ویزای کاری

بازار کار مهندسی برق در امارات

بازار کار مهندسی برق در امارات

بازار کار مهندسی برق در امارات از پردرآمدترین بازارهای کاری آسیا می باشد و بدلیل پیشرفت امارات متحده عربی افراد زیادی برای آن اقدام میکنند. کار، سرمایه گذاری و همچنین تحصیل از راه های ورود به خاک این کشور می باشد. این مقاله توسط کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیزی تهیه شده است که مایل به کسب اطلاعات و کسب آگاهی از شرایط، مهارت های لازم، وظایف، محیط کار و مسئولیت ها در بازار کار مهندسی برق در امارات هستند.

  • شرایط کار در بازار کار رشته مهندسی برق در امارات چیست؟
  • آیا امارات کشور مناسبی برای کار است؟
  • متوسط درآمد مهندسان برق در امارات چقدر است؟
  • آیا مهندسی برق در رشته مشاغل مورد نیاز امارات است؟

شرایط کار در بازار کار مهندسی برق در امارات

مهندسان و متخصصان برق در طراحی، توسعه و آزمایش تجهیزات برقی، قطعات یا سیستم ها فعالیت می کنند. مونتاژ، نصب، آزمایش و تعمیر لوازم الکتریکی، دستگاه ها و سیم کشی مورد استفاده در طیف گسترده ای از سیستم های الکتریکی که نور، گرما، یخچال، تهویه مطبوع و نیرو را تأمین می کنند از وظیفه های اصلی مهندسان برق می باشند. این مهندسان با آشنایی با اصول ریاضی و مهندسی و روش های مورد استفاده در طراحی سیستم های برقی، در بازار کار مهندسی برق در امارات مشغول به کار می شوند.


لازم به ذکر است که مهندسان و متخصصان برقی که تجربه کمتری دارند، توسط مهندسین مجرب تر راهنمایی و پشتیبانی می شود. افرادی که قصد دارند در زمینه مهندسی برق مشغول به کار شوند باید بتوانند شرایط و وضعیت پروژه های مختلف را به سرپرست یا مدیر پروژه گزارش دهند. برای اشتغال در بازار کار مهندسی برق در امارات یک مهندس برق به مدرک لیسانس مهندسی برق نیاز دارد. همچنین باید بتوانند بر روی پروژه ها و موضوعات با پیچیدگی محدود در نقش پشتیبانی کار کنند. تجربه کاری مهندسان در بازار کار مهندسی برق در امارات در شرایط کار آنهای موثر است.

مهارت های فیزیکی در بازار کار مهندسی برق در امارات

توانایی برقراری ارتباط شفاهی با مدیران پروژه و همکاران در بازار کار مهندسی برق در امارات مهم است. همچنین مهندسان برق باید توانایی استفاده منظم از انواع ابزارهای برقی و دستی برقی را نیز داشته باشند و بتوانند به صورت طولانی مدت با کیفیت بالا در پروژه های مختلف کار کنند. شنوایی و دید در محدوده طبیعی برای گفتگوها، دریافت اطلاعات عادی و تهیه یا بازرسی از برنامه های ساختمان و نقشه ها برای تبدیل شدن به یک مهندس برق در بازار کار مهندسی برق در امارات مهم است.

مهندسان و متخصصان برق باید مهارت کافی دستی برای استفاده از تجهیزات ساختمانی معمولی، ابزارها برق و داربست را داشته باشند تا بتوانند در پروژه های مختلف مشغول به کار شوند. علاوه بر موارد ذکر شده، افرادی که در زمینه مهندسی برق مشغول به کار می شوند باید سطح بالایی در زمینه های مختلف درسی بخصوص ریاضیات داشته باشند. مهندسان برق باید قادر به اعمال محاسبات آماری، هندسه، مثلثات، جبر، معادلات خطی و سایر تجزیه و تحلیل ها باشند و توانایی درک و استفاده از نقشه های معماری یا مهندسی و تجهیزات عملیاتی برای دستیابی به مشاغل را داشته باشند.

مهارت های فیزیکی در بازار کار مهندسی برق در امارات

محیط کار مهندسان در بازار کار مهندسی برق در امارات

محیط کار مهندسان و متخصصان رشته برق ممکن است در داخل خانه و خارج از منزل با تنوع مختلفی از جمله شرایط خطرناک احتمالی در داربست یا اطراف آن یا یک محل ساخت و ساز باشد. قرار گرفتن در معرض صداهای بلند، گرد و غبار، خاک و دود از سختی های کار در این رشته به شمار می رود.

برای کار کردن در محیط کار متفاوت در رشته مهندسی برق داشتن لباس ایمنی حفاظتی که شامل چکمه های درجه ساختمانی، دستکش، لباس سفت و سخت، عینک مخصوص، شلوار و پیراهن مخصوص کار الزامی است. فعالیت های مهندسان رشته برق شامل دوره های طولانی ایستادن و کار گسترده با ابزارهای برقی، وسایل اندازه گیری و ابزارهای حرکتی یا دارای نیروی هوایی است. البته باید به یاد داشته باشید که با در نظر گرفتن مدرک افراد، سابقه کاری آنها و زمینه کاری متخصصان در این رشته ممکن است فعالیت آنها متفاوت باشد. مسئولیت های اصلی یک مهندس یا متخصص برق عبارتند از:

  • نقشه ها، مشخصات یا دستورالعمل های کلامی را دنبال می کند و مکان مورد نظر سیم کشی و تجهیزات را برنامه ریزی می کند.
  • اندازه گیری، برش، مونتاژ و نصب سیم کشی برقی، سلب کردن، کوک کردن و لحیم کاری در صورت لزوم
  • کابل ها و سیم کشی را به سرویس الکتریکی ورودی و لوازم و ماشین آلات مختلفی که از برق استفاده می کنند متصل می کند.
  • سوئیچ ها، قطع کننده های مدار، رله ها، ترانسفورماتورها، سیم های زمینی، دستگاه های سیگنال و سایر قطعات الکتریکی را نصب می کند.
  • تست مدار را برای تداوم و ایمنی پس از نصب انجام می دهد و تنظیمات را در صورت لزوم انجام می دهد.
  • مطابق با قانون ملی برق و همچنین ساختمان های دولتی و محلی و کدهای برقی کار می کنند.

حقوق مهندس برق در امارات

در صورتی که یک مدرک مهندسی برق دارید و حداقل 2-3 سال سابقه کار در حوزه مهندسی برق دارید می توانید برای شغل مهندس برق در امارت نیز درخواست دهید. متوسط ​​حقوق یک مهندس برق 29014 AED (درهم) در ماه در امارات متحده عربی است. میانگین حقوق مهندس برق در امارات 348168 AED (درهم) در سال است. موقعیت های اولیه مهندس برق از 2611260 AED (درهم) در سال شروع می شود. موقعیت های مهندس برق با تجربه می تواند تا 4,003,932 AED (درهم) در سال دریافت کند.

شخصی که به عنوان مهندس برق در شهر دبی مشغول به کار است به طور معمول ماهانه مبلغ 15600AED (درهم امارات) به عنوان حقوق و دستمزد دریافت می کند، متوسط حقوق دریافتی به این معنا است که نیمی از افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند حداکثر حقوق ماهانه آن ها 15600AED (درهم امارات) است. پایین ترین میزان حقوق دریافتی برای مهندسان برق در شهر دبی 7820AED (درهم امارات) و بالاترین میزان حقوق دریافتی 24200AED (درهم امارات) می باشد. حقوق مهندسان برق بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است، مهمترین عامل در تعیین حقوق و دستمزد سطح تجربه فرد می باشد طبیعتا هر چه دارای تجربه کاری بیشتری باشید حقوق و دستمزد بالاتری دریافت می کنید. نمودار زیر نشان دهنده حقوق و دستمزد مهندسان برق در شهرهای مختلف شهر دبی است.

دستمزد مهندسان برق در شهرهای مختلف امارات

دوره های تحصیلی مهندسی برق در امارات در 2024

برنامه های کارآموزی مفیدی وجود دارد که تئوری مناسب و آموزش کار را به متقاضیان کار برق ارائه می دهد. در 2024 افرادی که می خواهند در این صنعت کار کنند، نیاز به داشتن مدارک ابتدایی تحصیلی از جمله دیپلم دبیرستان یا دیپلم معادل عمومی دارند. برای کلیه کارگران و افرادی که قصد دارند در رشته مهندسی برق مشغول به کار در امارات متحده عربی شوند، کسب یک گواهینامه اجباری است.

مهندسان و متخصصان برق وظیفه نصب و نگهداری سیستم های برق و برق در مشاغل، خانه ها و کارخانه ها را بر عهده دارند. آنها معمولاً کارهای خود را در پروژه های تعمیر و نگهداری و ساختمانی انجام می دهند. آنها می توانند سیستم های سیم کشی را در خانه های جدید نصب کنند و تجهیزات برقی را تعمیر کنند. آنها باید از نمودارها پیروی کنند تا از جایگاه ها، مدارها، تابلوهای پانل، مراکز بار، از جمله سایر تجهیزات مطلع شوند. در مقالات مهاجرت به کشور امارات و کار در امارات اطلاعات بیشتری از شرایط ورود به خاک امارات متحده عربی و اشتغال در این کشور می توانید کسب کنید و اگر قصد دارید از شرایط زندگی، کار، سرمایه گذاری، تحصیل و یا ازدواج در سایر کشورهای دنیا نیز آگاه شوید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش هایی درباره بازار کار مهندسی برق در امارات

مهندسی برق یکی از رشته های بسیار پرمتقاضی در جهان است. در شرایط کنونی، افرادی که می خواهند این کشور را برای آینده خود انتخاب کنند باید تخصص کافی در این زمینه را داشته باشند. باید توجه داشت که در شرایط کنونی، امارات متحده عربی، پذیرای افراد زیادی در این زمینه خواهد بود. افرادی که در این کشور کار کنند، قادر خواهند بود که از نظر مالی نیز شرایط خوبی داشته باشند. می توان گفت که افراد متخصص در این رشته، می توانند امتیازهای زیادی به دست آورند. پرسش هایی در این رابطه مطرح می شوند که عبارتند از:

  • متوسط درآمد مهندسین برق در امارات چقدر است؟ 29014 AED (درهم امارات) متوسط درآمدی است که فرد در این کشور می تواند به دست آورد.
  • آیا امکان تحصیل در رشته مهندسی برق در امارات وجود دارد؟ بله دانشگاه های امارات متحده عربی این امکان را برای افراد ایجاد کرده اند که بتوان به صورت کلی مدرک خود را از این کشور دریافت کرد.
  • مزیت اصلی کار در حوزه مهندسی برق در امارات چیست؟ شهروندان خارجی می توانند در این کشور به سطح درآمد بالاتر از استاندارد دسترسی داشته باشند.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “بازار کار مهندسی برق در امارات

  1. Fazrulrahman گفت:

    I am Fazl and I am practicing and being an electrical engineer, I am currently working as a senior. Then I have about 5 years and 10 months of experience in testing and commissioning electrical equipment.

    1. امیر جلالی گفت:

      If you are looking for a job in UAE it`s better to check job engine which are offering jobs there.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *