ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان

بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان

بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان همانند سایر بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بازارهایی با نیاز فوری به مهندسان ماهر خارجی می باشد. عمان کشوری در حوزه خلیج فارس و در همسایگی ایران قرار دارد و به سبب جمعیت پایین و کمبود نیروهای کار همواره از مهاجرت مهندسان خارجی ماهر استقبال می کند. از شرایط کار مهندسی الکترونیک در این کشور می توان به داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس و نیز اخذ مجوز کار و اقامت در عمان اشاره کرد. ما در این نگارش قصد آن داریم تا شما را در جریان جزئیات کار مهندسین الکترونیک در کشور عمان قرار دهیم.

عمان با عنوان رسمی سلطنت عمان یا پادشاهی عمان کشوری عربی در ساحل جنوب شرقی خلیج فارس و در آسیای غربی است. عمان به پایتختی مسقط به لحاظ جغرافیایی با کشورهایی نظیر ایران، عربستان، امارات متحده عربی، پاکستان و یمن دارای مرز مشترک است و به لحاظ استراتژیکی در دماغه خلیج فارس قرار دارد. این کشور همانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس غنی از منابع نفت و گاز می باشد اما اقتصاد عمان یک نوع اقتصاد متنوع است و بازار کار مهندسی الکترونیک نیز جزئی از این بازار پر رونق است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما درباره شرایط کار در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

  • شرایط ورود به بازار کار رشته مهندسی الکترونیک در عمان چیست؟
  • آیا مهندسان الکترونیک در عمان می توانند به درآمد بالا دست پیدا کنند؟
  • شرایط تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در این کشور چیست؟
  • عوامل موثر در افزایش درآمد نیروی کار در عمان چیست؟

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان در 2022

بر اساس اطلاعات اداره کار عمان زیر نظر وزارت کشور، مهندسی الکترونیک در این کشور جزء مشاغل مورد نیاز این کشور به حساب آمده و مهندسان زیادی در صف انتظار برای ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان قرار دارند. دلیل این توجه روز افزون به بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور عربی عمان نیز صرفا به واسطه نیاز بازار کار و سطح درآمدی بالای مهندسان خارجی در این کشور است. مهندسان الکترونیک با تکیه بر دانش و سابقه کاری خود می توانند از یکی از شرکت های استخدام کننده پیشنهاد کاری دریافت کرده و برای ورود به بازا کار این کشور آماده شوند.

معمولا مهندسان خارجی می توانند در طیف وسیعی از مشاغل و زیرگرایشات مهندسی الکترونیک شامل قدرت، مخابرات، سخت افزار یا نرم افزار استخدام شده و مشغول به کار و فعالیت شوند. پس در سال 2022 مقدمه و اصل اساسی کار در عمان داشتن پیشنهاد کاری است و شما برای انجام همین کار می توانید از جستجوی کار در وب سایت های کاریابی همانند موارد زیر استفاده کنید:

  • laimoon.com
  • indeed.com

شرایط کلی بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان

کار مهندسان الکترونیک به سبب سختی و دقت کارشان از جمله کارهای با مسئولیت بالا و وظایف دشوار است. از جمله شرایط کار مهندسان الکترونیک در عمان داشتن مدرک تحصیلی معتبر (حداقل لیسانس) در رشته مربوطه و آشنایی به زبان عربی و انگلیسی در این کشور است. بنا بر شرایط کار در کشورعمان، مهندسان در این کشور ملزم به کار 40 الی 48 ساعتی در هفته می باشند. ساعت کاری در مسقط نیز از 8.30 صبح شروع و تا 5.30 بعد از ظهر ادامه می یابد. کارفرماها در عمان ملزم به عقد قرارداد کاری و پرداخت حق بیمه کارکنان خود می باشند.

تفاوت سطح درآمدی مهندسان الکترونیک در عمان را بر طبق سابقه کاری آنها به صورت زیرمقایسه می نماییم:

سابقه کاردرصد افزایش درآمد
0 تا 2 سال=
2 تا 5 سال+46%
5 تا 10 سال+15%
10 تا 15 سال+24%
15 تا 20 سال+10%
بالای 20 سال+24%

اما در این زمینه نباید از نظر دور نگه داشت که فاکتورهایی همانند میزان تحصیلات و جنسیت و یا حتی ملیت نیز می توانند بر روی سطح درآمدی مهندسان الکترونیک تاثیر گذار باشند.

شرایط کلی بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان

شرح وظایف و مسئولیت های مهندسین الکترونیک در عمان

مهندسین الکترونیک در مشاغلی به کار آمده و استخدام می شوند که دربرگیرنده مسئولیت های کلیدی همانند اجرای پروژه، آموزش کارگران و کارمندان، برآورد هزینه های پروژه، نصب و راه اندازی دستگاه ها و ماشین آلات، نگهداری و تعمیر تجهیزات، تولید نیرو و غیره می باشند. بنابراین مهندسین در بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان باید مجهز به مهارت های ضروری از جمله موارد زیر باشند:

  • طراحی مهندسی
  • مدیریت پروژه
  • Autodesk AutoCAD
  • مجموع نرم افزارهای Microsoft Office
  • روابط عمومی قوی

بنابراین در این شرایط رقابتی و با توجه به رغبت شرکت های بزرگ الکترونیکی استخدام کننده نیروی مهندسی در کشور عمان، داشتن مهارت و دانش کافی برای انجام وظایف محوله و تکمیل پروژه ها امری ضروری است. با این حساب و در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که بازار کار مهندسی الکترونیک در عمان بازاری به شدت مهارت گرا است.

نحوه و شرایط مهاجرت مهندسین الکترونیک به عمان

شرایط مهاجرت مهندسین به کشور عمان دارای کمی پیچیدگی های اداری و بروکراسی است. در ابتدا باید متذکر شد که شرط مهاجرت به عمان و کار در این کشور نیز همانند سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صرفا از طریق داشتن پیشنهاد کاری است و کارفرما به عنوا اسپانسر ملزم به دریافت ویزای کار متقاضیان می باشد. از شرایط دیگر کار در کشور عمان محدودیت سنی بالای 21 سال در عمان می باشد.

بر این اساس مدارک لازم برای اخذ ویزای کار عمان به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای کاری عمان
  • رسید پرداخت هزینه دولتی به مبلغ 301 OMR (ریال عمان)
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • قرارداد کاری
  • بیمه سلامت

متقاضیان کار در عمان می توانند برای اطمینان از احراز صلاحیت خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و در جریان آخرین اطلاعات و مشاورهای مربوطه قرار گیرند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *