ویزای کاری

بازار کار مهندسی برق در برزیل

بازار کار مهندسی برق در برزیل

بازار کار مهندسی برق در برزیل با وجود فرصت های کاری مناسب و سطح استاندارد زندگی مطلوب می تواند برای اغلب متقاضیان کار جذاب باشد. برای کار مهندسی برق در برزیل نیازی به داشتن مجوز کاری خاصی در این کشور نیست و فقط داشتن مهارت زبان پرتغالی و نیز سابقه کاری و تحصیلی (رزومه) خوب می تواند کلید موفقیت متقاضیان در پروسه کاریابی در این کشور وسیع و قدرتمند آمریکای جنوبی باشد. اهمیت کاریابی در برزیل را نیز می توان از این نظر مهم دانست که داشتن پیشنهاد کاری جزء شرایط اصلی درخواست ویزای اقامت کاری برزیل محسوب می شود.

بر طبق آمار و داده های بازار کار مهندسی برق در برزیل، میانگین درآمد سالانه مهندسان برق در حدود R$100324 (رئال برزیل) و حداقل و حداکثر درآمدی آنها به ترتیب حدود R$61000 و R$159000 (رئال) می باشد. البته نباید فراموش کرد که عوامل و فاکتورهای مختلفی بر روی سطح درآمدی مهندسان در برزیل تاثیر می گذارد که از آن جمله می توان به سابقه کاری یا محل کار اشاره نمود. اما اینکه چگونه می توان در بازار کار برزیل کاریابی کرده و یا ویزای کار برزیل درخواست کرد، از جمله مواردی است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به آنالیز کامل آنها می پردازند.

  • شرایط کار در کشور برزیل به عنوان مهندس برق چیست؟
  • مزایای ورود به بازار کار رشته برق در برزیل چگونه است؟
  • متوسط درآمد مهندسین برق در برزیل چقدر است؟
  • هزینه های تحصیل رشته مهندسی برق در برزیل چقدر است؟

وظایف کاری در بازار کار مهندسی برق در برزیل

برای آشنایی با بازار کار مهندسی برق در برزیل ابتداء لازم است با وظایف و مسئولیت های مهندسان برق در برزیل آشنا شد. مهندسان برق در برزیل تجهیزات برقی شامل سیستم های مخابراتی، نیروگاه ها، موتورها و سیستم های ناوبری و همچنین سیستم های الکتریکی برای خودروها و هواپیماها را طراحی، توسعه و آزمایش کنند. آنها همچنین بر تولید اینگونه وسایل و تجهیزات یا سیستم های الکترونیکی نظارت می کنند. اکنون به بررسی جزئیات وظایف مهندسان برق در برزیل می پردازیم:

  • طراحی، نگهداری، اجرا یا بهبود ابزار ها و تجهیزات یا قطعات الکتریکی یا سیستم های الکتریکی برای اهداف صنعتی، تجاری یا خانگی
  • اجرای دامنه وسیعی از کارهای مهندسی توسط اجرای طراحی کامپیوتری یا مهندسی نرم افزار و تجهیزات
  • تضمین مطابقت نصب و اجرای تجهیزات و سیستم های الکتریکی با مشخصات فنی، قوانین و مقررات و یا استانداردهای موجود
  • تهیه گزارشات و تکمیل داده ها درباره پروژه ها و مطالعات مهندسی برق
  • نظارت یا آموزش اعضای تیم پروژه
  • همکاری با طیف وسیعی از متخصصان و تکنسین ها و غیره

شرایط بازار کار مهندسی برق در برزیل

بازار کار مهندسی برق در برزیل یک بازار کار پر رونقی با وجود شرکت های بزرگ کارفرما می باشد که در جستجوی مهندسان برق خبره و ماهر هستند. از شرکت های کارفرمای برزیلی که در سال 2022 به دنبال جذب نیروهای متخصص خارجی هستند می توان به شرکت های اوپتل (Optel Vision)، هالیبرتون (Halliburton)، فلور (Flour)، آلکوآ (Alcoa)، جاکوبز (Jacobs) اشاره نمود. تمرکز اصلی شرکت های مذکور بر روی استخدام برترین نیروها در حوزه مهندسی برق می باشد. از جمله مشاغل مورد نیاز شرکت های کارفرمای برزیلی شامل طراح برق، مهندس برق R&D، مهندس پروژه (برق و توربو ژنراتور)، ناظر الکتریکی ولتاژ بالا، مهندس برق (Cell Ops)، مهندس فروش فنی و غیره می باشد.

لازم به یادآوری است که اغلب شرکت های برزیلی به دنبال جذب نیروهای با سابقه، ماهر و مسلط به زبان پرتغالی یا انگلیسی می باشند. بنابراین داشتن دانش زبان پرتغالی و نیز برخورداری از یک رزومه (CV) کاری قوی و حرفه ای از جمله امتیازاتی است که شانس کاریابی در بازار کار مهندسی برق در برزیل را افزایش می دهد. همچنین مهارت های مدیریتی و طراحی از جمله مهارت های مهندسی است که باعث افزایش سطح درآمد مهندسان برق در برزیل می شود. اما مهارت های معروف و درآمد زا برای مهندسان برق در برزیل به صورت نمودار ذیل می باشد:

نمودار میانگین درآمد مهندسان در برزیل

شرایط ورود به بازار کار مهندسین برق در برزیل

بر طبق قانون کار در برزیل، مهندسان برق از شرایط کاری همانند سایر مشاغل این کشور برخوردارند. حداکثر زمان کاری مهندسان الکترونیک در کشور برزیل حدود 8 ساعت در روز و 44 ساعت در هفته می باشد. بر اساس آمار سال 2022 از وضعیت بازار کار مهندسی برق در برزیل، میانگین درآمد سالیانه مهندسان در این رشته حدود R$100324 (رئال برزیل) و حداقل و حداکثر درآمدی آنها به ترتیب حدود R$61000 و R$159000 (رئال) می باشد. بر این اساس، میانگین سالانه درآمد انواع مشاغل مهندسی برق در برزیل به شرح زیر می باشد که بالاترین درآمد متعلق به مدیر پروژه می باشد:

مشاغل مرتبط با مهندسی برق در برزیل 2022میزان درآمد
مهندس عمرانR$2000 – R$197000
مهندس پروژهR$47000 – R$470000
مهندس مکانیکR$40000 – R$190000
مدیر ITR$790000 – R$297000
مهندس محصولR$71000 – R$108000
آنالیزو دادهR$4000 – R$294000
معاون اجراییR$1000 – R$59000

عوامل متعددی (محل کار، سابقه کار، مدرک تحصیلی و غیره) بر درآمد مهندسان برق در برزیل تاثیر می گذارد. مثلا بیشترین سطح درآمدی مهندسان برق برزیل با (20%) مربوط به شهر بلئو هوریزنته و در رتبه های بعدی کوریتیبا (10%) و ریودو ژانیرو (8%) قرار دارند همچنین، درآمد مهندسان مبتدی با سابقه کاری 1 تا 4 سال در حدود R$98000 (رئال)، مهندسان با سابقه کار بیش از 5 سال حدود R$98000 (رئال) و مهندسان مجرب با سابقه بیش از 10 سال حدودا R$120000 (رئال) می باشد.

شرایط ورود به بازار کار مهندسین برق در برزیل

نحوه کاریابی مهندسی برق در برزیل

در اینجا اکنون ما به شاه کلید موفقیت متقاضیان در کاریابی در بازار کار مهندسی برق در برزیل می پردازیم. تجربه کاری در کشور برزیل نشانگر این واقعیت مهم است که دو عاملی که می تواند در کاریابی آسان در کشور برزیل به شما کمک کند شامل تسلط بر زبان پرتغالی و استفاده از نت ورکینگ یا شبکه های اجتماعی است. علاوه بر نت ورکینگ شما همچنین می توانید از طریق روزنامه ها، شرکت ها و موسسات معتبر کاریابی و یا در اینترنت هم به دنبال کار باشید. از جمله وب سایت های معروف برزیلی در زمینه کاریابی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • www.catho.com.br
  • www.glassdoor.com
  • www.linkedin.com
  • anyworkanywhere.com
  • www.curriex.com.br
  • www.empregos.net

شرایط تحصیل مهندسی برق در برزیل

برنامه مهندسی برق در دانشگاه های برزیل از جمله برنام های پر طرفدار محسوب می شود. مدت اتمام این برنامه تحصیلی در دانشگاه های برزیلی 4 سال بوده و لازمه پذیرش تحصیلی در این رشته قبولی در آزمون ورودی ENEM یا Vestibular (بسته به نوع دانشگاه) می باشد. از معروفترین و معتبر ترین دانشگاه های برزیلی جهت تحصیل رشته مهندسی برق در برزیل می توان به دانشگاه سائوپائلو (USP) رتبه 121 جهانی و نیز دانشگاه استادول دکامپیناس (Unicamp) رتبه 182 جهانی اشاره نمود. لازم است بدانید که پروسه پذیرش تحصیلی در برزیل تحت نظارت وزارت آموزش (MEC) برزیل و در قالب یک سیستم جامع گزینش دانشگاهی به نام SISU انجام می شود.

متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت SISU و تکمیل فرم درخواست و نیز ارایه مدارک لازم نسبت به اخذ پذیرش خود اقدام نمایند. پس از ارسال نامه پذیرش از سوی دانشگاه برزیلی، متقاضیان می بایستی با درخواست ویزای دانشجویی برزیل (VITEM-IV) مجوز قانونی ورود و اقامت در برزیل را به دست آورند. این کار از طریق تحویل مدارک زیر به سفارت برزیل امکان پذیر است:

  • فرم های درخواست تکمیلی که به تایید سفارت رسیده باشد
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6
  • فوتوکپی گواهی تولد یا شناسنامه
  • بیمه مسافر یا بیمه سلامت
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید و رنگی
  • نامه پذیرش یا تاییدیه دانشگاهی از دانشگاه برزیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی برزیل

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمینه از فرآیند مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای مطرح دنیا آمادگی قبول پرونده های مهاجرتی هموطنان عزیز و تسهیل روند اخذ ویزا یا اقامت آنها می باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *