ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در مالزی

بازار کار رشته پرستاری در مالزی

پرستاران برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در مالزی آموزش های لازم را در زمینه امور مربوط به بهبودی فرد بیمار و مراقبت های بهداشتی می بینند. در واقع مهمترین و اصلی ترین وظیفه پرستار انجام اموری است که توسط پزشک معالج بیمار به وی واگذار شده است و بایستی به نحو احسنت آن را به انجام برساند. یک پرستار جهت انجام وظایف خود بایستی لطافت و مهربانی در روحیه و اخلاقیات او وجود داشته باشد. چرا که این رفتارها در سرعت بخشیدن به بهبودی فرد بیمار بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ناگفته نماند که این مهربانی در اکثریت موارد به صورت دو جانبه بوده و بیمار همواره تشکر و سپاسگزاری ها را از پرستار خود به عمل می آورد.

مراقبت از بیمار مسئولیت های بسیاری را بر دوش یک پرستار قرار می دهد. به طوری که چنانچه تغییر بدی در بهبودی بیمار ایجاد شود که مربوط به مراقبت های بهداشتی و سلامتی بوده باشد، پرستار مورد نظر مسئول این امر خواهد بود. همان طور که مشاهده نمودید ورود به بازار کار رشته پرستاری در مالزی جوانب منفی و مثبتی را دربردارد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به مالزی و اشتغال در رشته پرستاری هستید، خود را برای انجام امور سنگین و البته حساس آماده کنید.

شرایط اشتغال در بازار کار پرستاری در مالزی

شرایط پیچیده و دشواری برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در مالزی وجود ندارد. مهم ترین سندی که در این زمینه برای متقاضی مورد نیاز است، دارا بودن دیپلم پرستاری است که از موسسه یا دانشگاه معتبر اخذ شده باشد. مدرک پرستاری شخص متقاضی بایستی به تایید هیات پرستاری مالزی برسد و معتبر بودن مرکز آموزش برای این ارگان ثابت شود. فرد خارجی با این این مدرک و سایر مدارک درخواستی عمومی می تواند به عنوان یک پرستار در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی این کشور به فعالیت شغلی بپردازد.

قانون بازار کار رشته پرستاری در مالزی در 2021

قانون کار برای پرستاران تعیین شده است و ساعات کاری آنان در قالب قوانین مصوب مشخص می باشد. از آنجا که مراقبت های پزشکی و درمانی برای بیماران بایستی به صورت شبانه روزی (7/24) انجام گیرد، لذا پرستاران در 2021 این اجبار را دارند که در سه شیفت کاری صبح، ظهر و شب انجام وظیفه نموده و در هر ساعت از شبانه روز، از احوالات و وضعیت بیمار مطلع باشند. ناگفته نماند که شیفت های کاری به صورت گردشی تعیین می شود. در بخش اورژانس نیز پرستاران مشغول به کار هستند که البته وظایف آنها حساس تر از پرستاران عادی خواهد بود. اما کلیه پرستاران استخدام شده در مراکز درمانی این کشور، بایستی در هر روز بین 5 الی 7 ساعت به کار بپردازند.

قانون بازار کار رشته پرستاری در مالزی

گرایش های مختلف پرستاری در مالزی

رشته پرستاری گرایش های مختلفی دارد و پرستاران در زمینه های مختلف پرستاری می توانند به بازار کار رشته پرستاری در مالزی ورود پیدا کرده و اشتغال یابند. برخی زمینه های کاری برای پرستاران جهت کار در مالزی به شرح زیر است:

  • پرستار مراقبت پرستاری
  • پرستار ماما
  • پرستار مدرسه
  • دستیار پزشکی
  • تکنسین مراقبت از بیمار
  • تکنسین جراحی
  • تکنسین آزمایشگاه پزشکی
  • مشاور پرستار حقوقی
  • پرستار بیمارستان و کلینیک ها
  • پرستار مراکز توانبخشی

کمبود نیروی پرستار در مالزی

شغل پرستاری، زحمات زیادی را برای شخص به همراه دارد. از این رو کمتر کسانی هستند که در این رشته تحصیل و کار نمایند. مگر این که علاقه ویژه ای داشته باشند. همین موضوع باعث گردیده کمبود پرستار در جای جای دنیا احساس شود. حتی این امر در ایالات متحده آمریکا نیز دیده می شود. انجمن دانشکده های پرستاری آمریکا در سال 2015 میلادی گزارش های خود را ارائه کرد که نشان از تلاش آنها در جبران کمبود پرستار در این کشور دارد. کشور مالزی نیز از این معضل مستثنی نبوده و جزء کشورهایی است که با کمبود پرستار مواجه است.

بررسی هایی که در این مورد انجام گردیده است می گوید در حال حاضر کشور مالزی به 20000 پرستار دیگر نیاز دارد تا بتواند سطح انجام امور مراقبت های بهداشتی و درمانی و سلامت را در مراکز درمانی این کشور به حالت معمولی برساند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای اطلاعات بیشتری در این خصوص است که برای رسیدن به هدف مهاجرت به مالزی یا سایر کشورها می توانید با مشاوران خبره و کارکشته این موسسه مشورت نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بازار کار رشته پرستاری در مالزی

  1. نیلا گفت:

    سلام وقت بخیر ، بازار کار برای تکنولوژیست اتاق عمل وجود داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته هم بازار کار داره در کشور مالزی اما شما باید پیشنهاد کاری دریافت کنید از بیمارستان های این کشور

  2. راحله گفت:

    با سلام و تشکر از توضیحات شما
    من با15سال سابقه کاری در رشته پرستاری بیمارستان امام خمینی تهران قصد زندگی در مالزی رو دارم . آیا این سابقه کاری قابل انتقال هست یا در اون کشور این چندسال بی ارزش هست؟ ممنونم از راهنماییتون.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله رزومه کاریتون حساب می کنند فقط قبلش شما باید شروع به پیدا کردن پزشکی در مالزی برای معادل سازی مدرکتون و همچنین کارفرمایی برای دعوت به همکاری در مالزی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *