ویترین

بازار کار مهندسی صنایع در اروپا

بازار کار مهندسی صنایع در اروپا

بازار کار مهندسی صنایع در اروپا همانند بسیاری دیگر از نقاط دنیا از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد یعنی علاوه بر این که کارفرمایان اروپایی تمایل به استخدام افرادی دارند که در این حوزه متخصص هستند، سطح درآمد پیشنهادی به افراد متبحر به این رشته نیز بالا می باشد. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود به بررسی موضوع مذکور و مطالب مرتبط با این عنوان پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد. در ادامه به بررسی بازار کار مهندسی صنایع در تعدادی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی پرداخته خواهد شد.

  • شرایط کار در اروپا چه تفاوت هایی با یکدیگر دارد؟
  • شرایط زندگی در کشورهای اروپایی برای مهندسین صنایع چیست؟
  • مشاغل مهندسی صنایع در کدام کشورها شرایط بهتری دارند؟
  • متوسط درآمد مهندسان صنایع در اروپا چگونه است؟

بازار کار رشته های مختلف در اروپا

لازم به ذکر است که بهترین درآمد را رشته های حقوق، دندان پزشکی، روان پزشکی و پزشکی به خود اختصاص داده اند منتهی تفاوت عمده ای وجود دارد که فرد در چه کشوری به تحصیل در این رشته ها پرداخته باشد یعنی اگر فردی بخواهد در اتریش وکالت کند ضروری است لیسانس رشته حقوق را از یک دانشگاه اتریشی اخذ کرده باشد. همچنین است رشته پزشکی و زیر شاخه های آن، در واقع کسانی که خارج از اتحادیه اروپا به تحصیل در این رشته ها پرداخته اند علاوه بر این که باید به زبان کشور مقصد خود، به عنوان مثال زبان اسپانیایی در اسپانیا، تسلط کامل داشته باشند، می بایست مدرک خود را نیز در کشور مقصد خود معادل سازی کنند که یک فرآیند دشوارِ یک تا دو ساله است.

در نقطه مقابل رشته های مهندسی هستند که اهمیت خیلی زیادی ندارد فرد مدرک خود را از چه کشوری اخذ کرده تا زمانی که مهارت و تخصص کافی داشته باشد. هم چنین فارغ التحصیلان رشته های مهندسی بر عکس وکلا و پزشکان، در غالب کشورها، نیازی نیست که حتما با زبان رسمی آن کشور آشنایی کامل داشته باشند و صرفا باید بتوانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند. از این جمله می توان به بازار کار رشته مهندسی صنایع در اروپا، خصوصا کشورهای آلمان، اتریش و نروژ اشاره کرد که در ادامه بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.

مهم ترین بازار کار مهندسی صنایع در اروپا

مهم ترین بازار کار مهندسی صنایع در اروپا

همانطور که بر همگان واضح است آلمان و اتریش از جمله کشورهای صنعتی و فوق العاده توسعه یافته اروپایی هستند که اقتصاد بسیار قوی و بازار کاری خوبی نیز دارا می باشند. به طور دقیق تر آمار بیکای در کشور آلمان تنها 3.1% و در کشور اتریش 4.21% گزارش شده است که به معنی فراهم بودن فرصت های شغلی بی شمار در این کشورها است. رشته مهندسی صنایع نیز از این قاعده مستثنی نیست، درحقیقت در کنار رشته های مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار و مهندسی برق و الکترونیک، فارغ التحصیلان مهندسی صنایع نیز با داشتن تخصص کافی در رشته خود و تسلط به زبان انگلیسی یا آلمانی می توانند به راحتی به کار در آلمان یا اتریش برسند.

متقاضیان کار در یکی از این دو کشور می توانند با ویزایی تحت عنوان جستجوی کار وارد آلمان یا اتریش شوند و به مدت شش ماه به دنبال کار بگردند، شرایط اخذ این ویزا در هر دو کشور تقریبا مشابه است و تفاوت های کمی وجود دارد به عنوان مثال کشور آلمان داشتن مدرک زبان را الزامی نمی داند و کافی است فرد دانش زبان آلمانی یا انگلیسی داشته باشد اما برای ورود به اتریش با توجه به این که این کشور سیستم امتیازبندی دارد، متقاضی با توجه به نمره مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی خود امتیاز کسب می کند. کسانی که موفق به اخذ ویزای یکی از این دو کشور شوند آینده درخشانی پیش روی خود دارند زیرا حقوق یک مهندس صنایع در این دو کشور از ماهی 2300€ (یورو) شروع می شود و با سابقه کار بیشتر و… افزایش می یابد.

بازار کار مهندسی صنایع در نروژ

نروژ بر خلاف دو کشور قبلی ویزای جستجوی کار را به کسانی می دهد که زمان درخواست در خاک این کشور حضور دارند. البته با توجه به تحصیل در نروژ که همچنان رایگان است و این نکته که دانشجویان می توانند مطابق مقطع تحصیلی خود به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند همچنان بسیاری از افراد نروژ را مقصد خود قرار می دهند. لازم است ذکر شود متوسط حقوق ماهیانه در اسلو پایتخت نروژ 3500$ (دلار آمریکا) است که اگر چه بالاتر برخی دیگر از کشورهای اروپایی است اما متناسب با هزینه های زندگی در نروژ است. چرا که هزینه زندگی در نروژ نیز از 2.176$ (دلار آمریکا) تا 4.352$ (دلار آمریکا) متغیر است و این رقم ارتباط مستقیمی با شهر محل زندگی و سبک زندگی فرد دارد.

در مقاله به طور خلاصه اطلاعاتی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص موضوع بازار کار مهندسی صنایع در اروپا و به طور خاص سه کشور پرطرفدار این قاره یعنی آلمان، اتریش و نروژ پرداخته شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به اخذ اطلاعات بیشتر می توانند سایر مطالب سایت را مطالعه کرده یا به منظور بررسی شرایط خود با موسسه تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “بازار کار مهندسی صنایع در اروپا

  1. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر من 38 سالمه و فارغ التحصیل مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری در مقطع ارشد هستم با 14 سال سابقه کار مرتبط در شرکت برند و بین المللی و تسلط نسبتا خوبی به زبان انگلیسی البته مدرک ندارم در خصوص زبان و کارشناسی کامپیوتر دارم . متاهل هستم و همسرم هم کارشناس ایمنی از دانشگاه سراسری و ارشد مهندسی صنایع داره با حدود 6 سال سابقه کار. یک فرزند یکساله داریم . هم میخواهیم بدونیم کدام کشور بستر مهاجرتی خوبی برای ماست و هم از چه روشی بهتر است اقدام کنیم.؟ متشکرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      خب اینکه بشه به شما در چند جمله یک کشور رو توصیه کرد امکانپذیر نیست اما بطور کلی بهتره که در ابتدا یک مشاوره کامل دریافت کنید تا بتونید راحتتر و با اگاهی بیشتری اقدام به مهاجرت کنید

  2. امیررحیمی گفت:

    سلام میخواستم ببینم بهترین کشور برای ادامه تحصیل توی رشته مهندسی صنایع زیرشاخه سیستم های مالی کدوم کشوره؟! و هزینه زندگی دونفر چقدر میشه؟!
    ممنکن از سایت خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *