ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند

بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین بازارهای کاری در زمینه رشته پرستاری در دنیا بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند می باشد. مهاجرت به کشور اسکاتلند جهت ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند شرایط خاصی دارد. به دلیل وجود شرایط مناسب و ثبات اقتصادی در این کشور، هر ساله افراد زیادی با اهداف مختلف اقدام به مهاجرت به کشور اسکاتلند می کنند. اسکاتلند بخش شمال غربی اروپا قرار گرفته است و شامل 30% قسمت شمالی بریتانیا می شود. در کشور اسکاتلند حدافل پنج میلیون نفر زندگی می کنند و لازم به ذکر است که زبان مردم این کشور انگلیسی، گیلیک اسکاتلندی و اسکاتس می باشد.

اگر قصد دارید با شرایط ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند آشنا شوید، می توانید با کارشناسان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار همراه باشید:

  •  آیا می توان پروسه معادلسازی مدرک پرستاری در اسکاتلند را به سادگی انجام داد؟
  • شرایط معادلسازی مدرک پرستاری در کشور اسکاتلند چیست؟
  • شرایط کار پرستاران در کشور اسکاتلند چیست؟
  • متوسط درآمد یک پرستار در کشور اسکاتلند چقدر است؟
  • برای کار پرستاری در اسکاتلند به چه ویزای نیاز است؟

ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند

همانطور که در بخش اول این مقاله گفته شد، شرایط بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند برای متقاضیان و مهاجران خارجی بسیار مناسب می باشد. این موضوع باعث شده است تا اسکاتلند به یکی از محبوب ترین مقاصد پرستاران بین المللی تبدیل شود. مشغول به کار شدن در بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند شرایط مشابه ای با اکثر کشورهای اروپایی دارد. متقاضیان و افرادی که قصد دارند به عنوان پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی اسکاتلند مشغول به کار شوند، حتما باید توانایی ها و مهارت های خود را در این زمینه کاری اثبات کنند. مهاجرت کاری به اسکاتلند نیاز به کسب ویزای کاری اسکاتلند دارد. ویزای کاری کشور اسکاتلند به سه بخش ویزای کارآفرین، ویزای کاری عمومی و ویزای سرمایه گذاری تقسیم می شود و متقاضیانی که قصد دارند وارد بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند شوند می بایست اقدام به کسب ویزای نوع دوم (عمومی) کنند.

جهت کسب ویزای کاری عمومی (Tier 2) در اسکاتلند، متقاضیان می بایست توسط کارفرمای خود در این کشور حمایت شوند و دعوت نامه کاری دریافت کنند. با مراجعه به موسسه های کاریابی، تارنماها و روزنامه های رسمی و معتبر، متقاضیان می توانند شغل مناسبی در زمینه پرستاری در کشور اسکاتلند پیدا کنند. به یاد داشته باشید که کسب ویزای کشور اسکاتلند مطابق با سیستم امتیاز بندی (PBS) انجام می شود و متقاضیان با کسب امتیاز کافی میتوانند به راحتی ویزای کاری کشور اسکاتلند را دریافت کنند و به عنوان پرستار در این کشور کار کنند.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند در 2024

متقاضیان و افراد زیادی با شرکت در برنامه های تحصیلی پرستاری و کسب مدرک دانشگاهی در این زمینه مجوز کار در اسکاتلند به عنوان یک پرستار را کسب می کنند. اما به یاد داشته باشید که کسب مدرک دانشگاهی جهت اشتغال در این زمینه تنها بخشی از شرایط کار پرستاری می باشد و تعداد زیادی از پرستاران دانش و مهارت های شغلی خود را از طریق تجربه و ارتباط با بیماران بدست آورده اند. در 2024 اولین چیزی که متقاضیان باید آن را انتخاب کنند، زمینه و رشته کاری پرستاری می باشد.

متقاضیان می توانند با کار کردن در زمینه ها و رشته های پرستاری زیر به طور روزانه در زندگی افراد و بیماران مختلف تغییر ایجاد کنند:

  • پرستاری بزرگسالان
  • پرستاری کودکان
  • پرستاری سالمندان
  • پرستاری منطقه
  • پرستاری از ناتوان ها و آسیب دیدگان
  • پرستاری بهداشت روان

کار کردن به عنوان یک پرستار در نقاط محتلف کشور اسکاتلند نیاز به کسب مدرک تحصیلی معتبر در زمینه پرستاری دارد. همچنین متقاضیان می بایست در کنار مدرک تحصیلی دانشگاهی، مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز داشته باشند. متقاضیان رشته پرستاری جهت مشغول به کار شدن در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی کشور اسکاتلند می بایست در زمینه های ارتباطات، خدمات مشتری، انضباط، مهارت های بین فردی، اشتغال در سازمان، صبر، سلامت جسمی، حل مسئله، کار گروهی مدیریت زمان توانایی ها و مهارت های مورد نیاز را دارا باشند. پرستاران از ابتدای آموزش و اولین تجربه کاری خود، یاد می گیرند که چگونه با بیماران ارتباط برقرار کنند و نیازهای آنها را بررسی کنند.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند

درآمد پرستاران در کشور اسکاتلند

پرستاران شاغل به طور کلی در بیمارستان ها و مراکز مراقبت طولانی مدت فعالیت می کنند. این پرستاران ممکن است ارزیابی های بیماران را انجام داده و مراقبت و دارو را در صورت لزوم انجام دهند. همچنین باید در مورد مراقبت و درمان بیماران یادداشت هایی را نگه دارند. آن ها همچنین ممکن است برنامه هایی برای ترشحات برای بیماران خاص ایجاد کنند. پرستاران شاغل غالباً مسئولیت مدیریت گروه های کارکنان پرستار را بر عهده دارند و ممکن است شیفت و وظایف خود را تعیین کنند. مهارت های ارتباطی قوی به منظور همکاری خوب با دستیاران پرستار، پزشکان، سایر کادر پزشکی و بیماران مهم است. کار به عنوان پرستار کارکنان ممکن است نیاز به کار در شرایط فشار بالا و همچنین ساعات طولانی به مناسبت داشته باشد.

یک پرستار شاغل در اوایل دوره کاری خود با داشتن یک الی چهار سال سابقه کاری می تواند تا 30000$ (دلار آمریکا) در سال در کشور اسکاتلند درآمد داشته باشد. همچنین حقوق یک پرستار شاغل با داشتن تجربه و سابقه کاری 5 الی 9 ساله در بیمارستان ها و مراکز کشور اسکاتلند 35000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. میزان حقوق و درآمد پرستارانی که از 10 الی 19 سال سابقه کاری دارند، با در نظر گرفتن حقوق اضافه کاری و پاداش، به 37000$ (دلار آمریکا) در سال می رسد. در اواخر دوران کاری (سابقه کاری بیست سال و بالاتر) پرستاران می توانند با در نظر گرفتن موارد ذکر شده تا 32000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند.

تحصیل پرستاری در دانشگاه های کشور اسکاتلند

یکی از مهم ترین فاکتورهای مشغول به کار شدن به عنوان یک پرستار در کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی، داشتن مدرک دانشگاهی معتبر می باشد. متقاضیان خارجی می توانند جهت ورود به بازار کار رشته پرستاری در کشور اسکاتلند، در برنامه های تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های این کشور شرکت کنند. تحصیل در اسکاتلند در زمینه پرستاری در سه دوره اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های کشور اسکاتلند متفاوت می باشد؛ اما دانشجویان می توانند با کسب بورسیه تحصیلی در اسکاتلند هزینه های تحصیل و اقامت خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. اگر قصد دارید برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا سایر امور به کشور اسکاتلند و یا دیگر کشورهای پیشرفته دنیا مهاجرت کنید، می توانید برای انجام امور پرونده مهاجرتی خود با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در خصوص بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند انتخاب درستی برای اتباع خارجی خواهد بود؟ ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند، به دلیل سیستم بهداشت و درمان پیشرفته در این کشور بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
  • آیا برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند به ویزای کاری این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی به غیر از اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسکاتلند باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *