ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

در سال های اخیر بازار کار رشته پرستاری در دانمارک با توجه به پیشرفت های اقتصادی و پزشکی این کشور دچار رشد چشمگیری شده است. کشوری که مردم آن مکرراً به عنوان راضی ترین مردم دنیا شناخته می شوند. این کشور در شمال اروپا قرار گرفته است. طبیعتاً باید دانمارک دارای بازار کار پر رونق و ایده آل باشد. زبان رسمی این کشور توسعه یافته دانمارکی (دنیش) است. اما زبان های آلمانی و گرینلندی به عنوان زبان محلی در این کشور به رسمیت شناخته می شوند.

دانمارک عضو اتحادیه اروپا از سال 1973 است. دریافت اقامت این کشور به معنی اخذ اقامت اروپا و امکان سفر بدون نیاز به روادید به تمام کشورهای اتحادیه اروپا است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان به کسب آگاهی از شرایط بازار کار رشته پرستاری در دانمارک در سال 2023 نگارش شده است.

  • شرایط کار در کشور دانمارک به عنوان نیروی کار پرستاری چیست؟
  • آیا می توان بدون معادلسازی مدرک پرستاری در دانمارک کار کرد؟
  • متوسط درآمد پرستاران در کشور دانمارک چقدر است؟
  • شرایط تحصیل رشته پرستاری در دانمارک چیست؟
  • آیا زبان دانمارکی یک الزام برای کار در بازار پرستاری در دانمارک است؟

بررسی بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

دانمارک هر ساله در رتبه بندی جهانی شاخص رفاه اجتماعی رتبه های یک رقمی دارد. این مسئله بیانگر درآمدهای مطلوب و کیفیت بالای زندگی در این کشور است. کشور دانمارک با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم پزشکی نیاز به پرستار را احساس کرده است. کشور دانمارک در این زمینه مزایای شغلی زیادی ارائه می دهد تا پرستاران را از سراسر دنیا به خود جذب کند.

فرصت های شغلی در این کشور برای پرستاران بسیار است اما مهم ترین موضوع برای پذیرش در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی تسلط به زبان رسمی این کشور یعنی دانمارکی است. از آن جایی که کادر درمان مستقیما با عموم مردم در ارتباط هستند، تسلط به زبان برای این دسته از مشاغل قطعا الزامی است.  در مجموع اخذ ویزای تحصیلی دانمارک برای پرستاران کمی ساده تر است. یعنی بهتر است ابتدائا مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ نمایند.

یادگیری زبان دانمارکی از سوی پرستاران در 2023

برای پذیرش در بازار کار رشته پرستاری در دانمارک طی سال 2023 می توانید بدون مدرک زبان نیز به این کشور مهاجرت کنید. اما قبل از شروع کار در مراکز درمانی و پزشکی باید کلاس فشرده آموزش زبان دانمارکی را در کالج های دانمارک فرا بگیرید. یادگیری زبان دانمارکی تا سطح B2 در کشور دانمارک عموما رایگان و یا بسیار کم هزینه است. ارائه رزومه کاری حرفه ای مرتبط می تواند در هزینه برای یک موقعیت شغلی تعیین کننده باشد. همچنین تسلط به زبان انگلیسی نیز می تواند برگ برنده یک نفر نسبت به دیگر متقاضیان باشد. پس از فراگیری زبان دانمارکی و اخذ گواهینامه پرستاری جواز کار در مراکز درمانی و بیمارستان های دانمارک را به عنوان یک پرستار حرفه ای دریافت می کنید.

افزایش درآمد پرستاران در دانمارک

پرستاران حرفه ای با تجربه بیش از 8 سال کار حرفه ای در بیمارستان ها یا کلینیک می توانند ماهیانه DKK30800 دریافت می کنند. با این احتساب می توان گفت پرستاران تا DKK691163 (کرون دانمارک) در سال درآمد خالص کسب کنند. این در حالی است که درآمد ماهیانه میانگین در کشور دانمارک DKK40600 (کرون دانمارک) در سال 2023 است.

توجه داشته باشید که مسائلی مانند شهر محل کار پرستاران و میزان تحصیلات و توانایی آن ها برای کنترل شرایط بحرانی به خصوص برای اورژانس تعیین کننده در میزان درآمد سالانه آن ها خواهد بود. واضح است که امکان پیشرفت شغلی برای پرستاران با استعداد و دارای سطح توانایی بالا تا مقام سرپرست بخش وجود دارد. در این صورت درآمدها به شکل چشمگیری افزایش پیدا می کند. شغل پرستاری در دانمارک روزانه 3 شیفت کاری دارد که پرستاران با نظر به شرایط خاص می توانند حداکثر دو شیفت کاری و در شرایط عادی یک شیفت کاری بردارند.

بررسی بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

اخذ ویزای کار برای پرستاران در دانمارک

کشور دانمارک طیف گسترده ای از ویزاهای کار و اقامت در این کشور را به متقاضیان کار و اقامت در این کشور ارائه می دهد. ارائه گذرنامه معتبر که حداقل 3 ماه از تاریخ ورود به دانمارک اعتبار داشته باشد، اولین مدرک مورد نیاز متقاضیان اخذ اقامت از این روش است. افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند احتیاج به دریافت ویزای کار یا جواز اقامت برای کار کردن یا زندگی کردن در دانمارک ندارند. علاوه بر گذرنامه مدارکی مانند گواهی تولد و تمام مدارک شناسایی همراه با ترجمه به زبان دانمارکی یا آلمانی باید در طول سفر همراه متقاضیان باشد.

معادل سازی مدرک پرستاران در دانمارک

معادل سازی مدرک تحصیلی پرستاری برای کار در کشور دانمارک از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مهم شهروندان حوزه اتحادیه اروپا کار ساده تری پیش رو خواهند داشت. زیرا براساس اصل بلونیا، مدارک تحصیلی صادره از هریک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای سایر کشورهای این حوزه نی معتبر است. برای اقامت کاری بیش از 90 روز در این کشور تمام افراد احتیاج به دریافت ویزای کاری دانمارک دارند. لازم به ذکر است که همراه با ویزای متقاضی به همسر و فرزندان زیر 18 سال ویزای همراه برای اقامت و کار و تحصیل در دانمارک ارائه می شود.

با توجه به حساسیت امر ثبت نام برای ویزای کار پرستاران و گسترده بودن انواع ویزاها توصیه می شود این مسائل مهاجرتی خود را بر عهده وکلای با تجربه و متخصصان برتر بسپارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه امور مهاجرتی مانند مهاجرت به دانمارک برای راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت به این کشور توسعه یافته مقالاتی تهیه و تنظیم کرده اند که توصیه می شود مطالعه کنید.

سوالات متداول درباب بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

پرستارانی که تمایل به کار در دانمارک دارند در خصوص بازار کار این کشور موارد زیر را مطرح می کنند:

  1. شرایط کار پرستاری در دانمارک چگونه است؟ شرایط کار در کشور دانمارک هر ساله در حال پیشرفت است و با رونق مواجه شده است. برای کار پرستاری افراد باید با دانش زبان دانمارکی و حداقل سابقه کار معین اقدام کنند.
  2. آیا کار پرستاری در دانمارک نیاز به معادل سازی دارد؟ بله معادل سازی یکی از اصلی ترین موارد برای کار پرستاری است که شهروندان اتحادیه اروپا برای این رویه نیاز به ویزا و مجوز اقامت ندارند.
  3. آیا کار پرستاری در دانمارک نیاز به مدرک زبان دارد؟ بله، در ابتدا متقاضیان باید برای تکمیل دانش زبان دانمارکی اقدام نمایند و سپس نسبت به معادل سازی اقدام نمایند.
  4. آیا امکان اخذ ویزای همراه برای کار پرستاری در دانمارک وجود دارد؟ بله، همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند به صورت همراه ویزا بگیرند و به کار و تحصیل مشغول شوند.
امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

  1. اعظم مشرفی گفت:

    سلام من کارشناس پرستاری ۴۶ سالمه سابقه ۲۰ سال کارپرستاری دارم وهمسرم مهندس برق ودودختر ۱۵ و۱۸ دارم برای ویزای کار دردانمارک ایا میتوانم همزمان برای خانواده هم اقدام به ویزا کنم لطفا راهنمایی کنید وهزینه رفتن چقدر میشه؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. پریا گفت:

    سلام من کارشناس پرستاری هستم و ۲۹ سال سن و هفت سال سابقه کار که ۵ سال در سوختگی و دو سال در اطفال کار کرده ام و مدرک زبان ندارم شرایط کار در سوئد

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در درجه اول باید برای معادل سازی مدرکتون اقدام کنید که با یادگیری زبان سوئدی در سوئد و گذراندن دوره های تئوری و عملی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *