ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک

بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک

در سال های اخیر طرفداران رشته تحصیلی الکترونیک به طور چشمگیری افزایش یافته است، بسیاری از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی جهت ورود به بازار کار تصمیم به مهاجرت می گیرند. یکی از کشورهایی که متقاضیان برای مهاجرت کاری انتخاب می کنند بلژیک می باشد. در این مقاله سعی داریم به بررسی بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک بپردازیم و اطلاعاتی در اختیار متقاضیانی قرار دهیم که قصد کار دارند.

علم الکترونیک به بررسی حرکات الکترون ها در گاز، خلاء و نیمه رسانا می پردازد. با توجه به این تعریف مهندسین الکترونیک در زمینه ساخت قطعات و کاربرد آن ها در مدار فعالیت می کند. کارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این نوشتار قصد دارند متقاضیان را با بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک آشنا نمایند.

  • بهترین شرکت های مرتبط با رشته مهندسی الکترونیک در بلژیک کدامند؟
  • درآمد یک مهندس الکترونیک در بلژیک چه مقدار است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی پیشنهاد کاری از بلژیک دریافت کرد؟
  • شرایط تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در بلژیک چیست؟

درباره کشور بلژیک

بلژیک با نام رسمی Belxiye کشوری در غرب اروپا می باشد که مساحت آن 30528 کیلومتر مربع می باشد. این کشور دارای حکومت مشروطه سلطنتی می باشد. بروکسل به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور بلژیک، به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. این کشور از شمال با کشور هلند، شمال غربی با دریای شما، جنوب با کشور فرانسه، جنوب شرقی با کشور لوکزامبورگ و از شرق با کشور آلمان دارای مرزهای مشترک می باشد.

جمعیت کشور بلژیک 10584534 نفر می باشد، مردم این کشور به زبان های آلمانی، فرانسوی یا هلندی به مکالمه می پردازند. با توجه به بررسی های انجام شده 86% از جمعیت این کشور ملیت بلژیکی، 9 % ملیت مراکشی، فرانسوی، ایتالیایی و هلندی و 5 % از ملیت های دیگری می باشند. کشور بلژیک یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد، به همین دلیل واحد پول در این کشور یورو است.

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک

برای کار در بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک متقاضیان باید مدارک دانشگاهی مرتبط با رشته الکترونیک ارائه نمایند. حداقل مدرک لازم برای کار در این کشور مدرک تحصیلی کارشناسی می باشد، همچنین متقاضی باید به یکی از زبان های رسمی این کشور تسلط داشته باشد تا شانس پذیرش درخواستش افزایش یابد.

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد دارند وارد بازار کار مهندسی الکترونیک بلژیک شوند، باید ابتدا از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. جهت ارائه دعوت نامه شغلی به نیروهای کار خارجی قوانین و شرایطی در نظر گرفته شده است. کارفرما باید ابتدا آگهی استخدام را به مدت 90 روز در بلژیک منتشر کند، اگر نیروی برای کار استخدام نشد، کارفرما باید بار دیگر آگهی را به مدت 90 روز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر کند. اگر همچنان نیروی کار مورد نظر استخدام نشد، کارفرما می تواند متقاضی خارجی واجد شرایط را استخدام کند.

پس از آنکه دعوت نامه شغلی را دریافت کردید باید اقدامات لازم برای دریافت ویزای کاری را انجام دهید. برای دریافت ویزای کار این کشور لازم است متقاضی مدارک زیر را آماده کرده و در زمان مصاحبه با سفارت خانه بلژیک مدارک را ارائه نماید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 2 سال اعتبار
  • ارائه مدرک از محل اقامتتان در کشور بلژیک
  • ارائه بیمه سلامت معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی (ارائه گردش مالی در طول 3 ماه گذشته)

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک

وظایف مهندسان الکترونیک در کشور بلژیک

اگر قصد دارید وارد بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک شوید باید بدانید که برای شما وظایف شغلی در نظر گرفته شده است. مهندسان الکترونیک وظیفه پیاده سازی و طراحی قطعات برای هر وسیله ای که از برق استفاده می کند را دارند، همچنین مهندسین باید در تولید نیرو به دستگاه یا محصول متمرکز شوند. یکی دیگر از وظایف مهندسین الکترونیک ایجاد، تحقیق و بهبود محصولات و دستگاه ها می باشد.

به دلیل ماهیت شغلی این افراد، که اغلب بر روی حل مسائل پیچیده متمرکز می شوند باید به صورت تیمی مشغول به کار شوند. در بیشتر مواقع این تیم ها از مهندسین با تخصص های مختلف تشکیل می شود، بنابراین این گروه ها از تجهیزات بهتری برخوردار هستند و راه حل های بهتری برای ایجاد یا بهبود محصول ارائه می دهند. افرادی که قصد کار در بلژیک را دارند باید توانایی کار تیمی را داشته باشند، همچنین باید در علوم و ریاضیات دارای مهارت باشند و توانایی های لازم برای حل مشکلات احتمالی را داشته باشند.

حقوق بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک در 2022

متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در بلژیک دارند، معمولا این سوال را مطرح می کنند که میزان دستمزد و حقوق در این کشور به چه صورت می باشد. البته درآمد مهندسین الکترونیک کاملا پاسخگوی هزینه زندگی در بلژیک می باشد. در نمودار ذیل متوسط درآمد ماهانه عموم مردم بلژیک در تمامی مشاغل با متوسط درآمد مهندسین الکترونیک در این کشور طی سال 2022 مقایسه شده است:

متوسط درآمد مهندسین الکترونیک در بلژیک

به متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به بلژیک را دارند، پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم اطلاعات کاملی در این رابطه کسب نمایند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آمادگی دارند تا اطلاعات کاملی در رابطه با مهاجرت و شرایط کار در بلژیک در اختیار شما عزیزان قرار دهند. جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *