ویزای کاری

بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

ورود به بازار کار مهندسی برق در آرژانتین برای متقاضیان بین المللی تحصیل کرده در این رشته امکان پذیر است اما با شرایط و قوانینی همراه است که بهتر است پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت با آن ها آشنا شوید. به لحاظ مساحت (2780400 کیلومتر مربع) آرژانتین هشتمین کشور بزرگ جهان است و به لحاظ جمعیت در رتبه 32 ام قرار گرفته است.

آرژانتین پس از گذشت چند سال از رشد کم در سال گذشته از رکود اقتصادی بیرون آمد و شاهد رشد و پیشرفت بود. آخرین رقم تولید ناخالص داخلی این کشور 550 میلیارد$ (دلار) بوده که آن را به یکی از بزرگترین اقتصادهای آمریکا لاتین تبدیل کرده است. اگر از رشته تحصیلی مهندسی برق فارغ التحصیل شده اید و قصد مهاجرت کاری دارید این مقاله را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با بازار کار مهندسی برق در آرژانتین نوشته شده مطالعه کنید.

  • آیا مهندسی برق شرایط مناسبی در بازار کار دارد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس برق در این کشور چقدر است؟
  • شرایط ورود به آرژانتین به عنوان نیروی کار چیست؟
  • بهترین مسیر برای رسیدن به کار در این کشور چیست؟

مهاجرت مهندسان برق به کشور آرژانتین

شغل مهندسی برق یکی از مشاغل پرطرفدار و پر متقاضی در کشور آرژانتین است، تمرکز اصلی مهندسان برق بر روی سیستم های برق، برنامه ریزی سیستم برق، بهره برداری و کنترل، برق الکترونیک، ماشین های برقی و درایو، وسایل نقلیه الکترونیکی، ذخیره انرژی در سیستم های برق، برق ایمنی، مهندسی ولتاژ، سیستم های عایق الکترونیکی و سیستم الکترونیکی راه آهن و زیر ساخت های حمل و نقل برقی است. مهندسان برق که قصد مهاجرت کاری به کشور آرژانتین را دارند باید در اولین قدم از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. جهت کاریابی در کشور آرژانتین می توانید از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات معتبر کاریابی و روزنامه های منتشر شده در این کشور اقدام کنید. جدول زیر نشانگر موسسات و وب سایت های کاریابی معتبر در کشور آرژانتین است.

موسسات کاریابی معتبر در آرژانتینوب سایت های معتبر کاریابی در آرژانتین
Weber & AsociadosXpat Jobs
Tiempo Real ConsultoresIndeed Argentina
EHQMonster
Belise GroupCraigslist
Hugo TorrenteZonaJobs
TransearchCareer jet
Grupo ServicemenGlassdoor
Patricia VugaJobs in Buenos Aires
TXT InternationalBumeran
Secretarias en RedLearn4Good
Manpower Argentina
Daniel Martinez & Asociados
Con Mor
Zamora & Asociados
Diplomat
Desecretarias
Seleccion Consultora Integral
Glue Consulting

برای شروع کار در این کشور لازم است فرد دارای مدرک فارغ التحصیلی از رشته مهندسی برق (حداقل لیسانس) باشد، اگر دارای سوابق کار باشید شانس شما برای یافتن کار افزایش می یابد. علاوه بر ارائه مدرک تحصیلی فرد باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشد تا درخواستش برای کار پذیرفته شود.

ویزای کار و بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

با دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرما در کشور آرژانتین می توانید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور جهت اخذ ویزای کار اعلام کنید. لازم به ذکر است که کشور آرژانتین دارای سفارتخانه در ایران است و متقاضیان ایرانی می توانند به راحتی اقدامات لازم را برای اخذ ویزای کار این کشور انجام دهند. برای دریافت ویزای کار آرژانتین ارائه مدارک و مستنداتی لازم است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه و 2 صفحه خالی
  • فرم در خواست ویزا
  • 2 قطعه عکی پاسپورتی جدید رنگی با زمینه سفید
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه قرار داد استخدامی که توسط کارفرما امضاء شده که شماره ثبت شرکت پیمانکاری در آن قید شده است
  • پرداخت هزینه مربوط به اخذ ویزای کار به مبلغ 250$ (دلار)
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی متقاضی در پرداخت هزینه های زندگی تا زمان دریافت اولین حقوق
  • رزومه و سوابق کاری
  • انگشت نگاری
  • ارائه مدارک شناسایی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور آرژانتین

ویزای کار و بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

حقوق و دستمزد در بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

حقوق و دستمزد برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند مسئله ای مهم است، میانگین حقوق و دستمزد مهندسان برق در کشور آرژانتین 94100ARS (پزو آرژانتین) است. حقوق و دستمزد با توجه به سوابق کاری، تحصیلات فرد و موقعیت شغلی پرداخت می شود کمترین حقوق پرداخت شده به مهندسان برق در آرژانتین ماهانه 45200ARS (پزو آرژانتین) و بیشترین حقوق پرداخت شده 148000ARS (پزو آرژانتین) است. هزینه زندگی در کشور آرژانتین در سال 2024 برای 1 نفر 43439ARS (پزو آرژانتین) و برای خانواده 4 نفره 104789ARS (پزو آرژانتین) است.

پردرآمدترین مشاغل در بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

تمامی افرادی که قصد ورود به بازار کار مهندسی برق در آرژانتین را دارند، باید با پردرآمدترین مشاغل در بازار کار مهندسی برق در این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت کاری خود در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی یکی از اصلی ترین مزیت های آرژانتین این است که، این کشور بازار کار مهندسی برق امیدوار کننده و پر از پیشنهاد را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. علاوه بر این، مانند هر رشته مهندسی دیگر در آرژانتین، فارغ التحصیلان مهندسی برق این شانس را دارند که مشاغل پردرآمد را تضمین کنند.

در تصویر زیر می توانید برخی از پردرآمدترین مشاغل در بازار کار مهندسی برق در آرژانتین را مشاهده فرمایید:

برخی از پردرآمدترین مشاغل در بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

تحصیل در رشته مهندسی برق در آرژانتین

تحصیل در رشته های فنی و مهندسی به خصوص در رشته مهندسی برق بسیار پرطرفدار است. برای تحصیل مهندسی برق در دانشگاه های آرژانتین به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید مدرک تحصیلی و ریز نمرات اخذ شده در سالهای تحصیلی قبل، مدرک معتبر زبان، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه، تکمیل فرم در نظر گرفته شده، اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی را ارائه کنید. دانشجویانی که دارای معدل 17 در مقطع دیپلم هستند میتوانند از مزایای تحصیل بدون هزینه در دانشگاه های معتبر آرژانتین بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور آرژانتین گران تر از دانشگاه های دولتی این کشور است و دانشجو باید با توجه به رشته تحصیلی خود سالانه مبلغی بین 8000ARS الی 24000ARS (پزو آرژانتین) پرداخت کند. دانشجویان رشته تحصیلی مهندسی برق که از دانشگاه های کشور آرژانتین فارغ التحصیل می شوند شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور دارند، این افراد پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند به دنبال شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و با یافتن کار ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل کنند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق می توانند برای اطلاع از بهترین کشورها برای شروع کسب و کار با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات متداول در خصوص بازار کار مهندسی برق در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص بازار کار مهندسی برق در آرژانتین پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا ورود به بازار کار مهندسی برق در آرژانتین انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ ورود به بازار کار مهندسی برق در آرژانتین به دلیل زیرساخت های پیشرفته این کشور در حوزه برق، بهترین انتخاب برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
  • کارمندان مورد نیاز در بازار کار مهندسی برق در آرژانتین در سال 2024 چقدر است؟ به طور کلی در طول 5 سال آینده انتظار می رود که 11500 مهندس برق در بازار کار مهندسی برق در این کشور مورد نیاز باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *