ویزای کاری

بازار کار پرستاری در اتریش

بازار کار پرستاری در اتریش

برای دانشجویان که در رشته پرستاری تحصیل کرده اند بررسی بازار کار پرستاری در اتریش همواره از الزامات است و مورد توجه می باشد. حرفه پرستاری بسیار گسترده است و فرصت های شغلی فراوانی برای کارشناسان این رشته وجود دارد. مدرک کارشناسی پرستاری در ردیف مدارک پیشرفته قرار دارد و افراد تحصیل کرده در این رشته با در دست داشتن این مدرک به عنوان یک پرستار با صلاحیت شناخته می شوند. افراد تحصیل کرده در این رشته بر اساس سطح دانش، سابقه کاری و میزان مهارت خود می توانند در شغل های متفاوتی مشغول به کار شوند.

کشور اتریش کشوری درحال پیشرفت به شمار می آید که به علت نبود نیروی ماهر احتیاج زیادی به پذیرش نیروی متخصص دارد. در ادامه تلاش شده بازار کار پرستاری در اتریش مورد بررسی قرار گیرد. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اشراف کامل و اطلاعات همه جانبه آماده ارائه مشاوره تخصصی به پرستاران عزیز درباب اخذ ویزای کاری اتریش در سال 2023 نیز می باشند.

  • با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط مهاجرت پرستاران به اتریش چه تغییری کرده است؟
  • آیا پرستاران ایرانی می توانند در اتریش به کار مشغول شوند؟
  • مدارک مورد نیاز برای کار در اتریش به عنوان پرستار چیست؟
  • چه فرصت های شغلی در اختیار پرستاران در اتریش قرار می گیرد؟
  • مزایای کار پرستاری در اتریش چیست؟

آیا پرستاری جزء مشاغل مورد نیاز اتریش است؟

در اینجا قبل از هر بحثی باید پاسخ این سوال مشخص شود تا خیال پرستاران و کادر درمانی درباره امکان مهاجرت و اقامت آنها در اتریش 2023 راحت شود. بله عزیزان در جریان باشند که پرستاران فارغ التحصیل (Dipl. Gesundheits – und Krankenpflegerlnnen) جزء لیست مشاغل مورد نیاز کشور اتریش بوده و از شانس بسیار خوبی برای دریافت ویزای کار اتریش نیز برخوردارند. این دسته از کارکنان ماهر می توانند مستقیما و با اخذ پیشنهاد شغلی قبلی برای درخواست ویزای کاری اتریش اقدام نمایند. یا به صورت غیرمستقیم و از طریق درخواست ویزای در جستجوی کار اقدام نموده و پس از کاریابی در این کشور آنهم در مدت مشخص 6 ماهه ویزای کاری درخواست دهند. منتهی کسب امتیازات زیر برای واجدشرایط شدن لازم است:

مقایسه امتیاز ویزای کار و جستجوی کار در اتریش

فرصت های شغلی رشته پرستاری در اتریش

اگر تمایل داشته باشید به عنوان یک پرستار فعالیت خود را در اتریش شروع کنید پیشنهادها و جایگاه های شغلی متعددی پیش روی شما خواهد بود که در ادامه چند نمونه از این فرصت های شغلی را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • ماما
  • بازدید کنندگان سلامت
  • امدادگر
  • پرستار مدارس
  • پرستار در زندان ها
  • پرستار آسایشگاه ها
  • پرستاری از کهنسالان
  • پرستار اتاق های عمل

با توجه به سطح دانش سابقه کاری و میزان علاقه شما به هریک از این فعالیت ها این امکان برای شما وجود دارد که نسبت به پذیرش در هریک از این مشاغل اقدام نمایید. برای بررسی بازار کار پرستاری در اتریش می توانید به آگهی های شغلی که در حوزه پرستاری از طرف مراکز کاری این کشور اعلام می شود مراجعه کنید و یا با اخذ ویزای جستجوی کار به صورت حضوری به بررسی و کسب فرصت شغلی در هریک از موارد زیر بپردازید. در ادامه به صورت مختصر به بعضی از این فرصت های کاری می پردازیم. معادلسازی مدرک پرستاری در اتریش از الزامات شروع کار در این کشور برای پرستاران است.

بازار کار پرستاری در اتریش در نقش ماما

ماما یا قابله به فردی گفته می شود که مسئولیت پرستاری از مادر و فرزند و همین طور مراقبت از زنان باردار را به عهده دارد. این مراقبت از پیش از زایمان مادر آغاز می شود و تا به دنیا آمدن فرزند ادامه دارد. این افراد می توانند خدمات بسیاری به زنان حامله در خدمات درمانی و فعالیت هایی که کمک به تسهیل روند بارداری می کند ارائه کنند. این شغل می تواند از شغل های چالش پذیر و پرهیجان و پر مسئولیت این رشته به شمار آید. از همکاری مطلوب یک ماما با تیم پزشکی روند درمانی مطلوب حاصل می شود. اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند این امکان را نیز دارند که به پرستاری از نوزادان نارس و یا نوزادانی که نیاز به مراقبت های بیشتر دارند بپردازند.

بازار کار پرستاری در اتریش در قالب بازدیدکنندگان سلامت

از سایر شغل های مورد توجه در حوزه پرستاری می توان به شغل بازدیدکنندگان سلامت اشاره کرد. این افراد موظف به بازدید از بخش ها و مراکز سلامت و درمان هستند. این سمت شغلی از سمت های حساس در کشور اتریش به شمار می آید این افراد با جدیت کافی و بررسی فعالیت های مراکز درمانی می توانند اثر موثری در پیشرفت و ارتقا سیر رشد مراکز درمانی اتریش داشته باشند. از سایر مشاغل مرتبط به دارندگان مدرک پرستاری می توان به شغل امدادگری اشاره کرد. امدادگر از حرفه های بسیار پر اهمیت در بخش های حساس و اضطراری به شمار می آید. شرایط اخذ این شغل کمی متفاوت می باشد اما به طور عمومی به تاییدیه دانشگاه و شرکت در دوره های امداد و همین طور مدارک ضمیمه ای همچون داشتن گواهی نامه رانندگی از الزامات است.

از دیگر مشاغل فعال در این حوزه، پرستاری در مدارس است. پرستار مدرسه در ارتباط نزدیک با دانش آموزان و والدین و دبیران قرار دارد. پرستار مدرسه دانش آموزان را در راستای چگونگی رعایت بهداشت و معرفی آموزش های لازم راهنمایی می کنند. مدارس کشور اتریش برای جذب پرستار مدرسه از کارشناسان پرستاری اشخاص متقاضی باید حداقل 2 سال سابقه فعالیت داشته باشند.

بازار کار پرستاری در اتریش در قالب بازدیدکنندگان سلامت

بررسی بازار کار پرستاری در اتریش

با توجه به مطالب فوق می دانیم که در حوزه پرستاری در کشور اتریش سمت های شغلی و حرفه های متعددی وجود دارد که اشخاص متقاضی می توانند بر اساس علاقه مندی ها و توانایی ها، شغل مد نظر خود را انتخاب نمایند. کشور اتریش در استخدام نیروهای انسانی از قوانین کار حوزه شنگن پیروی می کند. برای دریافت ویزای کاری اتریش در رشته پرستاری احتیاج دارید به قوانین کار حوزه شنگن آگاهی داشته باشید. برای قرارگیری در مسیر مهاجرت از طریق رشته پرستاری یادگیری زبان آلمانی در سطح B2 زبان آلمانی شرط لازم و ابتدایی است.

متوسط درآمد پرستاران در اتریش

میزان دقیق درآمد مشاغل مختلف در اتریش علاوه بر سطح تحصیلات به سابقه کار، مهارت های شغلی و غیره بستگی دارد و پرستاران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخلاف پزشکان و متخصص که جزو پردرآمدترین افراد در اتریش هستند، پرستاران سطح درآمد معمولی ای دارند. در جدول ذیل متوسط درآمد مجموع مشاغل در اتریش با میانگین درآمد پرستاران طی سال 2023 مقایسه شده است:

متوسط درآمد ماهانه کلیه مشاغل در اتریشمتوسط درآمد ماهانه پرستاران در اتریش
€3790 (یورو)€3940(یورو)

به علت حساسیت کار، ما به شما پیشنهاد می کنیم با مشورت یک وکیل مهاجرت مراحل اخذ شغل را انجام دهید با مشورت با یک وکیل مهاجرتی می توانید ضمن بررسی شرایط خود و مهارت ها و توانمندیهایتان پیشنهادهای کاری حوزه پرستاری را بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بدین جهت اطلاع از وضعیت ویزای کار اتریش و ویزای جستجوی کار اتریش می تواند تا حد زیادی به پروسه مهاجرت شما کمک نماید و هم چنین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز جهت مشورت در زمینه بازار کار پرستاری در اتریش آماده همکاری می باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار پرستاری در اتریش

پرستارانی که تمایل به ورود به بازار کار رشته خود دارند به موارد زیر توجه می نمایند:

  • یک پرستار در چه حوزه های شغلی در اتریش میتواند فعالیت کند؟ در حوزه های مختلفی چون مامایی، بازدیدکنندگان سلامت، پرستار مدارس، پرستاری از سالمندان و غیره میتوانند فعالیت نمایند.
  • هزینه زندگی در اتریش برای یک پرستار چقدر است؟ وی باید بطور میانگین در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) برای زندگی در اتریش هزینه کند.
  • کمترین حقوق یک پرستار در اتریش چقدر است؟ یک پرستار حداقل 1470€ (یورو) در ماه در اتریش حقوق خواهد داشت.
  • بیشترین میزان حقوق یک پرستار در اتریش چقدر است؟ بیشترین میزان حقوق یک پرستار در اتریش در حدود 4570€ (یورو) در ماه است.
  • شرایط کار و درآمد پرستاران در اتریش چگونه است؟ از لحاظ آماری کمتر از 25% پرستاران، حقوقی کمتر از 1990€ (یورو) در ماه دارند این در حالیست که بیش از 75% پرستاران در این کشور حقوقی تا سقف 3760€ (یورو) در ماه دریافت می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بازار کار پرستاری در اتریش

  1. زهرا منصفی گفت:

    چه مدت زمان مهاجرت به اتریش برای کار پرستاری طول میکشه؟؟؟حدودا هزینه چقدر میشه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در ابتدا معادلسازی مدرکتون در اتریش رو پیگیری بفرمایید.
      شاید در مجموع پروسه مهاجرتتون بسته به شرایط مختلف بین 1 تا دو سال طول بکشه

  2. تک فیدان گفت:

    ممنون مطالب عالی بود.ایا برا مهاجرت داشتن زبان آلمانی اجباری است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما.
      بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *