ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی

بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی

یکی از بخشهای موثر در اقتصاد شرق آسیا، بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی میباشد که بدلیل وجود فرصت های کاری و سطح درآمد بالا مورد توجه است. در مالزی،‌ شرکت های بزرگ چند ملیتی و معروفی وجود دارند که به استخدام مهندسان الکترونیک می پردازند و از همین جهت بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد.

در سال های اخیر مالزی به دلیل اقتصادی پویا و رشد همه جانبه در کلیه زیر ساخت های اقتصادی و مالی مورد توجه اکثر سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. در این شرایط، شرکت های بزرگ چند ملیتی در مالزی به شدت به دنبال جذب و استخدام مهندسان الکترونیک می باشند. در واقع، مهندسی الکترونیک در این کشور همانند آچار فرانسه ای است که برای آن نمی توان بیکاری فرض کرد. نیاز فوری بازار، سطح درآمدی بالا و استاندارد زندگی بالا از جمله انگیزه های اصلی مهندسان الکترونیک برای کار در مالزی است. متقاضیان می توانند جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای کار مالزی با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

وضعیت بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی در 2021

بطور کلی، به دلیل توسعه همه جانبه مالزی و رشد اقتصادی این کشور در همه ابعاد آن، بازار کار مهندسی الکترونیک نیز همانند سایر بخش های مهندسی نیاز مبرمی به استخدام نیروهای ماهر دارد. در این شرایط، توجه به شرایط و مقررات بازار کار مهندسی در این کشور از الزامات کار در مالزی است. در 2021 قانون کار مالزی هفته کاری 48 ساعته را با ماکسیمم 8 ساعت در روز و 6 روز در هفته تعریف می کند. نرخ بیکاری در مالزی در نمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در مالزی

تفاوت در سطح درآمدها را می توان با اختلاف در سابقه کار متقاضیان توجیه کرد. مسلما مهندسان با سابقه تر درآمد بالاتری را نیز از بازار کار مهندسی الکترونیک مالزی دریافت می کنند. بر این اساس، ما می توانیم درآمد مهندسین الکترونیک را در مالزی با توجه به سابقه کار آنها به صورت جدول زیر مقایسه کنیم:

سابقه کاردرصد افزایش درآمد
0 تا 2 سال=
2 تا 5 سال+29%
5 تا 10 سال+17%
10 تا 15 سال+15%
15 تا 20 سال+21%
بالای 20 سال+16%

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی

از شرایط ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی و کار به عنوان مهندس الکترونیک برخورداری از مدرک لیسانس این رشته است. فارغ التحصیلان دارای مدرکی غیر از مدرک دانشگاه های مالزیایی ملزم هستند تا مدرک تحصیلی خود را برای کار در مالزی معادل سازی و تایید کنند. پروسه معادل سازی مدرک دانشگاهی مهندسی الکترونیک در مالزی شامل طی مراحلی ساده و از طریق ارائه کپی مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه به همراه مدارک هویتی متقاضی جهت ارزیابی به شورای مهندسان مالزی (BEM) می باشد. بنابراین شما برای جستجوی کار و و ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی باید به عنوان فارغ التحصیل مهندسی در BEM ثبت نام نمایید. تنها از این طریق است که شما می توانید مجوز کار مهندسی خود را اخذ نمایید.

همچنین از آنجایی که کارفرماهای مالزیایی به دنبال کارکنان با سابقه کاری بالا و مسلط به زبان انگلیسی هستند. بنابراین از شرایط کار مهندسین الکترونیک در کشور مالزی تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی است که جزء ضروریات کار و زندگی در مالزی محسوب می شود. متقاضیان می توانند برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود به کارفرمای احتمالیشان از مدارک دوره های زبان انگلیسی معتبری همانند IELTS استفاده نمایند. همچنین برای کارفرماهای مالزیایی عدم سوء پیشینه کارکنان آن ها از مهمترین فاکتورهای استخدامی آنها به شمار می رود.

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی

شرایط تحصیل مهندسی الکترونیک در مالزی

در رشته مهندسی الکترونیک، شما نحوه طراحی روش ها و شیوه های مختلف جهت مصرف کارآمد و بهینه را آموزش می بینید. از طرف دیگر، مهندسی الکترونیک با کاربرد و کنترل توان الکتریکی جهت تفسیردستورالعمل/ یا اجرای یک وظیفه یا کار مطلوب سرو کار دارد. شما با تحصیل مهندسی الکترونیک در مالزی می توانید در یکی از گرایش های این رشته شامل مهندسی قدرت‌‌‍، میکروالکترونها، پردازش سیگنال، مهندسی ارتباطات از دور، مهندسی کامپیوتر و غیره مشغول به تحصیل شوید.

در طی این دوره شما دروس ریاضیات مهندسی، تئوری مدارها، الکترونیک آنالوگ، اجرا و فرآیند کنترل، پردازش سیگنال دیجیتالی و سیستم های قدرت و مخابرات آشنا خواهید شد. طول دوره تحصیلی مهندسی الکترونیک در مالزی در حدود 4 سال می باشد و شما می توانید در دانشگاه های برتری همچون دانشگاه موناش مالزی و دانشگاه تیلور یا دانشگاه UCSI ادامه تحصیل دهید. اما به منظور ادامه تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک و ورود به بازار کار این رشته، شما می بایست حداقل شرایط لازم برای تحصیل در دوره لیسانس مهندسی الکترونیک را داشته باشید. این شرایط به صورت زیر می باشد:

  • دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • کارنامه تحصیلی 12 ساله
  • میانگین نمرات 70% به همرات نمرات خوب در ریاضیات و فیزیک
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL

شرایط مهاجرت مهندسان الکترونیک به مالزی

مهندسان الکترونیک برای اخذ ویزای کار مالزی موسوم به Work Pass نیازمند داشتن پیشنهاد کار از طرف کارفرمای مالزیایی هستند. بنابراین ویزای کار مالزی توسط کارفرما دریافت می شود. بنابراین بر اساس قوانین مهاجرتی مالزی مهندسان خارجی مایل به کار در مالزی باید اولا دارای پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 16 ما بوده و سن آنها نیز بالای 27 سال باشد.

لازم به ذکر است که ویزاهای کاری مالزی برای دوره های زمانی بین 5 الی 6 سال صادر می شود. بسته به نوع شغل و مهارتتان، به هنگام اخذ مجوز کار انواع Work Pass مختلف شامل پاس کاری، پاس استخدام موقتی، پاس ویزیت حرفه ای برایتان صادر می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در هر زمینه از مهاجرت کاری به مالزی و مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی همراه شما هموطنان عزیز باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *