ویزای کاری

بازار کار معماری در هلند

بازار کار معماری در هلند

شغل معماری یکی از مشاغل پرطرفدار در دنیا می باشد، بازار کار معماری در هلند نیز برای متقاضیان در شرایطی بسیار خوبی قرار دارد. اگر شما فارغ التحصیل رشته معماری می باشد و قصد کار در خارج از کشور را دارید، کشور هلند انتخاب خوبی برای شما می باشد. برای کار در این کشور شرایط و قوانینی وجود دارد که بهتر است پیش از انجام اقدامات لازم اطلاعات لازم را در رابطه با این قوانین به دست بیاورید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به درخواست های متقاضیان تصمیم دارد در مقاله پیش رو به بررسی شرایط کار در هلند و بازار کار معماری در هلند بپردازد. پس اگر قصد دارید در هلند مشغول به کار شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط کار در کشور هلند در 2024

اگر تصمیم دارید مهاجرت به کشور هلند را تجربه کنید باید بدانید که فرصت های شغلی خوبی در این کشور وجود دارد و نمودار ذیل نرخ بیکاری در هلند را نشان می دهد:

نرخ بیکاری در هلند

اگر قصد کار در مشاغل مهندسی در کشور هلند را دارید باید بدانید که میزان در آمد مهندسان بیشتر از مشاغلی مانند حسابداری و مدیریت می باشد. متقاضیانی که شهروند هلند و کشورهای اتحادیه اروپا نمی باشند، نمی توانند به راحتی مشغول به کار شوند. زیرا متقاضیان باید از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نمایند و پس از آن باید ویزای کاری این کشور را به دست بیاورند. اما اگر قصد راه اندازی کاری جدید را در هلند دارید شرایط کار برای شما آسان می باشد. برای دریافت ویزای کاری هلند متقاضیان باید در کنسولگری کشور آلمان درخواست خود را برای اقامت ارائه دهند.

دقت نمایید که در سال 2024 داشتن دعوت نامه شغلی روند دریافت ویزای تحصیلی را تسهیل می بخشد. ویزاهای کاری در این کشور در انواع مختلفی و با توجه به شرایط فرد صادر می شود. ویزا کوتاه مدت با نام ویزای C اجازه اقامت به مدت 3 ماه را به متقاضی در کشور هلند می دهد. اگر قصد کار بیشتر از 3 ماه را دارید باید ویزا بلند مدت این کشور را دریافت نمایید.

بررسی بازار کار معماری در کشور هلند

اگر عاشق ساخت و ساز هستید و از طراحی لذت می برید شغل مهندسی معماری شغل ایده آل برای شما می باشد. متقاضیانی که قصد کار در مشاغل معماری را دارند می توانند در یک شرکت معماری استخدام شوند و در انجام مراحل مختلف که باید در طی فرآیند ساخت و ساز انجام شود شرکت نمایند. همچنین معماران می توانند یک پروژه را طراحی کنند. طیف گسترده ای از بازار کار مهندسی آلمان در کشور هلند وجود دارد. شامل مهندسی عمران، برآورد هزینه ها و بازرسان ساختمان و ساختمان و سازه تا برنامه ریزان شهری می شود. برای کار در مشاغل معماری و زیر شاخه های متقاضیان باید دارای تخصص و مهارت باشند.

شرایط ورود به بازار کار در هلند

تسلط بهتر به زبان هلندی در میان مهاجران شانس آنها را برای یافتن کار با حقوق افزایش می دهد. با این وجود، نسبتاً بسیاری از مهاجرانی که زبان هلندی کم یا اصلاً صحبت نمی کنند، در سطح شغلی بالایی کار می کنند. آمار هلند (CBS) پس از تجزیه و تحلیل ارقام از نظرسنجی نیروی کار (LFS) این را گزارش می کند. در سال گذشته LFS شامل سؤالاتی از مهاجران  در مورد مهارت های زبان هلندی خود ارزیابی شده آنها بود. این سوالات برای افراد 15 تا 75 ساله که در خارج از کشور متولد شده اند و در هر زمانی در گذشته به هلند آمده اند، چه مدت ها و چه مدت کوتاهی پیش آمده است. بر اساس ثبت جمعیت، این مربوط به یک گروه 2.3 میلیونی مهاجر است که در 1 ژانویه 2022، 17% از جمعیت آن گروه سنی را تشکیل می دهد.

ارتباطی بین تسلط بر زبان و موقعیت آنها در بازار کار وجود دارد. تقریباً نیمی از مهاجرانی که به هلندی صحبت نمی ‌کردند یا کمی فرمان می ‌دادند، مشغول به کار بودند. مهاجرانی که مهارت های زبانی خود را بسیار خوب ارزیابی کردند، با 69% در سال 2021 بیشترین مشارکت را در بازار کار داشتند. این میزان حتی کمی بیشتر از مهاجرانی است که زبان مادری آنها هلندی است. اما دلیل آن این است که این افراد نسبتا مسن هستند و افراد مسن کمتر در کار دستمزدی هستند. تفاوت در مشارکت نیروی کار در میان مهاجران با سطوح مختلف هلندی تا حدی به میزان تحصیلات آنها و سن ورود آنها به هلند مربوط می شود. تحصیلات عالی و مهاجرت در سنین پایین با تسلط بهتر به زبان هلندی و همچنین مشارکت بیشتر در بازار کار مرتبط است.

در بخش زیر شاهد شرایط ورود به بازار کار در هلند در حوزه معماری و اشتغال در این کشور هستید:

  • تخصص
  • تحصیلات مرتبط
  • تسلط به زبان هلندی و انگلیسی

شرایط بازار کار معماری در هلند

شاخه معماری و ساخت و ساز شامل دو بخش جداگانه می باشد اما این دو بخش کاملا بهم مرتبط می باشند؛ شغل معماری طراحی ساختارها با زیبایی شناسی و قابلیت طراحی فضا در ذهن می باشد. معمارها در رابطه با پروژه، میزان بودجه برای کار و اهداف کار با مشتریان مذاکره می کنند. در برخی موارد نیز معماران خدماتی مثل انتخاب سایت، مطالعات امکان سنجی و اثرات زیست محیطی، الزامات طراحی و تجزیه و تحلیل هزینه ها را ارائه می دهند. علاوه بر جذابیت های شغل معماری در هلند، سطح درآمد این گروه از افراد نسبتا خوب است و در جدول ذیل درآمد دریافتی معماران در هلند با متوسط جامعه این کشور مقایسه شده است:

میانگین درآمد جامعه هلند به طور کلیمیانگین درآمد ماهانه معمارها در هلند
€4880 (یورو)€5900 (یورو)

البته در هلند کارفرمایان به دانشگاه محل تحصیل افراد اهمیت زیادی می دهند. یعنی سطح درآمد حاصل از کار پاره وقت دانشجویان و حقوق کار تمام وقت معمارهای فارغ التحصیل از دانشگاه های ذیل به مراتب بالاتر خواهد بود:

  • University of Amsterdam
  • Leiden University
  • Erasmus University Rotterdam
  • Utrecht University
  • University of Groningen
  • Vrije Universiteit Amsterdam
  • Maastricht University
  • Radboud University

شرایط بازار کار معماری در هلند

توضیحات شغلی در رابطه با بازار کار معماری در هلند

در رابطه با بازار کار معماری در هلند می توان گفت که معماران معمولا ساختمان یا سازه های دیگری مثل چشمه های آب و مجسمه ها را برای کارفرمایان طراحی می کنند. متخصصان در اولین قدم بر روی پروژه های طراحی کار می کنند. پس از آن کارهایی مانند مشاوره با مشتری، ایجاد و ویرایش طرح های پیش نویس و نظارت بر پیشرفت پروژه در طول ساخت و ساز را انجام می دهند.

معماران باید در طول پروژه اطلاعات لازم و تغییرات را به سرپرستان و اعضاء تیم اطلاع دهند و آن ها را به روز نگه دارند. در برخی از اوقات معمارها طراحی پروژه های ساختمانی را هماهنگ می کنند. این امر نیاز به هماهنگی کار با تعداد زیادی از اعضاء تیم طراحی و ساخت دارد. تا اطمینان حاصل شود که پروژه با موفقیت در زمان تعیین شده، با بودجه مشخص و با موفقیت به اتمام می رسد.

مهارت های لازم برای کار معماری در هلند

برای کار در کشور هلند متقاضیان باید مهارت هایی را داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی یا هلندی
  • ابتکار در عملکرد
  • داشتن انگیزه بالا و مهارت های ارتباطی و اجتماعی
  • توانایی کار با گروهی
  • توانایی رهبری تیم (امکان دادن جهت فنی در تیم طراحی)
  • رویکرد دقیق، تحلیلی، سیستماتیک و حل مسئله
  • داشتن تجربه در معماری نرم افزار، سیستم و شبکه
  • توانایی یافتن بهترین راه حل فنی برای حل مشکلات در طول پروژه

با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با بازار کار معماری در هلند به دست آوردید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با قوانین و شرایط کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله کار در هلند را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است مطالعه نمایید. همچنین متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشورهای مختلف دنیا و بهترین راه مهاجرت قانونی به آن ها با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بازار کار معماری در هلند

  1. ستایش گفت:

    سلام من لیسانس معماری دارم و نرم افزار های مربوط به رشتم و بلدم و زبان انگلیسی هم کامل مسلط هستم اگر برای کار اقدام کنم امکان قبول شدنم چند درصد است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک کارفرما در هلند پیدا کنید که به معمار نیاز داشته باشه و بعد ایشون رو متقاعد کنید که شما گزینه مناسبی برای کار کردن هستید برای ایشون.
      پیشنهاد کاری رو که دریافت کردید، می تونید تشریف ببرید هلند.

  2. امید گفت:

    سلام
    دانشجوی معماری واحد تهران مرکز هستم میتوانم برای پذیرش دکترا با فاند اقدام کنم(32 سال دارم)

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای مقطع ارشد اما برای مقطع دکترا بله میتونید برای فاند اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *