار برسد چه اتفاقی برای وی خواهد افتاد؟ مشخصا پس از چند سال کار در این کشور به اقامت دائم آن دست پیدا خواهد کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *