ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

مهندسی الکترونیک با کد مشاغل ملی NOC 2133 جزء مشاغل مورد نیاز کانادا است و اطلاع از بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا پر اهمیت است. دقیقا از 13 آوریل سال 2019، شغل مهندسی الکترونیک به فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا اضافه شده است و همین امر مسیر مهاجران خارجی مهارت بالا برای کسب اقامت دائمی (PR) کانادا را هموار می سازد. اگرچه مهندسی الکترونیک یکی از بهترین رشته ها جهت کاریابی در آلمان است اما می توان گفت که کانادا نیز به شدت به بازار کار این رشته تحصیلی نیاز دارد.

مهندسین الکترونیک می توانند با توجه به سابقه کاری و سطح تحصیلات خود در بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا اقدام به جستجوی کار کرده و برای مهاجرت به این کشور ثروتمند و مرفه جهان آماده شوند. شما می توانید برای انجام این کار از برنامه های مختلف مهاجرتی کانادا شامل برنامه داوطلب استانی (PNP) و سیستم اکسپرس انترای استفاده کرده تا شانس موفقت خود در اخذ اقامت دائمی کانادا را افزایش دهید. ما در این مقاله شما را با آخرین اطلاعات و آمارها در خصوص شرایط کار به عنوان مهندس الکترونیک قرار می دهیم و توصیه می کنیم برای دریافت مشاوره های تخصصی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

معرفی بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

مهندسان الکترونیک شغلشان با تک تک افراد جامعه سر و کار دارد. آنها مسئول اجرا و طراحی اجزای هر وسیله یا ابزاری هستند که برق مصرف می کند. مهندسان الکترونیک همواره بر روی تولید الکترونیک جهت مصرف وسایل و تجهیزات متمرکز می شوند. این وسایل می تواند شامل هر چیزی باشد که با الکتریسیته کار می کند. مهندسان الکترونیک همچنان بر روی تحقیق، ساخت و یا بهبود محصولات و خدمات می پردازند. به واسطه ماهیت کار مهندسی، آنها اغلب برای حل مسائل پیچیده به صورت گروهی کار می کنند.

شرایط بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

در خصوص میزان تقاضای مهندسان الکترونیک در بازار کار کانادا میتوان انتظار داشت طبق پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده در کانادا در بازه سال های 2022-2031، فرصت های شغلی جدید به 12600 مورد برسد برخی شرکت ها در کانادا فقط داشتن مدرک لیسانس را برای استخدام کافی می شمارند در حالی که برخی دیگر از متقاضیان کار در کانادا مدارک تحصیلی فوق لیسانس یا دکترا می خواهند. برخی از شرکت ها نیز علاوه بر مدرک دانشگاهی از متقاضیان همچنین سابقه کار مفید نیز می خواهند. برای انجام کار مهندسی حرفه ای در کانادا، شما باید از اداره استانی یا قلمرویی که در آن استخدام شده اید، مجوز کارتان را اخذ نمایید.

مثلا در استان اونتاریو کانادا، اداره مهندسان حرفه ای اونتاریو (PEO) ناظر بر صدور مجوز و تدوین قوانین و مقررات پیرامون کار مهندسی در این استان است. به منظور دریافت مجوز کار، در ابتدا شما باید مدرک تحصیلی خود را معادل مدرک کانادایی کنید و این معادل سازی مدرک توسط شورای تایید مدارک مهندسی کانادا (CEAB) انجام می شود. فارغ التحصیلی از یکی از 200 برنامه مهندسی ارائه شده در دانشگاه های کانادا به معنای این است که شما صلاحیت های لازمه برای درخواست مجوز از شورای اعطای مجوز مهندسی از هر 12 استان یا قلمرو را دارید.

اما شرایط اخذ مجوز کار مهندسی حرفه ای در کانادا بدین شرح است:

  • حداقل سن 18 سال
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • داشتن مدرک لیسانس مهندسی از یک برنامه مورد تایید CEAB
  • قبولی در آزمون کار حرفه ای PEO
  • اثبات حداقل 48 ماه سابقه کار قابل تایید

نحوه کاریابی در بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

کاریابی در کانادا را می توان گام اصلی و فاکتور مهم در اخذ پیشنهاد کاری و در ادامه دریافت ویزای اقامت دائمی این کشور دانست. شما برای انجام کاریابی در کشور کانادا می توانید از طرق مختلفی وارد عمل شوید. مراجعه به موسسات کاریابی معتبر، مطالعه روزنامه های محلی و در آخر جستجو در وب سایت ها و موتورهای کاریابی می تواند بهترین ایده برای کاریابی و اخذ ویزای کار کانادا در این کشور باشد.

معروف ترین کارفرماهای بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا به همراه حقوق پیشنهادی آنها عبارتند از:

شرکت کارفرمامیانگین درآمد سالانه به دلار کانادا (C$)
SNC-Lavalin Inc$85000
Tetra Tech, Inc$81000
Stantec Consulting Ltd$85000
Amec Engineering Services$67000
Bombardier$82000
IBG Group$77000
Stantec$66000

نحوه کاریابی در بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

وضعیت درآمد مهندسین الکترونیک در کانادا

مبحث درآمد ماهیانه مهندسین در بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا از مباحث مهم بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا می باشد. شما می توانید از مقایسه درآمدی مناطق مختلف کانادا در جدول زیر بهره ببرید:

نام منطقهسطح درآمد سالانه به دلار
انتاریو$95000
آلبرتا$100000
بریتیش کلمبیا$121187
کبک$120648
نوآ اسکوشیا$88568

بهترین راه برای مهاجرت مهندسین الکترونیک به کانادا

با توجه به این که پروسه اکسپرس انتری یا همان ورود سریع (Express Entry) بیشترین امتیاز را برای کسانی قائل است که سابقه کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشند، در سال 2024 افراد زیادی رمز ورود خود به این کشور را از طریق تحصیل قرار می دهند. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال جاری عبارت است از:

  • پرداخت هزینه سفارت کانادا که برای ویزای تحصیلی مبلغ 150$ (دلار کانادا) است
  • ارائه نامه پذیرش قطعی دانشگاه در کانادا
  • مدرک زبان معتبر آیلتس و غیره
  • تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در کانادا
  • بیمه معتبر در کانادا

تحصیل در مقطع ارشد در کانادا هم امکان اخذ بورسیه های تحصیلی متعدد وجود دارد هم دانشجویان می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. کار ضمن تحصیل دانشجویان مهندسی الکترونیک علاوه بر این که سطح درآمد خوبی دارد و در تامین بخشی از هزینه های زندگی در کانادا به آن ها کمک می کند، رزومه آن ها را نیز قوی تر می نماید. در نهایت پس از فارغ التحصیلی نیز افراد می توانند تا 2 سال در کانادا اقامت خود را به عنوان اجازه کار و یا work permit تمدید نمایند داشته باشند و دنبال کار بگردند و به محض دریافت جاب آفر مناسب و عقد قرارداد کاری پروفایل اکسپرس انتری خود را آپدیت نمایند و به موجب این امر با کسب امتیاز اضافه و پیشی گرفتن در لول امتیازات نهایتا به اخذ اقامت دائم کشور کانادا دست پیدا نمایند.

چشم انداز شغلی در بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که متخصصین برق بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا را برای ادامه فعالیت خود انتخاب می کنند، چش انداز شغلی ایده آل در این کشور می باشد. به طور کلی چشم انداز اشتغالی برای مهندسان برق و الکترونیک در کانادا به نسبت سایر کشورهای آمریکایی بهتر خواهد بود. کار در کانادا به ویژه برای افرادی که قصد فعالیت در حوزه مهندسی الکترونیک را دارند گزینه بسیار ایده آلی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که، رشد اشتغال در کانادا منجر به چندین موقعیت جدید در بازار کار مهندسی الکترونیک در این کشور خواهد شد. در نهایت اینکه، صنایع متنوع، سهم پیشرو در صنعت خدمات حرفه ای، علمی و فنی، عمدتا در حوزه مهندسی و خدمات مرتبط را ارائه می دهد.

وظایف کلیدی در بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

تمامی افرادی که قصد فعالیت در بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا را دارند، باید با وظایف کلیدی در این حوزه آشنا شوند. مهندسان الکترونیک در کانادا معمولا بر روی اجزای کوچک تمرکز می کنند، که شامل کارکرد داخلی رایانه، اجزای الکترونیکی تجهیزات و سیستم های مخابراتی می شود. همچنین تاکید یک مهندس الکترونیک در کانادا شبکه های کامپیوتری، سیستم های تعبیه شده و بردهای مدار است. به این ترتیب متقاضیان ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا باید با تمامی تخصص های مربوطه در این رشته آشنایی کافی داشته باشند. در نهایت اینکه، کار برای مهندسین برق در کانادا با درک کاملی از ماشین آلات الکترونیکی، ساخت سیستم های الکتریکی و کنترل های الکتریکی همراه خواهد بود. مهندسین محترم در صورت تمایل به اخذ اطلاعات جامع و دریافت مشاوره های تلفنی یا حضوری با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار مهندسی الکترونیک در کانادا

از سوالات پرتکرار مهندسان الکترونیک در خصوص بازار کار عبارتند از:

  • آیا مهندسی الکترونیک در کانادا تقاضا دارد؟ مهندسان الکترونیک در بیشتر شهر کانادا تقاضا دارند. با توجه به تقاضا، بیشتر مهندسان الکترونیک مجاز می توانند در بیشتر بازارهای کانادا با حقوق 70000$ (دلار) شروع به کار کنند.
  • بهترین راه های ورود برای کار در رشته الکترنیک به کانادا چیست؟ از طریق مهاجرت Express Entry یا همان راه ورود سریع به کانادا، از طریق برنامه PNPs یا همان برنامه های استانی، از طریق ویزای تحصیل در مقاطع کالج های ورود به بازار کار یا مقاطع دانشگاهی، از طریق برنامه AIP برنامه آزمایشی مهاجرت به آتلانتیک
  • بهترین رشته های مهندسی در کانادا کدامند؟ مهندسی الکترونیک یکی از پرطرفدارترین رشته های مهندسی در کانادا است. بجز آن میتوان به مهندس مکانیک، مهندس نرم افزار، مهندس زیست پزشکی، مهندس عمران، مهندس ژئوتکنیک و مهندس معدن اشاره کرد.
  • کدامیک از رشته های مهندسی در کانادا دارای بالاترین میزان حقوق هستند؟ مهندسان عمران از 65000$ تا 85000$ (دلار کانادا) در سال دستمزد دارند که این میزان دستمزد و حقوق در ایالت های کلگری، آلبرتا بالاترین میزان را داراست. مهندسان مکانیک بعد از مهندسین عمران با دستمزدی بالغ بر 60000$ تا 80000$ (دلار کانادا) در سال نیز در رتبه دوم قرار دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *