ویزای کاری

بازار کار مهندسی برق اتریش

بازار کار مهندسی برق اتریش

اطلاع از شرایط ورود به بازار کار مهندسی برق اتریش برای متقاضیانی که قصد دارند در یکی از بهترین کشورهای اروپا مشغول بکار شوند ضروری است. در کشور اتریش افرادی که مدرک تحصیلی معتبر دارند می توانند در زمینه مهندسی برق و سایر رشته های مهندسی در سازمان ها و موسسه های مختلف مشغول به کار شوند. شرایط زندگی در کشور اتریش بسیار مطلوب می باشد و این کشور از لحاظ کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی یکی از بهترین کشورهای قاره اروپا و دنیا به شمار می رود.

شرایط ورود به بازار کار مهندسی برق اتریش با اکثر کشورهای اروپایی یکسان و مشابه می باشد. اصلی ترین مسیر های ورود به این کشور ایده آل تحصیل در رشته مد نظر و یا اخذ امتیاز لازم در سیستم امتیاز بندی جهت صدور ویزای جست و جور کار 6 ماهه و همچنین ارائه قرارداد کاری معتبر کاری است. هر سه مسیر منجر به راهیابی به اتریش و دسترسی آسان به بازار کار این کشور است. در این نوشتار متخصصان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا شما هموطنان گرامی را با بازار کار مهندسی برق اتریش و همچنین شرایط تحصیل مهندسی برق در دانشگاه های این کشور آگاه و مطلع سازند.

  • شرایط کار در بازار مهندسی برق در اتریش چگونه است؟
  • آیا مهندسین برق در کشور اتریش به درآمد بالایی دسترسی دارند؟
  • شرایط تحصیل در رشته مهندسی برق در اتریش چیست؟
  • چگونه می توان در اتریش به کار در حوزه مهندسی برق رسید؟

درباره بازار کار مهندسی برق اتریش

مشغول به کار شدن به عنوان مهندس برق و ورود به بازار کار مهندسی برق اتریش با در نظر گرفتن شرایط سازمان مورد نظر و کارفرمای متقاضی دارای مسئولیت های مختلفی می باشد. در کشورهای مختلف قاره اروپا، شرایط کار مهندسین برق بسیار مشابه می باشد. مهندسین برق در کشور اتریش باید قادر به شناخت و برطرف کردن نیازهای متقاضیان و مشتریان خود باشند. آن ها باید بتوانند سیستم های مختلف برقی و محصولات گوناگون را طراحی کنند و مشخصات طراحی و نقشه های فنی را بخوانند. یک مهندس برق جهت ورود به بازار کار مهندسی برق در اتریش باید ثابت کند که توانایی انتخاب راه حل های مناسب تحقیق و برآورد هزینه ها و بازه های زمانی گوناگون را دارد و می تواند مدل ها و نمونه های اولیه محصولات را با استفاده از نرم افزار طراحی سه بعدی بسازد.

همانند سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، مجارستان و اسلواکی مشغول به کار شدن به عنوان یک مهندس برق به صورت تیمی و فردی امکان پذیر می باشد. متقاضیان این رشته باید بتوانند با همکاران خود ارتباط برقرار کنند و ایده های خود را به اشتراک بگذارند. مهندسین برق باید بتوانند در فعالیت های آزمایشگاهی شرکت کنند و محصولات خود را اصلاح کنند. مهندسین برق جهت کار در بازار کار مهندسی برق در اتریش باید با استانداردهای کاری به صورت کامل آشنا باشند و بتوانند در کنفرانس ها و سخنرانی ها گزارش ارائه دهند.

شرایط کاری مهندسی برق در اتریش

مهندسان برق وظیفه پیاده سازی و طراحی قطعات را برای هر وسیله ای که از برق استفاده می کند و همچنین خود دستگاه ها دارند. مهندسان باید روی تولید نیرو به دستگاه یا محصول تمرکز کنند. این دستگاه ها می توانند شامل هرگونه کار با برق شوند. مهندسان برق همچنین بر روی تحقیق، ایجاد و بهبود محصولات و دستگاه ها تمرکز می کنند. اکثر مهندسین برق به دلیل پیچیده بودن مشکلات کاری، در تیم های کاری مختلف مشغول به کار می شوند تا به راحتی مشکلات خود را حل کنند.

اکثر تیم های کاری از چندین متخصص و مهندس تشکیل می شوند تا بتوانند مشکلات مختلف را با همکاری یکدیگر به راحتی حل کنند. بنابراین، داشتن توانایی کاقی جهت همکاری در این تیم ها الزامی می باشد. افرادی که در گروه های کاری مشغول به کار می شوند می بایست بتوانند نظرات دیگران را قبول کنند و همچنین نظرات و ایده های خود را جهت انجام امور مختلف و شرکت در فعالیت های گروهی بیان کنند. به یاد داشته باشید که داشتن دانش و علم کافی نیز یکی از مهم ترین فاکتورها محسوب می شود.

فاکتورهای اصلی استخدام نیروی کار در اتریش در زمینه های مختلف موارد زیر می باشند:

  • نداشتن سابقه جرم
  • داشتن تحصیلات دانشگاهی و ارائه مدرک معتبر
  • داشتن تسلط بر زبان انگلیسی
  • داشتن توانایی و مهارت لازم
  • داشتن تجربه و سابقه کاری
  • داشتن انگیزه و هدف

نحوه ورود مهندسان به بازار کار اتریش 2023

بازار کار اتریش همواره به روی فارغ التحصیلان و متخصصان دانشگاهی باز است. اما اگر شما نیز جزء خیل عظیم مشتاقان و علاقه مندان ورود به این بازار کاری جذاب و پردرآمد هستید باید بدانید که برای ورود به اتریش و اقامت در این کشور، شما نیازمند اخذ مجوز اقامتی یا Residence permit می باشید. بهترین گزینه هم برای اخذ اقامت دائم اتریش درخواست کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش است. این کارت تضمین کننده اقامت کل اعضای خانواده به مدت 12 ماه در اتریش بوده و به دارنده آن اجازه اقامت و کار با یک کارفرمای خاص را می دهد. اما چه کسانی مشمول اخذ این کارت هستند؟ افراد ذیل صریحا مشمول دریافت این کارت می باشند:

مشمولین دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش

دسته اول برای ورود به بازار کار اتریش نیازمند اخذ ویزای جستجوی کار برای کاریابی و سپس درخواست کارت قرمز- سفید- قرمز هستند. دسته دوم با داشتن پیشنهاد شغلی از شرکت اتریشی مستقیما مشمول دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز می باشند. اما دسته سوم یعنی فارغ التحصیلان دانشگاهی از اتریش با تمدید 12 ماهه اقامت خود می توانند ضمن کاریابی به کارت اقامت مذکور نیز دست یابند.

درآمد بازار کار مهندسی برق در کشور اتریش

مهندسان برق برای ورود به بازار کار مهندسی برق در اتریش می بایست حداقل مدرک دیپلم را دارا باشند. اکثر سازمان ها و موسسه ها به دنبال جذب افرادی می باشند که مدرک تحصیلی معتبر و سابقه کاری خوب دارند و می توانند از توانایی ها و مهارت های خود بهره مند شوند. سابقه و تجربه کاری در میزان حقوق افراد بسیار موثر می باشد و لازم به ذکر است که رابطه این دو به شکل زیر می باشد:

میزان درآمد ماهانه به دلار آمریکاسابقه کاری مهندس برق
$2100سابقه کاری مهندسی برق کمتر از 2 سال
$2800سابقه کاری مهندسی برق 2 الی 5 سال
$3600سابقه کاری مهندسی برق 5 الی 10 سال
$4300سابقه کاری مهندسی برق 10 الی 15 سال
$4800سابقه کاری مهندسی برق 15 الی 20 سال
$5900سابقه کاری مهندسی برق بیش از 20 سال

تحصیل مهندسی برق در کشور اتریش

رشته مهندسی برق از پرکاربردترین رشته های کاری می باشد و هر ساله متقاضیان و دانشجویان زیادی برای تحصیل این رشته وارد معتبرترین دانشگاه های قاره اروپا می شوند. یکی از بهترین کشورهای تحصیل مهندسی برق در قاره اروپا و سطح جهانی کشور اتریش می باشد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند برای تحصیل مهندسی برق وارد دانشگاه های کشور اتریش شوند و در این زمینه دانش خود را افزایش دهند. ت

تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش در زمینه مهندسی برق به ترتیب دوره های تحصیلی Bsc ،Msc و PhD حداقل 3، 2 و 4 سال تحصیلی به طول می انجامد. دانشجویان و متقاضیان مهندسی برق در دوره های آموزشی خود در زمینه های تولید، طراحی، نگهداری، توسعه محصولات برق و سایر موارد از آموزش های با کیفیت و سطح بالا بهره مند می شوند. آموزش هایی که در دانشگاه های کشور اتریش در زمینه مهندسی برق ارائه می شود شامل سخنرانی ها، سمینارها، کنفرانس ها، فعالیت های گروهی، فعالیت های عملی، فعالیت های تئوری، آزمایش ها و سایر موارد می شود.

درآمد بازار کار مهندسی برق در کشور اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل مهندسی برق

نرخ بیکاری در اتریش تنها 4.2% است؛ با این وجود خارجی ها برای این که بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند باید به دو نکته توجه داشته باشند:

  • به زبان آلمانی مسلط باشند
  • از دانشگاه خوبی فارغ التحصیل شده باشند

در این راستا در جدول ذیل برخی از بهترین دانشگاه های اتریش معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل مهندسی برقرتبه در رنکینگ ملیTHE Ranking
U.S. News Ranking
University of Vienna1134200
University of Klagenfurt5301
Vienna University of Technology6351331
University of Innsbruck7401319
Graz University of Technology8501660
Johannes Kepler University Linz10601780

تمامی هموطنان و متقاضیان عزیز و گرامی که قصد مهاجرت به کشور پیشرفته اتریش را دارند اما از شرایط زندگی در اتریش آگاهی کافی ندارند، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار مهندسی برق اتریش

مهندسان برق در خصوص کار در این کشور موارد زیر را در ذهن می پرورانند:

  • مهندسین برق برای کار در اتریش چه ویزایی باید درخواست دهند؟ اگر دعوتنامه در این زمینه از اتریش داشته باشند ویزای کار و در غیر اینصورت ویزای جستجوی کار را درخواست می دهند.
  • فاکتورهای اصلی استخدام نیروی کار در اتریش چیست؟ نداشتن سابقه کیفری، داشتن تحصیلات دانشگاهی، تسلط به زبان و داشتن تخصص و توانایی لازم مولفه های اصلی رسیدن به کار در اتریش است.
  • میزان درآمد مهندسین برق در اتریش چقدر است؟ بطور میانگین از کم سابقه ترین تا بالاترین سابقه درآمدی در حدود 2100€ تا 5900€ (یورو) در ماه خواهند داشت.
  • با اخذ ویزای جستجوی کار در اتریش برای رشته برق چقدر در اتریش زمان برای به کار رسیدن وجود دارد؟ از زمان ورود به اتریش به مدت 6 ماه فرصت کاریابی خواهید داشت.
  • با رسیدن به کار در اتریش می توان اقامت دائم گرفت؟ بله، پس از گذشت چند سال امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *